Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:24

Bezielt? Thanks man :Y)

Maar ik vind vanuit mijn geloof (christen) dat iedereen steeds een nieuwe kans verdient, als de persoon maar spijt heeft. Het os leerzaam, je werkt aan je Engels en cultuur. Daarbij vind ik het belangrijk om iets voor de medemens te kunnen doen. Toevallig krijg je er onwijs veel voor terug!

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:31

Cavaletti, het zou allereerst fijn zijn als je niet zo veroordelend schrijft ;) (vb 'wat bezielt iemand')

Het zijn niet allemaal zware criminelen, er zitten er ook gevangen voor bv. drugsgebruik of drugshandel. Nouja, sorry, maar imo is dat geen zware criminaliteit. Ook zitten er veel mensen die echt niet 'door en door' slecht zijn. Sommige hebben een aantal heel verkeerde beslissingen gemaakt, hebben verkeerde vrienden gehad of een jeugd waardoor ze bepaalde dingen deden. Voor mij betekent dat niet dat zo iemand gelijk 'slecht' is. Veel hebben er echt wel een goed hart.

Daarnaast is bewezen dat het schrijven met gevangenen het recidivisme verlaagt. M.a.w.: iemand die tijdens zijn/haar tijd gewoon goed contact heeft gehad met de buitenwereld heeft een veel hogere kans op succes als hij/zij weer vrij komt :)

Je opzoeken is echt zeeeeeerrrrr kleine kans. Zij houden echt niet jaaaarenlang de schijn op om je vervolgens in NL te komen vermoorden (we schrijven met Amerikaanse gevangenen) ;) Ook mogen ze vaak de USA een hele tijd niet uit, laat staan dat ze het geld hebben. Plus, als dat echt een bezwaar is, zijn er services waardoor je je eigen adres niet hoeft te geven :)

En dan het persoonlijke aspect: Ik hou van schrijven en wil graag mensen helpen. Ook vind ik het gewoon enorm interessant om te lezen wat voor mensen dit zijn (dat het eigenlijk dus niet zoveel verschilt), fijn dat ik een luisterend oor en tijdverdrijf kan bieden. Juist het verschil qua levens vind ik interessant en wil ik meer van weten.

Als je toch nog vragen hebt beantwoord ik ze graag, hoor.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:34

Rianne11_42 schreef:
Vanmorgen weer 1 Corrlinks berichtje in mijn inbox (van Hollie). Maar niet echt iets boeiend, ze had de capslock knop gevonden en kreeg m niet meer uit geloof ik :') En het waren alleen maar korte antwoorden op mijn vragen. Oh well :) Straks maar even wat terugsturen.

Oja gister werd ik weer gebeld door een onbekend nummer. Weer een rare (hispanic Amerikaanse) vent die een onbekend bedrijf ofzo zocht. Helemaal ontdaan dat hij het verkeerde nummer had. Hij klonk als dezelfde als eergisteren. Daarna probeerde hij nog eens privé, heb ik weggedrukt en later op de avond weer een onbekend nr, ook weggedrukt. Ik heb toen dat lokale nummer eens opgezocht wat ik gekregen heb van FreedomLine, maar daar schijnt een adres bij te horen?! Dus ik ga er maar eens even over mailen, want hier heb ik geen zin in natuurlijk.

Rian onbekend is juist onze gevangenis die belt!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:34

Same als Rianne. Je bouwt een gafe vriendschap op! En de levensstijl is inderdaad heel anders! Leuk om te lezen, ervaringen te delen etc. Ik heb bewust voor eerst een 'lichte' crime gekozen en nu heb ik 2 van DR. Stuk voor stuk prachtige mensen die het heel zwaar hebben met de gebeurtenissen maar toch onwijs positief kunnen blijven!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:38

cavaletti, vind je bericht persoonlijk wel redelijk verwijtend overkomen ;) Als jij er geen goed gevoel bij hebt schrijf je toch niet? Maar heb dan ook respect voor mensen die het wel willen. Wij hebben iig respect voor jouw mening :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:40

Overigens stoot de uitspraak 'Zijn er geen normale mensen om mee te schrijven' me behoorlijk tegen de borst, sorry :o

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:49

shilady schreef:
Rian onbekend is juist onze gevangenis die belt!!!!!!!!!!!!!!!

Nou het was toch echt Ernesto niet, hoor :P Onbekend kan iedereen zijn die met onbekend belt...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:55

Shea belt altijd gewoon met nr dat in beeld komt.... Heb er ook maar een foto aan gekoppelt, komt dat in beeld als hij belt O:)

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:57

zonder volledig bij te lezen, sorry..

cavaletti schreef:
Het zijn allemaal "zware" criminelen.

Meen je dit serieus?? Is iemand een zware crimineel wanneer hij wiet op zak heeft gehad, een hoeveelheid die in Nederland legaal is? Ik noem maar een dwarsstraat...

Wat moet je mij dan ook enorm dom/naief vinden, ik ben mijn ex-penpal op gaan zoeken toen hij vrij was (en hij zat niet voor iets heel lichts :+ ).
Laatst bijgewerkt door Maaike op 30-01-14 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:58

Een autoongeluk veroorzaken kan ook iedere idioot, ben je niet direct crimineel door :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:08

Vanuit de gevangenis komt als onbekende oproep door op jou telefoon
Alfredo zit bij Ernesto en dat nummer is ook altijd onbekend dus gewoon opnemen Rian anders mis je ernesto's telefoontje

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:11

Nee, ik heb Ernesto al gemaild, dat ie eerst even moet mailen over wanneer hij wil bellen ;) Dan neem ik op als ik hem kan verwachten.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:11

Ik had me bedacht eerst een tijd gewoon mee te lezen, maar ik wil naar aanleiding van wat cavaletti gezegd heeft toch reageren.
Ik schrijf op het moment met niemand, zit er wel over na te denken om het te gaan doen. Maar ik vind jou bericht wel erg zwart-wit overkomen. Niet iedereen zit voor een moord ofzo.
Mij lijkt het juist ook iets heel moois om te doen, te schrijven met zo iemand. Ook al zit ie daar natuurlijk met reden, en zal hij het ongetwijfeld verdienen, ergens vind ik toch ook dat je zulke mensen daar een makkelijkere tijd moet gunnen. Het zal in Amerika echt niet makkelijk zijn om daar te zitten.
In ieder geval, dat is mijn mening, en ik respecteer iedereen zijn eigen mening :)

Even een vraagje aan de rest; laten jullie de brieven naar jullie eigen huisadres komen? Zo niet, waar komen ze dan aan? :)
Mijn grootste hindernis op het moment is mijn slechte engels en ik weet niet of m'n moeder het er mee eens is, aangezien ik nog gewoon thuis woon (stiefpa vindt het wel een gaaf idee). Vandaar ook de vraag waar bij jullie de brieven komen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:12

Eigen huis adress

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:15

Je kunt evt EmailingAPrisoner.com gebruiken, dan kun je ervoor kiezen om de brieven daarheen te laten verzenden. Alle info kun je op hun website vinden :)

In principe schrijf ik via EAP, maar een paar hebben ook mijn huisadres.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:16

Ik laat ze gewoon thuis bezorgen :) Ook toen ik op stage zat, liet ik ze naar stageadres sturen :) Geen probleem mee.. Zoals al eerder door iemand uitgelegd, als ze vrij komen, kunnen ze de eerste tijd het land toch niet uit! :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:17

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:41

Ik schrijf dan wel met niemand, maar ik ben erg verbaasd dat een aantal van jullie Cavaletti's bericht zo veroordelend of negatief over vinden komen. Ik lees dat helemaal niet zo, ik denk dat gewoon heel eerlijk is wat zij zich afvraagt. Ik denk dat ze haar post helemaal niet zo bedoeld heeft als deze blijkbaar over is gekomen. Ik snap haar vraagstelling (en mening) eigenlijk wel, terwijl ik (over het algemeen ;) ) ook jullie beweegredenen begrijp om te willen schrijven... :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:52

Ben ik de enige die het bericht niet naar opvat? Volgens mijn is het oprechte intresse en ik lees er zo niets veroordelends in.Bezieling is een gewoon woord en hoeft niet negatief te zijn. Snap ook waarom ze zich afvraagt waarom we niet met 'normale' mensen schrijven (want eerlijk is eerlijk, in de gevangenis zitten is niet normaal).

Om op je vraag te antwoorden cavaletti, ik schrijf (net als de meesten hier volgens mij), gewoon van uit een goed hart. Natuurlijk zitten er mensen in de gevangenis die gewoon echt een steekje los hebben, maar een heleboel zitten daar door ongelukkige keuzes, vaak gemaakt in/door (thuis)situaties waar de meeste van ons niet niet mee te maken hebben. Waarom ze daar ook zitten, de meesten zijn eenzaam en als ik dat kan verlichten met een brief met wat vriendelijke woorden doe ik dat graag.

Misschien is met 'normale' mensen schrijven inderdaad wel saai, omdat je daar minder snel diepe gesprekken mee voert. Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat schrijven met een gevangene heel dankbaar is en daarom de moeite waard.

Edit: vikki vat het ook niet negatief op :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:12

Ik vind de uitdrukking: 'wat je bezield' nou niet bepaald vriendelijk overkomen. Als ze het dan anders bedoelde, zijn er veel vriendelijkere varianten dan deze om hetzelfde te zeggen

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:28

Ze geeft toch aan 'niet om jullie verwijten te maken'? Ik weet het niet, maar volgens mij wordt er veel te zwaar aan getilt.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:35

Wat mij stoort is dat er gezegd wordt dat het zware criminelen zijn, terwijl dat beslist niet zo hoeft te zijn. Tuurlijk, ze zitten daar niet omdat ze zweetvoeten hebben. Maar om ze nou allemaal over 1 kam te scheren door ze zware criminelen te noemen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:53

Ik Lees er een paar vooroodelen doorheen. De rest was netjes. Cavaletti nog reactie ?

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:57

Ik vat het niet zozeer negatief op. Ik vraag me alleen of cavaletti zich ooit al één seconde heeft verdiept in het verhaal en de persoon achter de misdaad? :)
Laatst bijgewerkt door Targaryen op 30-01-14 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:57

Die van mij zijn wel zwaar crimineel :=

Maar wat dan nog?
Het is mijn leven en ik maak zelf uit met wie in contact kom +:)+
En als andere mensen bij criminele mensen willen wegblijven of geen interesse in hun hebben is dat ook hun goedrecht