Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:03

Olejon: zet na het stuk van Luna nog dit [\quote]. Dan klopt het.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:12

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:18

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:19

Hahaha ik las de link hier en dacht een dief heeft spijt en brengt geld terug :')

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:20

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:20

opisop_shop schreef:
Hahaha ik las de link hier en dacht een dief heeft spijt en brengt geld terug :')

_O- dat dacht ik ook.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:21

opisop_shop schreef:

Whaha dat dacht ik ook :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:35

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:40

Mogelijks tot 125.000 besmettingen per dag tegen half januari hier lees ik.
We zaten gisteren op 27.000, dus nog een eindje te gaan dan :=

Citaat:
‘Ik ben niet voor of tegen vaccinaties, maar ik sta voor vrijheid,’ schrijft de artiest

ik mag die gast wel :D
Chapeau dat hij het geld aan een goed doel geeft !

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:43

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:50

Popstra schreef:
Pinacolada schreef:

Ja daar hebben ze ook tonnen in geinvesteerd....

Geld wat voor veel betere doeleinden gebruikt had kunnen worden.

Chapeau voor Boef!!

Waarom? Het is schandalig dat hij zich hier überhaupt voor heeft laten betalen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:05

Achterom schreef:

Wat een rare reactie. Het moet maar eens afgelopen zijn om de bekendheid van artiesten te gebruiken zonder er iets voor terug te betalen. Zeker als je nu kijkt naar die lock down en dat die hele branche plat ligt. Moeten ze dan van de lucht gaan leven.
Word eens wakker. Voor niets gaat de zon op.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:07

Loretta schreef:
Pinacolada schreef:

Dan weten we ook weer hoeveel geld de overheid betaald aan 1 lompe acteur voor een kortdurend propaganda spotje. Ver boven de Balkenende norm.

Je realiseert je dat dit waarschijnlijk een bedrag is wat samen overeen gekomen is? Niet iets wat de overheid zomaar naar elke willekeurige acteur smijt.

Boef heeft een flink aantal volgers, daar betaal je voor. Kijk niet op van het bedrag. Menig campagne kost veel meer, en zeker zo’n grootschalige campagne vanuit de overheid. Een kleine bescheiden campagne voor een onbekend bedrijf loopt al snel op tot 10K+, laat staan dit waarbij je gewoon heel veel mensen wil bereiken.

Vind het eigenlijk een beetje idioot van Boef. Je hebt meegewerkt aan het informeren van jongeren, iets wat nodig was, niet aan de lockdown etc. Zijn toch echt twee aparte dingen. Wel goed dat hij het geld doneert aan het goede doel, maar toch.

En gezien de vele besmettingen vraag ik me af hoe het zonder lockdown zou zijn gegaan :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:08

Oostenrijk heeft nieuwe maatregelen.
Zijn hier oostenrijkse bokkers die kunnen zeggen of die 6 maanden enkel voor de basis inenting is, of ook voor de booster?

Citaat:
Buiten moet voortaan ook een FFP2-masker gedragen worden wanneer de afstand van 2 meter niet kan worden aangehouden.
De Groene Pas, is nu nog maar zes maanden geldig.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:17

pien_2010 schreef:
Achterom schreef:

Wat een rare reactie. Het moet maar eens afgelopen zijn om de bekendheid van artiesten te gebruiken zonder er iets voor terug te betalen. Zeker als je nu kijkt naar die lock down en dat die hele branche plat ligt. Moeten ze dan van de lucht gaan leven.
Word eens wakker. Voor niets gaat de zon op.

Van mij hoeft hij niet van de lucht te leven, en dat doet hij ook niet. Hij verdient zijn geld met muziek en social media.
En laten we wel wezen: ik stel toch niet dat hij zijn muziek gratis ter beschikking moet stellen, of dat hij gratis gaat optreden (zoals die eikels van Zandvoort deden)?

Maar als jij meewerkt aan een campagne, omdat je blijkbaar ergens achter staat, dan is het toch gek dat daarvoor ook nog betaald wordt? Dan doe je dat toch vanuit overtuiging? Als je er dan ook nog voor betaald wordt (en fors ook) wat is dan je motivatie? Het geld of het doel?
Dat is hetzelfde als collectanten voor een goed doel die betaald worden, daar vinden we toch ook wat van?
Er zijn er blijkbaar ook een aantal die belangeloos aan de campagne hebben meegewerkt.

Dat ook artiesten geraakt zijn door de lockdown vind ik heel erg, maar dat artiesten flink verdienen aan een spotje dat bij een campagne hoort, betaald vanuit de rijksoverheid vind ik schandalig.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:20

Dan denken we daar totaal anders over. Agree to disagree!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:22

Iemand mag best betaald worden voor zijn werk om als boegbeeld te fungeren. Ik vind het juist triest dat hij nu het tegenovergestelde doet, juist met zijn invloed op jongere mensen is dit gewoon een totaal verkeerde boodschap. Geld had hij mogen houden maar ook zijn mond.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:23

Mee eens :D
Overigens: om mijn favoriete artiesten te steunen koop ik regelmatig muziek van ze, merchandise. Ook heb ik een concertticket van een optreden dat niet doorging gedoneerd aan het poppodium waar het zou plaatsvinden.
En heel eerlijk: ik denk dat de kleinere artiesten het stukken zwaarder hebben dan zo'n Boef, die geld als water verdiende.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:25

Ik weet niet goed wat ik ervan vind dat zij zo´n bedrag ontvangen hebben. Ik vind sowieso die spotjes belachelijk en ook irritant. We weten het onderhand wel. Het zorgt bij mij juist voor een bepaalde afkeer.

En verder kan het best zijn dat iemand het in eerste instantie eens is met de aanpak en het belangrijk vindt dat mensen zich aan maatregelen houden, maar hier later toch op terugkomen omdat de situatie anders is. Ik moet zeggen dat nu de vaccinaties en boosters er zijn, ik het ook totaal niet meer eens ben met de maatregelen nu.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:29

bigone schreef:
Iemand mag best betaald worden voor zijn werk om als boegbeeld te fungeren. Ik vind het juist triest dat hij nu het tegenovergestelde doet, juist met zijn invloed op jongere mensen is dit gewoon een totaal verkeerde boodschap. Geld had hij mogen houden maar ook zijn mond.

Nee, ik vind dit heel goed dat hij dit doet. Je moet zeggen waar je voor staat!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:32

De nieuwe cijfers zijn ongekend hoog! Nu is het afwachten wat de ziekenhuiscijfers gaan doen, die lopen altijd wat achter. Als dat oke blijft dan kan het al met al toch wel goed nieuws zijn.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:39

bigone schreef:

Dus hij mag zijn mening niet bijschaven omdat hij invloed heeft op jonge mensen? Wat is dat nu weer voor iets raars.

Nee we moeten lekker blijvem doorgaan op deze manier, dat gaat ons redden. 60% komt besmet terug uit Oostenrijk. Het grootste deel dubbel gevaccineerd en geboosterd! Maar het ligt aan de ongevaccineerden, dus die moeten gestraft met 2g.

Sommigen mensen moeten eens hun hoofd uit hun bips halen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:43

Ik las dat ze echt hopen dat de wal het schip gaat keren. Dat er op een gegeven moment zoveel besmettingen zijn (geweest) dat het virus steeds minder mensen tegenkomt die het kan besmetten. Dat mensen door de boosters en de besmettingen immuniteit hebben opgebouwd en de omicron geen voet meer tussen de deur kan krijgen en uitdooft.
Laten we het hopen. En dat er dan geen gemene nieuwe opduikt natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:44

Suzanne F. schreef:
Ik las dat ze echt hopen dat de wal het schip gaat keren. Dat er op een gegeven moment zoveel besmettingen zijn (geweest) dat het virus steeds minder mensen tegenkomt die het kan besmetten. Dat mensen door de boosters en de besmettingen immuniteit hebben opgebouwd en de omicron geen voet meer tussen de deur kan krijgen en uitdooft.
Laten we het hopen. En dat er dan geen gemene nieuwe opduikt natuurlijk.

Met deze cijfers zou dat ook haast wel moeten toch..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:44

Ja, ik hoop ook dat dit virus veel milder is en we ondanks de besmettingen toch een hoop los kunnen gaan laten. Ik vraag me af of we dan kunnen gaan voor een groepsimmuniteit?

Ik denk gewoon dat het anders echt uitzichtloos gaat voelen, mocht deze variant echt milder zijn en minder ziekmakend maar we toch nog allerlei maatregelen blijven behouden. Dan ben je 3 keer gevaccineerd, blijkt het een virus wat veel milder is en blijven we nog steeds maatregelen houden.... Dan ga ik me toch echt afvragen of dit niet gewoon altijd zo gaat blijven.

Hier ook weer een aantal besmettingen in het dorp. Tot nu toe allemaal zeer milde klachten en amper tot niet ziek. Ik ben erg benieuwd wat het gaat doen als de scholen weer open gaan. Ik hoop alleen wel dat de kinderen er niet weer op aangekeken gaan worden. Helemaal niet nu de cijfers toch al aan het stijgen zijn.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 06-01-22 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt