Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:16

Vayo schreef:
Inderdaad laat met zo´n laag risico mensen alsjeblieft zelf kiezen of ze dit vaccin willen of niet. Laat ze idd maar eens focussen op de vaccinaties.

Ik ben benieuwd hoe je dat moet afdichten als er iemand ziek wordt of komt te overlijden na een vaccin met risico... er was toch sowieso weerstand tegen vaccins die zo snel ontwikkeld waren, dat kon nooit goed zijn etc etc . En nu staat men te springen terwijl er een risico is, hoe klein ook...?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:20

Cer schreef:
Ik ben benieuwd hoe je dat moet afdichten als er iemand ziek wordt of komt te overlijden na een vaccin met risico...

Wat zou je moeten afdichten?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:48

Cer schreef:
Vayo schreef:
Inderdaad laat met zo´n laag risico mensen alsjeblieft zelf kiezen of ze dit vaccin willen of niet. Laat ze idd maar eens focussen op de vaccinaties.

Ik ben benieuwd hoe je dat moet afdichten als er iemand ziek wordt of komt te overlijden na een vaccin met risico... er was toch sowieso weerstand tegen vaccins die zo snel ontwikkeld waren, dat kon nooit goed zijn etc etc . En nu staat men te springen terwijl er een risico is, hoe klein ook...?

Net als met ieder ander medicament? Geen enkel medicijn is zonder bijwerkingen en zonder risico. Pfizer ook niet hoor. En daarbij is het risico echt heel erg laag. Over het algemeen zelfs lager dan het risico op trombose door corona.

esje01

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:52

Goh tienus alweer een jaar geleden.
Onvoorstelbaar
Sterkte

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:52

Sterkte Tienus, het voelt als veel korter geleden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:57

Kan iemand mij uitleggen waarom een tijdelijke test-samenleving zo erg zou zijn en de wet dus zo vreselijk is, als dat meer ademruimte geeft voor de burgers om dingen te ondernemen + voor bedrijven om inkomen te genereren, als dat helpt om alles eerder open te kunnen zetten? Gezien het alternatief een (semi)lockdown is?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:00

Dus ik zit thuis bedenk om even op de hoek wat te gaan drinken, moet ik eerst testen..
Nou dan hoef ik niet meer ben je nl 2 uur verder

Kun je ook niet meer spontaan onderweg een bakkie doen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:03

Je zit nu toch ook thuis?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:06

Shadow0 schreef:
Je zit nu toch ook thuis?

Hoop dat dat gaat veranderen en we zonder testen weer spontaan.kunnen gaan leven.
Dus rondje fietsen en.onderweg spontaan een kopje koffie zit er dan niet in

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:08

IMANDRA schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom een tijdelijke test-samenleving zo erg zou zijn en de wet dus zo vreselijk is, als dat meer ademruimte geeft voor de burgers om dingen te ondernemen + voor bedrijven om inkomen te genereren, als dat helpt om alles eerder open te kunnen zetten? Gezien het alternatief een (semi)lockdown is?

Dat is ook niet erg, zolang het echt tijdelijk is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:11

Deze kwam ik op feestboek tegen, waarschijnlijk al heel veel gedeeld maar toch, Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:18

Echwel schreef:
Hoop dat dat gaat veranderen en we zonder testen weer spontaan.kunnen gaan leven.
Dus rondje fietsen en.onderweg spontaan een kopje koffie zit er dan niet in

Maar denk je dat de situatie waarin je spontaan naar het terras kunt eerder komt als alles wat er te verzinnen is om corona af te remmen te stoppen steevast wordt afgewezen? 'Hopen' is nooit zo'n betrouwbaar actieplan.

(En hoe me ten goede, ik heb niks met die geldverslindende fieldlabs en daarnaast denk ik dat terrassen wel eenvoudiger moeten kunnen... maar steeds beginnen met waarom alles vervelend is of toch niet kan brengt ons in elk geval nergens. Een deel daarvan lijkt weerstand om de weerstand en ik snap niet wat je daar mee opschiet.)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:59

IMANDRA schreef:

Zolang het tijdelijk is, vind ik dit geen probleem. Echter wanneer iedereen de mogelijkheid heeft gehad een vaccin te nemen of de cijfers laten het eerder toe, dan vind ik dat ze hier vanaf moeten stappen.
Maar ik gok dat wij er zelf weinig tot geen gebruik van zullen maken. Mijn dochter van 13 is angstig voor de test. Ze heeft nu een kindertest mogen doen. Dan gaan ze in de keel en iets minder diep in de neus. Maar waarschijnlijk zal ze voor dit soort dingen een gewone test moeten ondergaan.

Ik ga haar dat niet aandoen als ze niet wilt. Het alternatief is dan dat we er niet heen kunnen. Prima zolang niet iedereen het vaccin heeft kunnen halen. Maar absoluut niet prima als iedereen de mogelijkheid heeft gehad, maar de vaccinatiegraad nog te laag is.

Ik ben alleen bang dat een tijdelijke testsamenleving toe gaat naar een langdurige testsamenleving.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:05

Wanneer iedereen de mogelijkheid heeft gehad om minstens 1 prik te hebben gehaald dan moeten alle maatregelen de deur uit. Diegene die niet gevaccineerd wil worden mag dan het risico lopen ipv de grote meerderheid die zich al meer dan een jaar zo goed mogelijk aan de regels houd en een vaccin heeft gehaald.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:06

Citaat:
Petitie
Wij
Verontruste zorgverleners, patiënten op de steeds langer wordende wachtlijst, hun naasten en anderen
constateren
Dat het vieren van een feest met 10.000 man op 400 meter van een door Covid overbelast ziekenhuis een slag in het gezicht is van patiënten en zorgverleners
en verzoeken
Dit ondoordacht pseudo-experiment te cancellen.

Hier kun je tekenen:
https://geenfeestnu.petities.nl/?t=Met% ... XWf7MrTQRk
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 17-04-21 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:06

bigone schreef:
Wanneer iedereen de mogelijkheid heeft gehad om minstens 1 prik te hebben gehaald dan moeten alle maatregelen de deur uit. Diegene die niet gevaccineerd wil worden mag dan het risico lopen ipv de grote meerderheid die zich al meer dan een jaar zo goed mogelijk aan de regels houd en een vaccin heeft gehaald.

Juist en dan wil ik dus niet meer getest hoeven te worden als.ik een kopje koffie wil gaan drinken

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:08

bigone schreef:

Precies dit! Tot het moment dat nog niet iedereen de mogelijkheid gehad heeft een prik te halen houd ik me aan de regels. Zodra iedereen de mogelijkheid heeft gehad een prik te halen, gaan hier de regels resoluut overboord, ongeacht of de vaccinatiegraad hoog genoeg is en of het ´al mag´. Ik vind dat iedereen de keuze mag maken gevaccineerd te willen worden of niet. Maar die persoonlijke keuze mag dan niet meer van invloed zijn op de rest van Nederland.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:11

Echwel schreef:
bigone schreef:

Juist en dan wil ik dus niet meer getest hoeven te worden als.ik een kopje koffie wil gaan drinken

Inderdaad.

Sterker nog dat ga ik persoonlijk ook niet meer testen voor een hoestje, snotneus o.i.d. en quarantaine gaat ook overboord. Ik ben al gevaccineerd. Mocht één van de kinderen ziek zijn, dan blijven ze thuis tot ze beter zijn. Maar ik houd ze dan ook niet meer thuis met een hoestje of simpele verkoudheid.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:12

Ik bedoel het afdichten als in als er dan toch teveel mensen ziek worden van dat vaccin.. want nu vinden sommige mensen het risico ook al hoog? Wordt de maatschappij daar dan onrustig van? (Want dat is nu met deze vaccins meer aan de hand dan met alle ‘bekende’ vaccins)

En van dat testen om wat leuks te gaan doen, ik dacht begrepen te hebben dat dat idd tijdelijk zou moeten zijn, dan heb ik er geen problemen mee...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:13

Het was toch ook de bedoeling om met vaccineren de boel weer van het slot te krijgen. Ik zie daarom niet in waarom als iedereen gevaccineerd zou zijn(iedereen die een vaccinatie wil) je jezelf toch moet kietelen met een staafje...

1 keer Corry Konings in mijn hoofd vind ik genoeg :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:17

Krijg net een SMS dat er in de vakantie opvang een kind positief getest was dus dochter moet in quarantaine. Kans is nihil dat ze met een voor haar vreemd kind op virusoverdrachtafstand gespeelt heeft maar goed. Gelukkig is het alweer bijna 5 dagen (Dinsdag), wel jammer van de zwemles (vakantie dubbelles).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:22

De test van 7,50 is vanaf juni als dat nodig is... als het niet nodig is, niet. Zo lees ik het...?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:24

bigone schreef:
Wanneer iedereen de mogelijkheid heeft gehad om minstens 1 prik te hebben gehaald dan moeten alle maatregelen de deur uit.

Hmmm, is het niet handig om dit ook een klein beetje af te laten hangen van de situatie van dat moment? Ik vind het een prima streven, daar niet van, maar vaccinatie is niet het doel op zich, en als het nodig is om sommige maatregelen wat langer door te laten gaan om daarmee duurzamer verder te kunnen gaan moet die mogelijkheid er ook zijn.

Citaat:
Diegene die niet gevaccineerd wil worden mag dan het risico lopen ipv de grote meerderheid die zich al meer dan een jaar zo goed mogelijk aan de regels houd en een vaccin heeft gehaald.

Zo zwartwit is het misschien niet in alle gevallen... Doel is wat mij betreft om de maatschappij weer veilig open te kunnen doen op een manier die ook een tijd standhoudt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:27

Cer schreef:
De test van 7,50 is vanaf juni als dat nodig is... als het niet nodig is, niet. Zo lees ik het...?

Kan zijn dat het verplicht word nadat je gevaccineerd bent, of dat je alleen een test nodig hebt wanneer je geen vaccin hebt gehaald. Is daar niks over bekend?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:34

Shadow, nu zijn er zo’n 5 a 6 miljoen mensen zo goed als immuun. Daar komen er wekelijks een half miljoen bij door vaccinatie. Ik verwacht dat we half mei een flinke daling van ziekenhuisopnames hebben, iedere 60 plusser heeft dan één prik ( voor wie dat wil) tevens de obese en mensen met down . En versoepelen valt of staat met de ic opnames.
Tegen eind mei zijn ongeveer 8 a 9 miljoen mensen immuun en normaal gesproken gaat een ziekte weg bij hoge vaccinatiecijfers.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 17-04-21 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt