Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 10:28

upendo schreef:
Ik zal wel een heads-up in het topic zetten. Ze lijken het te combineren met de marktplaatsactie waarbij verzenden via DHL 99 cent is.

Super fijn!

Vind namelijk wel dat het slecht wordt aangegeven terwijl marktplaats wel mailtjes van te voren stuurt en het duidelijk projecteren op de site :)

upendo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 10:35

Ik kwam er ook achter omdat het op Pepper stond haha, maar het is wel een ideale actie!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 11:58

Ik baal dat het maar tot aan gisteren was :( Had nog wel meer op mn lijstje staan :+

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 12:44

KB12 schreef:
Appeltje00 schreef:
Toch weer even een vraag over die belastingen. Het valt me op dat alle nieuwsberichten die ik kan vinden van Belgische afkomst zijn. Maar hoe zit het nu precies in Nederland? Je mag in principe €8520 verdienen zonder belasting. Maar valt Vinted nou onder winstbelasting of inkomen?

Dit wil ik ook wel weten

Ik heb de belastingdienst bericht en een reactie gekregen. Als je doel gewoon je eigen spullen verkopen is zonder winst, gaan ze er geen belasting over rekenen. Het valt allemaal dus mee.
Je hoeft niets op te geven.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... leconomie/

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 13:17

Nog een vraag, iemand wil iets terugsturen (er zat een vlekje in, die ik ook had vermeld in de tekst en op de foto, maargoed, hé)..

Krijg je een bevestiging als het opgestuurd is? Ze moet het voor 5 april verstuurd hebben maar ik heb nog geen bevestiging gehad dat het bij het verzendpunt is afgeleverd.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 14:16

upendo schreef:
Nog een vraag, iemand wil iets terugsturen (er zat een vlekje in, die ik ook had vermeld in de tekst en op de foto, maargoed, hé)..

Krijg je een bevestiging als het opgestuurd is? Ze moet het voor 5 april verstuurd hebben maar ik heb nog geen bevestiging gehad dat het bij het verzendpunt is afgeleverd.

Dan blijf je toch bezig als je akkoord gaat met zulke dingen terugsturen? Als het vermeld is en op de foto staat ga ik het echt niet terug in ontvangst nemen. Succes ermee.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 14:30

Jildau schreef:
Dan blijf je toch bezig als je akkoord gaat met zulke dingen terugsturen? Als het vermeld is en op de foto staat ga ik het echt niet terug in ontvangst nemen. Succes ermee.

Dan ben je dus je geld en je item kwijt, als zij drukt op niet okay dan houdt vinted je geld achter tot je je adres hebt gegeven en als je dat niet doet krijgt zij dr geld terug en heb jij niets.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 14:31

Ik heb vooral geen zin in Vinted die het geld niet aan mij uitkeren als ik niet zeg dat ze het terug mag sturen.. Dan heeft ze het product straks gratis..

Dus dan maar liever terugsturen, dan heb ik in ieder geval het product terug. Wat dat betreft is het wel ruk geregeld.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 16:10

Upendo, maak wel dat je zelf voortijdig je adres aanbiedt. Paar pagina' s terug was er iemand die zo geld niet gekregen had terwijl die eigenlijk wachtte tot de tegenpartij ging zeggen dat ze adres nodig had om terug te sturen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 16:27

foxy80 schreef:
Upendo, maak wel dat je zelf voortijdig je adres aanbiedt. Paar pagina' s terug was er iemand die zo geld niet gekregen had terwijl die eigenlijk wachtte tot de tegenpartij ging zeggen dat ze adres nodig had om terug te sturen.

Ik heb meteen mijn adres in de chat gezet en aangemerkt dat ze het terug kon sturen toen ze de transactie op pauze heeft gezet.. Dus dat kan ik aantonen.

Het lijkt er ook op dat ze een label heeft aangemaakt maar ik krijg geen bevestiging dat het pakket ingescand is bij het pakketpunt. Er staat alleen dat als het niet voor 5 april is teruggestuurd ik alsnog het geld gestort krijg. Dus daar zitten we na morgen op.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 17:23

Je krijgt eigenlijk altijd een melding dat het verzonden is. Bij Homerr heel snel en bij DPD en DHL duurt het soms iets langer, maar meestal dezelfde dag nog wel.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 17:45

Dan ben ik benieuwd of ze op tijd gaat zijn..

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 18:53

Weet iemand hoe je contact met de helpdesk kan opnemen?
Mijn pakket is door de verkoper afgegeven maar de status blijft onveranderd. We kunnen beide niet vinden hoe we een probleem bij Vinted kunnen melden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 19:01

Bij jullie chat kan de verzender op het i-tje rechtsbovenin drukken voor de helpdesk. Meestal kan ik zelf ergens klikken om aan te geven dat ik het pakket verzonden heb.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 19:17

HorsePassion schreef:
Weet iemand hoe je contact met de helpdesk kan opnemen?
Mijn pakket is door de verkoper afgegeven maar de status blijft onveranderd. We kunnen beide niet vinden hoe we een probleem bij Vinted kunnen melden.

Afhankelijk van de vervoerder duurt het een tijdje dat de status veranderd. Ik heb dat m.n. bij dpd en mondial relay. De koper kan nar 3 dagen meestal handmatig aangeven dat het pakket is verzonden, je krijgt dan een herinnering.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 19:39

Ik had een pakketje van mondial relay, stond al 3 dagen op overgedragen aan chauffeur. Meestal als ik die zie staan is het er diezelfde dag. Maar kreeg maar geen melding, pakketje lag er dus al wel 3 dagen. Kan het niet zoiets zijn?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 19:53

En volgens de tracking van DHL is het nog niet bij een vervoerder aangeboden. Maar dat is het wel.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 09:36

Mijn weggebrachte pakketjes zijn ook laat in het updaten van de tracking. Parkeren in onze binnenstad is niet altijd makkelijk. Had ik geluk met een plek dichtbij, merk ik dat ik de pakketjes niet eens had meegenomen. :+ In de herkansing was er natuurlijk geen plek meer. Het kwam goed, maar bij zowel PostNL en DHL zit er vertraging in de verwerking van de status. Meestal heb ik die direct.

Verder had ik iets via Marktplaats gekocht, maar sinds het inleveren bij DHL zijn er helemaal geen updates meer geweest over het pakket. Nu 4 dagen geleden. Dat ben ik eigenlijk niet gewend. Hopelijk is het pakket niet kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 09:50

DHL geeft zelden tot nooit updates ervaar ik, of dat nu via vinted is of via een webshop. En dan zie je plots een melding "pakket geleverd" maar is het nergens te bespeuren, niks vermelding pakketpunt of wat dan ook. Drama. DPD en GLS net hetzelfde.

MR heb ik eigenlijk altijd quasi direct melding van aannemen pakketje, opvolging qua transport etc. Die gaan supervlot.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 11:24

Helaas na 2 jaar verkopen nu voor het eerst een probleem gemeld. Een stenen pot verkocht en is stuk aangekomen. Of ik foto's heb van hoe ik het pakketje heb verzonden... Maken jullie altijd foto's? Ik heb dat namelijk niet gedaan dus ben bang dat ik mijn geld niet krijg...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 11:44

Van de week voor het eerst wel gedaan toen ik Dr. Martens verkocht. Verkoop nooit zulke dure dingen en deze waren een vintage exemplaar. Gelukkig wel alles goed gegaan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 12:42

upendo schreef:

Had ik ook dame wilde retourneren ik ging akkoord zij moest verzenden had ze 5 dagen voor en toen op dag 6 zei vinted toch echt betaling vrij gegeven :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:13

Deze heeft het op de laatste dag om 5u afgegeven. Zo fijn.. Maargoed, hopelijk maak ik er iemand anders blij mee.

Heb het vermoeden dat ze hoopte dat ze het zou mogen houden.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 14:16

debsoleino schreef:
Helaas na 2 jaar verkopen nu voor het eerst een probleem gemeld. Een stenen pot verkocht en is stuk aangekomen. Of ik foto's heb van hoe ik het pakketje heb verzonden... Maken jullie altijd foto's? Ik heb dat namelijk niet gedaan dus ben bang dat ik mijn geld niet krijg...

Als het iets duurs of breekbaars is wel. Dan kun je aantonen dat je het goed/degelijk hebt ingepakt.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 14:18

Ik heb nu al 2 DPD pakketjes die de grote rondtocht door Nederland doen. Het lijkt wel als je het normale verzendtarief betaald dat ze de volgende dag geleverd wordt en bij de €0,99 actie de langzame route.