Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:19

Wij hadden een haakje op de deur van de kinderen.Een aanrader.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:23

Froukje_J schreef:
Ik zelf ook haha maar dochter van 5 heeft daar geen zin in :+ die staat liever de hele tijd naast je bed te vragen wanneer we naar beneden gaan :+ en als je dan zegt ga maar alvast is het Nee je moet mee :')

O ze is al 5? Ik dacht jonger dus dat ze der ouders echt nodig heeft om te voeden en luier te verschonen.

Mijn ouders zeiden vanaf dat de kleine wijzer op de 9 staat en grote wijzer op de 12 mag je je bed uit in het weekend, maar als mamma en pappa dan nog slapen moet je nog heel stil zijn.

Dan gingen mijn broer en ik zelf naar beneden en tv kijken op de bank al dan niet met een zak chips :')
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 11-04-21 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:25

Britta31 schreef:

Oei en wat als er calamiteiten zijn? Of je kind moet naar de wc?
Ik vind dat echt niet zo’n fijn idee

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:25

Britta31 schreef:

Heel brandveilig ook.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:29

Een ruk en het haakje is los.En de deur staat normaal op een grote kier natuurlijk.Of je de klink nu naar beneden doet en de deur open doet of een zetje tegen het haakje.Ik denk zelfs nog sneller.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:39

Lijkt me doodeng een haakje op de deur als er iets gebeurd maar ook voor de kinderen!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:46

Een goeie duw of trek aan de deur en het haakje schiet wel los denk ik hoor. Veiliger dan een slot. En zouden kinderen brand stichten in hun slaapkamer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:49

marley93 schreef:
Een goeie duw of trek aan de deur en het haakje schiet wel los denk ik hoor. Veiliger dan een slot. En zouden kinderen brand stichten in hun slaapkamer?

Nee, maar je kunt ook niet bepaald voorspellen waar er brand uitbreekt en hoe het zich verspreidt als dat zich voordoet. En je weet ook niet hoe je in zo’n panieksituatie reageert als ouder.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:50

marley93 schreef:

De brand kan ook ergens anders ontstaan in huis ;)

Maar ook op de kamer met kinderen kan brand ontstaan zonder dat het kind daar invloed op heeft. Kortsluiting, verlengsnoer of accu van een tablet etc die oververhit raakt...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:51

Gewoon het feit dat als de kinderen naar de wc moeten of weet ik wat, dat de deur dan ‘op slot’ zit.
Moet er echt niet aan denken :n

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:52

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:55

chanicha schreef:
Gewoon het feit dat als de kinderen naar de wc moeten of weet ik wat, dat de deur dan ‘op slot’ zit.
Moet er echt niet aan denken :n

Nee dat is dan wel weer zo. Dat zou ik een grotere issue vinden. Verder denk ik er misschien gewoon te makkelijk over, maar ik hoef dan ook nooit aan kinderen te beginnen. :Y)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:56

Wij mochten vanaf 7 uur tussen onze ouders induiken. Lagen wij lekker de smurfen te kijken en onze ouders draaide nog een keer om. Later toen ik groter werd idd lekker met de deken onder op de bank tv kijken

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:04

Wij hadden als regel: vanaf 8 uur mag je je bed uit en naar beneden om tv te kijken + als de deur van de slaapkamer van pa en ma nog dicht is dan moet je stilletjes doen in huis.
Mijn vader werkte ploegendiensten en die sliep soms ook overdag, slaapkamerdeur dicht = stilte ajb. Dat werkt dan automatisch ook wanneer iemand uit wil slapen :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:08

Een haak op de kinderdeur zou ik ook echt niet doen. Niet alleen voor de brandveiligheid, maar wat als ze moeten kotsen 's nachts en niet naar de wc kunnen? :+

Ik erger me aan mijn huiswerkopdracht. Ik moet een stukje dystopische literatuur vertalen en het is zo mijn ding niet _O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:08

Heb mij vroeger vaak genoeg afgevraagd waarom mijn ouders kinderen genomen hebben. Maar mochten geen tv op de slaapkamer. Mochten voor 10.00 uur niet uit bed of herrie maken. Vanaf mijn 18de mocht ik school helemaal zelf betalen moest ik kostgeld gaan betalen. En we moesten zo jong mogelijk mee gaan helpen in de huishouding. Pas met 15 jaar mochten we een tv op de slaapkamer, maar moesten we wel zelf betalen. :+

K*t ben over 2 dagen jarig en zo geen zin in (en dat moest ik dus vanaf mijn 18de jaar ook zelf gaan betalen). -O- Weet ook gelijk weer waarom ik het niet meer vier. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:22

Ik had ook geen tv op de slaapkamer, moest ook kostgeld betalen vanaf mijn 18de en ook meehelpen in de huishouding al vanaf dat ik dat kon.
Mijn opleiding hoefde ik dan niet zelf te betalen. Daar hadden mijn ouders voor gespaard.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:24

Hielp geloof ik zo vanaf mijn 8de mee in de huishouding. :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:03

Hier ook geen TV op de slaapkamer, zo lang mogelijk ook geen laptop, maar met de middelbare school moest ik op een gegeven moment wel. Die heb ik dan zelf bij elkaar verdiend met mijn oppasbaantjes. En al jong helpen in het huishouden was hier ook normaal. Kostgeld ook, al was ik iets ouder dan 18. Het is ook geen hotel natuurlijk, zeker wanneer je eenmaal eigen inkomsten hebt.

Ik erger me aan het feit dat ik al geluncht heb, nu My Kitchen Rules zit te kijken, en alweer trek heb. :')

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:06

Caira schreef:
Dat ik niet op de naam kan komen van de tool hoe je dekjes kunt vergelijken op je paard. Mijn brein gaat echt op error

Dress my horse?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:25

marley93 schreef:

Een slot hebben ze hier ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:42

Die hebben wij ook nooit gehad, alleen in Zuid Afrika, maar dat huis was in eigendom van het bedrijf waar m'n vader werkte, dus dat kregen we gewoon 'as is'. M'n ouders hebben me daar, voordat we tralies hadden, weleens opgesloten in m'n kamer omdat ik echt intens vervelend was, maar ik klom gewoon door het raam weer naar buiten, want het was toch allemaal gelijkvloers. :')

M'n vader is nu onderweg om naar m'n tablet te komen kijken. :') Heel lief, maar ik vind zelf sleutelen aan dingen zo leuk. :)) (Oké, en m'n moeder verveelt zich, anders was hij niet langsgekomen.)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-04-21 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:42

nicole_floor schreef:
Caira schreef:
Dat ik niet op de naam kan komen van de tool hoe je dekjes kunt vergelijken op je paard. Mijn brein gaat echt op error

Dress my horse?

Ja ik had hem, thanks. After zwangerschapsbrein...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:47

Dat ik geen lettertype kan vinden welke naar mijn zin is. Alles wat ik mooi vind is niet mooi icm de woorden die ik moet gebruiken. _-:(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:52

MyWishMax schreef:
Dat ik geen lettertype kan vinden welke naar mijn zin is. Alles wat ik mooi vind is niet mooi icm de woorden die ik moet gebruiken. _-:(

Al gekeken op Dafont? Veel keuze, onderverdeeld in types en thema's

https://www.dafont.com/