Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:03

Klopt, heel veel mensen denken dat je gevolgd word en je zelfs niet meer rustig op de pot kunt zitten. En dat zijn vaak de grootste schreeuwers op social media , hoezo volgen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:08

bigone schreef:
Klopt, heel veel mensen denken dat je gevolgd word en je zelfs niet meer rustig op de pot kunt zitten. En dat zijn vaak de grootste schreeuwers op social media , hoezo volgen _O-

Idd, ik zag een keer een plaatje de vergelijking weergeven van de toestemmingen die je moet geven voor de Facebook en voor de Corona app.. Facebook weet zo ongeveer alles van je en de corona-app heeft alleen je bluetooth nodig :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:24

karuna schreef:
Ik hoorde op het nieuws net dat Landal in nederland aardig volgeboekt is voor de herfst vakantie door nederlanders. Ik vraag me af hoe ze die huisjes willen ontsmetten goed als er normaal al zo weinig tijd is voor het schoonmaken bij een wissel.

Duitsland en belgie gaan trouwens ook niet echt goed nu met besmettingen. :n

Om dit te voorkomen hebben wij de gîte dichgegooid. Het is goed geweest zo.
Ontsmetten en alles kan alleen met 1,5x zo lang tijd of 1,5 x zoveel mensen.1 uur vooraf huis leeglaten, dan ploeg erin, dan ploeg eruit en 1 uur of later gasten erin. Je moet nl na poetsen veel desinfecteren.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:50

Denk je echt dat je bij de huisjes een groter risico loopt dan bij de AH/horeca/op school?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:25

Wat voor kerst gaan we dit jaar hebben? Ik ga het in kleine kring plannen; mijn gezin. That's it. Lekker eten, mooie film kijken met z'n allen. Spelletjes doen.

Ik heb het geluk dat mijn kinderen nog thuis wonen en met de lockdown in maart (was het maart?) mijn schoonzoon bij ons is komen wonen. We hebben nu een lekker groot en gezellig gezin. Pasen was ook met ons 5-en heel gezellig. Ik besef heel goed dat dit een luxe positie is.
Mijn oude moeder is vorig jaar november gestorven. Ik ben blij dat zij dit allemaal niet meer mee hoeft te maken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:26

Plak ik het hier ook even :D Ik denk dat het voor ons ook het gezin op zich wordt. Als het niet te erg wordt in de komende maanden zullen we mijn ouders ook nog wel uitnodigen maar dan stopt het wel. Ik ben vlak voor kerst ook nog jarig, jammer is het toch al.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:31

karuna schreef:
Ik hoorde op het nieuws net dat Landal in nederland aardig volgeboekt is voor de herfst vakantie door nederlanders. Ik vraag me af hoe ze die huisjes willen ontsmetten goed als er normaal al zo weinig tijd is voor het schoonmaken bij een wissel.

Duitsland en belgie gaan trouwens ook niet echt goed nu met besmettingen. :n

Wij zijn nog niet zo lang terug van landal.
Wat mij opvalt is dat ze echt een bak meer schoonmakers hebben dan normaal. Dus ik heb wel het idee dat ze daar aandacht voor hebben,

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:33

Ik heb er gekampeerd, in augustus. Het camping sanitair werd vrijwel continu schoongemaakt. Prima looproutes en signalerings systeem. Extra toilet en douche cabines geplaatst. En de horeca daar was eigenlijk de aller beste die we gezien hebben op Texel. Zeer ver uiteen. Ook de balie was heel goed geregeld. Ik voelde me helemaal veilig daar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:32

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:17

Sheran schreef:
Denk je echt dat je bij de huisjes een groter risico loopt dan bij de AH/horeca/op school?

Bij alle 3 kom ik niet. En ja dat denk ik want zeker mensen met klachten kunnen hier naar toe vluchten, (mensen uit de grote steden in Frankrijk zoeken naarstig huisjes in de Limousin)maar dat is niet enkel de reden.

Ik begin volgend jaar met vouchers mensen. En dat risico wil ik voor de herfst 21 niet meer lopen want wij wonen buiten het seizoen vanaf volgend jaar zelf in de fermette. Dus het was een én én verhaal.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:35

Onze schoonmaakster werkt ook bij Landal en ze is nog nooit zo druk geweest als dit jaar. Ze worden daar echt veel vaker ingeroosterd om schoon te maken nu.

Wij zitten in het noorden van Nederland en herken helemaal wat je zegt Pien. Mensen uit Noord- en Zuid-Holland boeken massaal hier vakantiehuisjes en zeggen letterlijk dat ze het virus willen ontlopen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:39

Hier staan files. De provincies naast ons hebben een feestdag, zij hebben het laagste aantal besmettingen per aantal inwoners, wij bijna het hoogste. Maar ja, hier zijn de winkels open dus met zijn alle in de rij bij Ikea.

De kust wordt overspoeld door mensen uit Madrid, want de lockdown daar was opgeheven door de rechter. Nu heeft de regering de staat van alarm ingesteld en om drie uur gaat de stad alsnog op slot. Helaas te laat, de meesten zijn hier al.

Maandag is een landelijke feestdag.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 09-10-20 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:39

Precies Montana, en geef ze eens ongelijk.
Maar die vouchers is de belangrijkste reden. Het confinement was er opeens en niemand kon meer een kant op.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:21

MizzMontana schreef:
Wij zitten in het noorden van Nederland en herken helemaal wat je zegt Pien. Mensen uit Noord- en Zuid-Holland boeken massaal hier vakantiehuisjes en zeggen letterlijk dat ze het virus willen ontlopen.

Ik vertrek over 2 weken ook voor 2 weken richting het noorden van nederland. Die keuze heb ik echt wel bewust gemaakt. Hier zit ik midden in de hotspot en zelfs als ik daar in een lockdown terecht kom vind ik dat minder erg. De rust is hier op straat gewoon ver te zoeken.

Plus dat ik vorig jaar september voor het laatst op vakantie ben geweest. Draai al sinds april op volle toeren, ben echt aan pauze toe.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:22

Ik ben even op de kermis geweest. Vond het er schrikbarend rustig!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:31

Veulen84 schreef:
MizzMontana schreef:

Ik vertrek over 2 weken ook voor 2 weken richting het noorden van nederland. Die keuze heb ik echt wel bewust gemaakt. Hier zit ik midden in de hotspot en zelfs als ik daar in een lockdown terecht kom vind ik dat minder erg. De rust is hier op straat gewoon ver te zoeken.

Plus dat ik vorig jaar september voor het laatst op vakantie ben geweest. Draai al sinds april op volle toeren, ben echt aan pauze toe.

Groningen begint anders ook een behoorlijke hotspot te worden. En daar is het gewoon nog steeds druk in de grotere steden.

Drenthe begint nu ook en met name Emmen is een grote hotspot.

Friesland weet ik zo niet maar echt veiliger is het niet bepaald. Ik mij mij als iemand die in Drenthe woont best zorgen om de toenames

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:49

Veulen84 schreef:
MizzMontana schreef:

De 3 noordelijke provincies staan ook alle 3 op "zorgelijk". Dus wat dat betreft ga je er niet op vooruit (ook niet op achteruit). Nou zal het wel uitmaken waar je precies zit. In mijn dorpje kan je gewoonlijk een kanon afschieten op straat.
Alleen omringende plaatsen waar de winkels zitten is het wel druk op straat. En mensen houden weinig (geen) afstand. Gaan op je hakken staan als je een winkelwagen pakt en ontsmet, kinderen die als kippen zonder kop overal heen lopen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:49

bigone schreef:

Zoals de Bokkers die makkelijk met naam en toenaam te vinden zijn en hier een groot deel van hun activiteiten neertypen, bedoel je?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:55

MoniqueT schreef:
De kust wordt overspoeld door mensen uit Madrid, want de lockdown daar was opgeheven door de rechter. Nu heeft de regering de staat van alarm ingesteld en om drie uur gaat de stad alsnog op slot. Helaas te laat, de meesten zijn hier al.

Maandag is een landelijke feestdag.

Probleem begon vórig weekeinde met de aankondiging een dag van te vóren.
Wij hadden voor woensdag afgsproken met een stel in Torremolis doch hoorden dat ze ´nog net op tijd´ uit Madrid waren vertrokken ... Niet dus.
Nu een tweede golf.
Eigenlijk een dérde want bij de landelijk quarantaine speelde het ook al dat Madrileños nog nñet even snel hun hogere besmettings% naar hun tweede huizen meenamen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:56

Wij zitten in een dun bevolkt gebied met veel tourisme, in een gemeente met al tijden de laagste besmetting van de provincie.
Overigens waan ik me zeker niet onaantastbaar hierdoor, maar vel ruimte om afstand van elkaar te houden is hier wel. Snap wel
Dat mensen hier komen als ze de drukte van de stad willen ontlopen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:57

MizzMontana schreef:
. Mensen uit Noord- en Zuid-Holland boeken massaal hier vakantiehuisjes en zeggen letterlijk dat ze het virus willen ontlopen.

Feítelijk, omdat zij inherent onderdeel uitmaken van de hogere % daar, nemen ze het probleem méé naar jullie.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:00

Zelfs in ons gehucht in noord Luxemburg beginnen mensen besmet te raken. Muziekleraar, basisschool leraar, buurmeisje ( andere school)....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:25

pien_2010 schreef:
Sheran schreef:

Bij alle 3 kom ik niet. En ja dat denk ik want zeker mensen met klachten kunnen hier naar toe vluchten, (mensen uit de grote steden in Frankrijk zoeken naarstig huisjes in de Limousin)maar dat is niet enkel de reden.

Ik begin volgend jaar met vouchers mensen. En dat risico wil ik voor de herfst 21 niet meer lopen want wij wonen buiten het seizoen vanaf volgend jaar zelf in de fermette. Dus het was een én én verhaal.

Het was niet specifiek tegen jou hoor, ik snap heel goed dat je je gite dichtgooit.
Ik ben wel aan het kijken naar een paar daagjes weg in de herfstvakantie. En dan juist wel het liefst zo'n huisje waar je ook zelf kan koken enzo, want de horeca zien we niet zitten. Hoop niet dat mensen met klachten zo stom zijn om daarheen te gaan vluchten. Maar ga er ook wel vanuit dat het goed wordt schoongemaakt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:35

Wij zitten momenteel in een huisje. Inderdaad eigen kookgelegenheid en zijn ook niet van plan uit eten te gaan.
Zomervakantie waren campings onbetaalbaar.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:55

Heb vanmiddag op een terras gezeten
Waren de enige buiten
Lekker bakkie thee en wat erbij
Toch een soort genieten warme jas aan en ging prima