Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Whale

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:01

Maar als je er negatief op reageert dan krijg je gelijk mensen over je heen met: "Ja, maar stel dat het een mens was geweest!" :+ Tja, zat mensen die we ook maar willens en wetens in leven proberen te houden waarbij ik denk... eh... waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:06

Whale schreef:
Maar als je er negatief op reageert dan krijg je gelijk mensen over je heen met: "Ja, maar stel dat het een mens was geweest!" :+ Tja, zat mensen die we ook maar willens en wetens in leven proberen te houden waarbij ik denk... eh... waarom?

Dit.. Ik vind dit bij mensen hetzelfde verhaal, sommige mensen kunnen nooit echt leven, zitten alleen maar in een rolstoel en kunnen geluidjes maken, dat is het.. Ook dat vind ik zielig.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:11

En er zijn ook zat mensen die zelf euthanasie zouden willen maar het niet mogen.

Maar een mens kun je uitleggen dat ze soms van houding moeten wisselen, hun huid etc in de gaten moeten houden in verband met bloedcirculatie enzovoort. Ze kunnen aan de bel trekken. Waar een hond dat niet kan en waar je soms pas de wonden ziet als ze al een eind onderweg zijn.

'Nog vrolijk uit de oogjes kijken' vind ik ook ziets... Dat is een menselijke interpretatie en de wens is vader van de gedachte. Ieder mens die ooit psychisch of lichamelijk heeft geleden weet dat je lang niet altijd ziet aan de buitenkant wat er binnenin aan de gang is. Bij een dier is dat niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:15

Je snapt dat ik het juist daarom zei toch? Ik dacht dat dat wel duidelijk was. :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:19

Oh mars ik weet direct wie je bedoeld.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:22

Anoniem schreef:
Je snapt dat ik het juist daarom zei toch? Ik dacht dat dat wel duidelijk was. :+

Ja dat snapte ik hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:27

Giolli schreef:
Oh mars ik weet direct wie je bedoeld.

Het kan er maar 1 zijn :Y)

Die amputeert nu pootjes van honden in rolstoelen zag ik op FB

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:48

Wat?? :oo

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:25

oh die..... echt verschrikkelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:27

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:30

|o

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:40

Arme dieren...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:01

Rebecca schreef:
https://www.facebook.com/hetnieuweunive ... 937545063/

Deze video , anders krijgen ze schuurplekken en infecties dus dan het verlamde er maar af

De redenatie erachter snap ik, die benen zijn verlamd en dus nutteloos. Maar ik zou er dan zelf voor gekozen hebben het dier te laten inslapen :o . Niet alle zooi eraf halen zodat ze half lam in een rolstoel kunnen hangen en niet meer gewond raken.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:48

Pff en mensen doneren ook nog eens. :n

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:01

Auw. Arme beestjes.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 19:35

Volgens mij is ze alom bekend in Noord Nederland. Gaat echt veel te ver.

Wat betreft met de nek aangekeken worden als je in kluskleding boodschappen doet, vroeger dacht ik dat mijn dorp ook zo was, maar sinds een aantal jaar realiseer ik me dat dat echt niemand boeide en het vooral in m'n eigen hoofd zat. Dat lijkt me ook heel wat waarschijnlijker.

Ik vind het zonde als mensen niet hun best doen om hun kinderen leuk aan te kleden. Vooral als de ouders er zelf wel goed gekleed bij lopen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 19:43

Mavelle schreef:
Volgens mij is ze alom bekend in Noord heel Nederland. Gaat echt veel te ver.

Correct.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:25

Wat een zieke vrouw...

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:25

oh bah die vrouw heb ik ook meermaals voorbij zien komen. Die heeft toch ook een dwerg shetlander die van alles mankeert qua gezondheid en niet eens normaal kan lopen omdat die helemaal misvormde benen heeft?
En ook willens en wetens tegen het advies van de dierenarts ingaan en zelf schoentjes maken voor dat beestje "want dan komt het wel goed want hij heeft zoveel plezier in het leven" bah bah bah

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:57

Dr.Phil had onlangs een '''kattenvrouwtje'' op bezoek. Huis vol, alles vies, gefrustreerd huwelijk, kinderen met een nare jeugd, allemaal omdat ze zou van de katten hield. Eindconclusie: doorgeslagen dierenliefde met onderliggende problemen bij de dame zelf.
Dit gedoe met honden lijkt er erg op, kijk es hoe goed ik ben, hoe ik ze ''red''(in leven houd) etc. De meelevende reacties en donaties versterken de dame in haar houding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:02

Afbeelding

Totaal geen moeite met de huidige situatie in Nederland.
En dan ga ik niet eens meer dagelijks naar mijn paard.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:45

Leek me wel leuk om dit topic weer eens een schopje te geven. Er zijn vast veel meningen bijgekomen tijdens deze pandemie, haha.

Ik zal er ook nog even een paar in gooien :')

- mensen die in deze tijd een gezin hebben moeten niet zeiken over eenzaamheid en gewoon binnen blijven
- mensen moeten uit hun sociale huurwoning als ze genoeg verdienen voor de vrije sector
- mensen van nu zijn veelal behoorlijk verwend en kunnen slecht relativeren
- chateau Meiland is gruwelijk
- temptation island is nog veel gruwelijker

'Goh Sheran, zitten hier persoonlijke frustraties tussen?'
'Neeee joh :') '

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 07:45

Op dat van die huurwoning na met je eens hoor!
Maar ik vind het belachelijk dat je voor een bepaald bedrag moet huren, dat je daar geen geluk in mag hebben en zo dus wat meer geld overhoud dat uitgegeven kan worden aan andere dingen. :)

Mijn nieuwe unpopular opinion: iedereen die nu nog steeds meer dan één kind op deze wereld zet is een egoïst. Refererend naar de gigaplaag die we zijn en het feit dat we helemaal niets ervan leren van de huidige crisis maakt dat deze mening steeds sterker word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:04

Palmera schreef:
Mijn nieuwe unpopular opinion: iedereen die nu nog steeds meer dan één kind op deze wereld zet is een egoïst.

Daar kan ik nog wel een stapje overheen:
Iedereen zonder kinderen is een egoïst, iedereen met één kind is een egoïst, iedereen met meer dan één kind is een egoïst. Simpelweg iedereen is een egoïst: we kopen spullen om ons zelf beter te voelen, doen dingen om ons beter te voelen, hebben wel of geen kinderen omdat we dat zelf willen, en doen zelfs giften en vrijwilligerswerk alleen maar om ons beter te voelen over onszelf.

We zetten zelfs andere mensen (die bijvoorbeeld meer dan 1 kind hebben) weg als egoïst alleen maar om ons beter over onszelf te voelen wat natuurlijk puur egoïstisch is (tegen andere schoppen om onszelf te verheffen).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:14

Ik vind het schijtirritant dat de lockdown voortgezet wordt :).