foxy80 schreef:Tot je dan 40 bent, de fashion police van je huishouden er niet meer is (mama was trouwens van de deux pieces, parels, hoeden en Delvaux), je werkt en een kind hebt. Je kan niet alles meer dragen maar je wil niet in de val lopen van gemakkelijk en fleece en lycra. Je ziet moeders in huispak of gele panties/paarse corduroy tuinbroek aan de schoolpoort staan en je denkt: "OMG, dat wil ik NIET!". Waarna je je dus in tracht te lezen en ik nu dus de fouten maak die pubers normaliter maken: te heftig, te veel, miskopen. Maar ik leer alle dagen bij (ook dankzij het topic) dus we ploeteren vrolijk verder.
Wat de opmerking over merk/prijs betreft, ik val nooit puur voor de naam, maar wel voor de kwaliteit, en ja die kost geld. Ik hou echt heel lang aan de dingen die me passen. Laatst een paar converse sneakers weggegaan die ik van 1998 had. Ze waren helaas kapot.
Oh ja, de zwarte cardigan van gisteren met strikjes gaat in de verkoop, want ik draag hem nooit. En de paarse (geen roze) blazer van vandaag ook. En al mijn shirts en sweaters met print. Wegwegweg.
Leeftijd moet geen probleem of beperking zijn. Bovenstaande reactie siert je!
Ik zie kleding en een eigen stijl als een weerspiegeling van een persoonlijkheid. Bedenk maar, als je je slecht voelt, trek je toch liever een joggingbroek aan? En als je jarig bent, wil je toch ook shinen (oke, dit geldt over het algemeen - uitzonderingen daargelaten)
Kwaliteit kost géén geld. Stoffen, samenstelling, merk en afwerking, daar betaal je voor. Een zonnebril van Celine die je van 2 meter hoog laat vallen krijg net zo veel krassen als ééntje van de HM. Paardrijden in een jeans van Citizens vindt de broek net zo minder fijn als eentje van Mango. Hardlopen over het grind met pump Mulberry is net zo funest voor de hakken als pumps van Omoda.
Heel erg goed dat je als je klaar bent met de kleding om wat voor reden dan ook, verkoopt in plaats van proberen en net niet je draai kunnen vinden er mee. Heb je een appel en ei in de buurt? Dat levert je dan ook nog wat op, zonder dat je er moeite voor hoeft te doen
Gewoon afgeven in de wikkel.
Ik heb overigens het idee dat je meer in de primaire kleuren hoek moet zoeken. Dit zijn (wat ik zo kan zien) kleuren wat bij je huidskleur/toon past. Rijke, volle kleuren complimenteren je huid. Zie bijvoorbeeld je outfit van 27-08. Prachtig
Goeie kleur broek, goed model, flatteuse jas met goede lengte, nette bescheiden schoenen, simpele tas en één catchy item, namelijk je blouse (overigens snap ik dat je hem weg wil doen als je hem weinig draagt).
De outfit van gisteren snap ik - maar is totaal de andere kant op dan de outfit daarvoor. De outfit kan bij elkaar (ik zie hem), maar de broek is je volgens mij net iets te groot en opnieuw de kleuren van je riem en armband zou ik niet zo snel doen.
Ik ben stikjaloers op sommige items (
) en je hebt een prachtig figuur, ga er voor