[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:28

D'r staan trouwens wel lijsten op internet met verschillende gradaties wat betreft dood gaan, ik wilde eens wat research doen voor mijn boek. Best interessant.

GeneralFlynn

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:29

Het ergst lijkt mij om levend te verbranden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:33

Ailill schreef:
D'r staan trouwens wel lijsten op internet met verschillende gradaties wat betreft dood gaan, ik wilde eens wat research doen voor mijn boek. Best interessant.

Linkje? :))

Verbranden of verdrinken lijkt me echt heel erg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:34

Zullen we de 1001 manieren om dood te gaan elders (of niet) bespreken? :o

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:38

Anoniem schreef:
Zullen we de 1001 manieren om dood te gaan elders (of niet) bespreken? :o

maar dit is toch het bijzonder luguber topic? waarom zou dat niet passen?

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:39

Waarom niet.. Ook best luguber en interessant toch.. Past in het topic

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:39

Linkjes zijn makkelijk te vinden, zit nu niet op een laptop waar ik dat even op kan zoeken :+

Maar inderdaad, verbranding en/of verdrinking stonden behoorlijk hoog op de lijst.

Tica, ik snap je opmerking en ook dat het gevoelig ligt. Weet echter niet of het direct nodig is het helemaal niet bespreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:41

Ook prima. :evaw:

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:45

Nou, direct zo reageren hoeft toch niet? Ik snap dat het, zeker nu, wat gevoelig ligt. Ook bij mij. Een beetje rekening houden met elkaar lijkt me redelijk.

Maar goed, dit is dan wel weer hét topic om het evt. te bespreken :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:29

Ailill schreef:
Nou, direct zo reageren hoeft toch niet? Ik snap dat het, zeker nu, wat gevoelig ligt. Ook bij mij. Een beetje rekening houden met elkaar lijkt me redelijk.

Eens. Het is een luguber topic toch? En anders is er een kruisje. Ik heb bepaalde foto’s hierboven ook bewust niet aangeklikt. Andere weer wel. Je weet zelf wel wat je wel of niet kan hebben. Doodgaan hoort bij het leven. Geen leven zonder dood, geen zwart zonder wit en geen licht zonder donker.
Als ik moet gaan dan het liefst aan een hartstilstand, oh en in mijn slaap. :z

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:38

Ik stond er net onder de douche nog even over na te denken, en ik kan me indenken dat dit, ondanks dat andere onderwerpen ook worden besproken, toch voor bepaalde mensen een trigger kan zijn. Zeg nu absoluut niet dat dit voor Tica van toepassing is, maar meer in het algemeen.

Dat onderwerp echt inhoudelijk bespreken kan voor mensen net dat zetje zijn. En dan zijn er vast ook mensen die dierbaren op zo'n wijze zijn verloren. Dus ergens snap ik het wel.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:39

Suzanne F. schreef:
Ailill schreef:

Eens. Het is een luguber topic toch? En anders is er een kruisje. Ik heb bepaalde foto’s hierboven ook bewust niet aangeklikt. Andere weer wel. Je weet zelf wel wat je wel of niet kan hebben. Doodgaan hoort bij het leven. Geen leven zonder dood, geen zwart zonder wit en geen licht zonder donker.
Als ik moet gaan dan het liefst aan een hartstilstand, oh en in mijn slaap. :z
Lol, de oom van mijn beste vriendin is op zo'n wijze gegaan dat ik eerst een half uur blauw heb gelegen van het lachen en daarna per direct heb besloten ook zo te willen gaan :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:47

Ailill schreef:
Ik stond er net onder de douche nog even over na te denken, en ik kan me indenken dat dit, ondanks dat andere onderwerpen ook worden besproken, toch voor bepaalde mensen een trigger kan zijn. Zeg nu absoluut niet dat dit voor Tica van toepassing is, maar meer in het algemeen.

Dat onderwerp echt inhoudelijk bespreken kan voor mensen net dat zetje zijn. En dan zijn er vast ook mensen die dierbaren op zo'n wijze zijn verloren. Dus ergens snap ik het wel.

Ja de dood kan confronterend zijn, dat klopt. Zeker als je pas een dierbare hebt verloren ofzo. Dat snap ik heel goed.

Ik moest naar aanleiding van dit onderwerp juist net denken aan een YouTube video over Zelda, Breath of the wild (videogame van Nintendo). Dat was een video over 100 manieren waarop Link (main character) dood kon gaan. Heb daar heel hard om gelachen trouwens.

Maar ik snap je punt.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:10

Ik snap dat het een gevoelig onderwerp is, maar juist dit topic is de aangewezen plek om het over zulke dingen te hebben. Wanneer dat te confronterend is, is het verstandig om het topic te sluiten en op een later moment weer aan te sluiten.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:31

Lijkt me ook luguber om de mensen van die vulkaan te moeten halen. Zwaar verbrand en later de overleden mensen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:39

Kaitlyn schreef:
Ik snap dat het een gevoelig onderwerp is, maar juist dit topic is de aangewezen plek om het over zulke dingen te hebben. Wanneer dat te confronterend is, is het verstandig om het topic te sluiten en op een later moment weer aan te sluiten.

Je kan ook gewoon het verzoek van iemand respecteren :) Vat dit niet verkeerd op alsjeblieft, want ik vond jouw reactie een van de netste.

Wat betreft de rest: je kan een verzoek respecteren of niet, maar zo aangebrand reageren is nergens voor nodig. Tica vraagt het gewoon, en dat mag.

Er zijn nog genoeg lugubere dingen om het over te hebben, lijkt me.
Laatst bijgewerkt door Avalanche op 13-12-19 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:41

Ailill schreef:

Eens, ondanks dat het een trigger kan zijn, is dit wel de plek om het hier te bespreken. Misschien iets vaker met spoilers werken, zodat mensen zelf kunnen kiezen of ze het willen lezen.

Ik heb het jaren geleden ook een keer opgezocht, gewoon omdat ik het super interessant vind. Ik zal kijken of ik het overzicht nog kan vinden, stond het heel mooi in uitgelegd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:33

Ik hoorde dat sterven in een huis dat brand meestal niet zo erg is omdat je meestal al buiten bewustzijn bent van de rook, maar geen idee of dit waar is. Vind het wel interessant!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:44

sureido schreef:
Ik hoorde dat sterven in een huis dat brand meestal niet zo erg is omdat je meestal al buiten bewustzijn bent van de rook, maar geen idee of dit waar is. Vind het wel interessant!

Alleen de angst vooraf lijkt mij vreselijk...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:49

Mij ook, maar als je ligt te slapen, merk je er dus eigenlijk niks van.. Maar ik ben een lichte slaper dus ben bang dat ik er niet doorheen zou slapen (gelukkig ook)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:51

sureido schreef:

Als je slaapt ja, niet wanneer je tijdens de brand wakker bent.

Overlijden (of überhaupt het meemaken van) tijdens rampen, watersnoodramp, aarbevingen of inderdaad vulkaanuitbarstingen (zombieapocolyps :+ ) lijken mij afschuwelijk.
Als kind zijnde had ik hier altijd nachtmerries van.
Laatst bijgewerkt door Onali op 13-12-19 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:51

En als het goed is heb je een brandalarm die afgaat (als je die hebt en als die niet leeg is). Ik slaap overal doorheen, maar niet door dat ding.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:04

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:05

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:08

Whale schreef:
En als het goed is heb je een brandalarm die afgaat (als je die hebt en als die niet leeg is). Ik slaap overal doorheen, maar niet door dat ding.

Nou, ik ben de lichtste slaper ooit maar blijkbaar was ie laatst bij ons afgegaan om 5 uur ‘s nachts en ik heb dat echt helemaal niet meegekregen. :+

Maar het gaat er om dat je voor dat het vuur je raakt je al buiten bewustzijn bent door de rook en daarom de pijn niet voelt, dat heb ik ergens ooit gelezen (weet niet meer hoe of wat). Niet of je door je brandalarm heen slaapt of iets dergelijks.