Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 07:46

Ooh wat een draakjes allemaal

Synne kan ook (vooral als ze moe is) heel hard gaan huilen als ze iets niet mag (met de afstandsbediening, mijn telefoon oid)

Ik zeg dan iets in de trant van dat ze mag huilen, dat het verschrikkelijk is, maar dat ze daar niet mee mag. En verder laat ik haar. Maar of dit 'goed' is?

Als ze ergens heenloopt waar ik niet heenwil (achter me aan de schuur in en dan weer terug met mij de woonkamer in moeten, achter het hekje) of weg uit de speeltuin, kan reden zijn om al huilend op haar knieën te zakken...

Hoe gaan jullie met zulke acties om? Ik vind het verrot moeilijk en zie mijzelf al in de Jumbo naast haar op de grond liggen om haar na te doen namelijk....

Speen is eigenlijk vanaf begin alleen met slapen. Als ze wakker was, huilde ze weinig, dus pak je ook niet snel een speen. Hij lag wel lang id Maxi-Cosi id auto, dan pakte ze m wel gelijk. Nu gooit ze speen en doekje zelf terug in bedje na het slapen. Denk dat ze zonder speen misschien wel gewoon zou slapen, denk dat dr doekje belangrijker is.

Aaah Mavelle, wat mooi! Staat haar geweldig!

verootjoo

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 07:53

Weggaan uit de speeltuin kondig ik altijd ruim van tevoren aan.
Dan zeg ik: ‘je mag nog even spelen, zo gaan we weer naar huis’. En dat een paar keer. (Of de tijdsaanduiding erbij, maar daar snapt ie toch nog niks van)
En dat zeg ik dan een paar keer. En daarna bv: je mag nog 2x van de glijbaan en dan gaan we naar huis. En ondertussen stop ik al het speelgoed weer in de tas zodat ie dat ziet.
En dan: ga je fiets maar pakken, het is nu écht tijd om naar huis te gaan.
En dat doet ie dan meestal zonder morren wel.
Maar als ik ineens zeg: kom, nu gaan we naar huis, zijn de rapen gaar.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 08:00

Dat is idd wel een goede.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 08:18

Mooie kleurtjes weer, en de Hulk staat aan toch wel geinig :j

Zo doen we het hier ook :j Geleidelijk en voorbereiden zodat het niet onverwachts komt. En wat uitleg er bij geven zoals "het wordt bijna donker" of "het gaat dicht, kijk maar, iedereen gaat naar huis" of "je kan nog 1 dingetje doen, kies maar wat je als allerlaatste wil doen" en vooral ook een leuk vooruitzicht thuis en dat dan ruim op tijd zeggen zodat hij even doordrenkt kan raken van het idee :j

Hard tegen hard en zo'n "jij moet naar mij luisteren" ofwel de behoefte van de ouder die keer op keer boven die van het kind wordt gesteld en het kind moet niet zeiken maar als een hondje luisteren, vind ik geen goede optie en alleen inzetbaar als iets echt heel hard nodig is of het gewoon wel een keer klaar is want je kan niet altijd je zin krijgen.

Maar daar geven we dan wel een goede reden voor zodat hij het kan begrijpen. Natuurlijk vindt hij dat niet altijd leuk, en daar tonen we dan ook wel begrip voor, we benoemen zijn gevoel dan zodat hij zich wel gehoord voelt. Maar leggen ook uit dat het echt niet gebeurd. Dat we bvb. weer verder gaan in een speeltuin-park omdat er echt nog veel meer leuke dingen zijn. En dan benoemen we later "zie je nu wel hoe leuk dit is, dat zeiden we toch! Als je bij X was gebleven had je dit nu niet gezien! Ben je nu toch blij dat je mee bent gegaan?

Enzovoorts. En zo vallen er steeds meer kwartjes en is hij steeds meer genegen om niet in de paniek en huilmodus te schieten maar wat verder te denken en ons het voordeel van de twijfel te geven :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 08:19

Cruz kan heel boos worden als het niet gaat zoals hij bedacht had, zeker met eten :D Dan kan ie zo boos worden dat hij zichzelf tegen het hoofd slaat, de pancake. Meestal praat ik dan even met hem, leg uit dat we gaan eten en als ik hem dan even met rust laat begint hij vanzelf :j

Toetje krijgt hij altijd wel, maar dat is hier gewoon wat yoghurt dus dat stelt niet zoveel voor. Straffen met eten geloof ik niet in, denk niet dat het daar gezelliger van wordt. We deden eerst nog wel eens een hap in zijn mond schuiven gewoon om te proeven maar ik vind dat het daar alleen maar slechter van is geworden. En dat snap ik ook, als iemand mij ongewenst vreten in mn mond schuift word ik daar ook niet vrolijk van.

Gisteren kwamen de Movesta schoentjes en een super leuk nieuw lampje binnen, zal zo eens posten :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 08:22

Toetje is hier trouwens gewoon yoghurt hoor :) niets meer dan dat.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 08:37

Hier ook toetje yoghurt

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:10

Afbeelding

S in mingo legging met carlijnq longsleeve ( van iemAnd hier overgenomen)
R in mingo romper en noppies vestje en carlijnq legging.

Allebei al een paar dagen flinke buikgriep maar nu zijn alle hema kleertjes in de was dus toch maar wat anders aan haha. Hopelijk gaat het goed.

Qua eten zijn we hier begonnen met rapley/kleintjes bij 6 maanden. Wat ze niet willen hoeven ze niet en ik bied zo gevarieerd mogelijk aan. Hopelijk worden het goede eters; want ik wil de borstvoeding gaan afbouwen als ze goed vaste voeding eten, en volgens mij duurt dat nog wel even haha.

Qua echt opvoeden vind ik het nog wel lastig, wat dat betreft zijn baby’s lekker makkelijk

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:14

Ojee, succes met de kleertjes met buikgriep! Hier nooit last gehad van "spuitluiers" ofzo, werkt daar die Dr. Beckman ook tegen eigenlijk? Je hoort nogal eens dat mensen poep er niet meer uit krijgen #)

Hier na de babytijd juist 100.000 keer makkelijker qua kind dat makkelijker meedoet, dan worden ze tenminste een beetje voor rede vatbaar :))

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:38

Outfit van de dag
Longsleeve maed for mini, vestje bijenkorf, rokje zara, maillot Prenatal, kousjes collegien (gisteren gekocht bij su&jill ze heeft ze nu in 3 kleuren), schoentjes angulus.

Afbeelding

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:56

Imj: petit bateau ga ik naar kijken. Stond al op mijn lijstje. Past qua stijl ook goed bij hem.

Niwla: bedankt! Was een hele snelle bevalling met vk die eigenlijk te laat was. En helaas een moeilijke start met opname. Dus was heftig. Nu alles weer rustig.
Z8 heb ik een shirtje van die goed past. Ga ook eens naar de broeken kijken.

Mir: bedankt! Carlijnq heb ik in wat grotere maten liggen. Ga ook eens kijken naar kleinere maten.

Deel van z’n kast gaat op marktplaats. Ik heb veel kraagjes, maar dat past toch niet bij hem. Doei Ralp Lauren collectie :wave:

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:06

En op de bokt FB toch? <<)
Klinkt pittig, maar fijn dat alles nu weer rustig is.

Leuk liti en Reusje!
Beterschap daar.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:39

Hier kondig ik alles maar ook echt alles aan.
Meestal herhaal ik dat 4-5x

N over 10 minuutjes gaan we naar bed he, echter wil ik OOK een reactie.

Vaak antwoord ze en ook vaak niet ...N mama hoort je niet
Jaaaaahaaaaa ...Okay en wat zei mama..... zo naar bed

Dat die 10 minuutjes 2 minuten of 30 zijn maakt niet uit.

Dwingen doe ik niet met eten, ik probeer het wel te laten eten.
Toetje hebben we zelden soms dubbel vla en dan eet ze iets meer maar omdat we eens in de 3 weken pak vla hebben is toetje feest.
Echter blijft ze aan tafel zitten tot WIJ klaar zijn met eten ondanks zij niet wil eten.
Soms is echt ellende wil ze niet eten hebben we toch toetje ( ik eet geen vla) heeft ze pech dan moet ze blijven zitten terwijl papa toetje eet. Dit is echter wel puntje en ben ik zwaar pissig op mijn man hij kan namelijk ook na haar slapen toetje eten.

Maar ruzie met mijn man is het niet waard, vaak probeer ik twee happen spinazie, pasta erin te krijgen want 2 hapjes groente is voor mij voldoende.
Meer hoeft niet.

Liti mooie sokjes, heerlijk klassiek

Sam was week echt behoorlijk ziek inmiddels 8 tanden rijker en eerste kies komt eraan.
Week niet willen eten, ook hem laat ik met rust maar gister voor eerst potje spinazie met witvis op ....N heeft oom geprobeerd maar dat belandde midden op tafel :Y)

Ook Sam is moeilijk met eten, water vindt ie vies, brood, crackers, lange vingers, is leuk om te kruimelen.
Potjes 8 maanden eet ie niet enkel 6 maanden
Ach komt vast goed

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:44

Afbeelding

Om in teken van kleding te blijven
Nadadelazos x CarlijnQ

Heerlijk setje ga ik ook voor N aanschaffen

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:18

Afbeelding

Zal ik ook weer een proberen aan te haken? Vind het eigenlijk veel te leuk om over kinderkleertjes te praten en de pittige discussies vind ik ook heerlijk om mee te lezen (en te reageren, maar wil niet midden in een discussie out of the blue weer binnenvallen) :j

Onze kleine grote man is recent 3 jaar geworden, het is al een echte kerel. Hier in een vest van Pomp de Luxe, een longsleeve van Gray Label en een bordeauxrood broekje wat ik zelf gemaakt heb. En ongetwijfeld lichtblauwe regenlaarzen, want die draagt hij het allerliefst de hele dag (ondanks dat er ook goede Red Rags voor hem klaarstaan :') ) En carrotcupcakejes met icing en glitters, om uit te delen op het kdv (eindelijk eens een leuke foto van het kdv, bij de meeste foto's zit hij onder de modder of verf). Zelfgemaakt en versierd door meneer, want dat is een van de allerleukste bezigheden: bakken.

Wat betreft draakjes, daar heb ik er ook een van. Zeer goed gebekt en hij weet zijn enorme woordenschat goed te gebruiken om over alles, maar dan ook echt over alles, in discussie te gaan. Van eten, naar aankleden, naar niet voor 6 uur 's ochtends naar beneden gaan, naar weggaan, naar wel of niet kleien vlak voor het eten, naar 3x per dag de plantjes water geven, naar... Ik leg geduldig uit, geef altijd een alternatief, maar soms is het ook gewoon klaar en is mama's wil (of oma's, of de leidster op het kdv, de discussies beperken zich niet tot ons) wet. Wat hem er overigens niet van weerhoudt om, zodra je je omdraait, regelmatig toch iets te doen wat ik net uitdrukkelijk verboden heb. Ook leuk: zijn ouders tegen elkaar uitspelen (mama, papa gaat zo koken - om 3 uur 's middags - dan mag ik een filmpje kijken he). Hij wordt politicus later, hij is al hard aan het oefenen.

Soms zijn zijn bijbehandjes ook ontzettend tof: vanochtend gingen we met de trein naar Haarlem en toen heeft hij zelf aan de conducteur gevraagd of hij bij de machinist mocht kijken. En dat mocht, dus meneertje heeft honderduit gevraagd over de werking van de trein, schatje <3

Tantrums hebben we alleen als hij moe is, maar dan trekken we ons terug op de bank met een boekje en als ik echt moet koken ofzo, een filmpje.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:22

Mooie kleurtjes tita!

En wat een knapperd Kaka. <3 Heerlijk zo'n goedgebekt kind. Ik bereid me er alvast op voor, die van mij is 1,5 en kletst de oren al van mijn hoofd.

Meh. Via een lokale FB groep een Mingo shirt over genomen. Ze verkocht hem als maat 86 en ik heb nog gevraagd of het dan maat 1-2 was, zie ik net in de auto dat het maat 1/2- 1 is. Hij lijkt wel groot, dus ik hoop dat hij past en anders gaat 'ie de verkoop weer in. Hij zit nu net in zo'n tussenmaat, super lastig. Maat 86 is vaak te klein maar maat 92 zwemt hij nog in.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:25

Niwla

Draagt Sam nu ook 68/74/80/ en dan houdt ut op echt geen 92

Welkom kaka, flinke jongen geworden

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:34

Gelukkig groeien ze vanzelf in kleertjes die te groot zijn. Krimpen doen ze dan weer niet :')

Wij zitten inmiddels in maat 110/116 en schoenmaat 29, flinke jongen dus inderdaad. Merk wel dat tweedehands shoppen voor jongetjes in deze maten echt een stuk lastiger is, ze slopen teveel, er blijft weinig meer over wat verkoopwaardig is. Moet dus meer nieuw kopen *\o/*

Hebben jullie kindjes ook echt vriendjes en vriendinnetjes? Wij zitten midden in een peuterliefde. Gup is helemaal waus van een meisje op de gym. Ze is al ruim 4 en blond (al zijn vriendinnetjes zijn hoogblond, begint een beetje op te vallen) en vindt hem maar irritant, maar hij loopt haar achterna als een puppy. Wil constant haar hand vast houden en slooft zich enorm uit. Hilarisch en gênant tegelijk :oo

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:27

Oh wat schattig Kaka <3 Lijkt me ook prachtig om te zien. Oudste kaapte hier op vakantie een meisje om mee hand in hand te lopen tijdens het dansen, arm kind kon geen kant meer op :') Verder eigenlijk nog niet gezien. Flinke vent dan al zeg, 110/116!

Reusje jouw mannetjes zien er altijd zo leuk uit <3 Sterkte met de buikgriep...

Leuke setjes voor Synne zag ik nog :j

En stoere eerste schoentjes!

Voorbereiden is hier ook echt de truc. Schoonouders vonden het ook maar vreemd dat wij zo veel en vaak zeggen dat we bijna weggaan maar hij gaat dan eigenlijk altijd zonder morren mee. Niet gek ook vind ik. Als ik lekker bezig ben en iemand zegt ‘ineens’ dat we weg moeten vind ik dat ook niet tof. Leg veel uit, geef keuzes maar sommige dingen moeten en een driftbui zorgt er niet voor dat iets wat eerst niet mocht, dan wel mag. Avondeten is verplicht 1 hapje proeven en meestal eet ie dan wel door daarna, maar als ie niet wil hoeft ie van mij niet. Wederom strijdpunt met man, die wil dat gevecht wel aan gaan. Toetje mag altijd, is of Griekse yoghurt met diksap of knijpfruitje. Maar pakt ie zelden. Eet verder vrijwel alles. Ondanks geen Rapley, ik stond er in theorie helemaal achter maar ik vind het echt smerig, dat gesmeer met eten :+ Liever een kind onder de modder thuis en 1x onder de douche dan na elke maaltijd douchen en de hele omgeving schoonmaken. Dus is een stille dood gestorven :') Jongste eet als een bouwvakker maar zolang ik nog mag voeren, voer ik lekker. Sowieso vind ik fruit en stukjes groente nog wel oké voor met de handen, maar ik eet ook geen pasta of yoghurt met m’n handen dus dat is sowieso een no go voor Rapley voor mij.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:30

tita schreef:
Niwla

Draagt Sam nu ook 68/74/80/ en dan houdt ut op echt geen 92

Welkom kaka, flinke jongen geworden

Hmm. Daar was ik al bang voor. Zometeen maar even passen en anders gooi ik hem online. Ik heb er gelukkig niet de hoofdprijs voor betaald dus ik ben hem zo weer kwijt denk ik.

Haha balen hoor, dat je nieuw moet shoppen Kaka.
Mijn zoontje heeft een grote liefde bij de gastouder, gelukkig is het wederzijds. Laatst haalde mijn man hem uit de auto, hij pakt zijn knuffel en stapt zo de oprit weer af. Mijn man vroeg: "Wat ga je doen?" Zegt 'ie: "Met (naam meisje) spelen" en daar ging meneer hoor.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:58

Ik vind Mingo mega groot uitvallen, kan best nog passen. T heeft nu van mingo maat 1-2 maar dat is echt heel ruim, 92/98/104. Heb ook nog per ongeluk een vest maat 2-4 gekocht maar daar past ie nog laaaaang niet in.
En heb een shirt newborn waarvan ik me erg afvraag of andermans baby’s echt zo reusachtig zijn :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:12

Wat ontzettend schattig kaka zo’n peuterverliefdheid <3

Mij lijkt voeren juist niets. Laatst met een vriendinnetje en onze kinderen gelunched, onze zoontjes hadden gegeten en ik had mijn brood ook op alleen zij had nog geen hap gehad omdat ze die van haar steeds moest voeren.
Ze hoeven hier zelfs niet 1 hap te proeven, het hele idee van rapley is dat kind zelf bepaalt of en hoeveel het eet zodat ze hun eigen grens van honger/trek bewaken en daar niet overheen gaan. Dat proeven doen ze trouwens vanzelf wel als het al aan hun handen gesmeerd zit :')
En ik eet mijn pasta saus inderdaad ook niet met mijn handen, maar juist doordat ze mij met lepel, mes en vork zien eten willen ze dat snel genoeg ook zelf.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:54

Wat voor shirt Niwla? Voor een jongen toch? Mocht het niet passen dan heb ik misschien interesse, hangt van shirt af dan :)

MM daar trekt mijn oudste zich dus geen zak van aan, wat anderen doen := Met bestek eten, zelf doen, op het potje, het interesseert hem geen mallemoer. Wordt nog het liefst gevoerd, lekker makkelijk :+ Hij kan het overigens prima, zelf eten. Mag ook wel met ruim 3,5. Ik vind 1 hap proeven dan wel weer belangrijk zodat je iig gefundeerd kunt zeggen, nee hoef ik niet/lust ik niet. grap is bij de oudste dat ie dan vaak zoiets heeft van ohja, heb toch wel honger en gewoon begint te eten. Maar mooi toch hoe dat overal anders werkt :j

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 16:59

Grote vent is dat Kaka! Wel heel schattig zo’n peuterliefde. Alleen jammer dat ze hard to get speelt. :+

Mijn zus haf een verrassing voor Sophie.
Afbeelding
Schoentjes van Naturino via dr werk. Ze zijn nog wat groot (maat 23), maar zet ze wel in de kast. Ideaal zulke gympen.
De roze zit iets een glinster in. De zwarte zijn lak met satijnen veters.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:02

Tamara dat is sowieso goed dat het bij iedereen op een andere manier werkt, vind het ook echt leuk om te lezen hoe anderen het allemaal doen :j

Wij zitten trouwens nog niet in de lust ik niet fase, net 2,5 jaar. Misschien dat als er pertinent geweigerd wordt dat ik nog eens 1 hap proeven in ga voeren.
Hier zegt hij wel eens dat hij helemaal niet wil eten en het werkt tot nu toe het beste om te zeggen, ok dan niet, en op een ander onderwerp over te gaan. 9 van de 10 keer trekt hij dan alsnog zijn bord naar zich toe en begint vanzelf te eten.

Hippe schoentjes Lau!

Mingo valt hier ook vaak groot, vest 1-2 jaar kan ze wel aan als ze 2-4 is :')