Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:21

Kijk, dat is fijn zo snel en vlekkeloos! Mag ook wel een keer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:24

Meisje zat ook helemaal gelukkig op haar pony :D Al bij al binnen een week verkocht, lang niet slecht :))

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:51

Netjes!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:16

Ik had vandaag een leuke, ze wilde perse vandaag een buggy komen halen, maar ze kreeg pas donderdag dr uitkering, ze kon dan vast wel komen betalen toch?

Nou eh.. nee?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:17

Ze kan het altijd proberen haha

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:22

Het leuke aan Facebook is dat je op mensen hun profiel kan kijken :+
Heb een televisie te koop staan, duur merk, helemaal goede televisie, staat op marktplaats voor €175. Dat hoef ik er niet voor, dacht rond de €70 is prima dus had hem op Facebook voor €100 gezet. Een bericht dat iemand hem voor €50 wilde hebben, hij had geen geld en zat in de bijstand ed, mijn tegenbod was €60. Had alleen zijn profiel openbaar staan.. pas een nieuwe auto gekocht (een dure ook, sportwagen, nieuw). Voor de derde verjaardag van zn dochter was hij een midweek naar Parijs geweest met haar. Maar €10 kon er niet vanaf :n

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:30

:') te erg

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:43

:+ heerlijk profielen die niet dicht staan. :')

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:45

theadora99 schreef:
Het leuke aan Facebook is dat je op mensen hun profiel kan kijken :+
Heb een televisie te koop staan, duur merk, helemaal goede televisie, staat op marktplaats voor €175. Dat hoef ik er niet voor, dacht rond de €70 is prima dus had hem op Facebook voor €100 gezet. Een bericht dat iemand hem voor €50 wilde hebben, hij had geen geld en zat in de bijstand ed, mijn tegenbod was €60. Had alleen zijn profiel openbaar staan.. pas een nieuwe auto gekocht (een dure ook, sportwagen, nieuw). Voor de derde verjaardag van zn dochter was hij een midweek naar Parijs geweest met haar. Maar €10 kon er niet vanaf :n

:') _O- Die zijn dan echt dom.

Zo kende ik iemand die onder alimentatie uit wilde komen; hij was arm, alleen een uitkering en blabla, schulden etc. Op zijn facebook profiel allemaal dingen openbaar dat hij duizenden en duizenden euro's had besteed, over de laatste drie maanden aan zelf een gaming computer in elkaar zetten met de duurste onderdelen, headsets, gaming muis, spellen etc. Was niet zo slim, dat openbaar. Jep, arm. Sukkeltje :+

Over facebook, ik heb een deken gekocht via facebook. Woensdag gaf ze me haar gegevens en maakte ik het geld over. Ze zei dat ze een doos zou vinden om het in te doen en als het geld binnen was, zou ze het posten en mij de track en trace geven. Dikke prima!

Donderdag vroeg ik of het geld binnen was. Ja, was binnen gekomen, maar ze had nog geen doos, ging ze vandaag achteraan. Oké, geen probleem. Vrijdag heb ik niets gehoord. Zaterdag hoor ik ook niets. Ik had het zelf druk, dus ben er niet achteraan gegaan. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze het vrijdag of zaterdag wel op de post zou doen en ze me een seintje zou geven.

Vanmorgen om half 12 dacht ik, laat ik maar even een bericht sturen, of het al verzonden is, want ik hoor maar niets. Geen antwoord op gekregen. Zag wel dat ze online was geweest en dat ze het gelezen had. Zelfs op haar facebook heeft ze gewoon dingen gepost. Dus vanavond heb ik weer een bericht gestuurd. Een 'Hallo??' (ik sta niet bekend om mijn engelengeduld :') ) Ze heeft het weer gelezen, maar weer geen antwoord.

Dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen en ben ik er eigenlijk ook meteen klaar mee. Als ze me nou even had laten weten hoe of wat, dat posten niet gelukt was, dan prima, want het heeft geen haast, maar dat ze de boel de boel laat en niet reageert, dat vind ik vreemd.

Dus ik heb weer bericht gestuurd, dat ze het geld terug mag storten, want als dit de manier van communiceren is, hoeft het voor mij niet. Gelezen, maar nog geen antwoord.

Mijn vader vind dat ik overdrijf en dat ik nog wat geduld moet hebben, maar gezien alle oplichtingen etc, vind ik zelf van niet. Wat is het voor moeite om even een berichtje terug te sturen met hoe of wat.. Als je dat niet doet, dan klopt er toch al iets niet. Wat vinden jullie?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 00:23

Bij mij zou de vervolgstap dreigen met aangifte zijn als er dinsdag nog geen deken binnen is.. En zorg dat je nu al alle gegevens die je kunt vinden paraat hebt in het geval van blokkeren op FB..

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 00:31

upendo schreef:
Bij mij zou de vervolgstap dreigen met aangifte zijn als er dinsdag nog geen deken binnen is.. En zorg dat je nu al alle gegevens die je kunt vinden paraat hebt in het geval van blokkeren op FB..

Bij mij zou dit ook de volgende stap zijn. En een slimme om vast alle gegevens te verzamelen.

Hier laatst precies hetzelfde gehad, vlot reageren tot moment dat geld binnen was en toen werd het stil of werd er erg laat gereageerd (na meerdere herinnering). Paar keer nog om verzendbewijs gevraagd want ze beweerde wel dat die verzonden wat. Maar ik kreeg elke keer een bon van een retourpakketje. Pas na dreigen met of aangifte of het juiste verzendbewijs kon er weer snel gereageerd worden.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 01:04

Beau_Myrthe schreef:
upendo schreef:

Bij mij zou dit ook de volgende stap zijn. En een slimme om vast alle gegevens te verzamelen.

Hier laatst precies hetzelfde gehad, vlot reageren tot moment dat geld binnen was en toen werd het stil of werd er erg laat gereageerd (na meerdere herinnering). Paar keer nog om verzendbewijs gevraagd want ze beweerde wel dat die verzonden wat. Maar ik kreeg elke keer een bon van een retourpakketje. Pas na dreigen met of aangifte of het juiste verzendbewijs kon er weer snel gereageerd worden.

Ik heb inderdaad wat screenshots gemaakt van haar profiel en ook gevonden wie ze is op bokt. Mensen zijn verdomd makkelijk op te zoeken zeg met alleen maar een naam en een foto van een paard :oo Ik wacht nog even af. Desnoods stuur ik haar via bokt morgen een bericht als ik nog niks heb gehoord. Misschien is er helemaal niks aan de hand en heeft ze alle intentie het op te sturen, want het lijkt me niet dat ze oplicht, gezien haar profiel. Alleen de stilte is gewoon raar, dus dan maar het zekere voor het onzekere.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 07:21

Ik heb het gehad met thermolaarzen. Had zelfs op likindin al gevonden waar ze werkte een dreigbericht op de verkooppagina gezet en opeens was er weer communicatie mogelijk. En verwijten van 'vrienden' van haar want zo was ze niet blabla. De volgende dag had ik ze opeens binnen met jawel de verstuur datum van de dag ervoor dus wat ze zei dat ze al lang verstuurd waren klopte ook niet.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 08:55

Nouja dat.. Soms is dat helaas gewoon nodig.

En ook al heeft ze geen tijd gehad om te versturen... Wees er gewoon eerlijk over.. Blijf communiceren.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 09:07

upendo schreef:

En ook al heeft ze geen tijd gehad om te versturen... Wees er gewoon eerlijk over.. Blijf communiceren.

Dat denk ik dan ook idd. Geef gewoon even eerlijk een berichtje van joh is nog niet gelukt hem weg te brengen sorry daarvoor

ze loog ook dat het al onderweg was en de ttcode in der man z'n auto lag enzo. Had niet verwacht de laarzen daadwerkelijk nog te ontvangen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:34

upendo schreef:

Precies! Als het nog niet verstuurd is, maar je bent van plan het wel te doen, wees dan gewoon eerlijk, hoe bezwaard je je ook voelt. Niets zeggen of liegen is nog vervelender.

Ik had gelukkig met een andere deken wel een snelle afhandeling vorige week. Geld overgemaakt, volgende dag stond het er, heeft hij het gepost en dag later was de deken er. Dat was echt super!

Ik heb haar nog een bericht gestuurd, op bokt en Facebook. Als ik niets hoor zet ik haar naam zowel op bokt als Facebook online.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:49

Weten jullie nog mijn verhaal over die mevrouw van PostNL/DHL? Alsof het niet erger kon.. mijn pakket is kwijt. Heeft iemand een beetje verstand/ervaring hiermee? Ik wil mijn pakket.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:51

PrinceAmos schreef:
Weten jullie nog mijn verhaal over die mevrouw van PostNL/DHL? Alsof het niet erger kon.. mijn pakket is kwijt. Heeft iemand een beetje verstand/ervaring hiermee? Ik wil mijn pakket.

Dat meen je niet geen ervaring maar heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:58

ElineS schreef:
upendo schreef:

Precies! Als het nog niet verstuurd is, maar je bent van plan het wel te doen, wees dan gewoon eerlijk, hoe bezwaard je je ook voelt. Niets zeggen of liegen is nog vervelender.

Ik had gelukkig met een andere deken wel een snelle afhandeling vorige week. Geld overgemaakt, volgende dag stond het er, heeft hij het gepost en dag later was de deken er. Dat was echt super!

Ik heb haar nog een bericht gestuurd, op bokt en Facebook. Als ik niets hoor zet ik haar naam zowel op bokt als Facebook online.

Ik zou nog even rustig wachten hoor, zeker als je zowel haar Facebook en bokt account hebt kunnen vinden. Voor hetzelfde geld is er bij haar thuis iets aan de hand, en heb je haar naam en toenaam op het internet gegooid onder ''oplichter''.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:04

Anoniem schreef:
ElineS schreef:

Ik zou nog even rustig wachten hoor, zeker als je zowel haar Facebook en bokt account hebt kunnen vinden. Voor hetzelfde geld is er bij haar thuis iets aan de hand, en heb je haar naam en toenaam op het internet gegooid onder ''oplichter''.

Ik wacht ook af. Natuurlijk ga ik niet zomaar een naam online gooien en zeker niet zonder men een kans om toch nog te reageren, maar ik ga ook niet nog dagen afwachten. Ondertussen heb ik ook reactie gekregen vandaag, dat ze laat vrij is en dan bericht stuurt. Dus dat is al mooi.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:35

PrinceAmos schreef:

Ja, bij DHL wel meegemaakt. Geloof dat het behoorlijk lang duurde, maar uiteindelijk zonder veel gezeur is het vergoed (aan de verzender).

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 00:20

Jeetje wat klote! Zeker omdat je het met PostNL wilde laten verzenden, daar ook voor betaald en dat ze dan DHL heeft gekozen zonder overleg.. En nu is het kwijt. Ik vind dat zij verantwoordelijk is en het hele bedrag gewoon zou moeten terug betalen, als het pakketje verloren blijft.. Maar of je dat voor elkaar krijgt, waarschijnlijk niet.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:52

Geen antwoord meer gekregen en ik ben geblokkeerd. In ieder geval staat de afspraak voor aangifte. Ik heb haar naam en ondertussen ook haar adres gevonden.

EDIT
Ondertussen telefoonnummer gevonden bij een advertentie van een auto. Dat had ze niet verwacht denk ik. Ik vroeg eerst naar de auto, omdat ik wel wilde weten of ik de juiste persoon had. Ja, dat was ze. Netjes gezegd wie ik was en dat ze een deken aan me had verkocht, met de vraag hoe dat nu precies zat, of de deken of het geld nog terug komt, omdat ze meeneemt geblokkeerd op Facebook.

Ze begon te schelden en gaat aangifte doen :') Ik ben netjes gebleven, met moeite. Dat ik alleen maar wil weten hoe of wat. Nou, ze liet zich niet bedreigen en nog wat gescheld. Maar, zei ze ook, geld is overgemaakt en ze hing op. Ik heb nog niks binnen, maar we zullen het zien.

Naam even weer verwijderd, want ik wil het geld even afwachten.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:13

Lekker persoontje. :7

Hopelijk komt het geld idd straks binnen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:15

Het staat er weer op! *\o/* Probleem opgelost!