Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:17

Nope, echt schoolarts. Snap het ook niet helemaal, vind het ook een raar verhaal... Dacht ik namelijk ook dat dat tot 18 was.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:22

Eh - je hebt recht op professionele discretie - je kunt heel erg goed ALS de schoolarts dat ZOU willen een brief opstellen waarin jij tegen de huisarts zegt/ schrijft dat je hem / haar "beperkte" toestemming geeft.
Dan moet je huisarts blijven zwijgen over "wat de schoolarts niets aangaat", maar wellicht kan het zin hebben dat de schoolarts wel bepaalde (echt letterlijk: door JOU te bepalen! !) specifieke informatie doorgeeft.
(Artsen hebben soms de gewoonte om wat een andere arts zegt zwaar te laten wegen en daar mag je gebruik van maken.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:40

Bedankt voor de info! Dat vind ik dus ook, bepaalde dingen gaat m niks aan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:42

Ik had een mentor die toen mijn arts in het zkh ging mailen. Die mailde ook nog vertrouwelijke dingen terug ook nog. Mocht zowel mijn arts als mijn mentor al niet maar hierna vond ik ze nog minder aardig. (ik was 14)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:54

Kan de huisarts dan niet gewoon (zonder inhoudelijke informatie te geven) aan de schoolarts vertellen dat het verzuim geoorloofd is? HA is in principe een neutrale factor en niet iemand die jij bv om zou kopen om vrij te zijn :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:06

Hmm das nog wel een goede optie inderdaad! Bedankt voor de tip! :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:37

Hoe kan t als je verkouden bent dat je neus dicht zit als je zit en zodra je een beetje gaat lopen dat die open gaat?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:40

Dat je neus gaat lopen?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:47

wortelsussie schreef:
Hoe kan t als je verkouden bent dat je neus dicht zit als je zit en zodra je een beetje gaat lopen dat die open gaat?

Zwaartekracht?? Of zeg ik nou iets doms :P

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:01

De 30cm die mijn hoofd hoger is als ik sta t.o.v. als ik zit zou toch niet echt zwaartekracht verschil moeten maken?

Bovendien ik het bij mij dan zo dat als ik ga lopen mijn snot 'naar binnen' verdwijnt, zeg maar, niet dat het uit mijn neus komt lopen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:25

Haha ik bedoel als ik stil zit dan zit mijn neus sneller dicht. Zodra ik ga lopen dan gaat die weer een beetje open!

En meestal idd dan naar 'binnen' als je zit loopt het er meer uit.

Lekker onderwerp heb ik gekozen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:29

Is mij (bij mij) nog nooit opgevallen? :=

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:43

Inderdaad een goede vraag! Hetzelfde als hoest die erger lijkt te worden wanneer je ligt :o?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:31

En dan wordt het vooral erger als je op de rug ligt, op je zij valt de hoest dan nog enig sinds mee!

Ben heel benieuwt naar t antwoord op deze twee vragen!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:36

Als je op je rug ligt, liggen je longen en dat schijnt de zwaarder te zijn. Daarnaast kan slijm zich dan in de longen (achterkant) verzamelen waardoor je dus meer gaat hoesten. Tenminste, zo is het mij verteld.

Waarom je neus gaat lopen als je in beweging komt weet ik niet. Het enige wat qua beredenatie kan zijn is dat je meer oogvocht aanmaakt als je in beweging bent waardoor dus dit via je neus afgevoerd wordt/dit oogvocht het snot in je neus los laat (doet hetzelfde als zoutdruppels?)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:59

Bij mij is m'n ene neusgat wel open en m'n andere dicht.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:48

Op de zak paprika chips van croky staat altijd 100% Loud (of lovd? volgens mij loud)
Wat moet dat dan weer betekenen? ik bedoel, de chips is niet echt luidruchtig ofzo

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:49

Ik denk dat die voortkomt uit het marketing concept van Croky dat ze chips hebben die heel hard kraakt. Vroegah was het 'ze smaken zoals ze kraken'. :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:33

Waarom ik helemaal vanuit China een telefoonhoesje kan bestellen voor 4 euro incl bezorgkosten,en hier in Nederland alleen de bezorgkosten al bijna 4 euro zijn. 8-)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:43

Omdat in China er zware subsidie is op de verzending van uit de overheid. Heel die economie is eigenlijk een bubbel gecreëerd door de overheid. Arbeidskosten daar zijn lager (eisen aan veiligheid etc. trouwens ook).

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:59

Sammie schreef:
Omdat in China er zware subsidie is op de verzending van uit de overheid. Heel die economie is eigenlijk een bubbel gecreëerd door de overheid. Arbeidskosten daar zijn lager (eisen aan veiligheid etc. trouwens ook).

Wellicht ook aan de eisen die aan de grondstoffen gesteld worden? Bij ons mogen een heleboel grondstoffen niet meer gebruikt worden. (Voor de ouderen onder ons: herinner je je de gele cadmium kratten van Heineken nog?) Of dat in China ook zo is waag ik te betwijfelen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:07

Waarom ik bij Q music niet doorkom! :P :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:52

Riddershow schreef:
Als je op je rug ligt, liggen je longen en dat schijnt de zwaarder te zijn. Daarnaast kan slijm zich dan in de longen (achterkant) verzamelen waardoor je dus meer gaat hoesten. Tenminste, zo is het mij verteld.

Waarom je neus gaat lopen als je in beweging komt weet ik niet. Het enige wat qua beredenatie kan zijn is dat je meer oogvocht aanmaakt als je in beweging bent waardoor dus dit via je neus afgevoerd wordt/dit oogvocht het snot in je neus los laat (doet hetzelfde als zoutdruppels?)

Maar het is volgens mij geen snot wat zorgt voor een verstopte neus, maar geïrriteerde slijmvliezen die opzwellen waardoor je neus afgesloten wordt. Maar dat weet ik niet zeker hoor!

Daarom sta ik al 2 weken te springen in huis, want dan gaat mijn neus open. Zodra ik zit ben ik weer net een vis op het droge die naar adem hapt :=

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:03

Moet je een ei met 2 dooiers als 1 ei tellen of als 2 :+
Ik wil cakejes bakken maar ik heb nu een ei met 2 dooiers _O-

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:34

Als 1 ei.
De dooiers zijn kleiner dan een ei met 1 dooier.