Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samblabla

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:23

Hmm.. Sommige mensen hebben zijn echt blind.
Ik heb witte peesbeschermers te koop staan. In de advertentie staat geen kleur maar op de foto staan toch echt witte beschermers. Vervolgens krijg ik de vraag welke kleur ze zijn.. :\

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:28

Samblabla schreef:
Hmm.. Sommige mensen hebben zijn echt blind.
Ik heb witte peesbeschermers te koop staan. In de advertentie staat geen kleur maar op de foto staan toch echt witte beschermers. Vervolgens krijg ik de vraag welke kleur ze zijn.. :\

Nou... Betrap mezelf erop dat het soms lijkt of mp foto,s vertekend!
Soms zie ik bijv bruin iets, staat er grijs bij in adv?
En nee, ben totaal niet kleurenblind ;)
Weet nie of het aan mp ligt of aan slecht genomen kwaliteit foto's!
Maar in jouw geval wit is wit!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:27

Ze hadden ook gebroken wit of iets dergelijks kunnen zijn, toch?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:42

Oplichter actief op BM, eskadron set.
Foto's komen van iemand anders van bokt (advertentie uit 2009)
Heb er een melding van gemaakt, degene heeft zich ook pas vandaag aangemeld

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:32

kiki1976 schreef:
Oplichter actief op BM, eskadron set.
Foto's komen van iemand anders van bokt (advertentie uit 2009)
Heb er een melding van gemaakt, degene heeft zich ook pas vandaag aangemeld

Gelukkig verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:54

Zucht.... Meisje reageert op m'n rijbroek, hoeveel ik er voor wilde hebben. Dat zeg ik, met de opmerking erbij dat ik graag hoor wat zij in gedachten heeft, omdat ik graag van m'n rijbroek af wil. Zegt ze: haha oke :wave:
Vervolgens heel verhaal dat het niet voor haar was maar voor een vriendin en dat ze geen idee had hoe duur het mocht zijn. Euhhhh oke. 8)7

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:02

Op de foto zijn ze in daglicht gemaakt en pas een uur oud dus zonder viezigheid erop en dis hartstikke wit. Maar ze zijn ondertussen gelukkig verkocht. :p

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:12

Pff. Kwam ik eindelijk een leuk zadel tegen op mp, mailtje gestuurd dat ik morgen een zadelmaker tot mijn beschikking heb en of ik het zadel dan zou kunnen passen omdat ik redelijk in de buurt woon. Dus zij stuurt een mailtje terug dat het zadel gepast kan worden en waar ik woon. Dus ik stuur netjes een berichtje terug en nog steeds niks gehoord. Had het zadel dan vandaag graag op willen halen zodat ik het morgen kon passen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:43

Tip gevraagd. Als jullie het zadel ophalen om te passen is het logisch dat je eerst betaalt. En dat je dan eventueel afspreekt dat je het zadel mag terugbrengen als het niet past. Maar hoe regelen jullie dat? Op goed vertrouwen of het op papier zetten?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:45

Damelza schreef:
Tip gevraagd. Als jullie het zadel ophalen om te passen is het logisch dat je eerst betaalt. En dat je dan eventueel afspreekt dat je het zadel mag terugbrengen als het niet past. Maar hoe regelen jullie dat? Op goed vertrouwen of het op papier zetten?

Op goed vertrouwen. Op papier is toch niks geldig ;)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:53

Vanmiddag even goed pissig geweest.

Ik ben momenteel aan het verhuizen, heb een IKEA Stora Hoogslaper over en had al meerdere reactie's gehad, echter heb ik de goede trouw aangehouden en de eerste koper toegezegd deze voor hem te reserveren. Er zijn enkel maar 2 momenten dat het bed nog opgehaald kon worden, wou hij vandaag tussen 17u en 18u doen. Prima, maar alleen als je echt komt en meneer zou 'echt, echt' komen. Dus ik vanmiddag tussen het laminaat leggen en behangen naar mijn oude woning, wachten, om 17.30 maar eens een mailtje gestuurd, later een belletje gepleegd, een SMS gestuurd en een appje. Geen reactie. Meneer is dus mooi niet op komen dagen.

Prima als je niet kan, laat het dan weten. Prima als er iets tussen komt, geef dit dan aan. Maar laat mij niet tijdens een verhuizing een uur voor niks wachten met een bed die al speciaal voor hem gedemonteerd was (was niet de bedoeling maar ja, wou hem bij schieten). Heb hem een mailtje erachter aan gestuurd met een bedankje voor het verdoen van m'n tijd. Dus nu hopen dat ik 'm maandag kwijt raak ... ^)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:18

oh ja vooral in een verhuizing is dat echt beroerd. ik kan niet meer op 1 hand tellen hoe vaak we voor piet snot naar t oude (lege) huis zijn gereden omdat iemand iets op kwam halen wat daar nog stond en dan niet kwam.
heb idd ook meerdere van dat soort mailtjes verstuurd. helaas krijg je nooit reactie..

hoop dat je hem snel kwijt bent.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:47

Vorige week een 'flits' verkoop gehad: op zaterdag een klok erop gezet met bieden.
Nou, dat ging snel, dat bieden! :wow:
Zelf afgehamerd op een bepaald bedrag, maar andere gegadigden bleven mailen en bellen...
Ik hoefde niemand als 2e keus aan te houden, want meneer en mevrouw kwamen ook heeeeel snel om de klok op te halen.
Waren er helemaal blij mee. :):)

We hebben ze niet binnen gelaten, best een beetje banketstaaf aangezien zij ook helemaal lyrisch zijn van Riverdale en Riviera Maison en best van ver kwamen... :o
Mja,wij zijn wat voorzichtig daarmee.

Hoe doen jullie dat? Wel/niet binnen laten?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:53

absoluut niet!
afhandelen bij de deur!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 17:55

Hangt er vanaf wt ze komen halen. Van mij mogen best naar binnen, maarals het iets groots en zwaars is heb ikhet vaak al beneden staan. (Woon 2 hoog)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 18:08

Ik tref de laatste tijd veel dat als ik een mail stuur voor een product dat het al verkocht is, is het dan zoveel moeite om dan even de advertentie er vanaf te halen?

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:32

Jongens, wat vinden jullie van deze situatie? Er stond een zadel te koop van een bepaald merk en bepaald model. Vraagprijs was bieden. Ik kon op internet nergens hetzelfde merk en model te koop vinden, dus moeilijk inschatten wat ik ervoor moest bieden. Ik heb het meisje in kwestie nogmaals gevraagd naar de VP, maar kreeg te horen, Ja bied maar gewoon.
Nou goed, dan zet ik laag in. Ik bood dus €100. Toen werd ze boos. Ik heb gezegd dat als ze het niet genoeg vond, ze dan moest zeggen hoeveel ze er wel voor wilde hebben. Ik had namelijk nog steeds geen idee. Kreeg opnieuw een boze reactie en toen ik zei dat het zo geen onderhandelen was, heeft ze me succes gewenst met de zoektocht naar een zadel
Ja euh.. :Y) ? Noem dan op z'n minst een richtprijs, of zeg wat je ervoor wilt hebben. Of is het zo raar dat ik laag inzet op een zadel waarvan ik de waarde niet weet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:27

Vind ik een bizarre reactie als je echt geen idee hebt wat het zadel op moet brengen. Het is toch niet zo moeilijk om een vraagprijs te noemen? Ik zou lekker verder kijken als ik jou was en als je dit zadel écht heel graag wil hebben zou ik nog eens uit proberen te leggen dat je het zadel heel graag wil overnemen, maar echt geen idee had wat een normale prijs is. Maar nogmaals; ik vind haar reactie echt over de top.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:33

Ik zou gewoon terug hebben gemaild dat ik het merk en de waarde niet ken en wat ze ongeveer in haar hoofd had.

100 euro voor een zadel is ook wel erg weinig. of het moet een zadel zijn die je voor decoratie wil ophangen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:39

Ik heb vandaag een stubben zadel verkocht voor €90. Kreng heeft een half jaar te koop gestaan. Perfecte staat, maar gewoon een model van 20 jaar oud en niemand moest het hebben :s

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:52

Ja, erg hé!
Stubben is zo'n fijn merk!
Ik heb nu een vrij nieuw model (juventus 17 inch) te koop staan.
Ik hoop heel erg dat ik hem kan ruilen tegen een 16 inch.
Ik vind het geweldig fijne zadels!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:55

Ik vroeg er €100 voor, maar mensen belde daarnet. Ja, eigenlijk lag het toch niet zo goed etc etc. Maar misschien kon er wat af van de prijs. Mijn eerste antwoord: Nee. Vond het al goedkoop genoeg. Ja, dan gingen ze het toch terug brengen. Dan maar gevraagd wat er vanaf moest. Gho zegt ze, €10 is al genoeg.

Dan toch maar toegehapt. Liever nog eens €10 verliezen dan er nog een half jaar mee rond te zeulen omdat het in de weg ligt... Mensen hadden het overigens mee om te passen en al €50 betaald. Hoop nu dat ze dus netjes de overige €40 storten...

Edit: Ik zelf heb er 3 jaar geleden €250 voor gegeven. Echt niet veel gebruikt, paard kreeg vrij snel artrose. En toch nog zoveel moeten zakken in prijs :(

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:57

Als ze bellen om te vragen of er wat van de prijs af kan denk ik dat ze het gewoon netjes over gaan maken hoor!
Al zou ik zoiets zelf nooit durven!
Als je de verkeerde treft!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:59

Zadels zijn echt kalote wat dat betreft ja... overigens had ik half voor en half na passen niet aangedurfd...hopelik komt de rest nog! Dat ze bellen om te onderhandelen is wel veelbelovend :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:00

Mensen lijken inderdaad heel betrouwbaar. Maar het blijft toch spannend vind ik :p

Normaal vraag ik ook direct de volle prijs die ze dan terug krijgen als het niet past. Maar het ging over jonge meisjes die het van hun zakgeld moeten betalen en die vertrouwden het niet zo, dus heb er maar mee ingestemd. Ze stonden hier overigens met het hele gezin achter dat zadel vorige week. Moeder, vader, 2 dochters, zoon en de hond :p