Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:08

Huertecilla schreef:
Ilse_123 schreef:
Ik snap dat er maatregelen zijn, ik snap dat het nodig is.

Maar ik vind het vreselijk en vreselijk ondoordacht voor de winkeliers. Natuurlijk kon je drukke winkels verwachten rond Kerst, maar nu had je een overvolle Gal & Gal en lege winkelstraten. Iedereen had toch kunnen bedenken dat dat zou gebeuren? Hier was het ten tijden van open winkels met mondkapjes en beperkte hoeveelheid binnen echt heel erg top geregeld. Ik voelde me veiliger tijdens een shoplolletje toendertijd dan in de Etos de dag voor Kerst.

Had jij niet zelf kunnen bedenken dat het daar de dag voor kerst druk zou zijn. Je was zelf deel van het probleem en dan wijzen naar Den Haag?

Vooruit, het waren 2 dagen voor Kerst en voor specifieke drogisterij zaken. Natuurlijk had ik bedacht dat het dan drukker zou zijn en ideaal gezien bestel je dan, maar ik had het zo direct nodig mogelijk. Het is tenslotte gewoon een drogisterij he, daarom zijn ze ook open gebleven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:26

Ilse_123 schreef:
Vooruit, het waren 2 dagen voor Kerst en voor specifieke drogisterij zaken. Natuurlijk had ik bedacht dat het dan drukker zou zijn en ideaal gezien bestel je dan, maar ik had het zo direct nodig mogelijk. Het is tenslotte gewoon een drogisterij he, daarom zijn ze ook open gebleven.

Ja maar..... en zo had iedereen wel wat.

Onze maatschappij is helemaal ingericht op directe bevrediging van behoeftes. Zie de meest idiote openingstijden van winkels. ´Ja maar ik moet NÚ!´
Zijn winkels eens niet alle dagen lange uren open dan is het hier te kort, daar te breed.

Overigens is het op internet bestellen de dood van veel winkeliers. Wederom de instant bevrediging. Resistance is futile; aansluiten bij Amazon of deur sluiten. Is gelijk álles electronisch = weer een kanaaltje voor contant geld afgesloten.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:36

Huertecilla schreef:
Ilse_123 schreef:

Ja maar..... en zo had iedereen wel wat.

Onze maatschappij is helemaal ingericht op directe bevrediging van behoeftes. Zie de meest idiote openingstijden van winkels. ´Ja maar ik moet NÚ!´
Zijn winkels eens niet alle dagen lange uren open dan is het hier te kort, daar te breed.

Overigens is het op internet bestellen de dood van veel winkeliers. Wederom de instant bevrediging. Resistance is futile; aansluiten bij Amazon of deur sluiten. Is gelijk álles electronisch = weer een kanaaltje voor contant geld afgesloten.

Bij een drogist iets nu nodig hebben is wel anders dan bij de H&M iets nu nodig hebben. Plus als de andere winkels open waren geweest dan had iedereen met de 'Ja maar' gewoon naar andere winkels gekund als ze dat wilde. En sommige mensen kunnen niet anders dan in weekenden oid naar de stad voor Kerst cadeaus omdat ze door de weeks moeten werken. Meerdere winkels open spreidt die aantallen ipv dan veel mensen last minute zijn aangewezen op de Etos.
Internet bestellen probeer ik zoveel mogelijk te vermijden (en vele anderen ook) en dat maakt de sluiting van de winkels tijdens de drukste periode van het jaar extra cru.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:40

Ik heb een hekel aan online bestellen. Vooral met broeken heb ik altijd pech.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:16

Mits er een goed deur beleid is kunnen winkels makkelijk open.

Restaurants hoefden ook heel niet dicht. Die hadden het al goed voor elkaar met minder tafels.
Ik vind het echt in en in triest voor die ondernemers dat zij zo de dupe zijn.
Er word geeneens precies uitgelegd waarom het zo niet zou kunnen!

Ik vind het knap dat iedereen die zo de dupe is het allemaal maar pikt zo ver.

Las gister nog een artikel van iemand die zn auto verkocht heeft, plus een lening bij zn bejaarde moeder om zn lasten te kunnen betalen. En paar km verderop over de grens kan alles gewoon door draaien 8)7

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:20

Ja is toch hartstikke idioot, je zal maar een winkel hebben die al ontzettend lang in de familie is en dan moet t straks zo eindigen terwijl over de grens de ondernemers het hartstikke druk hebben met jouw klanten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:22

Popstra schreef:
Mits er een goed deur beleid is kunnen winkels makkelijk open.

Restaurants hoefden ook heel niet dicht. Die hadden het al goed voor elkaar met minder tafels.
Ik vind het echt in en in triest voor die ondernemers dat zij zo de dupe zijn.
Er word geeneens precies uitgelegd waarom het zo niet zou kunnen!

Ik vind het knap dat iedereen die zo de dupe is het allemaal maar pikt zo ver.

Las gister nog een artikel van iemand die zn auto verkocht heeft, plus een lening bij zn bejaarde moeder om zn lasten te kunnen betalen. En paar km verderop over de grens kan alles gewoon door draaien 8)7

Echt hè, belachelijk gewoon, wordt zo kwaad van het beleid hier! Walgelijk gewoon.

En de politie kan de agressie maar op lossen telkens, ze zullen het zelf misschien niet eens het er mee eens zijn allemaal..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:03

Als er ook echt goed door bedrijven gecontroleerd zou worden was er ook niet veel aan de hand geweest. echter de controle was gewoon slecht of afwezig. Of ze lapten daarna alsnog de regels aan hun laars kwa afstand hoeveelheid mensen enz. En mensen die met een valse qr code rondlopen om de boel te bekloten. Dan is er maar een goede optie. Dicht omdat een deel het verpest heeft voor de rest.

Net als honden die niet meer in het bos mogen omdat een paar eigenaren structureel de regels negeren. Of ruiters die niet meer op plekken mogen omdat een paar maar overal en nergens rijden en de poep laten liggen. Het is meestal een kleine groep die het verpest voor de rest. Alleen dat juist die groep ook de groep is die het hardst loopt te roepen dat het oneerlijk is. De zwijgende meerderheid is vaker juist echt de pineut.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:09

Pinacolada schreef:
Ja is toch hartstikke idioot, je zal maar een winkel hebben die al ontzettend lang in de familie is en dan moet t straks zo eindigen terwijl over de grens de ondernemers het hartstikke druk hebben met jouw klanten

En maar hakken op kabinetsbesluiten, het zijn toch echt de burgers die het vertikken om hun centen even te bewaren om straks de Nederlandse bedrijven te ondersteunen. Ze moeten zo nodig want gezellig , ik wil winkelen !

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:11

De klanten kunnen ook trouw blijven aan hun eigen winkel en het inderdaad niet over de grens gaan opzoeken. Als daar bijvoorbeeld de prijzen lager worden lopen de klanten ook over. Kijk maar naar de grenstankstations nu

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:11

@karuna: er is ook een andere optie. Mysterie guests inhuren en alleen de winkel die de regels aan zijn laars lapt sluiten.
De rest die de regels wel naleeft hoeft in mijn ogen niet de dupe te worden van degene die er schijt aan heeft.

Contact beroepen kunnen wat mij betreft ook open. Je kunt daar een goede bco inzetten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:16

Purny dat is een optie inderdaad. Alleen zijn er zoveel winkels en bedrijven die zich niet aan de regels hebben gehouden. Dan moeten ze extra boas opleiden die ter plekke meteen boetes kunnen uitschrijven.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:20

Gewoon interessant om over na te blijven denken.

Prikken van covid vaccin moet! Het is gezond, zitten geen risico's aan.

Tatoeages laten zijn zijn nooit eerder echt gezondheidsrisico's aan geweest. Je kon altijd gewoon je lijf tot kleurplaat maken.

Per 1 januari is ineens de groene en blauw inkt verboden. Zou mogelijk toch gezondheidsrisico's hebben.

Wie zegt dat over jaren niet toch blijkt dat ook de vacinatie gezondheidsrisico's heeft. En daar moeten we ons nu mee laten inspuiten.

Iemand die 100% zelf kiest voor een tatoeage mag dat nu niet meer omdat er mogelijk risico's aan zitten.

Ben ik de enige die vind dat dit krom is?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:21

karuna schreef:
Purny dat is een optie inderdaad. Alleen zijn er zoveel winkels en bedrijven die zich niet aan de regels hebben gehouden. Dan moeten ze extra boas opleiden die ter plekke meteen boetes kunnen uitschrijven.

Ik wilde mij aanmelden voor mysterie guest voor de horeca toen.
Hadden ze niet nodig zeiden ze.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:24

Luckyluna Even verder denken? Wanneer ik een tatoeage neem heeft dat geen enkele invloed op mijn naasten, alleen voor mijzelf misschien. Wanneer ik een besmettelijke ziekte oploop waarbij ik pas na twee dagen ( omikron) of vijf dagen ( delta) symptomen krijg heeft dat zeer waarschijnlijk wel invloed op de mensen om mij heen.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:24

LuckyLuna schreef:

Tatoeages laten zijn zijn nooit eerder echt gezondheidsrisico's aan geweest. Je kon altijd gewoon je lijf tot kleurplaat maken.

Per 1 januari is ineens de groene en blauw inkt verboden. Zou mogelijk toch gezondheidsrisico's hebben.

Wie zegt dat over jaren niet toch blijkt dat ook de vacinatie gezondheidsrisico's heeft. En daar moeten we ons nu mee laten inspuiten.

Iemand die 100% zelf kiest voor een tatoeage mag dat nu niet meer omdat er mogelijk risico's aan zitten.

Ben ik de enige die vind dat dit krom is?

Tja. Dat kan je bij alles wel zeggen. Wat dacht je van die E nummers die achteraf toch niet zo best waren? Hebben ze laatst ook niet veel te hoge doseringen van het een of ander in multivitaminen gevonden? Zo kan je eeuwen doorgaan. Wel denk ik dat deze vaccins tot het maximale zijn getest en dat ze een noodzaak zijn (in tegenstelling tot inkt).

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:34

bigone schreef:
Pinacolada schreef:

En maar hakken op kabinetsbesluiten, het zijn toch echt de burgers die het vertikken om hun centen even te bewaren om straks de Nederlandse bedrijven te ondersteunen. Ze moeten zo nodig want gezellig , ik wil winkelen !

Zou het geld maar even in de broekzak houden voor alle kosten die eigenlijk het OMT besluit te maken met een in mijn ogen onnodige lockdown en waar wij straks allemaal voor opdraaien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:37

Idd sureido.... hoeveel moet dit wel niet allemaal gaan kosten...

We moeten dit straks allemaal gaan betalen...
En de ene groep zal het meer gaan voelen dan de andere groep

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:38

Ah scheelt, dankzij deze lockdown is mijn loon voor 50% weg gevallen dus heel veel valt er niet uit te geven :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:42

karuna schreef:
Als er ook echt goed door bedrijven gecontroleerd zou worden was er ook niet veel aan de hand geweest. echter de controle was gewoon slecht of afwezig. Of ze lapten daarna alsnog de regels aan hun laars kwa afstand hoeveelheid mensen enz. En mensen die met een valse qr code rondlopen om de boel te bekloten. Dan is er maar een goede optie. Dicht omdat een deel het verpest heeft voor de rest.

Het blijft helaas niet bij dicht. De hele middenstand kraakt. Vele bedrijven gaan failliet terwijl het personeel hun baan verliest. Dan nog maar te zwijgen van wat het onze economie allemaal kost. Het is makkelijk praten op die manier. Maar Nederland is op dit moment wel het enige land in Europa die zo ver gaat.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:06

De test viel me echt mee ik heb nog geen 5 min gewacht. Het terug fietsen ging moeilijk want voel me natuurlijk niet echt fit.

Blijf ook maar rillen met een dekbed, deken van 9 kilo en een kruik. En ook een dikke trui natuurlijk. En het is hier 21.3 :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:10

Ilse_123 schreef:
Ah scheelt, dankzij deze lockdown is mijn loon voor 50% weg gevallen dus heel veel valt er niet uit te geven :')

En dat vind ik oprecht heel erg. Ik ken ook een aantal mensen die het water boven het hoofd staat.
Maar ondanks dat moeten mensen gewoon geen onzinnige zaken vergelijken wat dus wel veel gebeurd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:37

MarlindeRooz schreef:
De test viel me echt mee ik heb nog geen 5 min gewacht. Het terug fietsen ging moeilijk want voel me natuurlijk niet echt fit.

Blijf ook maar rillen met een dekbed, deken van 9 kilo en een kruik. En ook een dikke trui natuurlijk. En het is hier 21.3 :=

Dan is het beter ongeacht of je positief ben of niet, om met je booster even te wachten zodat je eerst dit kan weg werken voordat je jouw immuunsysteem die toch al bezig is opzadelt met een vaccin. Sterkte meid, echt niet grappig. Ga maar lekker op de bank met dekentje. :knuffel:

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:49

[quote="LuckyLuna"]Gewoon interessant om over na te blijven denken.

Ben ik de enige die vind dat dit krom

Ben het helemaal met je eens
Maar let op, houd de bronnen en onderbouwing maar klaar.
Want dat mag je zomaar hier niet zeggen, want alles wat het omt en de regering zeggen is waar en voor ons eigen bestwil.
En heb je een andere mening, dan ben je meteen een wappie

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:54

LuckyLuna schreef:

Ben ik de enige die vind dat dit krom

OleJon schreef:
Ben het helemaal met je eens
Maar let op, houd de bronnen en onderbouwing maar klaar.
Want dat mag je zomaar hier niet zeggen, want alles wat het omt en de regering zeggen is waar en voor ons eigen bestwil.
En heb je een andere mening, dan ben je meteen een wappie

Tja, voor mij is het logisch dat ik de wetenschap vertrouw, maar dat is misschien door mijn achtergrond. Maar ik wil graag meedenken en begrijpen, dus ik hoef geen bronnen o.id, gewoon alleen antwoord op de vraag ' waarom denk je de wetenschap?omt?huidige regering? gehele regering? dit niet voor ons eigen bestwil doet?' Is het door fouten die vroeger zijn gemaakt? En in dat geval: waarom denk je dat er niet is geleerd van deze fouten? Vind je de wetenschap niet transparant genoeg? Of is het iets heel anders?

Oprecht niet vervelend bedoelt, ik snap dat je ook niet altijd met bronnen wilt slingeren, maar ik ben wel benieuwd naar de achterliggende gedachte.

Offtopic: ik heb geprobeerd je quote te fixen.

@Marlinde, beterschap, hopelijk snel weer fit!