Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:21

Gisteren was het een jaar gelden dat mijn vader het af moest leggen tegen het coronamonster.

We wisten toen wel dat we er niet zo maar van af zouden zijn.
Maar de situatie van nu hadden we ook niet voor Nederland voorzien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:23

Als ik me moet laten testen terwijl ik gevaccineerd ben houdt het voor mij ook op. Dan laat ik me nog steeds vaccineren ik ga niet meer de horeca en een pretpark bezoeken.
Voor een reis begrijp ik het wel maar ik verdom het om me te laten testen voor een etentje als ik straks gevaccineerd ben

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:26

Shadow, de meeste mensen die niet meer ziek zijn laten zich niet meer testen, dat zijn alleen maar de handje vol die het moeten omdat ze de grens over moeten.
Daarom zijn er zo weinig mensen waarvan het bekend is naar mijn idee.
Snotteren ze, testen ze weer. Maar iemand die dat niet doet, test doorgaans niet.

Tienus, heel veel sterkte :knuffel:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:28

Zo snel gaat de tijd. Sterkte

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:30

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:32

sterkte Tinus :knuffel:

hier het bijbehorende bericht van de NOS:
https://nos.nl/artikel/2377103-nederlan ... -pKLBrPaVc

Als ik straks moet testen voor ik een terras op mag, ga ik dus niet. Mijn man is 2 mei volledig gevaccineerd en ik pas 30 juni. Als je volledig gevaccineerd ook nog moet testen, is het gedaan met horeca voor ons, daar beginnen we echt niet aan.
Ik ga echt nergens heen waar ik vooraf moet testen, ik trek die stress gewoonweg niet.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:39

tienus63 schreef:
Dank je wel duo penotti en purny.
Jaar is echt omgevlogen.

@gem, misschien hebben jullie hier iets aan, grensbewoners/forensen kunnen zich gratis laten testen.

https://nos.nl/l/2377045#UPDATE-container-52501020

Dank je wel, ik vermoed dat dit alleen voor grenspendelaars bedoeld is, maar uiteraard houd ik het in de gaten!
Gezien de berichtgevingen merk ik wel dat er beweging is in de materie :) .

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:42

Ik heb me ook laten vaccineren om zo weer dingen te kunnen gaan doen. Ik wil echt niet ook steeds getest worden. Ik dacht dat ik mezelf ook wat vrijheid had gegeven met het vaccin, maar dan zou ik het echt niet fijn vinden als ik dan ook nog moet testen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:48

Een sneltest geeft ook veel korter een positieve reactie. Dus dat is fijn voor de mensen die positief geweest zijn.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:50

Om wat voor testen gaat het in dat nieuwe testbeleid dan? Ik vind het echt prima om een simpel testje te doen, maar dat diepe in mijn neus vind ik geen pretje om vaak te doen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:58

pumpina schreef:
Om wat voor testen gaat het in dat nieuwe testbeleid dan? Ik vind het echt prima om een simpel testje te doen, maar dat diepe in mijn neus vind ik geen pretje om vaak te doen.

Daar gaat het om. Een officiële test. Niet die je in de supermarkt kan kopen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:58

Wat ik ook wel weer zie gebeuren, is dat bij het debat over die Testbewijzenwet er dan de hele tijd over die eigen bijdrage gezeurd wordt en niet over de essentie (dat het gewoon uit den boze is om uberhaupt zo'n wet in te voeren). En dan krijg je dadelijk dat de oppositie het dan toch accepteert omdat ze dan uiteindelijk wel gratis zijn of maar € 3,50.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:03

pumpina schreef:

Dit. Zo’n ondiepe test net als bij kinderen tot 12 jr vind ik acceptabel, al sta ik er niet om te springen. Maar dat zal niet de test zijn die ze willen. Dat zal zo’n diepe zijn. Ook wil ik er niet voor hoeven betalen. Zoals meerdere ook al zeggen heb ik me laten vaccineren om dit soort testen niet te hoeven ondergaan.

Ik ben vooral benieuwd hoe ze dit voor zich zien met jeugd tm 17. Zij kunnen zich niet laten vaccineren en de kans is erg klein dat corona gevaarlijk voor ze is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:05

Vayo schreef:
Ik ben vooral benieuwd hoe ze dit voor zich zien met jeugd tm 17. Zij kunnen zich niet laten vaccineren en de kans is erg klein dat corona gevaarlijk voor ze is.

De nieuwe Braziliaanse variant geeft veel kindersterfte.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:17

Dat nieuws is al weer bijgesteld toch?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:18

Shadow0 schreef:
Vayo schreef:

Heb je daar een betrouwbare bron van, want volgens mij is dit dikke onzin?

En wat is veel? 5% van de kinderen die het krijgt? Of meer?

Het enige wat ik erover vind is dat het voor twintigers 3x dodelijker is. Maar daarbij staat ook dat het risico nog steeds gering is. Bij de “normale” variant is de sterfte al erg laag. Als die vermenigvuldigd wordt met 3 is die nog steeds erg laag.

Over kinderen kan ik al helemaal niks vinden. Tevens vraag ik me af bij de enkele sterfgevallen onder de jeugd of hier ook jeugd tussen zat zonder onderliggend lijden?

Ik vind het vooralsnog enorme bangmakerij. Net als de Britse variant, waarbij het achteraf allemaal toch een stuk minder ernstig bleek dan eerst voorgeschoteld. Ik zie voor mijn kinderen nog steeds veel meer risico in het verkeer dan bij het krijgen van Corona.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:25

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:48

Shadow, daar staat van alles in, zonder onderbouwing. Ja 1000 baby’s in Brazilië overleden maar de zorg is daar compleet overspoeld dus zullen veel mensen niet de zorg krijgen zoals in andere landen. Ook andere virussen sterven baby’s aan in sommige landen terwijl ze hier goed geholpen kunnen worden. Daarmee wil ik de ernst niet als onzin wegzetten want wat daar gebeurt is een drama maar ook niet 1 op 1 te vergelijken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:00

Shadow0 schreef:
Vayo schreef:

Ik heb dat ook gezien of gehoord afgelopen week ergens..Maar er zou volgens Van Dissel ook een variant vanuit India of Indonesie??? Deze kant op komen die weer veel twintigers zou treffen.

Hoe bedoel je bangmakerij!?
Ze kunnen beter eens hun muil houden en hun aandacht op het sneller vaccineren gaan leggen!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:03

Sneller vaccineren, met wat?
Janssen? AZ?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:04

AZ....koelkasten vol en zat mensen die hem WEL willen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:12

Jonge mensen zonder ziekte?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:13

Inderdaad laat met zo´n laag risico mensen alsjeblieft zelf kiezen of ze dit vaccin willen of niet. Laat ze idd maar eens focussen op de vaccinaties.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:14

Ik ben erg laat aan de beurt met t vaccin.. dus als wij leuke dingen willen doen (en de horeca én t liefst ook muzikanten zo kunnen steunen) dan laten wij ons gewoon testen als dat moet..

Als wij moeten wachten tot iedereen gevaccineerd is kunnen we voorlopig niks en gaat er ook geen geld naar horeca en entertainment..

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:15

Als ze dan wel de keuze hebben en het niet wordt je kunt AZ of Janssen krijgen en anders niet.
Ik heb medisch gezien echt een *** jaar achter de rug en zit niet te wachten op trombose.