Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 06:01

Wij hadden er 2 hier in het dorp, maar 1 is weg gehaald
omdat het nu de busbaan ook voor de auto is geworden.
Daar moest je echt voor afremmen en rustig over heen.

Maar ergens in die zelfde weg er voor in een woonwijk moet je heeeel rustig nemen,
daar is de weg echt kapot aan de beide kanten je ziet de gaten er in zitten.
En als je wagen heel laag is ben je al snel de pineut.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 07:37

Ford kuga?[/quote]

Nee een c-max hybride

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 08:44

Trouwens als ik de weg niet ken en zie een drempel, rem ik ook echt af. Sommige zijn onverwachts hoog namelijk of zo gemaakt dat je er echt flink moet afremmen om normaal erover te kunnen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 09:06

Ik weet zeker dat als mensen wisten hoe pijnlijk het is en hoe lang die pijn duurt dan zouden we deze discussie totaal niet hebben. Ik ben een echte bikkel en een keer toen mijn zoon reed had ik de drempel niet gezien want keek uit het raampje. Klap, mijn zoon rijdt hard..... werkelijk de tranen stroomden over mijn wangen en mijn liefie had zo'n spijt, hij had er gewoon even niet aan gedacht dat ik ook begrijp.
Dus Anne ik begrijp het!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 09:08

In het dorp waar ik m'n halve leven gewoond heb, hebben ze ooit twee drempels aangelegd op de hoofdweg het dorp in. Daar zijn ze destijds 's nachts nog bezig geweest om borden te plaatsen nadat een auto die te snel genomen had toen ze er net lagen. Er stonden nog geen borden en de drempels waren ook nog niet geverfd, dus die automobilist werd er in het donker volkomen door verrast en je kon die dingen echt niet met meer dan 25 km/u nemen, dus die auto vloog letterlijk een stukje door de lucht :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 09:19

Ik rij 3 x per week door Abcoude heen, en ze hadden daar nooit een verkeersdrempel
als je van de snelweg af kwam en het dorp in reed.

Heb echt 3 weken moeten wennen aan dat ie er lag, vergat steeds te remmen en daarna
dacht ik ook echt van oh ja die ligt er ook nog.

Of ik dacht er wel aan maar vergat te remmen voor de hobbel. _O-
Was ik mezelf al aan het inpraten niet vergeten om voor die hobbel te remmen.. en dan als nog iets te hard er over heen rijden. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 10:20

Ik weet nog jaren geleden was ik gevallen en had hierdoor echt flink last van mijn rug onder andere. Ik werd heel lief door mijn toenmalige leidinggevende thuis gebracht. Maar hij vergat om rustig te rijden in zijn snelle wagen.
Het is al meer dan 20 jaar geleden en ik weet het dus nog steeds.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 11:40

Hier ligt het dorp vol met drempels helaas. Ik zet de auto altijd in de comfort stand maan aangezien hij lang en laag is (vergeleken met mijn vorige auto’s) moet ik toch snelheid terug nemen voor die drempels. Alle doorgaande routes hier zijn al maanden een grote bouwput vanwege de aanleg van een busbaan. Als ik van de ene kant van het dorp naar de andere kant moet, moet ik door woonwijken… met veel drempels.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 11:43

Hier ook een auto met lage voorkant.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 11:50

Met mijn Traffic bus moest ik langzamer over drempels heen dan met de huidige stationwagen.
Maar sommige drempels zijn onmogelijk.

Voor brandweer, ambulance en politie ook erg vervelend.
En de bus en vrachtwagens.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 11:55

Ik ken alle drempels waar ik overheen rij op mijn route naar het werk en weet dus met welke snelheid ik ze kan nemen. Bij vreemde drempels let ik natuurlijk wel op en minder ik vaart.

Ik hou niet van rijden in het donker op onverlichte wegen, ik zie dan gewoon minder. En dan komen er tegenliggers met van die felle lampen, je ziet zowat niets meer. :+ Zeker niet als die lampen verkeerd staan afgesteld en dus extra omhoog staan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 15:05

Ik heb dat laatste ook Bellatrix, super vervelend. Maar heb nu wel een nachtbril over mijn bril heen in de auto. Dat helpt echt tegen de felle lichten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 15:06

Hmm misschien toch maar eens daarnaar kijken dan...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 15:15

Ineke2 schreef:
Ik heb dat laatste ook Bellatrix, super vervelend. Maar heb nu wel een nachtbril over mijn bril heen in de auto. Dat helpt echt tegen de felle lichten.

Nog nooit van gehoord. Kun je me uitleggen wat dit is, want dan ga ik dit met spoed halen. Als ik weet water er speciaal is aan een nachtbril dan kan ik het regelen met vertaling hier in Frankrijk.
Ik ben nl nachtblind en dat zit vooral in die lichten van achteren. Dus ik doe al de spiegel op nachtstand, ik heb al een bril voor ver kijken maar nog vind ik het lastig. Waarbij ik wel al opgemerkt heb dat met de SUV het beter gaat daar ik hoger zit als bv in de 107.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 15:18

pien_2010 schreef:
Ineke2 schreef:

Nog nooit van gehoord. Kun je me uitleggen wat dit is, want dan ga ik dit met spoed halen. Als ik weet water er speciaal is aan een nachtbril dan kan ik het regelen met vertaling hier in Frankrijk.
Ik ben nl nachtblind en dat zit vooral in die lichten van achteren. Dus ik doe al de spiegel op nachtstand, ik heb al een bril voor ver kijken maar nog vind ik het lastig. Waarbij ik wel al opgemerkt heb dat met de SUV het beter gaat daar ik hoger zit als bv in de 107.

Action.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 15:19

De brillen bij Bol.com
https://www.bol.com/nl/nl/t/top-10-best ... mes/49166/

Waar is een nachtbril goed voor?
Vaak ook autobril, night vision bril of nachtzichtbril genoemd, omdat het met name een bril is voor autorijden. Die neutraliseren het blauwe licht. Het resultaat is scherper zicht en meer contrast. Je hebt geen last meer van schitteringen of koplampen van tegenliggers en ervaart minder vermoeidheid.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 16:14

Bedankt allemaal.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 17:04

Oh interessant!

Ergernis hier; als er file staat op de snelweg en mensen binnendoor gaan rijden en daarmee mijn (kleine) gemeente vastzetten en ik vanuit de supermarkt in een file sta naar huis (die enkele straten verderop is)...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 17:06

Hahahahahaha Goof. Dat kan ik echt wel begrijpen. Ben je bijna thuis kun je weer wachten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 17:08

Mijn dorp wordt ook vaak als sluiproute gebruikt om van Barneveld naar Amersfoort te komen. Ik merk niets van die drukte want ik rij al om half 7 het dorp uit.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 17:34

Bellatrix schreef:
Mijn dorp wordt ook vaak als sluiproute gebruikt om van Barneveld naar Amersfoort te komen. Ik merk niets van die drukte want ik rij al om half 7 het dorp uit.

Dat is een hele fijne! Heb die van mij toen voor een paar euro bij kruidvat gehaald. In mijn coltje had ik hem wel nodig, nu in mijn nieuwe hyundai kona, omdat ik hoger zit, niet meer nodig. Ben hem nu ook kwijt. :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 18:47

Op de fiets boodschappen doen volgende keer, @Goof?

Nee, vaststaan door omrijders is irritant.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 18:54

Anne_GTI schreef:
Ik parkeer niet bij een gracht.

Ik ben zo opgelucht dat ik niet de enige ben. Nou ja, ik doe het wel, maar ik háát het. Met de auto te water raken is mijn grootste angst. Maar ik woon in Amsterdam en het moet nu eenmaal af en toe. Ik doe gordel uit en raampje open, en dan als een omaatje inparkeren :+ .

Ontopic: Het laatste stuk op de route naar mijn vriend, wat altijd een 50 km-weg was, is nu max. 30 km. Met bijbehorende drempels waar je ook echt niet harder over kunt. WAAROM. Heel weinig fietsers, die bovendien hun eigen strook hebben, en geen kind of bejaarde in het zicht. En dan heb of een ongeduldige BMW aso in je bumper duwen (want Bloemendaal) of een slak voor je die 10km/u rijdt (want Bloemendaal).

Eerste wereldprobleem hoor, ik weet het, maar ik ben geen geduldige chauffeur ;( .

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 19:03

Marije_jiplover schreef:
Op de fiets boodschappen doen volgende keer, @Goof?

Nee, vaststaan door omrijders is irritant.

Ik kwam ergens anders vandaan en was al met de auto helaas :roll:

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 20:36

Anne_GTI, die drempels in Stadshagen ken ik... :roll: Sowieso zijn verkeerssituaties in die wijk vréselijk aangelegd. Vreemde bochten, rare wegversmallingen, onoverzichtelijke kruispunten en nog maar te zwijgen over de verkeersknip bij het WKC, de kruising Twistvlietpad/Belevederelaan of die rontonde bij het station. En vooral die kruising Frankhuizerallee/Belevederelaan, degene die dat bedacht heeft, met die parallelwegen enzovoorts... _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( Echt, ik denk dat daar eerst doden moeten gaan vallen, voordat er in het gemeentehuis iemand wakker wordt op het departement verkeer...