foxy80 schreef:Natuurlijk ben ik zoekende. Ik moest tot 5 jaar geleden nooit over mijn outfit nadenken: ik zat 12 jaar op een strenge uniformschool en daarbuiten creëerde ik mijn eigen uniform: jeans, shirt, sweater. Ik kon mijn hele kleerkast kwijt in 1 reiskoffer. De frivolere items kocht mijn moeder (ongevraagd en onaangekondigd, maar damn wat mis je die verrassingen als ze er niet meer is). Een bloemetjesprint vond ik al heel wat.
Ik heb me never nooit verdiept in wat ik kon dragen. Hoefde ook niet, want ik stond me alles (jeugdige glow maakt dat je er zelfs aantrekkelijk uitziet in een jute zak!).
Tot je dan 40 bent, de fashion police van je huishouden er niet meer is (mama was trouwens van de deux pieces, parels, hoeden en Delvaux), je werkt en een kind hebt. Je kan niet alles meer dragen maar je wil niet in de val lopen van gemakkelijk en fleece en lycra. Je ziet moeders in huispak of gele panties/paarse corduroy tuinbroek aan de schoolpoort staan en je denkt: "OMG, dat wil ik NIET!". Waarna je je dus in tracht te lezen en ik nu dus de fouten maak die pubers normaliter maken: te heftig, te veel, miskopen. Maar ik leer alle dagen bij (ook dankzij het topic) dus we ploeteren vrolijk verder.
Wat de opmerking over merk/prijs betreft, ik val nooit puur voor de naam, maar wel voor de kwaliteit, en ja die kost geld. Ik hou echt heel lang aan de dingen die me passen. Laatst een paar converse sneakers weggegaan die ik van 1998 had. Ze waren helaas kapot.
Oh ja, de zwarte cardigan van gisteren met strikjes gaat in de verkoop, want ik draag hem nooit. En de paarse (geen roze) blazer van vandaag ook. En al mijn shirts en sweaters met print. Wegwegweg.
Ach joh, die fouten maak ik ook nog steeds en ik heb, zonder een uniformschool, ook nog steeds géén idee wat mijn stijl is, alleen wat het niet is
We've all been there, en genoeg zijn er nog steeds. Stukje bij beter leer je je stijl beter kennen zoals jij kennelijk doet ook met je shirts en sweaters. Lekker experimenteren hoor!
@Fiemel: Zo mooi weer! Staat geweldig zo gecombineerd