Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shanna schreef:Ja die zal mn vriend dan uit de trailer halen. Uiteraard blijft die wel in de buurt van de trailer/ gaat niet met de andere pony mee het land in.
Shanna schreef:Ik lig er wakker van dus stel toch nu mn vraag maar hier.. Ik moet vandaag onze pony wegbrengen naar zn nieuwe huisje. Ongeveer een uurtje rijden met de trailer. Nu heeft hij nog nooit langer dan een ritje van 10/ 15 minuten in de trailer gestaan in zn eentje, toen we hem ophaalden hadden we onze shetlander mee als trailer-maatje. Zal ik de shet bij het wegbrengen ook meenemen? Of gewoon de pony in zn eentje vervoeren?
De shet vind vervoeren prima, krijgt daar geen stress van en vind het volgens mij wel leuk om zo wat van de wereld te zien. Zonder shet is wel iets makkelijker met de overdracht, ik vind het geen weer om de shet op de trailer te laten staan terwijl wij kijken hoe onze andere pony zn nieuwe huisje vind.. Ik heb wel mn vriend mee, dus ben niet alleen.. maar wat is wijsheid..?
marley93 schreef:Volgend jaar moet ik beginnen met het aflossen van de studieschuld, en het DUO 'moet daarvoor weten of ik een partner heb'. Hoezo?
Maakt me verder niet uit omdat ik geen partner heb, maar ben wel benieuwd wat dat nou uitmaakt? Wordt het bedrag wat je per maand moet aflossen dan anders?
Citaat:Het maken van vormbakstenen of vormbakklinkers is eigenlijk grotendeels hetzelfde als de handvormstenen. Het grootste verschil is dat deze volledig machinaal gemaakt worden. Ook in dit proces worden de bakjes eerst bezand en vervolgens machinaal gevuld en aangedrukt. Hierbij wordt echter de klei stevig aangedrukt zodat de hele vorm goed gevuld is. Dit resulteert in een mooie vlakke klinker. Deze is dan ook beter geschikt om als bestrating te gebruiken dan een handvormklinker. Ook is het mogelijk om het bezanden (deels) achterwege te laten. Hierbij worden de klinkers door middel van water uit de mal gedrukt.
https://vanharn.nl/hoe-worden-gebakken-stenen-gemaakt/