Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:32

Nijntje mes is wel kansloos geval hoor :')
Hier leert ze nu der vleesjes snijden...

Hier ook kind onder de curve maar met avondeten echt geen brood omdat ze anders niet wil eten.

En ik ken zat volwassen die niet de juiste tafelmanieren hebben hoor.

Ik vraag me af, mensen met die vrije opvoeding. Als jullie kind iets willen en krijgt ut eens keer niet en gaat daarna brullen en woede-bui wat doe je dan.
Of geven jullie alles toe wat en waar je kind om vraagt

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:35

Synne eet deels zelf en deels gevoerd. Ze vindt dat nog prima en ik ook. Fruit, brood, komkommer, tomaat etc staat eigenlijk altijd op de tafel voor haar naar behoeven om zelf te knabbelen.

Liti, vanaf welke leeftijd zijn jullie begonnen met hapjes? Echt nooit gevoerd? Knap zeg! Hoe pak je zoiets aan?

Heb toen wel eea gelezen over Rapley.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:39

Nee want ze krijgt hier geen brood ipv warm eten maar wel gepureerd, geprakt of iets anders dan wat wij eten en ze mag van mij haar sperziebonen prima met haar handen eten als ze dat wil. We eten aan tafel en ze krijgt standaard een half waterijsje na het eten (als ze goed gegeten heeft). Daar doet ze veel voor. Zo'n zakje, knip je makkelijk doormidden..

Woede heb ik vrijwel nooit aan tafel omdat ik het eten dus zo maak zoals zij het met smaak eet.

Overigens kan ze keurig eten. Kan haar eigen brood smeren, melk inschenken en ook de tafeldekken.
Iets wat geprakt is er ze niet met haar handen. Heb ook vanaf dat ze 1,5 was geen slab nodig gehad. Geen knoeierd hier.

Maar haar broodje wil ze zonder korst. Ik vind dat oké. Komt wel. En zo niet? Ook prima.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 10-04-19 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:40

Als ze een woede aanval krijgen dan mag dat :) emoties mogen ze hebben.
Maar dat betekent niet dat ze altijd hun zin krijgen hoor.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:41

Ik vind het vooral van belang dat ze de juiste voedingsstoffen binnen krijgt. Dat gaat voor mij boven etiquettes.

Eten met handen schijnt overigens heel goed te zijn! Heb me er wel eens in verdiept.

Eten moet ook leuk zijn!

Cemlys

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:46

Ik heb het idee dat ze eten wat ze nodig hebben (muv zoetigheid), ik merk bv in de groeiperiodes dat ze vooral vlees en andere eiwitten wil, soms alleen aardappels, periodes van fruit en groenten. Broccoli kook ik inmiddels 2 stronken, anders krijgen wij niks, spinazie en wortels same story :')

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:47

Wij doen wel rapley, troep valt wel mee en als ze echt smeren met rode pasta saus oid gaan ze in bad.
Weet niet hoe het zonder rapley zou zijn maar oudste eet echt alles. Staat vananavond met pizza maken kappertjes zo uit het potje te eten en at vanmiddag haring bij de lunch.
Overigens eet hij al sinds hij 1 is met vork en lepel. Hij is nu twee en kan ook al zelf snijden met mes en vork en smeert zelf boter op zijn brood.
Rapley is misschien in het begin meer knoeien dan wanneer je je baby voert maar hier werkt het goed.
Onze zoon was echt vanaf 6 maand al fanatiek met al het eten in zijn mond stoppen, bij dochter begon dat pas met ongeveer een jaar. Maar ook net als Liti niet gevoerd.

Overigens betekent dat hier niet dat er geen manieren geleerd worden. Oudste gaat pas van tafel als iedereen klaar is, hij zegt dan zelf dat hij klaar is en vraagt aan ons ook of we klaar zijn.
Hij eet wat de pot schaft en anders niets maar hij komt wel aan tafel zitten.

Hij is een gezonde Hollandse jongen dus het valt mij niet zwaar om te zeggen “dan eet je maar niets”, ik kan me voorstellen dat dat anders is als je kind niet zoveel babyvetjes heeft als die van ons.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:57

Hier krijgt ie wel altijd toetje/yoghurt. Zonder eten naar bed doe ik niet :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:03

tita schreef:
Ik vraag me af, mensen met die vrije opvoeding. Als jullie kind iets willen en krijgt ut eens keer niet en gaat daarna brullen en woede-bui wat doe je dan.
Of geven jullie alles toe wat en waar je kind om vraagt

Hmmm, ik weet niet of wij onder de vrije opvoeding vallen, ik denk deels wel en deels niet.
Maar deze vind ik makkelijk te tackelen, als kind iets van mij wil is het een kwestie van volhouden en niet toegeven.
1 soepstengel is 1 soepstengel ook al krijst ie z’n kop er af.

Andersom vind ik veel moeilijker, als ik wat van hem gedaan wil krijgen en hij wil niet... Op dit moment wil hij:
-geen schone luier aan
-geen tanden poetsen
-geen (schone) kleren aan (het liefst loopt hij geloof ik 24/7 in zijn pyjama)
-niet mee naar buiten
-niet mee naar binnen
-vul iets in...

Nou je leest het al, hij wil vooral veel niet :') ik bezin me maar op “alles is een fase” en 9 van de tien keer lukt het alsnog om het wel gedaan te krijgen met het keuze menu. Wil je tandenpoetsen op de commode of op de badkamer?
Blijft het antwoord dan nee, ik wil niet tanden poetsen, tja dan wordt het vab mij kant wel moeten.... vind ie niet leuk en ik ook niet, maar daarna gaat het ook altijd weer een hele tijd goed.

Keet schreef:
Hier krijgt ie wel altijd toetje/yoghurt. Zonder eten naar bed doe ik niet :)

Toetjes eten wij sowieso nooit dus bij ons is het toch echt zonder eten naar bed :o

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:04

Keet schreef:
Als ze een woede aanval krijgen dan mag dat :) emoties mogen ze hebben.
Maar dat betekent niet dat ze altijd hun zin krijgen hoor.

Ik had een heel verhaal getypt, wat er weer eens niet zo lekker uitkomt. Maar jij vat het precies goed samen zo

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:20

Wij zijn ook raply begonnen. hielp niet qua dingen lusten helaas..

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:22

Wij deden deels rapley, deels gepureerd. Hij vist nu alsnog de stukjes broccoli uit zijn pasta momenteel. :+ Maar eet dan wel weer olijven en andere “gekke” dingen, ik geloof niet dat dat in ons geval iets met rapley te maken heeft.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:30

Hier noemt ze een bakje griekse yohurt met stukjes banaan ook al toetje, dus dat scheelt haha

Vanavond zit ze naast me op de bank met een fles, draait ze ineens der hoofd, heb je nog chocola gekocht vandaag :') euh nee... hahaha

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:31

De ene woede aanval is de andere niet.
Ze mag van mij boos zijn maar we gaan niet onderhandelen...... en helemaal niet toegeven aan haar kuren.

Op moment dat ze krijs-bui heeft en zegt ik ben alleen stil met speentje.... ben ik woest dit is chantage.
Geen speen overdag en dan kan ze echt minuten jengelen sterker uren.....
Mag je mooi naar de gang, kom maar van de kerkbank af als je normaal kan doen en sorry zegt ( jaaaa daar hebben we hem)

Met beetje koppigheid zit ze uur op de bank

N ben je nog boos
JAAAAA

Kan je normaal doen?
NEEEEE

IK BLIJF ZITTE

Mij best...... opeens staat ze naast me dan is het
A sorry mams
B ik wil naar bed met speentje

:roll:
Tja dan heb ik verloren dan moet ik wel want speentje mag, alleen in bed

Ik denk wel dat ik een pittiger kind heb dan gemiddeld.
En helaas ook intelligent ook niet fijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:32

Cemlys schreef:
Hier noemt ze een bakje griekse yohurt met stukjes banaan ook al toetje, dus dat scheelt haha

Vanavond zit ze naast me op de bank met een fles, draait ze ineens der hoofd, heb je nog chocola gekocht vandaag :') euh nee... hahaha

:') _/-\o_

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:41

Ja chanteren kunnen ze al snel.
Dat werkt hier ook niet.
Speentje zijn we gelukkig al even kwijt! :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 22:46

Hier in begin al het eten gepureerd. Ze kon niet eens een stukje brood eten zonder kokken. Echt extreme reflex voorin de keel. Toen dat beter werd alles in stukken en met de handen. Ik had begrepen dat ze dan beter leren eten en ook voor de motoriek dat het beter is. Wel altijd bestek er naast gelegd en met 1,5 at ze uitzichzelf met bestek. Nu wil alles zelluf doen met lepel en vork. Zelfs stukjes fruit en blauwe bessen.

Als ze niet wil eten is het jammer dan. Ik maak geen boterham. Of het moet zijn dat ze heeft geproefd, maar echt niet lust en wel honger heeft.
Toetje mag ze altijd, maar wat fruit is ook een toetje.
Hier vanavond echt goed gegeten. Had asperges met krieltjes, ham en ei. Heeft ze flink wat ham op, krieltjes en een ei en uitzichzelf een asperge geproefd. Wat ze niet lekker vond. Prima. Snap ik. Maar goed dat je hebt geproefd.
Als toetje eet ze dan nog een appel en een biscuitje.

Snoepen doet ze zelden. Af en toe als ze mij betrapt :')
Snoepen is voor haar vooral fruit eten. Koekjes houdt ze wel van en stiekem pakt Ze zelf wel eens eentje. Maar eet zelden helemaal op. Ik laat dat ook gaan. Zeg wel Julia dat is ondeugend hè. En dan kijkt ze mij aan met grote grijns en zegt: jaaaa maar wel lekker :))

Koppig is ze hier ook. Julia is heel rustig een beschouwelijk. Haar ontgaat niks, snapt alles en wat ze wil dat wil ze. En dat gebeurd dus meestal ook. Vaak lukt het dr allemaal zonder dreinen maar gewoon met vragen, lief kijken, draaien en hoppa we doen allemaal wat mevrouw wilde dat we deden :=
Heeft ze van mijn man. (Lijkt) Ook zo lief en zacht. En ondertussen draait de wereld precies zoals hij het wil :))

Speen hier weggedaan met 1,5. Beste keus ooit. 2 dagen gepiep en toen klaar. Heerlijk

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:46

Oh Tita, ik moet ook wel lachen om je verhaal hoor! Ik zit hier zo vaak in tweestrijd: 1, dit is hartstikke stout. 2, Wat knap dat je heb uitgedokterd hoe je dit kan spelen om te krijgen wat je wil. Creatief denken: *\o/* Use it for evil: -O-

Hier is nee gewoon nee bij dom gebrul en woede uitbarstingen. Ik kom kijken of er iets loos is, gaat het alarm daarna onverminderd door dan zoekt hij het maar even uit. Maar als boosheid/frustratie oid voortkomt uit iets dat niet lukt of iets dat hij (nog) niet snapt dan probeer ik het om te buigen zodat hij iets opsteekt. In beide gevallen volgt 9/10 vrijwel aansluitend naar bed. O heeft geen kort lontje en is doorgaans een makkelijk en blij kind , alleen als hij ziek of moe (of beide) is wordt dat echt anders. Snap ik ook wel weer.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 04:23

Zomergarderobe <3 Ik denk dat dit mijn favo kleurencombinatie is, wit en turqoise. Staat altijd zo fris.

Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 07:00

Wat een mooie bos haar :+: en leuke combi! Staat haar goed

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 07:05

Ooh dat krullenkoppie!! <3

Wat een pittige tante tita...
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 11-04-19 07:46, in het totaal 1 keer bewerkt

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 07:27

Heerlijk mavelle! Hoe warm is het nu bij jullie?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 07:28

Ja superleuk! Mooi haar!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 07:41

Wauw die kleuren staan haar erg mooi Mavelle!

Mijn man heeft gisteren deze schoentjes als eerste schoentjes uitgezocht voor zijn dochter <3
Afbeelding

Ik onderhandel wel, maar dan over de manier waarop, niet over het eindresultaat. Bijvoorbeeld: we gaan aankleden, waar wil je aankleden?
Speen willen ze hier alle twee vanaf de geboorte al niet. Als baby vond ik dat wel eens lastig want zeker de oudste had grote zuigbehoefte en was dus vaak aan de borst of pink. Maar nu ze ouder zijn is het wel makkelijk.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 07:43

Speen hoort hier onlosmakelijk bij slapen. Dus hij gooit hem zelf terug in bed als ik hem eruit getild heb. Vind ik voor nu prima.

Stoere gympies MM!