tita schreef:Ik vraag me af, mensen met die vrije opvoeding. Als jullie kind iets willen en krijgt ut eens keer niet en gaat daarna brullen en woede-bui wat doe je dan.
Of geven jullie alles toe wat en waar je kind om vraagt
Hmmm, ik weet niet of wij onder de vrije opvoeding vallen, ik denk deels wel en deels niet.
Maar deze vind ik makkelijk te tackelen, als kind iets van mij wil is het een kwestie van volhouden en niet toegeven.
1 soepstengel is 1 soepstengel ook al krijst ie z’n kop er af.
Andersom vind ik veel moeilijker, als ik wat van hem gedaan wil krijgen en hij wil niet... Op dit moment wil hij:
-geen schone luier aan
-geen tanden poetsen
-geen (schone) kleren aan (het liefst loopt hij geloof ik 24/7 in zijn pyjama)
-niet mee naar buiten
-niet mee naar binnen
-vul iets in...
Nou je leest het al, hij wil vooral veel niet
ik bezin me maar op “alles is een fase” en 9 van de tien keer lukt het alsnog om het wel gedaan te krijgen met het keuze menu. Wil je tandenpoetsen op de commode of op de badkamer?
Blijft het antwoord dan nee, ik wil niet tanden poetsen, tja dan wordt het vab mij kant wel moeten.... vind ie niet leuk en ik ook niet, maar daarna gaat het ook altijd weer een hele tijd goed.
Keet schreef:Hier krijgt ie wel altijd toetje/yoghurt. Zonder eten naar bed doe ik niet

Toetjes eten wij sowieso nooit dus bij ons is het toch echt zonder eten naar bed