Homesteading/zelfvoorzienend leven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_0o

Re: Homesteading/zelfvoorzienend leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 20:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:05

Hier hebben ze een uitloop die standaard grotendeels overdekt is. Dus kwestie van een plaat extra erop en afgeschermd. Vooral 1 dame die nu toch erg graag het gras op wil. Maar helaas.. nog even geduld.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:45

Gisteren een pakje hooi van 5 kg voor 5 euro gekocht. Grotere baaltjes van 15/20 kg kosten hier inderdaad 7,50 euro zonder zak en met zak 8 euro. Was een gok eigenlijk, maar goed gegokt dus. Hier in de randstad zijn de prijzen gewoon heel duur.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:20

Ik ga straks met één van de konijnen naar de dierenarts, één van zijn hangoren is waarschijnlijk bevroren en daar hangt nu een flap van los en onder zijn neusje ziet het er ook niet goed uit. Hopelijk kunnen ze zijn oren een stukje inkorten, maar wat ze met zijn neusje kunnen, dat weet ik zo niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:31

Oh jeetje, normaal kunnen zij er zo goed tegen!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 15:02

Ja maar zijn oren sleepten wel over de grond. Maar net iemand anders gesproken, kan ook zijn dat hij met een wild konijn mot heeft gehad (ze lopen los sinds de sneeuw), zag namelijk ook ergens wat plukken bruin haar liggen (hij is wit) en iets verder een bloed plekje. Dat zou ook de neus kunnen verklaren want die snapte ik nog niet.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 15:09

Aggut! Heb je er een fototje van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 15:12

Foto zou inderdaad handig zijn :) Is het een Franse reus?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:14

Ik heb er geen foto van gemaakt, hij is nu bij de dierenarts en wordt gelijk gecastreerd, zijn oortjes worden iets korter,dan heeft hij ook geen last meer dat ze over de grond slepen.

Nu onderweg om een warmhoudplaat op te halen bij een dierenwinkel, kan hij tenminste gewoon lekker buiten blijven (in een bench in het kippenhok, is warmer en redelijk tocht vrij)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 21:41

Konijn opgehaald, toch even een paar dagen binnen in een niet heel warme badkamer die we niet vaak gebruiken.

Dan kan hij volgende week gewoon weer lekker naar buiten.

Oortjes ingekort, 2 hechtingen in zijn lipje en gecastreerd, en dan nog binnen zitten ook, het arme ding :(:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:18

Beterschap voor het konijn.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:24

Ach arm zieltje :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:38

Prairy schreef:
Konijn opgehaald, toch even een paar dagen binnen in een niet heel warme badkamer die we niet vaak gebruiken.

Dan kan hij volgende week gewoon weer lekker naar buiten.

Oortjes ingekort, 2 hechtingen in zijn lipje en gecastreerd, en dan nog binnen zitten ook, het arme ding :(:)

Och arme man :(

Vandaag mochten wij de spalk afhalen bij het lam met de gebroken poot. Helaas is het niet beginnen helen. Poot is ijskoud, geen enkele pijnreactie meer, breuk totaal geen genezing gestart. Zo stom. Zo een mooi ooitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:54

Net de dierenarts gehoord en het ziet er naar uit dat wij lam eten komende week... Enkel amputatie is nog een optie maar goed. Waar ben je dan weer mee bezig en in onze ogen ook niet zo diervriendelijk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:56

Sterkte moestuin zit jullie echt niet mee. -O-

Wou dat ik kon helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 17:39

Ik ben gewoon geboren voor het ongeluk. En dat meen ik serieus. Maar goed, maakt niet uit. Kan er enkel het beste van proberen maken.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 18:11

Oh dat had ik niet meegekregen met dat lammetje |( wat zonde van het ooitje. Maar goed. Gelukkig kun je haar nog wel "gebruiken".

Ons zit het hier ook niet mee :(
Op 6 februari 2020 moesten wij ons hondje, mijn maatje laten inslapen en nu op de dag precies een jaar later verdwijnt onze kat (maatje van mijn man). Hij is nog steeds nie terug. Gezien de temperaturen en dat hij ook al op leeftijd was/is, denk ik niet dat hij nog terug komt.

Ok hebben wij een muizen probleem op zolder. Verkoper heeft toen de zolder geïsoleerd en afgesloten en nu horen wij de muizen door de isolatie heen scharrelen. Dus denk niet dat er nog veel isolatie over is. >;)
Wij moeten nu de zolder weer openen, muizen bestrijden en de schade even in beeld brengen.. Wie weet hoe lang ze daar al hun gang hebben kunnen gaan.

En geen enkele van mijn paprika zaadjes is opgekomen :( maar wel 15 tomaatjes tot nu toe... Waar ik die nu weer moet laten :+

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 18:19

Ik heb eindelijk groene sprietjes hier :) Van pepers en paprika's. Hoop dat de rest nog opkomt. Duurde wel even!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 18:26

Sterkte met het lammetje, niet fijn :knuffel:

Voor de verloren kat: overal briefjes in de bus, oproepje op FB pagina's? Sterkte, super stresserend is dat!

Hier vandaag alles voorgezaaid (sluimererwten, paprika, tomaat,...) geeft een lente gevoel :):)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 18:29

Moestuin schreef:
Net de dierenarts gehoord en het ziet er naar uit dat wij lam eten komende week... Enkel amputatie is nog een optie maar goed. Waar ben je dan weer mee bezig en in onze ogen ook niet zo diervriendelijk.

:(:) balen moestuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 18:33

Wat zijn jullie al druk bezig met zaaien!

Veriye: Ik hoop dat jou kat snel terug is, niet fijn :(

Ik baal ook wel even flink. Ze is echt prachtig. Maar denk dat het de eerlijkste keuze is voor haar. Als je gaat voor amputatie dan ga je haar weer pijn aandoen, nog maar hopen dat alles goed geneest. Uiteindelijk gaat ze toch te zwaar worden waardoor ze uiteindelijk toch naar de slacht zou moeten omdat ze zou beginnen omvallen. Was een mooie rechte breuk, maar waarschijnlijk is er intern ook wat beschadigd geweest. Ze geven volgende week ook 15 graden en dat vind ik geen fijne temperatuur meer richting een eventuele infectie. Spijtig maar helaas...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 18:40

Hier blij dat ik kaars in de kas gezet had. Tot nu toe lijken de andijvie, sla, rucola plantjes het overleefd hebben.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 18:40

Troost je moestuin, ik moet mijn moestuin nog helemaal opschonen en de tomatenplanten van vorig jaar staan nog in de kas :')
Net wel de laatste fruitbomen verpoot. Alles staat nu op z’n definitieve plek. Nog een paar bomen snoeien en dan is ook dat klaar.
Kan ik dan verder met groentetuin klaarmaken en gras afsteken om te vergroten en een plek creëren voor de aardbeien plantjes.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 18:43

Wat naar van het lam :(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 18:44

Zei ik ook altijd dat ik niet voor het geluk geboren ben. Werk vinden wil op het moment ook niet lukken. Met dat ik nu 9 van de 10 keer binnen 24 uur vaak al afwijzing binnen heb met dat er geen vacatures zijn. Beveiliging werk lig helemaal plat.