Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:01

xChanelx schreef:
SavannahNx schreef:
Wat te doen tegen de muziekoverlast van de buurman...? Al 15 jaar dat we er wonen draait hij om verschillende tijden op verschillende dagen vooral doordeweeks om 05:00 heel hard muziek. Er zit nog een huis tussen maar je hoort het heel duidelijk. Echt van die opera muziek.. Hij woont hier net zolang als ons en zo vaak aan de deur geweest.. smijt de deur in je gezicht, en als je de politie belt met alle naaste buren zet ie het zachter en wanneer de politie de straat uit is weer volluit aan.. Nu is het weer zo.. gelukkig is het nu 3 uur s’middags maar dit gebeurd ook s’nachts en in het weekend rond 07:00.. De beste man leeft s’nachts en in de middag slaapt ie maargoed dan moet ie ons niet mee lastigvallen... Mn broertje was best een beer van een jongen is is laatst bijna geslagen en de politie doet dus weinig of niks... hij is ooit meegenomen omdat ie een agent bijna sloeg maarja als die zegt we doen het zachter wat niet gebeurd... Wat kunnen we doen? En wat kan ik nu doen dit tijdstip?

Gaat het om huur- of koophuizen? In het eerste geval contact opnemen met de woningbouwvereniging.
Melden jullie het bij de politie of bij de wijkagent? Daar kan ook nog wel eens verschil inzitten. Anders blijven melden, misschien geluidsopname maken en een soort logboek bijhouden van wanneer er overlast is.
Misschien hebben jullie in de buurt ook een soort buurtbemiddeling? Dan kunnen jullie samen met een derde om tafel om dit probleem op te lossen.
Heel vervelend voor jullie..

Het zijn Huurhuizen. We melden dit bij de politie via de niet-spoed lijn.. Alle buren doen dit meteen wanneer er last is. We hadden nieuwe buren die dus direct naast hem wonen, en die hebben nu hun huis verkocht en legde uit dat ze geen rust kregen en daarom een nieuw huisje hebben nu.. ze woonde er niet eens 1 jaar.. kan je nagaan wat die man aanricht.. Geen idee of we buurtbemiddeling hebben.. Het is zeker heel vervelend al die jaren al.. en omdat ie nogal agressief is, ben je natuurlijk banger aan te bellen..

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:11

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:23

SavannahNx schreef:
xChanelx schreef:
Gaat het om huur- of koophuizen? In het eerste geval contact opnemen met de woningbouwvereniging.
Melden jullie het bij de politie of bij de wijkagent? Daar kan ook nog wel eens verschil inzitten. Anders blijven melden, misschien geluidsopname maken en een soort logboek bijhouden van wanneer er overlast is.
Misschien hebben jullie in de buurt ook een soort buurtbemiddeling? Dan kunnen jullie samen met een derde om tafel om dit probleem op te lossen.
Heel vervelend voor jullie..

Het zijn Huurhuizen. We melden dit bij de politie via de niet-spoed lijn.. Alle buren doen dit meteen wanneer er last is. We hadden nieuwe buren die dus direct naast hem wonen, en die hebben nu hun huis verkocht en legde uit dat ze geen rust kregen en daarom een nieuw huisje hebben nu.. ze woonde er niet eens 1 jaar.. kan je nagaan wat die man aanricht.. Geen idee of we buurtbemiddeling hebben.. Het is zeker heel vervelend al die jaren al.. en omdat ie nogal agressief is, ben je natuurlijk banger aan te bellen..

Dan zou ik zeker ook bij de woningbouwvereniging gaan melden.

_Anke

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 16:52

Moet je je wenkbrauwen ook wassen? :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:57

Knert schreef:
Kuggur schreef:

Waarom? Er verandert toch niets door dat (nogal voor de hand liggende) feit?

Nou wel als je dacht dat het slechter zou zijn dan normale kaas toch? Helemaal als je er veel van eet en al die tijd dacht dat het slechter was.

Ch ja, dieet logica, nooit mijn sterkste punt geweest... :D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:59

Maar heeft hitte geen invloed op voedingsstoffen? Dat er toch bepaalde stoffen wel vrijkomen of vloeibaar vet anders wordt opgenomen dan hard vet? Ik noem maar even een voorbeeld wat waarschijnlijk niet waar is :+ maar ik kan me voorstellen dat hitte wel degelijk iets doet met voedsel waardoor het in je lichaam toch anders wordt opgenomen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:58

Dit is vooral een vraag aan kugger, maar als anderen het weten is het ook goed.

Tegenwoordig is Skyr hier helemaal Hot als yoghurt /kwark. En het moet een traditioneel IJslandse yogurt zijn. Ik was benieuwd, is het dat wel? Of is het gewoon een leuk verkooppraatje...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 19:01

Leuk verkooppraatje natuurlijk, zou zo mee kunnen doen met gouden windei. Bijna alles is marketing tegenwoordig.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:18

Riddershow schreef:

Tegenwoordig is Skyr hier helemaal Hot als yoghurt /kwark. En het moet een traditioneel IJslandse yogurt zijn. Ik was benieuwd, is het dat wel? Of is het gewoon een leuk verkooppraatje...

Uiteraard ook een leuk verkoopverhaaltje, maar ook een sterk staaltje productontwikkeling/levensmiddelentechnologie. Ik vind het bijzonder knap dat het ze gelukt is om iets wat geen vet bevat, toch echt romig te laten smaken/voelen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:53

_Anke schreef:

Je hele huidoppervlakte heeft poriën, talgkliertjes en aanmaak huidcellen.
Dus ja... ik was ze wel.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:01

_Anke schreef:

Je hoeft helemaal niets! Ik zou ze in ieder geval niet met shampoo wassen, straks komt ‘t nog in je ogen, auw!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:09

Die was je toch ook al als je je gezicht wast?

Sowieso is vaak wassen met shampoo niet goed. Al moet ik toegeven, ik was wel gewoon altijd mijn haar. Heel veel respect voor mensen die dat maar eens per twee weken of minder doen!

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:17

Yess dankjewel ahha

Ik was op maandagavond (na rijden) en op de vrijdag. Soms donderdag avond als het echt heel vet is, en soms als het nog wel kan pas zaterdag.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:29

Ik ook echt respect. Ik was elke dag.. anders zit het niet en is het vet. Het is sowieso vet na een uur of 7.. Maarja ik weet ook dat dat komt omdat ik het elke dag was :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:41

Ik was mijn haar meestal eens per week en soms eens per 2 weken. Als ik het een keer tussendoor was, kan ik er geheid vanuit gaan dat het de volgende keer na een dag of 5 al vet is. Maar dan doe ik het gewoon in een knotje en ziet alsnog niemand het.

Overigens is het wel zo dat kort haar veel sneller vet wordt. Ik heb haar tot mijn beha-bandje (langer wordt het niet, zelfs niet als ik 3 jaar niet naar de kapper ga).

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:41

Riddershow schreef:

Het komt inderdaad meer in de buurt van een soort zure kwark, een aangezuurd gestremd melkproduct van afgeroomde melk (undirrenna) gemaakt .
Het is traditioneel, en bestaat al eeuwen, hoewel de skyr vroeger veel dikker en zuurder was, en als blokken, verpakt in papier werd verkocht.
Leuk is inderdaad die reclame van "vetarm" gezien hier iedereen de skyr enthousiast met room aanroert.... :P

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 00:17

Kuggur schreef:
Knert schreef:

Nou wel als je dacht dat het slechter zou zijn dan normale kaas toch? Helemaal als je er veel van eet en al die tijd dacht dat het slechter was.

Ch ja, dieet logica, nooit mijn sterkste punt geweest... :D

Maar bij normaal naar gesmolten worden bepaalde onverzadigde vetten toch ongezet naar verzadigde en transvetten?
Dus in feite wel slechter... maar weet het niet helemaal zeker... ga het even opzoeken :')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 00:36

Ja dat bedoelde ik dus met mijn opmerking. Er gebeurt wel iéts :))

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 00:42

[/quote]Maar bij normaal naar gesmolten worden bepaalde onverzadigde vetten toch ongezet naar verzadigde en transvetten?
Dus in feite wel slechter... maar weet het niet helemaal zeker... ga het even opzoeken :')[/quote]

Volgens mij klopt dit echt niet hoor. Ik weet bijna 100%zeker dat het niks uitmaakt. Maar als je toch wat kan vinden, ik ben benieuwd!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 08:55

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:53

Waarom ik nog steeds geen instagram polls kan toevoegen aan mn stories terwijl mijn telefoon en app gewoon geupdate zijn :(

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:18

Peerd op Mp staan.

Mensen doen alleen een bod.. en dat was het.
Dat hoef ik toch niet serieus te nemen?

Bieden mag. Maar kom dan kijken.
Ze vragen niet eens meer info.

Of is dat tegenwoordig normaal?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:38

Ik vind bieden op een paard sowieso apart. Je mailt eerst toch gewoon voor wat info of je maakt een afspraak. :+

Maar dat zegt denk ik al genoeg over de bieder zelf. Zou er niks mee doen. Zal vast geen lief huisje zijn.

Knert schreef:
Peerd op Mp staan.

Mensen doen alleen een bod.. en dat was het.
Dat hoef ik toch niet serieus te nemen?

Bieden mag. Maar kom dan kijken.
Ze vragen niet eens meer info.

Of is dat tegenwoordig normaal?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:39

Ik zou er ook niets mee doen en zo laten.
Wil de koper meer informatie mailt/belt hij wel.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:44

Oké... ja dacht al zoiets.
Tuurlijk mag je een bod doen. Maar enkel alleen een bod is zo stom.

Zo zou ik zelf ook nooit een paard kopen.

Had gereageerd dat komen kijken handig is, om een indruk te krijgen. Hoor ik niets meer.

Neem de andere reacties wel serieus.