Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:51

Varekaj schreef:
Ik dacht naar aanleiding van een tip om mijn springzadel ook maar op MP te zetten ipv alleen de belgische variant. Blijkt dat je moet betalen voor MP. Dan maar niet :+

Ik heb zadels altijd goed via bokt verkocht. Er is ook een fb groep speciaal voor zadels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:13

Staat al op bokt, inderdaad met mijn andere zadels ook altijd goede ervaringen mee gehad en vlotte verkoop.
Sinds gisteren staat het nog op 2 FB-groepen en sedert vorige week op tweedehands.

Het wordt heel vaak bekeken maar daar blijft het bij. De foto's zijn niet ideaal maar er mag altijd om andere/betere gevraagd worden indien nodig. Prijs is open voor biedingen, staat overal vermeld.

Mijn ervaring met zadels is wel dat het slechter verkoopt zonder singel/stijgbeugels dan met. Helaas weet ik nog niet welke kleur mijn nieuwe zadel gaat worden. Ik heb wel een singel liggen (2 zelfs) maar die zijn beide zonder elastiek, katoen of neopreen en van verschillende lengte. Moet je maar net het geluk hebben dat dat past.
En de beugels + riemen... ofwel heb ik ze nodig voor bij mijn nieuwe zadel, ofwel gebruik ik ze als reserve voor mijn zwarte dressuurzadel. Want die riemen hebben sowieso hun beste tijd wel gehad.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:20

Niet toevallig een goedkoop setje beugels plus riemen in je buurt?
Want ik heb ook het idee dat in ieder geval met beugels erbij beter verkoopt.
Kun je voor 20 euro een setje kopen kun je misschien wel 50 euro mer vangen :)
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 03-11-17 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Saul

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:41

Ja hebben jullie echt het idee dat dat beter verkoopt?
Dan ga ik dat ook proberen:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:47

Metalen beugels kan ik er wel bij doen, maar dan heb ik nog steeds geen beugelriemen.

Kreeg zo ooit de vraag bij een ander zadel (ook zonder beugels of riemen) "mag ik de beugels, riemen en singel op foto alsjeblieft". Verwezen naar de advertentie dat het zadel kaal werd verkocht, dus zonder die dingen. Nou, het mailtje dat ik terug kreeg was niet mis: dat het absoluut geen service was om een zadel onvolledig te verkopen, ongehoord, moest ze nog extra kosten maken ook, dat je een nieuw zadel ook altijd met volledige set erbij kreeg.

dat heb ik iig nog nooit gehad in een ruiterzaak, dat ze je zomaar toebehoren incl. laten uitkiezen :))

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:50

Nee een nieuw zadel is ook kaal.
Al zijn ze vaak niet flauw in een goedkoop setje erbij te geven als je geen korting hebt gekregen op het zadel.
Ja ik ben van het altijd vragen naar korting want dat lukt praktisch altijd :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:19

Bij divoza ontvang je bij een rossner zadel wel een singel en beugels en riemen. Maar bij mijn kent and masters kreeg ik niks bij hoor (alleen een hoes). Alleen ook zulke grote winkels kunnen dingen gratis aanbieden, maar bijna overal betaal je gewoon extra voor singels e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:23

Ik heb een prima singel dus ik zou er idd niet standaard eentje bij moeten.

Net weer een bod gehad van €500 incl. verzenden. Ga je bij hun advertenties kijken, zie je dat ze oude, afgeragde zadels aanbieden vol krassen en gebruikssporen voor €700 met "vaste prijs". En maar boos zijn als je aangeeft dat je voor die prijs niet wil verkopen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:24

Varekaj schreef:
Metalen beugels kan ik er wel bij doen, maar dan heb ik nog steeds geen beugelriemen.

Kreeg zo ooit de vraag bij een ander zadel (ook zonder beugels of riemen) "mag ik de beugels, riemen en singel op foto alsjeblieft". Verwezen naar de advertentie dat het zadel kaal werd verkocht, dus zonder die dingen. Nou, het mailtje dat ik terug kreeg was niet mis: dat het absoluut geen service was om een zadel onvolledig te verkopen, ongehoord, moest ze nog extra kosten maken ook, dat je een nieuw zadel ook altijd met volledige set erbij kreeg.

dat heb ik iig nog nooit gehad in een ruiterzaak, dat ze je zomaar toebehoren incl. laten uitkiezen :))

Dat ze het hoofdstel en bijbehorende paard ook niet wilden hebben :+

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:26

Heb ik ook gemerkt dat als ze een zadel komen ze er de stijgbeugels en riemen bij willen hebben.
En dan liefst nog gratis ook!

Werd er een beetje moe van of ik echt geen Beugels had voor erbij.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:29

Varekaj schreef:

Ik bij op maat gemaakt zadel na passen en aankoop ook direct de singel die ik geprobeerd had met korting gekocht en beugelriemen gekregen.

Wel daarheen gestuurd in conversatie.. geen handjeklap gedaan op de prijs ofzo maar gekscherend: "zo nu ben ik arm maar heb ik nog geen goede fijne singel of riemen! :D "

Had ik t niet gezegd had k ook niets gekregen hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:27

Ik heb maar 1 goede singel en die heb ik toch echt zelf nodig :))

De persoon van het bod van 500 wou nog omhoog gaan tot 600, incl. verzenden. Zadel is toch echt nog steeds hoger getaxeerd door de zadelmaker, staat er pas weekje op dus ik geef mijn minimumprijs aan.
"Nee dat heb ik niet maar die 600 wel, stuur zadel op en het staat vanavond op je rekening".
What about... NO?

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:12

Ik kreeg bij mijn op maar gemaakte zadel ook de singel en beugels bij, maar dat zadel koste ook 2.600 euro := . Ook wel eens een zadel bij Divoza gekocht (wel veel minder prijzig) en daar kreeg ik dus ook mooi niks bij. Dat je als particulier dat erbij 'moet' geven heb ik ook nog nooit van gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:14

Bij mijn kieffer van 2000 kreeg ik ook niks. En ik gok dat ik bij mijn nieuwe springzadel, wss een Erreplus, er ook niks bij krijg.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:15

Tsja, als je het erbij krijgt is het gewoon een leuk extraatje, maar mensen vinden tegenwoordig dat ze overal recht op hebben :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:21

Of de hele tijd vragen stellen en dan, na alles geregeld te hebben "ooooooh wacht, het is een X! Laat maar, ik wil enkel merk Y".
Lees.de.advertentie!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 08:04

Wanneer ik in een winkel een zadel koop lukt het mij altijd wel om of korting op het zadel te krijgen of er gratis wat bij te krijgen (iets dergelijks als singel, beugelriemen, beugels, dekje).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 08:06

Mijn zadelmaker geeft wel standaard binnen het jaar na aankoop een gratis controle en eventueel aanpassing bij in de prijs. Weet niet hoe dat bij anderen gaat.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 08:15

Die eerste controle/opvulling zit er altijd wel gratis bij bij nieuwe zadels.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:35

Bij mij niet

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:24

Grrrr.. afspraak om 11 uur voor iemand die een hoofdstel zou overkopen. Dus ik om 5 voor 10 in de auto naar huis zodat ik mooi op tijd thuis ben. Zegt ze af...
Pff

Want ze had geen paard en bedacht zich dat ze dus geen hoofdstel nodig had... jezus irritante mensen.
Zeker nu mijn paard een flinke da rekening te wachten staat (alweer) is wat financiele ruimte altijd fijn. Wat een domper. En heb andere mensen afgezegd voor haar.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:15

Balen zeg!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:13

Dat is balen idd.

Ik zeg andere mensen daarom nooit af voor iemand. Ik heb mijn marktplaats lesje wel geleerd.
Hier is iets pas echt verkocht als het daadwerkelijk weg is.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:54

Ze heeft tenminste nog afgezegd. Hoe vaak ik hier lees dat iemand gewoon niet op komt dagen... blijft vervelend natuurlijk. Hier zeg ik ook al gemaakte plannen niet af, ik verschuif niks, ik geef een paar ophaal-opties wanneer ik sowieso al thuis zou zijn. Ik heb ook geen zin meer in ergernis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:20

Ik had gisteren plots telefoon, of het zadel er nog was en of ze het mochten passen. Tuurlijk. Of dat die middag kon, ze waren met de pony op wedstrijd geweest en moesten langs mijn woonplek op weg naar huis. Sh*t... ik zat de hele middag ergens anders (shoppingdagje met mams). Afgesproken voor maandag, na mijn werk. Ik zou die kant op gaan met het zadel, afstand viel prima te doen.
Vanochtend echter bedacht dat het slecht weer zou gaan worden en ik toch niks kan doen, dus smsje gestuurd dat vandaag ook kon als dat voor hen beter uitkwam. Afspraak kunnen zetten om 14u.

Ik was er iets te vroeg (een half uur :o ) maar zij waren er ook al, dus gelijk zadel gepast en dochter mee laten testrijden. Ging prima. Of ze het ook even op de andere pony mochten proberen. Ja hoor, doe maar.
Ging ook netjes. Vraagprijs aangegeven, even onderhandeld maar we kwamen uiteindelijk heel snel op de prijs die ik in gedachten had. In mijn bijzijn is het geld afgehaald van de bank. Dochter blij, ouders blij met een goed tweedehands zadel en ik blij dat de spaarpot voor mijn nieuwe zadel alvast is aangevuld :D