Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:23

Ik heb afgelopen donderdag mijn haar laten verven. Sinds dien is het steeds onwijs statisch. Zou dat door de verf kunnen komen? :+

Chasingmood

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:36

Ik denk niet perse door de verf, maar doordat je haar door het verven droger is geworden.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:58

Ik verf het al heel lang, dus ik denk niet dat dat heel veel uit maakt. Maar normaal doe ik het blond, en deze keer is het een beetje roodbruin en ik merk het verschil heel erg :+ Voorheen was het nooit statisch, en nu hoef ik maar 1 keer mn hand er door heen te halen en het staat rechtop

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:16

Waarom de ene lading mandarijntjes wel lekker is, en de andere lading niet. Vorige week bij de jumbo een zak gehaald en die waren op een paar dagen helemaal op. Deze week een zak gehaald.... Ze lijken wel uitgedroogd te zijn, en ze smaken niet lekker.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:18

Mandarijnen zijn een natuurproduct.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:19

Sammie schreef:
Mandarijnen zijn een natuurproduct.
_O-

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:20

Maar wat zorgt er dan voor dat een mandarijn sappig is of droog? Heeft dat niet ook te maken met de rijpheid en wanneer het geplukt wordt? Ofzo

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:29

Mandarijnen worden soms erg lang bewaard in koelhuizen, daar wordt het niet lekkerder op. Ook maakt het uit waar hij vandaan komt. Er zijn echt heel veel soorten / types mandarijnen.

Vooral clementine mandarijnen. :9

Maar tip: Haal het bij een groenteboer en vraag om advies, daar zijn ze lekkerder!

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:01

MarlindeRooz schreef:
Mandarijnen worden soms erg lang bewaard in koelhuizen, daar wordt het niet lekkerder op. Ook maakt het uit waar hij vandaan komt. Er zijn echt heel veel soorten / types mandarijnen.

Maar tip: Haal het bij een groenteboer en vraag om advies, daar zijn ze lekkerder!

Hierom koop ik bijna geen fruit meer... vaak merk je gewoon dat het heel erg lang in de koeling heeft gelegen en dan zijn ze echt niet lekker meer, vooral bij appels is het erg. Er zit hier geen groenteboer in de buurt, dus dan maar geen fruit... :')

[Waar is trouwens dat vies aanvoelende laagje voor nodig dat ze tegenwoordig op de appels doen? Bah!]

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:54

Dan glimmen ze mooi en nemen mensen ze eerder mee.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:44

Waar ze dat dan vandaan halen... ik vind het vies aanvoelen en laat ze dan juist eerder liggen :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 08:35

Hebben de prinsesjes ook weleens een slaapfeestje van vriendinnen?En slaapt er dan een beveiliger op de bank bij dat vriendinnetje?

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:45

Jumbo heeft zo'n garantie dat een bos bloemen 7 dagen mooi blijft.
Wat als je een bos hebt gekregen en hij is binnen die 7 dagen al weg?
Hoe gaat het dan met die garantie?
(Ik vroeg het me af omdat we zondag een bos van de Jumbo hebben gekregen en die zeker weten niet hier 7 dagen blijft staan. Al vermoed ik dat het al een oudere bos is, dus ik heb geen idee hoeveel dagen hij al mooi is. Ik wil dus niet daadwerkelijk die garantie gaan uitproberen, maar vraag het me gewoon af).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:48

Of dat iedereen in jouw mandarijnen gaat zitten knijpen

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:01

Nicolien schreef:
Jumbo heeft zo'n garantie dat een bos bloemen 7 dagen mooi blijft.
Wat als je een bos hebt gekregen en hij is binnen die 7 dagen al weg?
Hoe gaat het dan met die garantie?
(Ik vroeg het me af omdat we zondag een bos van de Jumbo hebben gekregen en die zeker weten niet hier 7 dagen blijft staan. Al vermoed ik dat het al een oudere bos is, dus ik heb geen idee hoeveel dagen hij al mooi is. Ik wil dus niet daadwerkelijk die garantie gaan uitproberen, maar vraag het me gewoon af).

Je bewaard het bonnetje van de aankoop en dan moeten ze nog 7 dagen mooi blijven. Zo niet dan ga je met de bos bloemen en het bonnetje naar de jumbo en krijg je een nieuwe bos.
Maar als je hem gekregen hebt dan heb je natuurlijk geen bonnetje dus wordt het lastig :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:08

_Elke schreef:
Maar als je hem gekregen hebt dan heb je natuurlijk geen bonnetje dus wordt het lastig :)

En je moet er maar van uitgaan dat de gever de bloemen ook echt op de dag van aankoop heeft gegeven.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:17

MarlindeRooz schreef:

Weer wat geleerd.
Ik eet echt zelden mandarijnen om dezelfde redenen. Ik heb vaker vieze mandarijnen dan lekkere, sappige mandarijnen. {:)-:( en goedkoop zijn ze niet.
Ik eet veel appels en bananen. Die smaken tenminste altijd goed.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:46

Ja bah van die half uitgedroogde mandarijnen... Echt zo smerig vind ik dat! Zelfs van de groenteboer heb ik soms een verkeerde lading, jasses :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:26

Mag een schoolarts gegevens opvragen of contact opnemen met je huisarts? Ik heb teveel verzuimd en nu heb ik binnenkort een gesprek met de schoolarts. Maar ik heb er geen zin in dat hij mijn dossier in kan lezen vd huisarts.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:46

Het lijkt me dat je je wel moet kunnen verantwoorden waarom je verzuim hebt. Bij veel ziekteverzuim zal er een goede reden achter moeten zitten. Het lijkt me dat je moet kunnen aantonen dat je bij de dokter bent geweest en wat daar de uitslag van was.
Een schoolarts kan natuurlijk ook bedenken dat jij gewoon geen zin hebt in school en dan kun je geloof ik een boete krijgen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:49

Een schoolarts is niet verplicht, maar dan moeten ouders wel officieel bezwaar aantekenen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:53

amoj schreef:
Mag een schoolarts gegevens opvragen of contact opnemen met je huisarts? Ik heb teveel verzuimd en nu heb ik binnenkort een gesprek met de schoolarts. Maar ik heb er geen zin in dat hij mijn dossier in kan lezen vd huisarts.

Jij hebt te allen tijde recht op professionele discretie.
Het zou kunnen, dat de schoolarts aan jou vraagt of hij/zij gegevens mag opvragen - en het is aan jou om ja of nee te zeggen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:57

silvericathy schreef:
Het lijkt me dat je je wel moet kunnen verantwoorden waarom je verzuim hebt. Bij veel ziekteverzuim zal er een goede reden achter moeten zitten. Het lijkt me dat je moet kunnen aantonen dat je bij de dokter bent geweest en wat daar de uitslag van was.
Een schoolarts kan natuurlijk ook bedenken dat jij gewoon geen zin hebt in school en dan kun je geloof ik een boete krijgen.

Je verantwoorden moet je eventueel tegenover de leerplichtambtenaar. En ziet die geen goede reden, kunnen er sancties volgen.
Mogelijk heeft de leerplicht ambtenaar de schoolarts erbij geroepen...?

Dit is een arts en die kan een medisch oordeel uitspreken, gebaseerd op een gesprek en wellicht ook eigen onderzoek of doorverwijzing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:12

Inderdaad, via de leerplichtambtenaar.

Ouders maakt in dit verhaal niets uit, ben 19.

Gaat mij er om of hij, zonder mijn toestemming, mijn dossier op kan vragen van de huisarts. Daar staan nmlk ook dingen in die hem geen bal aan gaan.
En als ik hier geen toestemming voor geef wat dan de gevolgen zijn. Als ik niet naar de schoolarts ga wordt ik nmlk van school getrapt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:16

schoolarts gaat tot 18 jaar? Weet je wel zeker dat het de schoolarts is en niet iets anders artsig?