Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:18

Limburg krijgt vanavond een feestje?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:18

NatasjavE schreef:
Vanwege de schade door het onweer?

Precies. Bij sommige mensen is alles verwoest. Ruiten kapot, glazen lichtstraten die naar beneden kwamen, liters water die naar binnen stroomden, auto's die spontaan een cabrio geworden zijn, een mevrouw zei zelfs dat ze geen planten in haar tuin meer had staan. Alles was afgebroken en stuk.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:19

JOH! Echt?

Ik heb er helemaal niets van meegekregen dat het zo erg was in delen van NL. Wat erg....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:19

Iris82 schreef:
NatasjavE schreef:

Precies. Bij sommige mensen is alles verwoest. Ruiten kapot, glazen lichtstraten die naar beneden kwamen, liters water die naar binnen stroomden, auto's die spontaan een cabrio geworden zijn, een mevrouw zei zelfs dat ze geen planten in haar tuin meer had staan. Alles was afgebroken en stuk.

Wow,..das heftig.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:21

Amaris schreef:
oohh dat is nog even onderweg dan... ik zit nu al de hele tijd naar buiten te kijken haha! moet nog met de trein en heb geen jas of niks. Wil dus wel voor de ellende naar huis maar als ik 1limburg mag geloven komt het hier vanavond pas

Dit trekt richting duitsland...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:23

Agossie schreef:
Dat je niet moet douchen als het onweert is tegenwoordig echt onzin. Buiten hoost het van de regen en dan zou je niet mogen douchen binnen? Nee hoor... Ik heb een heel bang vriendinnetje (in Luxemburg) die me meldt dat ik meteen alles uit moet doen, alle stroom overal af en vooral geen kraan aan moet zetten. Dat is zo'n onzin! Als hier de bliksem inslaat in het electriciteitsnet, gaat gewoon je stroom eraf, er zal echt geen kortsluiting op elk huis in de straat zijn. (Helemaal in nieuwbouwhuizen) Douchen kan echt wel, hoor. Gewoon bangmakerij.

Als ik jou was zou ik me er eerst in verdiepen voor ik zo'n uitspraak doe. Heb helaas ervaringen hiermee. Less dit eens: http://www.brandweereibergen.nl/veiligh ... ie/onweer/
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 31-08-15 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:23

Iris82 schreef:
NatasjavE schreef:

Wow dat is idd heftig! Ook wel erg zielig dan als je alles stuk hebt!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:24

Potverdorie zeg...Het zag er ook best heftig uit in het zuiden (op de lightning site) maar altijd doodsneu als er dat soort dingen gebeuren.

Hier in Lelystad viel het geloof ik wel weer mee. Ben nog een tijd wakker gebleven voor het geval dat maar weinig smeuïg weer. Misschien ook maar niet eens zo erg als ik het zo lees.
En vanochtend briljante Van Gogh luchten!

Eén bliksem gevangen. Ding ging finaal over m'n huis heen := .
Afbeelding
(die vlekken zijn geen langswaaiende koeien of zo, maar bar slecht schilder afwerk werk)

En dan die mooie luchten vanmorgen:
Afbeelding

Afbeelding

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:28

Mijn uitzicht over het Kinselmeer vanmorgen vroeg <3
Afbeelding

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:30

Prachtige foto's komen hier voorbij zeg. Moest vannacht rit van 100 km maken. Prachtige beelden gezien maar helaas camera niet bij me -O-

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:35

Hier gaat het nu nog even lekker los... :')

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:37

http://www.brandweereibergen.nl/veiligh ... ie/onweer/
Wat betreft onweer en douchen.

Het ligt aan de soort douchebak en leidingen en dergelijke die je in je huis hebt. Nieuwere huizen zullen daar wat meer bescherming bieden dan oude huizen met vaak nog metalen douchebakken, leidingen enz. Toen wij ons huis verbouwt hebben, hebben we daar ook uitleg over gekregen. Dus beter kunststof leidingen enz, maar is dan weer duurder en niet altijd standaard. Dus douchen kan wel degelijk gevaarlijk zijn.

rockeyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:40

Iris82 schreef:
NatasjavE schreef:

in tilburg????

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:42

Citaat:
in tilburg????

Nee juh, we hebben hier geen spatje gehad. :+
Maasgebied.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:42

Hier kan ik dus maar beter niet douchen. Wij wonen in een nogal best oud huis.
Na de disco die ik even heb kunnen zien ben ik uiteindelijk in slaap gevallen. Ik hoop echt dat we vanavond de volle laaag een keer krijgen.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:49

Wij hebben vannacht een hoop zooi gehad. Hagel regen wind en ook nog een enorme disco met bijpassend geluid. T was enorm statisch buiten. Mn arm haartjes gingen overreind staan

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:03

Haha. Echt raar dat er in zo'n klein landje, zo'n grote verschillen zitten in weer. Hier heeft het enkel hard gewaaid en daar stopt het. Ja en ik kon meegenieten van de disco uit Eindhoven en die buurt

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:10

Na n hoop flitsen is er verder niks geweest helaas. Hier nu blauw en zonnig... Hopelijk vanmiddag of vanavond nog wat... Anders heb ik heel de zomer amper wat gezien :'(

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:26

Blackflag schreef:
Na n hoop flitsen is er verder niks geweest helaas. Hier nu blauw en zonnig... Hopelijk vanmiddag of vanavond nog wat... Anders heb ik heel de zomer amper wat gezien :'(

Same hier

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:36

Hoogeveen ook allemaal golven wolkjes! Facebook staat er vol mee :P

Vannacht wel even wakker geweest van een paar knallen!

rockeyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:39

Iris82 schreef:
Citaat:
in tilburg????

Nee juh, we hebben hier geen spatje gehad. :+
Maasgebied.

oh ik dacht al haha hier viel t namelijk echt mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:54

Ok ik leef nog, maar vraag niet hoe :') Een ochtend-en avondchase op 1 dag is wel eh pittig :') Thank god dat Sabine mee was vanavond zodat zij kon rijden, want het was echt link vannacht. Maar ook supervet. Wat een onweer hebben we gezien en wat een mooie shelfcloud. :oo
Afbeelding

Deze is echt te grappig :')
Afbeelding

Het was ondertussen echt stroboscooponweer, het ging echt tekeer.
Sabine heeft nog reclame gemaakt voor d'r cola _O-
https://www.facebook.com/38015828884904 ... =2&theater

Dit duurde best heel lang. Daarna nog een inslag gehad op een paar honderd meter, was ff schrikken :')
We hadden trouwens nog gezellige aanhang van iemand die mij volgt op mn facebook, was echt gezellig.

Daarna wilden we eerst nog een nieuwe bui onderscheppen, maar toen was het echt te laat. We waren na 2 uur thuis.

Maarrrrr vanavond dus weer! Er is een level2 af gegeven voor vrijwel heel NL.
Afbeelding

Ik wil ook nog een een WRF draaien, maar die zat er de afgelopen dagen zo ver naast dat ik dat gewoon niet meer doe _O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:01

Hier is het allemaal reuze meegevallen. Wel wat flitsen, gerommel en regen. Maar niet schokkend dat het huis stond te trillen.

Nog wel benauwd steeds

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:05

Gaaaf Jolien! Ga je vanavond weer?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:05

slimmerik schreef:
Agossie schreef:
Dat je niet moet douchen als het onweert is tegenwoordig echt onzin. Buiten hoost het van de regen en dan zou je niet mogen douchen binnen? Nee hoor... Ik heb een heel bang vriendinnetje (in Luxemburg) die me meldt dat ik meteen alles uit moet doen, alle stroom overal af en vooral geen kraan aan moet zetten. Dat is zo'n onzin! Als hier de bliksem inslaat in het electriciteitsnet, gaat gewoon je stroom eraf, er zal echt geen kortsluiting op elk huis in de straat zijn. (Helemaal in nieuwbouwhuizen) Douchen kan echt wel, hoor. Gewoon bangmakerij.

Als ik jou was zou ik me er eerst in verdiepen voor ik zo'n uitspraak doe. Heb helaas ervaringen hiermee. Less dit eens: http://www.brandweereibergen.nl/veiligh ... ie/onweer/

Oeps! Nooit geweten. Tja, ik woon in een vinex locatie met alles brand en bliksem werend. Echt nooit eerder gehoord. Ik ga zeker niet de hond uitlaten met(dreigend) onweer, maar echt, ik plug niets uit of ga in het donker zitten en was gewoon mijn handen. (Daarom ws wel lekker als het 's nachts is, dan is toch alles uit). Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik dit alleen zo doe als het onweer in de buurt is, maar niet als het recht boven is, dan neem ik wel maatregelen en gaat de pc uit (helemaal uit) en ga ik verder op mijn mobieltje.
Maar handen wassen of douchen... Nooit eerder gehoord en nooit bij stilgestaan...