Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:01

Met korting zou ik hem nog nemen Fionaf90..
Anders zou ik toch verder gaan kijken.
Vind het stom dat ze het niet opgezocht heeft voordat jij kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:07

Als ze de benzinekosten er af wil rekenen en je wil de scooter graag hebben zou ik het wel doen. Beetje dom dat ze het niet klaar heeft gelegd..

Ik heb gister een bench opgehaald, dacht eerst dat we voor niks gereden waren aangezien de mensen niet thuis waren.. Aangebeld, op t raam geklopt maar geen reactie.. Bleek dat we een afslag te vroeg hadden genomen, straatnaam leek op de naam van de straat die we moesten hebben maar het was dus het verkeerde huis :')
Uiteindelijk het goede huis gevonden en de bench is een stuk groter dan ik dacht, dus ik heb voor €5 een mooie grote bench gescoord +:)+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:14

Sowieso een wasmachine geregeld voor 50 euro, een Whirlpool! :) Super blij mee! Enigste wat echt een kriem is zijn fornuizen, niemand reageert ^)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:51

Lienek schreef:
Bod van 200,- euro op mijn springzadel... Pfff ik word er zooooooo moe van. Is er echt niemand dat een mooi goed en degelijk springzadel zoekt! Hopeloos :P

Ik ben nog opzoek naar een zwart springzadel 17 inch. Toen ik nog naar bruin opzoek was zag ik alleen maar mooie zwarte. Nu ben ik opzoek naar een zwarte en kom ik alleen maar mooie bruine tegen haha, zo oneerlijk :')

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:46

Zadels zijn gewoon een drama, punt :+

Hier zowaar wel gelukkig netjes reagerende verkopers (zadels), ook een aantal gepast maar helaas nog geen match gevonden. Volgende week zadelmaker met bus vol tweedehands bellen, ik ben klaar met het geleur. Dan maar iets meer betalen...

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:00

Helaas.. Ze wil er een tientje af doen. Dat is mij wat te weinig aangezien we laatst al 250 km hebben gereden en dat zouden we de volgende keer weer moeten doen bij hem ophalen.
Helaas pindakaas.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:30

Ik weet niet om wat voor bedrag het ging, maar het zou pas redelijk zijn als er ongeveer €50 vanaf zou halen.

Maar de verkoper snijdt zichzelf hiermee misschien door een koper te laten gaan ;)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:10

Het pakket is er nog steeds niet. Ik heb maar een bericht via Facebook naar Postnl gestuurd, dan hoef ik niet naar een achterlijk duur klantenservice nummer te bellen 8)7

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 00:52

Fb doet wonderen. Een tijd terug ook open en bloot een flinke klacht neer gelegd, binnen de kortste keren een prive bericht. Hebben het uitgezocht en netjes opgelost.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 00:54

Ik heb wat op hun Fb pagina gezet en een pb gestuurd maar nog geen antwoord op gehad.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:43

Zou hem dan lekker laten staan Fiona..
Vind het belachelijk dat ze haar zaken niet op orde heeft en vervolgens mensen zo'n afstand voor niets laat rijden.
Ik zou haar dat ook laten weten (wel op een nette manier)..

Heb zelf ook een keer een scooter gekocht, dat ging gelukkig heel anders.
Heb vorig jaar zelf een scooter via marktplaats gekocht voor mijn vader.
Heb echt nog nooit zo'n goede koop meegemaakt.
Hij ging akkoord met €200 maar ik reageerde pas een paar uur later op zijn email.
In de tussentijd waren er al biedingen gedaan van ongeveer 150-200 meer.
Ik de man teruggemaild en ook erbij gezet dat ik het wel begreep als hij voor de hogere biedingen ging.
Maar kreeg terug dat ik als eerste was en dat ik hem mocht :D
Bij de scooter wezen kijken, zag er nog heel netjes uit en liep goed stationair.
Ik heb hem gekocht en als dank nog een mooie plant erbij gegeven.
En de scooter?
Mijn vader is er heel blij mee en er zijn nog geen problemen geweest :)

Hoop dat jij ook zoiets tegenkomt!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:45

Lieszje schreef:
Zou hem dan lekker laten staan Fiona..
Vind het belachelijk dat ze haar zaken niet op orde heeft en vervolgens mensen zo'n afstand voor niets laat rijden.
Ik zou haar dat ook laten weten (wel op een nette manier)..

Heb zelf ook een keer een scooter gekocht, dat ging gelukkig heel anders.
Heb vorig jaar zelf een scooter via marktplaats gekocht voor mijn vader.
Heb echt nog nooit zo'n goede koop meegemaakt.
Hij ging akkoord met €200 maar ik reageerde pas een paar uur later op zijn email.
In de tussentijd waren er al biedingen gedaan van ongeveer 150-200 meer.
Ik de man teruggemaild en ook erbij gezet dat ik het wel begreep als hij voor de hogere biedingen ging.
Maar kreeg terug dat ik als eerste was en dat ik hem mocht :D
Bij de scooter wezen kijken, zag er nog heel netjes uit en liep goed stationair.
Ik heb hem gekocht en als dank nog een mooie plant erbij gegeven.
En de scooter?
Mijn vader is er heel blij mee en er zijn nog geen problemen geweest :)

Hoop dat jij ook zoiets tegenkomt!

Vind het inderdaad niet netjes van haar :J
Heb haar een berichtje gestuurd waarin ze me volkomen negeert.

Wauw netjes van die man dat hij je de scooter heeft verkocht, zulke mensen moeten er meer zijn.
Ik ga maandag weer naar een scooter kijken, hopelijk is dit wel wat :J

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:30

Hier een top ervaring!! :j

Paar uur geleden een super gaaf Scapa dekje op Facebook gezien, vraagprijs gevraagd, was binnen mijn budget, geld overgemaakt, gelijk binnen gekregen en ze doet het maandag op de post. Helemaal top. Ook heel fijn die snelle reacties :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:59

Weer zo iemand die begrijpend lezen moeilijk vindt. Ik heb flexiblocs te koop staan en in de advertentie staat vermeld dat ze makkelijk te bevestigen zijn dmv klitteband. Waarop ik gisteravond een mail kreeg met de vraag of de flexiblocs een klittebandsysteem hebben. Ik heb maar teruggestuurd dat er in de advertentie staat dat het inderdaad volgens het klittebandsysteem gaat. Serieus, lees nou gewoon!

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:04

Ik kreeg net een raar mailtje,
normaal is een rekeningnummer genoeg dus ik vertrouw het niet zo,

"Volgens mij heb ik meer gegevens nodig dan dat.De bank wil tegenwoordig een compleet IBAN nummer, met de eerste paar letters van de betreffende bank en zo..."

Weten jullie hier meer van?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:05

SaartjeNina schreef:

"Volgens mij heb ik meer gegevens nodig dan dat.De bank wil tegenwoordig een compleet IBAN nummer, met de eerste paar letters van de betreffende bank en zo..."

Dit klopt, lees hier maar: http://www.overopiban.nl/consumenten/

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:05

SaartjeNina schreef:

Ja, je hebt tegenwoordig een IBAN nummer nodig om betalingen te doen

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:06

Oke bedankt!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:57

SaartjeNina schreef:

euh hiervoor adverteren en doen ze toch al meer dan een halfjaar mee? maar meestal zetten de banken het zo om... was een kleine moeite geweest voor de koper om het even om te zetten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:05

Lukt niet altijd... heb het oook al gehad bij sommige banken is een rekeningnummer nog genoeg maar bij anderen moet je het Iban invullen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:27

Volgens de mail die ik laatst van ABN kreeg moet ik het IBANnummer zelf invoeren en pakt hij de oude rekeningnummers niet meer. :)

Ik heb wat spullen op FB staan en krijg zo nu en dan een reactie in de trant van '*naam* kun je een privébericht sturen, hij/zij heeft wel belangstelling'.
Dan denk ik bij mezelf 'en *naam* kan mij zeker geen PB sturen?' >;) en reageer ik met 'als *naam* daadwerkelijk interesse heeft staat het hem/haar vrij om me een PB te sturen'. :)
Vervolgens hoor je natuurlijk nooit meer wat. :roll:

En vanochtend nog iemand die ff €20,- minder bood op 2 van m'n slakken die als koppel voor €90,- weg mogen.
Heb erop gereageerd met 'voor €10,- meer mag je ze op komen halen', wacht nog op antwoord.
Ben benieuwd, ik weet dat diegene soms wat later reageert omdat hij slak nummer 1 al heeft gekocht van me.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:41

Vanaf 1 augustus mogen de banken het nummer niet meer omzetten dus de vraag naar IBAN is normaal en zelfs NOODZAKELIJK om geld over te kunnen maken. Heeft niets met raar te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:46

Was vanmiddag gebeld door iemand die naar mijn zadel zou komen kijken. Ze ging er om ongeveer 14.45 zijn. Nu waren ze er niet, maar kreeg om 15.00 u een berichtje dat ze er om 16.00 gingen zijn. Uiteraard, 16.00 niemand te zien. Gaat om 16.30 de bel, doe ik open, zie ik een heel gezin doorweekt staan inclusief hond. Ze kwamen voor het zadel. :p

Super vriendelijke mensen! Heb de hond met zijn natte poten ook maar even binnen gelaten. Ze hebben het zadel mee om te passen, ben benieuwd :)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:06

Rabobank zet alleen nog de rekeningnummers van de rabo zelf wel nog om naar het iban nummer, die van andere niet meer.

Wist ik eindelijk mn rekeningnummer uit mn hoofd, moet ik nu mn iban uit mn hoofd kennen... Zo moeilijk is het niet maar door dat ik nog een rekening nummer heb moet ik die iban nummers van de soort rekening ook nog uit elkaar houden... :')

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:41

Zonder IBAN kun je idd geen geld meer overmaken.
Wel zijn er websites die een rekening nummer kunnen omzetten naar IBAN
Gewoon via google te vinden.