Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Papegara

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:05

Ik had Gohya netjes een berichtje gestuurd dat het zadel écht écht niet past en over het hoe en wat (wat ik absoluut heel jammer vind). Als ik dan gelijk dreigberichten ga krijgen en noem het maar op, is het voor mij klaar. Dan ga ik er niet eens mee in zee. Ik verwacht dan een normale reactie (dat ze het minder leuk vind, tot daar aan toe), maar ik hoef geen dreigementen te ontvangen. Dan is het voor mij direct klaar.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:06

Hou het dan alsnog buiten dit topic om het hier even gezellig te houden. Bespreek het via pb of schakel BZC of een MOD in.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:07

Heel vervelend dat het zadel niet past, maar dat was niet de afspraak. Jij beslist nu eenzijdig dat je het zadel niet hoeft, terwijl de tegenpartij juist wel jou spullen zou willen hebben.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:09

Dit topic moet het wel ontgelden :(

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:10

Roxiie:

Ik heb niks gezegd over de afspraken, heb de persoon allang een bericht gestuurd.
graag pas oordelen als het hele verhaal bekend is (ja dat is lastig).

Ik ga inderdaad in PB verder met de andere 'ruiler'. ;)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:11

Papegara schreef:
Ik had Gohya netjes een berichtje gestuurd dat het zadel écht écht niet past en over het hoe en wat (wat ik absoluut heel jammer vind). Als ik dan gelijk dreigberichten ga krijgen en noem het maar op, is het voor mij klaar. Dan ga ik er niet eens mee in zee. Ik verwacht dan een normale reactie (dat ze het minder leuk vind, tot daar aan toe), maar ik hoef geen dreigementen te ontvangen. Dan is het voor mij direct klaar.

Sorry, maar als ik met iemand afspreek tegelijk iets te verzenden, en de ene doet dit niet zou ik ook boos zijn.
Dat jij dan het zadel past, en aangeeft dat dit niet past, oke.
Maar zou dan wel vragen wat zij wil, want officieel heb je een ruil gedaan waarbij jij je nog niet aan de verplichtingen hebt voldaan.

En ja, het heeft jou nu geld gekost (ow wat erg) dat zou het zowiezo, en dat is altijd bij kopen/ruilen via internet.
Of je moet er naar toe rijden, maar dan kost het ook geld.

De kosten die je nu moet maken om het zadel terug te sturen had je ook moeten maken als je de spullen gewoon verzonden had, dus extra kosten maak je niet.
Dat het zadel niet past, is eigenlijk jou probleem, en niet die van Gohya.
Als zij niks had opgestuurd, en jij wel, en de deken had niet gepast, dan zou jij toch ook boos zijn dat jij niks hebt, maar wel kosten hebt gehad om het te verzenden.

Als ik jou was zou ik wel zo netjes zijn om te zorgen dat het zadel in de zelfde staat bij haar terug komt, en haar de 6,75 euro verzendkosten terug te geven, of de spullen waar ze recht op heeft toe te zenden, en het zadel zelf weer verder te verkopen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:13

Papegara schreef:
Roxiie:

Ik heb niks gezegd over de afspraken, heb de persoon allang een bericht gestuurd.
graag pas oordelen als het hele verhaal bekend is (ja dat is lastig).

Ik ga inderdaad in PB verder met de andere 'ruiler'. ;)

Misschien wel handig dan als jij vermeld welke afspraken er gemaakt zijn, want het doet mij nu overkomen of Gohya liegt over de afspraken die jij gemaakt hebt met haar.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:14

HTM schreef:
Papegara schreef:

Sorry, maar als ik met iemand afspreek tegelijk iets te verzenden, en de ene doet dit niet zou ik ook boos zijn.
Dat jij dan het zadel past, en aangeeft dat dit niet past, oke.
Maar zou dan wel vragen wat zij wil, want officieel heb je een ruil gedaan waarbij jij je nog niet aan de verplichtingen hebt voldaan.

En ja, het heeft jou nu geld gekost (ow wat erg) dat zou het zowiezo, en dat is altijd bij kopen/ruilen via internet.
Of je moet er naar toe rijden, maar dan kost het ook geld.

De kosten die je nu moet maken om het zadel terug te sturen had je ook moeten maken als je de spullen gewoon verzonden had, dus extra kosten maak je niet.
Dat het zadel niet past, is eigenlijk jou probleem, en niet die van Gohya.
Als zij niks had opgestuurd, en jij wel, en de deken had niet gepast, dan zou jij toch ook boos zijn dat jij niks hebt, maar wel kosten hebt gehad om het te verzenden.

Als ik jou was zou ik wel zo netjes zijn om te zorgen dat het zadel in de zelfde staat bij haar terug komt, en haar de 6,75 euro verzendkosten terug te geven, of de spullen waar ze recht op heeft toe te zenden, en het zadel zelf weer verder te verkopen.

Ik ben de moeilijkste niet, en ik maak me niet druk om die 6.75, die kan ze zo van me terug krijgen.
Ik kan het alleen niet accepteren, dat als ik een nette mail stuur met het verhaal erin, ik een boze mail terug krijg met dreigementen. Dan ben ik er echt klaar mee. ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:14

Precies. Had ik ook netter gevonden. Niet eens netter eigenlijk maar je hebt je zelf ook niet aan de afspraak gehouden. Jij zou een zadel krijgen en zij een deken+nog iets. Vervolgens verstuur jij dat niet, past eerst het zadel die niet blijkt te passen en stuurt het gewoon terug. Ruilen is ruilen, niet ruilen maar als het niet past stuur ik t gewoon terug en hou me deken. Imo had jij het zadel weer met iemand moeten gaan ruilen of verkopen en had gohya die deken moeten hebben.

Ik reageer overigens op de reactie van HTM die weer op Papagra reageerde. Paar berichten hierboven. Quoten wilde niet lukken.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:17

Papegara schreef:
Ik ben de moeilijkste niet, en ik maak me niet druk om die 6.75, die kan ze zo van me terug krijgen.
Ik kan het alleen niet accepteren, dat als ik een nette mail stuur met het verhaal erin, ik een boze mail terug krijg met dreigementen. Dan ben ik er echt klaar mee. ;)

Wat ze jou via PB gezonden heeft weet ik niet, maar snap wel dat ze boos is.
Zou het erg netjes van je vinden als je die 6,75 euro terug overmaakt aan haar, en hoop dat jullie er verder uit komen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:19

Kom op dames, knok dit lekker uit per PB!!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:22

jongens, of eerlijk gezegd meiden, daar is dit topic niet voor bedoeld, ga dergelijke akkefietjes met elkaar bespreken in een bp of zo. Het zou zonde zijn als dit topic wordt gesloten door dergelijk gedoe, want in feite hebben wij (de niet-ruilers) er niks mee te maken. We kunnen uitsluitend onze mening geven, nu dat is gedaan en hier er niet verder over discussiëren. klaar nu! :)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:25

Papegara.

was de afspraak dat het ruilen op voorwaarde van passen was?

Jullie zouden tegelijk verzenden, als jij hiertoe niet in staat bent had jij dat moeten zeggen.

Dan had zij ook kunnen wachten.

Nou heb jij haar vern..kt door niks op te sturen, het zadel te passen en terug te sturen.

Maar dat was de afspraak niet.

Jij hebt haar op de kosten gejaagd en je eigen regels erop na gehouden.

Zo werkt het niet, en ja dan worden mensen boos.

Logisch, mensen houden er niet van vern..kt te worden

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:28

Stond duidelijk in mijn advertentie dat ik het zadel wel wil passen op mijn paard, en mocht dit niet passen het terug gestuurd zou worden (en mijn spullen terug naar mij) . Dus niks onwetendheid.

Nu reageer ik hier niet meer.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:30

Papegara schreef:
Stond duidelijk in mijn advertentie dat ik het zadel wel wil passen op mijn paard, en mocht dit niet passen het terug gestuurd zou worden (en mijn spullen terug naar mij) . Dus niks onwetendheid.

dan nog heb jij je niet aan de afspraken gehouden, want jij hebt niks verzonden.

en lekker makkelijk zeggen, advertentie is weg

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:41

Papegara schreef:

Nee reager maar niet meer,want nu lieg je toch echt hoor.
Dat stond helemaal niet in je advertentie,dat als die niet past,hij retour ging.
Jammer dat je je advert. verwijderd hebt,terwijl je nog genoeg aanbood.Nu kan ik niet bewijzen dat het niet in je advert. stond.
En dreigen? sorry maar ik heb alleen gezegd dat ik een Mod zou inlichten en desnoods mijn zadel zou komen ophalen,dat noem ik geen dreigen.

Ik kreeg net alsnog PB dat ze het pakketje nu heeft opgestuurd,als het goed is is dat de deken en setje.Ik hoop het maar,want dan is het eerlijk.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:44

Gohya,
We hebben allebei niks te bewijzen, ik niet dat het erin stond, jij niet dat het er niet in stond. Ik heb je net een nette mail gestuurd, laten we daar dan verder gaan. Want dit is niet de juiste manier om dit op te lossen. Hier heeft bokt niks mee te maken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:49

We gaan verder per PB.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:00

Heel verstandig, hoop dat jullie er samen zonder problemen uitkomen :j

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:04

gohya schreef:
We gaan verder per PB.

Eindelijk. Kunnen we hier weer gezellig doen :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:47

+:)+ Fijn dat er contact is!

Het kan echt wel snel gaan :D Vandaag een bod op iets, ik gemaild dat ik daarmee akkoord ging en of ze het wilden komen halen of dat ik het moest verzenden. Binnen het half uur een reactie terug. Wilde het graag komen halen. Telefoonnummers uitgewisseld. En toen ik thuis kwam uit m'n werk, was hij als langs geweest (vriend was thuis) en was het geregeld :D
Ging alles maar zo..... :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:03

Kijk dat zijn fijne berichten tenmiste! Zo moet het iedere keer gaan hahaha

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:06

Marktplaats gaat meestal goed gelukkig. Alleen laatst ...

Ik kijk al een tijdje stiekempjes naar leuke paardjes, stond er tussen de advertenties een hele leuke lastminute ponykamp aanbieding. Leek me geweldig voor m'n dochtertje.
Dus ik mailen of er plaats was. Ja, die was er.
Toen specifieke datum aangegeven en erbij gezegd dat we die graag wilden reserveren. Krijg ik mailtje terug dat ze dan plaats hebben en dat ik snel moet zijn want het gaat hard met de reserveringen. Ik bel, maar dame is niet bereikbaar en degene die de telefoon beantwoordt weet niks van de kampen. Moest maar weer mailen. Dus wederom bevestigd dat we dan graag willen. Dochter verteld dat ze op ponykamp mocht. Helemaal te gek natuurlijk. Krijg ik een mailtje dat ze vol zitten. Ik weer bellen, dame niet bereikbaar en die aan de telefoon weet niks van de kampen. Ze zou me terugbellen. Niks. Ik weer mailen dat we ook in de andere twee beschikbare weken zouden kunnen. Geen mail.
Zit ik gisteravond op Marktplaats te kijken, staat die aanbieding voor t ponykamp er weer. Met daarbij plek in dezelfde drie weken die eerst vol zaten. Dus ik weer mailen met de vraag hoe dat kan en dat ik het niet zo netjes vind. Geen antwoord.

Intussen had ik al wel als troost maar een (dubbel zo duur, wat helemaal niet in de planning lag en past) dagkamp hier in de buurt geboekt. Ze was zo verdrietig dat haar allereerste ponykamp niet doorging -O-

Snap niet dat ik geeneens antwoord krijg. Zelfs gisteravond toen ik echt p*ssig was heb ik nog een keurig mailtje gestuurd. -:(- bah

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:30

joann123 schreef:
LinSa schreef:
Wat een discussie... ;)

Maar ik heb een tijdje geleden toch iets raars meegemaakt op marktplaats, kan er wel hard om lachen gelukkig.
Ik had namelijk een advertentie geplaatst waar ik mijn 16inch zadel te koop aanbood. Een aantal dagen later krijg ik een mail van een mevrouw met een foto erbij van haar derrière met de vraag of haar achterwerk in mijn zadel zou passen....

:')

Wat
Heb je gereageerd _/-\o_

Ik heb netjes geantwoord dat ze dat maar even zelf moet komen passen... Ben nog wel zo lief geweest om alles van het zadel op te meten, terwijl het een doodnormaal 16 inch zadel was. Overigens is het nu verkocht :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:31

zou me dochter er niet eens heen sturen, als ze al niet professioneel de telefoon en mail kunnen beantwoorden. Hoe gaan ze dan wel niet met mijn kind om?