Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:35

tja ergenis.. meer een egoistisch baalmomentje: paard is al de hele maand ziek, dat abces wil nog niet open gaan en ik had eigenlijk gehoopt op een leuke paardenzomer met mooie ritten door het bos etc.
Maar goed, straks maar even heen om trekzalf te smeren. (tweede kleine ergenis, waarom staat hij nou 30km verderop)

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:38

pjer schreef:
tja ergenis.. meer een egoistisch baalmomentje: paard is al de hele maand ziek, dat abces wil nog niet open gaan en ik had eigenlijk gehoopt op een leuke paardenzomer met mooie ritten door het bos etc.
Maar goed, straks maar even heen om trekzalf te smeren. (tweede kleine ergenis, waarom staat hij nou 30km verderop)

Laurierzalf is minder vies om te smeren dan trekzalf.

Beterschap met je paard

pjer

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:50

Dankjewel. Ja dat smeren gaat met veel keukenrol, plastic handschoentjes en en dan nog is het geklieder...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 11:18

luuntje schreef:
De apotheek.
Mijn moeder kreeg nieuwe medicatie van de huisarts.
En over 2 weken afspraak om te kijken off medicatie werkt.
Apotheek, zo ik geef 10 tabletten mee.
Ik, eh is er een herhaalrecept want ze moet 14 dagen proberen.
Apotheek, o . Kijkt nog eens. Moeten 30 tabletten zijn.

Zo kreeg ik van de week maar de helft van mijn medicatie mee (zag ik thuis pas), dus gebeld. Baliemedewerker beweerde te hebben gezegd dat het nabesteld wordt, maar dat was mij echt niet gezegd. Er was alleen iets gevraagd over de verhoging en of het tijdelijk zou zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 11:30

Kan iemand dat schreeuwende en jankende kind even ophalen danku

laat die scholen maar weer beginnen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 11:32

Alles gaat mis vandaag.

Moest me inschrijven ergens voor dat lukt niet. Hond heeft een gat gegraven in ons nieuwe gazon. Medicatie op. Apotheek werkt niet mee. Werk gaat moeizaam.

Is het al morgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 11:57

Castilja schreef:
Menino schreef:
Introductie dag voor studie.

Laat me gewoon mn accounts activeren en naar huis gaan. Ben 30. Hoef geen atje kratje meer te spelen met 18-jarige brallende studenten clubjes :))

Helaas. Heb een heel entertainment programma vandaag ;( .

Oooooh ik heb echt met je te doen, moet er ook niet meer aan denken :') Wat ga je studeren? Kunnen ze geen uitzondering maken? :+

Het was echt erg :') . De oudste waren 19..... Niets mis mee, maar ook heel weinig gemeen mee. Dat geldt sowieso voor communicatie studenten, want ik ga communicatie en informatiewetenschappen studeren. Toch een beetje een bepaald type :D .

Heb hiervoor taal & communicatie gestudeerd aan de UvA met Zweeds als keuze-richting. Dat is eigenlijk volledig gericht op taalwetenschappen (vandaar ook de tweede taal als verplicht onderdeel).
Maar heb die toendertijd gepauzeerd omdat mijn pa op sterven lag. Ik was de laatste lichting, de opleiding hield op met bestaan en ik ging 100 km verhuizen. Dus poging nu 2, haha.

Deze opleiding is ook gericht op veel onderzoek naar sociale en digitale media enzo, dus heel ander volk (lees: modemeisjes :D ) dan (Amsterdamse) taalwetenschappers (lees: alto's en feministen, die toch vaker net iets ouder waren :D ) Het waren allemaal lieve modemeisjes, en zelfs iemand die uit mijn geboorteplaats in de randstad met eigen uni kwam. Maar toch allemaal nét een beetje ongemakkelijk :+ .

ook de bruisende kahoot met vragen als "wie gaat of wil er kamers of blijft er thuis wonen *\o/* ". Ehrm, heb net een eensgezinswoning met 3 slaapkamers gekocht op 5 minuten afstand van de uni. Waar valt dat onder :)) ?

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:21

Ik heb maanden geleden een bestelling geplaatst met pre-orders, maar ze sturen pas de hele bestelling op als alles op voorraad is. Nu was alles behalve 1 op voorraad, dus ik moet nog wachten.
Maar nu is die wel op voorraad bij anders winkels, maar nog niet waar ik hem besteld heb ;( ik wil niet meer wachten :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:37

Krijsende kinderen in de jumbo.
Waren er 2 afzonderlijk aan het janken en krijsen.

Zei tegen een van die meiden. Zitten wel goede batterijen in, ze zijn nog niet leeg.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:51

MyWishMax schreef:
Zorgverzekering is echt blind. Weer melding dat iets niet vergoed wordt, omdat het een dubbele declaratie is. Heb ik al eerder gehad, vergoedden ze 3 van de 4 facturen niet.

Alleen maar omdat zij verkeerd kijken, niet naar de behandeldatum, maar naar de factuurdatum...

1 keer fout snap ik, maar als het nu vaker voorkomt gaat er toch iets niet goed, hoor. Factuur kan echt niet duidelijker gemaakt worden. Ja, ik krijg in 1 keer meerdere facturen, want die zorgverlener maakt 1 keer in de zoveel tijd alle facturen.

Even de juiste datum een kleurtje geven of omcirkelen. Dan kun je zelfs voor een blinde duidelijk laten zien waar ze naar moeten kijken.
Als je een PDF bestand hebt, zijn er programma's waarmee je dat simpel kan doen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:11

[***], eerst 10 minuten iedereen taart zien vreten en nu praat iedereen door elkaar en versta ik er niets van. (fysiek maar ik sluit online aan door rukverbinding OV door werkzaamheden)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:04

Medicatie ligt nog niet klaar en ik voel me elke minuut zowat ellendiger.

Echt waarom kan die apotheek niks:

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:16

Mando schreef:
Krijsende kinderen in de jumbo.
Waren er 2 afzonderlijk aan het janken en krijsen.

Zei tegen een van die meiden. Zitten wel goede batterijen in, ze zijn nog niet leeg.

_O- Die moet ik onthouden!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:17

MarlindeRooz schreef:
Medicatie ligt nog niet klaar en ik voel me elke minuut zowat ellendiger.

Echt waarom kan die apotheek niks:

Kun je niet bij de ziekenhuisapotheek terecht? Al geven ze je zolang maar voor twee dagen iets.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:18

Wat ellendig, marlinde! Van vorige week tot nu zou toch genoeg tijd moeten zijn? Kan je ze niet bellen? Dat het nu echt spoed is?

Moet zeggen dat het hier ook steeds trager gaat dus ik eerder ga bestellen en dan weer commentaar van ze krijg dat ik te snel weer bestel. Ja, als jullie niet zo lang over leveren zouden doen zou ik later bestellen, maar heb al eens zonder gezeten en dat kan echt niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:31

Ja ik hang op het moment in de wacht. Update: Er is een productieprobleem. Kan zometeen overbrugging ophalen. Moet ik nog een uur op wachten helaas.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:06

Dat ik over 1 maand alweer 17 word, ik ben er echt dankbaar voor maar het is voor mij ook weer eng.
Over 1 jaar 18 worden, officieel als jongvolwassene gezien worden.
Ik vind de veranderingen gewoon eng en anders.
Mijn jeugd achter laten straks en echt de grote mensen wereld in moeten gaan. Het is zo dubbel.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:48

fotolijstje schreef:
Dat ik over 1 maand alweer 17 word, ik ben er echt dankbaar voor maar het is voor mij ook weer eng.
Mijn jeugd achter laten straks en echt de grote mensen wereld in moeten gaan. Het is zo dubbel.

Valt nog wel mee als je 18 wordt hoor dat het opeens volwassen is. Alleen zelf zorgkosten betalen is wat minder

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:50

Logo van mijn auto gejat!

Afbeelding

Hoop dat ze erin stikken, erover vallen, erop gaan staan met blote voet en dat ze er maar helemaal happy mee zijn
Grrr

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:51

fjordjes schreef:

[ [url=m/pXgQAL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoop dat ze erin stikken, erover vallen, erop gaan staan met blote voet en dat ze er maar helemaal happy mee zijn
Grrr

Wat moet je ermee? Bijzondere diefstal…

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:55

fotolijstje schreef:

Ik vond de verandering van 17 naar 18 heel erg meevallen, ik vond er juist voordelen aanzitten, namelijk makkelijk alcohol kunnen kopen, overal naar binnen gelaten worden met uitgaan ect. En natuurlijk de studenten ov (die kreeg je een aantal jaar geleden als je op het mbo zat pas vanaf 18) en de stufi en zorgtoeslag. Ik had/heb het geluk dat mijn ouders studie betalen en zorg betalen ect zolang ik studeer

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:59

Ik heb niets gemerkt van 17 naar 18.
Ik werkte fulltime met mijn 16.
Betaalde alles al zelf incl kostgeld.
En dat bleef zo.

Dus het is vooral denk ik zo wat doen je ouders ernee
Blijven die alles betalen dan maakt dat getal niet zoveel.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:08

fotolijstje schreef:

Schrijf je gelijk in bij de woningbouw bij jou in de omgeving die jaren ga je nodig hebben als je ooit op jezelf wil.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:31

friendly schreef:
fjordjes schreef:

Grrr

Wat moet je ermee? Bijzondere diefstal…

Misschien iemand waarvan het logo ook gejat is?
Maar dan is het nog heel triest, begrijp niet dat mensen niet van andermans spullen af kunnen blijven :\

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:32

fjordjes schreef:

Grrr

Wtf is dat nu voor iets achterlijks :?.