[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:24

DuoPenotti schreef:
https://www.ad.nl/buitenland/amerikaans ... ~a1cbd516/

Tweeling geboren uit embryo van 30 jaar oud.

Het eerste wat ik dacht is waarom dan?
Gezin heeft al 4 kinderen. Via normale weg verkregen.
Waarom dan deze manier nog willen doen. Lijkt me meer een experiment van kan het na 30 jaar nog.

Daarnaast zouden mensen die geen kinderen kunnen krijgen dit niet harder nodig hebben?

Ik vind het allemaal maar vreemd.

Ik vind het, ja, hoe moet ik het zeggen, maar naar/vervelend/raar/stom/Vul in dat de wereld steeds maakbaarder wordt, alles en iedereen moet bijna maar een kind kunnen krijgen, hoe dan ook.

Onder dat artikel staat een filmpje van mensen die blijkbaar het verkeerde embryo hadden gekregen en hun kind dus hebben moeten ruilen met een ander stel waarmee ze verwisseld waren.

Hoe vervelend ook voor die mensen, ik kan het niet helpen dat ik dan erachteraan denk, als je gewoon 'gen*kt' en het was niet gelukt dan had je pech gehad, maar was het wel gelukt dan weet je in ieder geval zeker dat het van de juiste persoon is. Elke andere manier is nooit 100% garantie.

Femke_Tweety

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:38

Tsja, en dan héb je koters, gaan ze het huis niet uit...

Afbeelding

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:59

Prairy schreef:
Hoe vervelend ook voor die mensen, ik kan het niet helpen dat ik dan erachteraan denk, als je gewoon 'gen*kt' en het was niet gelukt dan had je pech gehad, maar was het wel gelukt dan weet je in ieder geval zeker dat het van de juiste persoon is. Elke andere manier is nooit 100% garantie.

Ik snap je punt, maar aan de andere hand - mijn vriend is een donorzaad kindje, zijn broer ook, en ik ben toch wel hartstikke blij dat ze er allebei mogen zijn ondanks het feit dat het hun moeder (geweldige vrouw trouwens!) met "gewoon neuken" niet wilde lukken := ;)

Of het allemaal wel vergoed moet worden is een andere vraag. En zodra er embryo's op maat worden gekweekt of er draagmoeders worden ingehuurd enz vind ik het al helemaal niet meer oke. Vooral commerciele draagmoeders blijft een kwalijke zaak, als je een bestaande, kwetsbare persoon zo moet uitbuiten voor je kinderwens dan wil ik echt niet weten wat voor ouder je wordt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:01

Prairy schreef:
Onder dat artikel staat een filmpje van mensen die blijkbaar het verkeerde embryo hadden gekregen en hun kind dus hebben moeten ruilen met een ander stel waarmee ze verwisseld waren.

In het ziekenhuis bevallen of je pasgeboren baby laten opnemen in het ziekenhuis ook naar afwijzen dan, kunnen ze na de geboorte ook niet verwisseld worden.

Overigens vind ik wel dat ze steeds verder gaan qua 'maakbaarheid' in zowel vruchtbaarheidsproblemen als andere medische gebieden.
Maar als je suggereert een test te laten doen op genetische afwijkingen voor je aan kinderen begint, terwijl er in de familie bepaalde problemen opduiken die een genetisch component hebben dan word je nog net niet vergeleken met nazi praktijken. :x
Terwijl ik dan denk 'je weet dan of je genetisch belast bent, kunt van daaruit een beslissing maken zoals embryoselectie of besluiten niets te ondernemen'.
Ik heb zelf zo'n test gehad toen ik jong was, er werd in het ziekenhuis een onderzoek gedaan naar familiaire kanker en ze hebben gevraagd of ze wat extra bloed mochten afnemen bij het bloedprikken wat er toch al gedaan werd.
De uitslag werd netjes met ons gedeeld en we kregen bevestigd wat zowel wij als mijn artsen al sterk vermoedden op basis vd familiegeschiedenis: een mutatie op een gen wat autosomaal vererft waardoor er 50% kans is dat ik het doorgeef aan mijn kinderen.
En van daaruit ook het advies om eerst met een klinisch geneticus om de tafel te gaan zitten mocht ik een kinderwens hebben, op de natuurlijke manier werd me nl sterk afgeraden ivm het hoge vererfingspercentage en alle ellende die deze mutatie met zich meebrengt.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:09

Mars schreef:
[ [url=m/kfFcFS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoeveel kunnen jullie afvinken?

Eigenlijk niet eens zo heel veel (gelukkig). In elk geval alles met Amerika en meervoudsvormen blijven bij mij staan.

Prairy schreef:

Hmm ja, ik dacht eigenlijk meer "wat een geluk dat het een andere stel ook een levend kind heeft gekregen". Stel je voor dat 1 van die 2 stellen een miskraam had gekregen, hoe had het dan opgelost moeten worden := .

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:13

Ik heb niet veel moeite met vrouwen met een kinderwens in bepaalde mate te helpen.
Maar met al 4 kinderen?? Nee, daar sta ik echt niet achter.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:26

lor1_1984 schreef:
Overigens vind ik wel dat ze steeds verder gaan qua 'maakbaarheid' in zowel vruchtbaarheidsproblemen als andere medische gebieden.
Maar als je suggereert een test te laten doen op genetische afwijkingen voor je aan kinderen begint, terwijl er in de familie bepaalde problemen opduiken die een genetisch component hebben dan word je nog net niet vergeleken met nazi praktijken. :x
Terwijl ik dan denk 'je weet dan of je genetisch belast bent, kunt van daaruit een beslissing maken zoals embryoselectie of besluiten niets te ondernemen'.
Ik heb zelf zo'n test gehad toen ik jong was, er werd in het ziekenhuis een onderzoek gedaan naar familiaire kanker en ze hebben gevraagd of ze wat extra bloed mochten afnemen bij het bloedprikken wat er toch al gedaan werd.
De uitslag werd netjes met ons gedeeld en we kregen bevestigd wat zowel wij als mijn artsen al sterk vermoedden op basis vd familiegeschiedenis: een mutatie op een gen wat autosomaal vererft waardoor er 50% kans is dat ik het doorgeef aan mijn kinderen.
En van daaruit ook het advies om eerst met een klinisch geneticus om de tafel te gaan zitten mocht ik een kinderwens hebben, op de natuurlijke manier werd me nl sterk afgeraden ivm het hoge vererfingspercentage en alle ellende die deze mutatie met zich meebrengt.

En zo zijn er toch nog aardig wat mensen, die ondanks de kennis van dat ze zo’n genmutatie hebben, toch op de natuurlijke manier kinderen willen krijgen. “Want de medische wereld is over 30 jaar weer veel verder”. Zo ken ik er ook een :x

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:27

Roodvos schreef:
Hmm ja, ik dacht eigenlijk meer "wat een geluk dat het een andere stel ook een levend kind heeft gekregen". Stel je voor dat 1 van die 2 stellen een miskraam had gekregen, hoe had het dan opgelost moeten worden := .

Maar begrijp ik dan goed dat de ieder stel de embryo van de ander heeft voldragen tot volledig en geboren kind, en dat er daarna geruild moest worden? Wauw.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:28

Dat zijn allemaal van die problemen die je goed kunt ontwijken als je geen kinderen wilt

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:30

Het is maar goed dat het geen Twilight weerwolvenfamilie was dan. Stel je voor dat die al hadden ge"imprint" op de baby van de random familie.

Pohhh nee leven met kinderen lijkt me maar heftig.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:31

Ik ben er zelf nog niet 100% uit of ik kinderen wil maar ik zou alles genetisch getest willen hebben.
Ik heb het weleens opgezocht maar op eigen verzoek mag je niet zomaar een vlokkentest of vruchtwaterpunctie laten uitvoeren. Vind ik dus een beangstigend idee dat je dat niet zelf mag bepalen maar wel met de gevolgen opgescheept zit.

Mensen die weten dat ze een mutatie hebben en de 'natuur laten bepalen' bij de keuze voor kinderen snap ik ook echt niet.

Ook vind ik het inderdaad raar dat vruchtbaarheidsbehandelingen nog vergoed worden als je al 2+ kinderen hebt. Voor een eerste, wellicht tweede kan ik het nog wel begrijpen. Al vraag ik mij soms wel af of sommige zich überhaupt moeten willen voortplanten...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:33

Jaa was een hele tijd terug nog zon homostel, dat klaagde dat een behandeling 12 duizend euro kostte en dat hadden ze niet.
Volgens mij kan je dan ook geen kind onderhouden ... :/

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:35

Nou, je hoeft niet meteen 12000 euro klaar te hebben liggen om een kind te kunnen onderhouden. Met die voorwaarden kunnen we denk ik tweederde van de kinderen in dit land alleen al uit huis gaan plaatsen. Als het er niet meer zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:48

Nee dat is zo.
Maar, dat klinkt vast heel onaardig, als homostel weet je dat op de natuurlijke weg kinderen krijgen niet gaat.
Dan vind ik 12000 niet veel om een kindje te krijgen.
Dat doen vele van ons ook voor een paard :P Dat gaat ook niet op de natuurlijke weg...gelukkig :+

En ik snap wel dat het vergelijk niet echt eerlijk is, maar anderzijds....

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:24

Adoptie is nog duurder. Je moet kunnen laten zien dat je het kind ook goed kan onderhouden. Zou ook een verplichting moeten zijn als je op de biologische weg asn kinderen wil beginnen…

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:36

Als je dat soort verplichtingen gaat stellen, krijg je denk ik een hele enge overheid en een (nog groter dan het huidige) illegaal babycircuit.

Over dure kinderspullen gesproken, nog meer mensen die zich hier kunnen bescheuren om Sad Beige op Instagram? :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:45

Stybba schreef:
lor1_1984 schreef:

En zo zijn er toch nog aardig wat mensen, die ondanks de kennis van dat ze zo’n genmutatie hebben, toch op de natuurlijke manier kinderen willen krijgen. “Want de medische wereld is over 30 jaar weer veel verder”. Zo ken ik er ook een :x

Ligt er imo ook weer aan wat voor afwijking het is, in hoeverre beperkt het in het functioneren etc bijvoorbeeld of is het iets wat met een kleine ingreep makkelijk op te lossen is. :)
Maar willens en wetens doodzieke, zwaar gehandicapte oid kinderen op de wereld zetten want 'zo heeft god het bedoeld' of 'de medische wetenschap kan over x jaar veel meer' zonder het daadwerkelijke welzijn van je kind daarbij mee te rekenen vind ik zum kotzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:52

Dat zou ook echt mijn schrikbeeld zijn :') Familielid van mij is nu 38 en woont nog steeds thuis.. Ik moet er als ouder echt niet aan denken. Da's echt een olifant in de porseleinkast.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:59

Snadrem schreef:
Als je dat soort verplichtingen gaat stellen, krijg je denk ik een hele enge overheid en een (nog groter dan het huidige) illegaal babycircuit.

Over dure kinderspullen gesproken, nog meer mensen die zich hier kunnen bescheuren om Sad Beige op Instagram? :')

Hilarisch die Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:02

Ik kon alles met America laten staan, omdat God/de natuur het wil en dan "wat als je ouders jou niet hadden gehad". Die laatste is nooit aangekaart door anderen, maar ik weet wel dat als ze opnieuw de keuze konden maken, dat ik en mijn broer er dan wss niet zouden zijn. Mede omwille van genetische belasting en zijn handicap, waar nu veel meer over gekend is dan toen kon opgespoord worden. En ik neem het hen niet kwalijk.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:49

Snadrem schreef:
Nou, je hoeft niet meteen 12000 euro klaar te hebben liggen om een kind te kunnen onderhouden. Met die voorwaarden kunnen we denk ik tweederde van de kinderen in dit land alleen al uit huis gaan plaatsen. Als het er niet meer zijn.

Nee je hoeft het niet te hebben liggen, met een lening kan het ook gewoon. Mens en kopen ook huizen en autos zo he..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:55

Ik mag toch hopen dat je geen lening hoeft aan te gaan of kan aangaan om aan een kind te komen...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:04

Stybba schreef:

Ik ook, mijn broer. In onze familie zit een erfelijke nierziekte die met 50% kans vererft, mijn ouders hadden de jackpot want we hebben het allebei. Mijn vader is helaas maar 50 geworden hierdoor en verschillende familieleden zijn ook geen 60 geworden. Maar gewoon een kind fokken, zonder wat dan ook te checken, komt vast wel goed en straks kunnen ze medisch vast veel meer. Ik vind er wat van %)

Hier is de bingokaart ook aardig vol trouwens :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:18

Varekaj schreef:
Ik mag toch hopen dat je geen lening hoeft aan te gaan of kan aangaan om aan een kind te komen...

Zou dat zo erg zijn? Het is gewoon de kosten van die behandeling, die niet medisch noodzakelijk is.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 20:13

Sintara schreef:
Snadrem schreef:

Nee je hoeft het niet te hebben liggen, met een lening kan het ook gewoon. Mens en kopen ook huizen en autos zo he..

Dit is een grapje denk ik?