Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vayo schreef:bigone schreef:Ik denk dat er in de avond veel strakker gecontroleerd word. Cafés met muziek, alcohol , jongeren geeft toch iets meer risico dan mensen die overdag aan een tafeltje wat eten of drinken.
Gisteren was het rond 22:00 in een bomvol café, met muziek en alcohol. Het leek wel carnaval zeiden mijn broer en moeder. Ze konden zo doorlopen en bij het tweede café moesten ze alleen de qr-code laten zien zonder ID. Ze zijn tot 0:00 gebleven en daarna was het echt heel druk op straat. Ik denk echt dat er op veel plaatsen niet gecontroleerd wordt.
En daarnaast ontgaat me totaal wat de reden is dat horeca om 0:00 moet sluiten nu de 1,5 m regel eraf is!?
corinep schreef:"In a world where you can be anything, be kind."
Jemig wat schrik ik van sommige reacties in de corona topics en de rest van internet zeg...
Mensen die elkaar ernstige ziekte of zelfs de dood toewensen door de keuzes die ze maken(en ja die heb ik beiden kanten op gezien).
Mensen die niet willen vaccineren moeten wel oliedom zijn en wappies.
Mensen die wel vaccineren zijn allemaal schapen en kunnen niet voor zichzelf nadenken.
De vergelijkingen met de tweede wereld oorlog gaan mij ook wel heel erg ver... Maar blijkbaar roept deze situatie bij zoveel mensen toch dat soort gevoelens op. Moeten we daar geen compassie voor hebben?
Kun je je inbeelden dat mensen zo bang zijn dat het verleden zich herhaald.
Kun je je inbeelden dat mensen zo bang zijn voor corona of de effecten op de zorg dat ze zo fel zijn op niet vaccineerders dat ze er niet eens meer in de buurt willen komen?
corinep schreef:De vergelijkingen met de tweede wereld oorlog gaan mij ook wel heel erg ver... Maar blijkbaar roept deze situatie bij zoveel mensen toch dat soort gevoelens op. Moeten we daar geen compassie voor hebben?
corinep schreef:Lena ik ga jouw gevoelens niet begetaliseren.
Ik ga ook de gevoelens van andere mensen niet begetaliseren.
Askja schreef:Belmera schreef:Ik vind dat er nogal een verschil is tussen iets niet willen of iets weigeren.
Ik vind mezelf iemand die het vaccin nu niet wil.
Je beschouwt jezelf dus niet als vaccinweigeraar? Terwijl je het vaccin niet wilt, dus weigert?
Ik begrijp de gevoeligheid voor het woord weigeraar niet zo goed. Wat is daar dan zo negatief aan?
Belmera schreef:Jij vindt dat er geen verschil zit in:
Ik weiger dit te doen
En
Ik wil dit niet doen
Ik vind dat als iemand iets weigert, diegene totaal niet openstaat om zijn/haar mening te veranderen. Bij niet willen, is die ruimte er wel.
Ik wil niet naar de tandarts, maar ga toch.
Ik weiger naar de tandarts te gaan, maar ga toch.
Dat laatste klopt niet..
Als jij het verschil nog steeds niet ziet, ben ik idd een vaccin-weigeraar, snap wel dat dat een stuk beter klinkt dan vaccin-niet-willer.
Ik weet niet precies waarom ik weigeraar zo n naar woord vind. Heeft er denk mee te maken dat t klinkt alsof ik iets niet doe wat wel zou moeten. En n vaccin moet niet, die mag
friezenfan2 schreef:@purny maar je kan toch gewoon de internationale code gebruiken uit de nl app?
Ga je naar New York? Ik denk eigenlijk dat je niets gaat hebben aan die app behalve als ze daar je test resultaat in zetten.
Mijn moeder gaat pas volgend jaar naar mijn oma omdat ze in december met pensioen gaat en het niet echt logisch is om dan daarvoor nog vakantie op te nemen.
corinep schreef:"
De vergelijkingen met de tweede wereld oorlog gaan mij ook wel heel erg ver... Maar blijkbaar roept deze situatie bij zoveel mensen toch dat soort gevoelens op. Moeten we daar geen compassie voor hebben?
Muze schreef:Ik heb afgelopen week weer een handvol mensen ban Facebook gegooid die maar blijven zaniken zeuren en ongepast reageren.
Heb er gewoon geen filter meer voor en geen zin meer in merk ik, om daar langs te moeten scrollen.