suffie schreef:Maar Shadow, dan zou half Nederland besmettelijk kunnen zijn, want iedereen die Corona heeft gehad, heeft anti-stoffen. Het gekke is alleen dat niet iedereen positief test.
Nee, het gaat niet om de antistoffen. De normale testen, zowel PCR als antigeentesten, tonen de aanwezigheid van virus aan. Het enige wat je niet altijd zeker weet is of het virus dat je vindt nog helemaal intact is en in staat om ook anderen te besmetten, of dat het alleen maar resten zijn van virusdeeltjes die al gedeeltelijk kapot zijn (en dan dus geen anderen meer kunnen besmetten.)
Dit laatste kan soms maken dat je positief test terwijl er geen virus meer is.
MAAR. Ik zou zeker ook rekening houden dat als er om je heen meerdere mensen besmettelijk zijn, dat je ook met antistoffen zelf ook opnieuw besmettelijk kunt worden. Minder besmettelijk waarschijnlijk, en korter, maar niet per se helemaal niet. (Dit soort dingen zijn volgens mij niet helemaal uitgezocht omdat andere landen proberen om die situatie uberhaupt niet voor te laten komen.)
Gem schreef:Nee, het gaat niet om ná het buitenland, het gaat (er bij ons) om vóórdat je naar Duitsland gaat.
Nou ja, Duitsland wil dus onze besmettingen niet, dat is duidelijk (en terecht.)
Maar heb je al eens zo'n test gedaan inmiddels, en was die nog steeds positief? Want verreweg de meeste mensen die geen actieve besmetting meer hebben tonen NIET positief.
Citaat:
Chauffeurs en binnenvaart werken nu eenmaal grensoverschrijdend maar ik durf wel te stellen dat wij op ons stalen, drijvende eiland een zeer geïsoleerd leven leiden.
Ja, dat zou ik wel verwachten. Maar volgens mij is de kans dat je dan alsnog positief test dan dus niet zo groot.