Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:29

Niet echt nee haha. Dus dan snap je mijn verbazing wel dat ik deze uitnodiging heb gekregen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:38

Ik krijg die uitnodiging al jaren. Terwijl ik 'alleen maar' artrose heb door een ongeluk. Het begrip kwetsbare groepen is gewoon nogal ruim.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:49

Ik heb astma, krijg de uitnodiging al jaren, maar maak er nooit gebruik van. Nu heb ik hem voor het eerst niet gekregen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:51

purny schreef:
friezenfan2 schreef:
Van de week op fb iemand op snooze gezet.
Als ik dan op fb kijk dan wil ik niet allemaal berichtjes lezen dat corona onzin is.
Wie weet ontvriend ik die persoon wel na deze snooze periode.

Ik heb er al een aantal ontvolgd/ontvriend die corona onzin vonden, verkondigden dat je verplicht moet worden gevaccineerd wilde je dingen doen... Heerlijk rustig hoor :D

Precies! Op Facebook zie ik eigenlijk niks meer wat met corona te maken heeft

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:56

Ik ook niet! Tijd geleden al heel selectief geweest in wat ik wel of niet wil zien daar. Nu zie ik weer leuke paardenpagina's en andere dingen waarin ik geïnteresseerd ben op FB.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:02

Jessix schreef:
Ik ook niet! Tijd geleden al heel selectief geweest in wat ik wel of niet wil zien daar. Nu zie ik weer leuke paardenpagina's en andere dingen waarin ik geïnteresseerd ben op FB.

Klopt ik krijg ook hele andere dingen te zien dan voorheen. Nieuwspagina's (behalve de lokalen omroepen) heb ik ontvolg. Wat ik nog zie is de werkelijke update omtrent corona in de provincie.

En Facebook wordt er een stuk rustiger van.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:19

Het schiet nu echt overal onhoog.
2 weken terug toen het in NL al zo steeg en bij ons nog niet zei ik nog tegen een familielid: wacht maar, over 2 weken is dat bij ons ook zo. Wij hadden gewoon 2 weken langer zomer weer.
En inderdaad, gisteren gingen de aantallen patsboem van 350 naar 1000.
Ook in Oostenrijk en Duitsland zijn nu records gemeld en in Italie gaat het ook weer scherp omhoog.
Eigenlijk is heel Europa nu een risicogebied.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:33

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:39

Het is niet zo gek dat de besmettingen stijgen. Eigenlijk valt het nog redelijk mee. Vreselijk veel natuurlijk, maar zonder maatregelen zou het exponentieel zijn, en het lijkt toch alsof heel veel mensen, inclusief de politiek, niet helemaal doorhebben wat dat nou betekent _O- Daarom is het ook zo belangrijk om een beetje in te dammen, het loopt zo snel de spuitgaten uit. Ik begrijp echt niet waarom ze nog zo lang wachten met maatregelen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:47

Deze week mijn zorgen geuit over stagiaires binnen de school. En dan ook omdat het al zoveel moeite kost om afstand te houden van stagiaires die vooral je nabijheid zoeken. Continu afstand afstand afstand. Maar toch weerstand want zou studievertraging opleveren. En ik dan ?
In een klaslokaal met ook dertienjarigen met geen mogelijkheid ramen open laveren tussen stagiaires die ook aan je eigen spullen zitten als ook je iPad om les te geven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:58

@coby het is dan toch aan school om stagiaires spullen uit te lenen. Dat is hier ook niet normaal bij 1,2,3e jaars stagiaires maar dat is wel wat nu gedaan wordt. Spullen delen gaat gewoon niet. Ik vind begeleiden verder best te doen op 1,5 meter afstand. Observeren zit ik voor in de klas ipv. Achterin. Of buiten de klas, deur is open en we hebben overal ramen (of nou ja dat is het streven)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:59

Ik was vandaag met een cliënte in het ziekenhuis. Top geregeld bij de ingang 2 dames die een mondkapje voor je in model vouwen zodat je hem gelijk goed op kan zetten. Had er zelf al 1 op, maar die mocht dus weer af.

Morgen voor het eerst een dienst op het werk waarbij ik het grootste deel van de dienst een mondkapje op moet. Ben benieuwd. Tot nu toe beperkt geweest tot korte momenten. Dat vind ik goed te doen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:27

lenaa_tje schreef:
@coby het is dan toch aan school om stagiaires spullen uit te lenen. Dat is hier ook niet normaal bij 1,2,3e jaars stagiaires maar dat is wel wat nu gedaan wordt. Spullen delen gaat gewoon niet. Ik vind begeleiden verder best te doen op 1,5 meter afstand. Observeren zit ik voor in de klas ipv. Achterin. Of buiten de klas, deur is open en we hebben overal ramen (of nou ja dat is het streven)

Mijn stagiaire moet gebruik maken van mijn iPad om les te kunnen geven met digibord. Evenals de muziekdocent die mijn iPad nodig heeft.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:30

Coby schreef:
lenaa_tje schreef:

Mijn stagiaire moet gebruik maken van mijn iPad om les te kunnen geven met digibord. Evenals de muziekdocent die mijn iPad nodig heeft.

Maar kan dat niet anders? Dat moet toch gekoppeld kunnen worden aan meerdere programma’s.
Wij wisselen toch ook van lokaal met onze iPads.

Stagiaires is altijd meer gedoe omdat er dan van alles aangemaakt moet. Vind ik wel noodzakelijk in Corona tijd.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:44

Veel mensen zeggen dat het aantal besmettingen niet belangrijk is...niet iedereen wordt ziek. Maar het gaat er dan toch juist om dat die besmette het door kan geven aan bijvoorbeeld iemand die er wel ziek van wordt en in ziekenhuis terecht komt. Ik zie het zo een besmette is 1 risico dus het aantal risico's stijgt met de dag. Er zijn vandaag dus bijna 6000 risico's bijgekomen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:50

Ninette schreef:
Veel mensen zeggen dat het aantal besmettingen niet belangrijk is...niet iedereen wordt ziek. Maar het gaat er dan toch juist om dat die besmette het door kan geven aan bijvoorbeeld iemand die er wel ziek van wordt en in ziekenhuis terecht komt. Ik zie het zo een besmette is 1 risico dus het aantal risico's stijgt met de dag. Er zijn vandaag dus bijna 6000 risico's bijgekomen.

Dat is ook wel zo. Maar ons doel in deze pandemie is de gezondheidszorg blijven beschermen. Dus zijn die opnames leidend.
Daarnaast is het aantal besmettingen minder betrouwbaar. Dat is immers afhankelijk van de testen. We hebben geen doorsnee van onze bevolking van bijvoorbeeld dagelijks 100 gemiddelde mensen die getest worden om zo een stabiele vergelijking te maken van de besmettingen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:54

lenaa_tje schreef:
Coby schreef:
lenaa_tje schreef:

Maar kan dat niet anders? Dat moet toch gekoppeld kunnen worden aan meerdere programma’s.
Wij wisselen toch ook van lokaal met onze iPads.

Stagiaires is altijd meer gedoe omdat er dan van alles aangemaakt moet. Vind ik wel noodzakelijk in Corona tijd.

Heel noodzakelijk maar blijkbaar geen noodzaak helaas. Geeft wat frustratie zeg maar. Maar goede om mee te geven !!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:56

Belachelijk zeg! Ik ben blij dat ze hier dan meer aanpassen. We hebben ook allemaal ons eigen schoonmaak setje voor het bord.
Nu heb ik redelijk het geluk van 1 lokaal.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:32

Fresen: "Ze gaan er hier van uit dat het nog wel anderhalf jaar kan duren voordat we hier van verlost zijn. Als er een vaccin is in het voorjaar dan duurt het volgens wetenschappers nog zeker een jaar voor het effect echt groot genoeg is. Vandaar dat er nu ook wordt nagedacht over een langetermijnplan, want je kunt het land niet zo lang in onzekerheid laten."

Ik ben heel benieuwd hoe we dit nog 1,5 jaar moeten volhouden. Zeker financieel gezien. Wat ik wel bijzonder vind is dat het in China nu heel rustig is. Het kan dus wel snel gedoofd worden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:36

opisop_shop schreef:
[ [url=m/Epyub4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5sl8hk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze wordt in mijn FB kring getoond, gedeeld, geliked en beaamd.
Vind het een nettere verwoording dan de originele # maar ze volgen nog steeds de regels niet goed natuurlijk.
Kan me echter wel voorstellen dat mensen dit volgen.

*Even edit gedaan ivm getoonde naam op de foto's

Wat een stomme post zeg... :') en dan heb ik het nog niet eens over die suffe smileys en taalfouten.
En is de hashtag nou ikdoenietmeermee of ikdoenietmee?

Ik zie echt zo'n Karen voor me die dit post :=

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:14

Laatst bijgewerkt door Princesj op 09-10-20 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link geanonimiseerd

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:29

tienus63 schreef:
Kennen jullie deze overzichtskaart al?
Deze laat de ontwikkeling van het aantal besmettingen over de afgelopen 7 dagen zien.
https://www.coronalocatie.nl/#%7B%22zoo ... 22:true%7D

Ja maar hij word pas echt interessant wanneer de ggd mee gaat werken en de hoeveelheid besmettingen per postcodegebied doorgeeft . Nu worden op basis van besmettingen in een gemeente naar grootte van kernen een getal weer gegeven.
Laatst bijgewerkt door Princesj op 09-10-20 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast i.v.m. aangepaste quote

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:55

Ik geloof niet dat die kaart zo werkt, want als ik op mijn gemeente op verschillende locaties klik kom ik op andere getallen uit. Zou het aantal gevallen zijn binnen de 2,5 km van de locatie waar je je punt in zet. Geloof ik ook niet helemaal, dan zouden we hier op 69 personen zitten, en vanaf hier in een straal van 2,5 km wonen niet echt heel veel mensen, woon zelf in een gehuchtje met 450 inwoners en in die 2,5 km worden 2 kleine dorpjes geraakt met 1400 en 1950 inwoners, maar die zitten er niet eens volledig in.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:58

Je kan je ipad desinfecteren.

Of eerst je handen als iemand de ipad gaat gebruiken.
Ik doe laboratorium werk en we werken met 7 mensen op 1 lab.

We lopen ook door elkaar heen en gebruiken dezelfde materialen.
Wij kennen allemaal nog niemand die corona heeft gehad.
Niemand heeft tot nu toe klachten gehad.
Misschien dat het vanaf nu dichterbij komt.

Coby schreef:
lenaa_tje schreef:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:59

Daarom maakte ik ook de opmerking dat het een statistiek is maar het kan wel accuraat worden wanneer de ggd’s de aantallen per postcode doorgeven.
Dan heb je een eerlijk beeld en volgens de who heeft elk mens daar ook recht op.