Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
moonfish13 schreef:Weet je wat helemaal mooi is?
Ik slik hydrocortison, een iets milder zusje van prednison als vervanger van cortisol.
En ondanks dat wij dus kunstmatig onze cortisol regelen, en dus teveel kunnen nemen zijn we aldus het Radboud en AMC geen risicogroep.
En dit spul is als je er een rekensom op loslaat, want 1 mg prednison is 4 mg hydrocortison, net zo erg.
Maar nee wij zijn geen risicogroep.
Nee we gaan enkel dood als we onze medicatie niet opnemen, maar het valt best mee!
Een diabeet, praktisch hetzelfde idee is wél risicogroep maar wij dus niet.
Wij als patiënt zeggen: geen risicogroep amehoela.
Maar inderdaad mensen met flink prednison zijn risicogroep.
Om die reden slik ik ook echt zo weinig mogelijk medicijnen, echt afgepast zodat mijn immuunsysteem het blijft doen.
Maar dat kan dus niet iedereen, 80% niet.
Die volgen een schema wat gewoon funest is voor zo’n virus.
raket schreef:Monique. Ik heb ernstig astma met dagelijks gebruik van prednison en antibiotica. En een experimentele operatie.
En ik verpleeg inmiddels covid patiënten in het ziekenhuis en het gaat prima. Ik ben gewend om met benauwdheid om te gaan denk ik.
Ik heb meer moeite met de combinatie van alle materialen. Nuts, bril, overal en handschoenen en masker uiteraard. Door de prednison heb ik het snel warm en met dat pak helemaal.
elnienjo schreef:lenaa_tje schreef:Wat ik wijsheid vind is mensen het recht geven om naar huis gehaald te worden. Dat kan nu niet omdat hun plek vergeven is dan. Je kan niet meer terug. Ook vind ik dat je de ruimte moet bieden voor ingeval 1 vast familielid. Al is dat eventueel dan in tuin/buitenruimte.
Bij de oma van mijn vriend mogen de bewoners niet eens zelf meer gebruik maken van de gezamenlijke tuin want dat is buiten.
Ik snap niet waarom ze niet meer terug zouden mogen. Je betaalt de huur toch door? En het personeel hoeft minder te doen.
En het is niet dat er nu een wachtrij staat te trappelen om opgenomen te worden in 'n verzorgingshuis, want niemand durft gaan.
moonfish13 schreef:Ik heb zo’n ventolin puffer voor mijn hooikoorts.
Voor het eerst, zonder kan ik benauwd worden zeker buiten.
Maar ik gebruik dat ding gemiddeld niet eens 1x per week, dus ja dan schaar ik dat niet onder risicopatiënt zijn qua benauwdheid.
Coby schreef:Nieuwste richtlijnen in het onderwijs zijn het volgende :
Indien 3 personen of meer (kinderen en/of medewerkers) binnen een groep klachten hebben van neusverkoudheid en/of hoesten en/of koorts, meldt u dit bij de afdeling Infectieziektebestrijding van GGD
Eerder waren dit nog twee.
En kinderen die vaker snotteren etc kunnen naar school.
pmarena schreef:Coby schreef:Nieuwste richtlijnen in het onderwijs zijn het volgende :
Indien 3 personen of meer (kinderen en/of medewerkers) binnen een groep klachten hebben van neusverkoudheid en/of hoesten en/of koorts, meldt u dit bij de afdeling Infectieziektebestrijding van GGD
SerieusLekker dan, zit je dan tussen de snotterende kinderen....
pmarena schreef:Coby schreef:Nieuwste richtlijnen in het onderwijs zijn het volgende :
En... onder behandeling betekent korter dan drie maanden gezien door longarts
SerieusLekker dan, zit je dan tussen de snotterende kinderen....