Dat is heel smal en file parkeren en onze Ford heeft een draaicirkel van vrachtwagen. Maar goed het lukte steeds en dan het water aan de bestuurderskant hebben dus klimmen over middenconsole om aan de andere kant uit te stappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
boyca schreef:Nou dat kostte mij ook bloed zweet en tranen op de Burgwal in Haarlem. Parkeren naast t water.
Dat is heel smal en file parkeren en onze Ford heeft een draaicirkel van vrachtwagen. Maar goed het lukte steeds en dan het water aan de bestuurderskant hebben dus klimmen over middenconsole om aan de andere kant uit te stappen
Morrie schreef:Bij huis parkeer ik in het zicht van de flat en ik weet zeker dat achter bijna ieder raam de (oudere) bewoners handenwringend staan te kijken of ik niks raak of niet doorschiet de tuin in.
Goof schreef:Siggislief schreef:Ik kan totaal geen file parkeren, en hier in een parkeervak voor de deur kan ik niet achteruit inparkeren
want de vakken zijn iets scheef dus je staat nooit recht er in...
heb het wel eens geprobeerd maar werd vierkant uitgelachen door een stel mannen die in de auto zaten.
Maar als ik de ruimte heb voor file parkeren wil ik het wel eens proberen, maar na 10 x in en uit steken ben ik het wel zat/beu.
Hoe los je het op dan als je niet achteruit en niet kan file parkeren?![]()
Achteruit inparkeren, ongeacht of het vak scheef loopt of niet, is toch gewoon een kwestie van de lijnen volgen in beide spiegels? Dan sta je er altijd prima tussen.
luuntje schreef:Was er afgelopen dagen niet iemand die een gracht in reed met parkeren?
Als mensen staan te kijken raak je gestresst en dan lukt parkeren vaak niet.
Citaat:Een automobilist is vanochtend tijdens het inparkeren op de Looiersgracht in het Centrum het water ingereden.
De automobilist kon zelf uit het voertuig komen, maar werd daarna door de politie aangehouden
omdat hij geen blaastest wilde doen. De auto is inmiddels uit de gracht getakeld.
De parkeerplekken bij de Looiersgracht hebben, zoals veel grachten, geen railing bij de grachtenrand.
De automobilist reed achteruit het parkeervak in, maar reed te ver door naar achter
en kwam te water. De auto dreef vervolgens af naar de andere kant van de gracht.
Esther schreef:Goof schreef:Oh ja, doodeng is het dan!
Bijzonder trouwens vandaag; ik reed naast een vrachtwagen op de snelweg een tunnel in. Ik reed 108 op de cruise sontrol (werkelijke snelheid is dan 104) en ik kwam de vrachtwagen serieus niet voorbij. Die reed dus dezelfde snelheid naar beneden als ik, ik vraag me soms echt af hoe het met die begrenzing zit.
Alleen de Nederlandse vrachtwagens zijn begrensd, buitenlandse niet.
luuntje schreef:Siggislief bedankt coor je foto.
Zo langzaam rijden is vervelend voor achterliggers.
Al zijn sommige drempels ook monsterlijk hoog.
Ik vind zelf die ovalen/ei drempels het vervelendste rijden.