Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:49

Nou dat kostte mij ook bloed zweet en tranen op de Burgwal in Haarlem. Parkeren naast t water.
Dat is heel smal en file parkeren en onze Ford heeft een draaicirkel van vrachtwagen. Maar goed het lukte steeds en dan het water aan de bestuurderskant hebben dus klimmen over middenconsole om aan de andere kant uit te stappen _O-

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:05

boyca schreef:
Nou dat kostte mij ook bloed zweet en tranen op de Burgwal in Haarlem. Parkeren naast t water.
Dat is heel smal en file parkeren en onze Ford heeft een draaicirkel van vrachtwagen. Maar goed het lukte steeds en dan het water aan de bestuurderskant hebben dus klimmen over middenconsole om aan de andere kant uit te stappen _O-

Ford kuga?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:05

Mijn velgen zijn echt zo vreselijk beschadigd, al toen ik de auto kocht.
Ik parkeer hem overal tussen behalve aan het water, ik ben doodsbang voor water want ik kan niet zwemmen. Ik heb een Volvo V70 dus een heel end auto. Mijn benedenbuurvrouw heeft een Panda en als ik haar zie parkeren, is dat een stuk moeilijker dan een V70 in een parkeervak zetten >;)

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:32

Was er afgelopen dagen niet iemand die een gracht in reed met parkeren?

Als mensen staan te kijken raak je gestresst en dan lukt parkeren vaak niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:16

Luuntje kijkende mensen is vervelend. Geeft stress. Zo onnodig.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:46

Ik parkeer niet bij een gracht. Ik moet dan altijd denken aan die vrouw in Kampen die jaren vermist was en bij baggeren van de IJssel met de auto gevonden werd.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:06

Bij huis parkeer ik in het zicht van de flat en ik weet zeker dat achter bijna ieder raam de (oudere) bewoners handenwringend staan te kijken of ik niks raak of niet doorschiet de tuin in. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 15:23

Morrie schreef:
Bij huis parkeer ik in het zicht van de flat en ik weet zeker dat achter bijna ieder raam de (oudere) bewoners handenwringend staan te kijken of ik niks raak of niet doorschiet de tuin in. :+

Hahahahaha, Ja dat voel je soms gewoon, van die starende ogen die hopen dat ze leedvermaak lol voorgeschoteld krijgen.

Ooit met de trailer moest ik op het wedstrijd terrein lastig parkeren en lieve mannen kwamen of ze dit voor mij moesten doen.
Nee hoefde niet.
In een vloeiende draai, zette ik hem op zijn plek. Ik had wel het hart in mijn keel van doe ongewenste aandacht.
Tot groot plezier van het vrouwelijke publiek, daar de aandacht voor het leedvermaak dat zou komen, door de mannen al was aangekondigd. Andere mannen richtten vervolgens hun leedvermaak pijlen op het duo die zo bedrogen uit kwamen._O-

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 18:05

Goof schreef:
Siggislief schreef:
Ik kan totaal geen file parkeren, en hier in een parkeervak voor de deur kan ik niet achteruit inparkeren
want de vakken zijn iets scheef dus je staat nooit recht er in...
heb het wel eens geprobeerd maar werd vierkant uitgelachen door een stel mannen die in de auto zaten.

Maar als ik de ruimte heb voor file parkeren wil ik het wel eens proberen, maar na 10 x in en uit steken ben ik het wel zat/beu.

Hoe los je het op dan als je niet achteruit en niet kan file parkeren? :o
Achteruit inparkeren, ongeacht of het vak scheef loopt of niet, is toch gewoon een kwestie van de lijnen volgen in beide spiegels? Dan sta je er altijd prima tussen.

Ik probeer het wel het file parkeren maar er is wel frustratie, en ik zoek altijd liever een plekje waar er meer plek is, en niet dat ik 10.000 x in-uit moet steken.

Maar achteruit inparkeren doe ik dan niet, en dat is gewoon vooruit er in.

File parkeren vooruit er in heb ik ook wel eens geprobeerd maar dat is 2 x geweest en daarna nooit meer gedaan.

luuntje schreef:
Was er afgelopen dagen niet iemand die een gracht in reed met parkeren?

Als mensen staan te kijken raak je gestresst en dan lukt parkeren vaak niet.

Ja klopt, maar werd ook meteen aangehouden omdat ie niet wou blazen.

Afbeelding

Citaat:
Een automobilist is vanochtend tijdens het inparkeren op de Looiersgracht in het Centrum het water ingereden.
De automobilist kon zelf uit het voertuig komen, maar werd daarna door de politie aangehouden
omdat hij geen blaastest wilde doen. De auto is inmiddels uit de gracht getakeld.
De parkeerplekken bij de Looiersgracht hebben, zoals veel grachten, geen railing bij de grachtenrand.
De automobilist reed achteruit het parkeervak in, maar reed te ver door naar achter
en kwam te water. De auto dreef vervolgens af naar de andere kant van de gracht.

Bron: Facebook AT5.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 18:12

Parkeren bij een gracht... doodeng.
Vind ik ook met die weggetjes waar water langs loopt...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 18:15

Wij woonden aan de gracht en vond het totaal niet eng. Maar dieptes in bergen, brrrrrrrrrrrr

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 18:15

Haha, hier een aankomende buschauffeur die les kreeg in zo'n hele grote coach bus door een vrij klein straatje. Ze keek een beetje benauwd :(:) Maar de bus leek ook veel minder goed te passen dan de stadsbussen die daar rijden, terwijl die ook niet klein zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 19:00

Ik reed daarnet achter iemand die 50 reed waar je 60 mocht en ook nog es afremde tot 40 voor de hobbel die je makkelijk met 60 kan nemen. :x Ik heb op dat hele stuk nog nooit zo vaak terug moeten schakelen naar z'n 3. Hele rij achter ons natuurlijk. Goddank ging ie bij het stoplicht een andere kant op en kon ik mooi even kijken wat er nou precies achter het stuur zat. Zoals ik al dacht, een oudere man met zijn net zo oudere vrouw ernaast. (sorry maar het zijn vaak de oudjes die zo langzaam rijden)

Ik vind 60 al langzaam maar 50 is helemaal erg. :') En dan ook nog onnodig afremmen.....nouja, ik ben mijn ergernis kwijt. :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 19:06

Ik heb gisteren weer ervaren dat ik met mijn auto geen verkeersdrempels met 50 kmu kan nemen, sorry als je achter me rijdt, maar ik weet wat reparaties kosten, ik rem af ….

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 19:32

Ik kan het niet eens met 50 km vanwege mijn rug. Dan kan ik de dag erna niet meer lopen en wellicht later ook nog. Dus sorry als je achter mij rijdt. Als het moet ga ik zelfs met 30 km er over heen. Maar ik spuit daarna wel weer de toegestane snelheid weg zodat ik de mens achter mij niet ophoud als ik zo langzaam moet gaan.
Als ik bij iemand anders in de auto zit, dan kom ik met mijn bibs omhoog zodat de klap opgevangen wordt door mijn benen en niet door mijn rug.

Oudere mensen hebben vaak fragieler lichaam waardoor ze er niet meer overheen kunnen klappen zoals de jongeren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 19:48

Ik ben gewoon heel zuinig op mijn auto dus ik rij ook met minder vaart over drempels of stoeprandjes

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 19:50

Sorry als ik rugpijn heb rem ik echt extra voor hobbels…

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 20:00

Ik rem ook iets meer voor hobbels.
Vooral als ik weet dat ze extreem zijn.
Ik span bij hobbels bewust mijn rugspieren aan. Zodat niet mijn tussenwervel +rugwervel het moet doen.
Maar juist mijn spieren die de klap opvangen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 20:03

Siggislief bedankt coor je foto.

Zo langzaam rijden is vervelend voor achterliggers.
Al zijn sommige drempels ook monsterlijk hoog.

Ik vind zelf die ovalen/ei drempels het vervelendste rijden.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 20:40

Esther schreef:
Goof schreef:
Oh ja, doodeng is het dan!

Bijzonder trouwens vandaag; ik reed naast een vrachtwagen op de snelweg een tunnel in. Ik reed 108 op de cruise sontrol (werkelijke snelheid is dan 104) en ik kwam de vrachtwagen serieus niet voorbij. Die reed dus dezelfde snelheid naar beneden als ik, ik vraag me soms echt af hoe het met die begrenzing zit.

Alleen de Nederlandse vrachtwagens zijn begrensd, buitenlandse niet.

Buitenlandse zijn ook begrenst in Europa. Mijn vader en broertje zijn chauffeur. Die begrenzing is alleen voor zelf gas geven, met een afdaling gaat de vrachtwagen harder. Dan begrenst hij niet.

Van de week ook een droeftoeter. Was aan het inhalen met 115, terwijl je maar 100 mag. Zie een audi in mijn binnen spiegel aankomen. Behoorlijk hard. Gaat vervolgens naar rechts om over de invoegstrook alles in te halen om er dus rechts voorbij te gaan. Wie staan er naast elkaar stil voor het stoplicht? Die degene van de audi en ik. :')
Zoveel tijd heeft zijn gehaast opgeleverd.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 20:41

luuntje schreef:

Die probeer ik altijd tussen de wielen te nemen, dan merk je er niks van als je auto breed en hoog genoeg is tenminste

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 21:14

Morrie schreef:
luuntje schreef:

Die probeer ik altijd tussen de wielen te nemen, dan merk je er niks van als je auto breed en hoog genoeg is tenminste

Zelfs met een Aygo werkt dat perfect :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 21:50

Ik rem ook af voor hobbels hoor, tenzij ik ze ken. Zo best is de vering niet meer, maar de weg is ook vaak genoeg niet zo aangelegd dat je ze werkelijk met een bepaalde snelheid kunt nemen. Dus dan liever voorzichtig.

Die eitjes vind ik prima, daar heb ik niet zo'n last van. Die gele dingen die je op het wegdek schroeft, die kunnen echt heel naar zijn. (En de gemeente had ze hier laatst verkeerd aangelegd met een paar auto's die er op bleven steken.)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 21:58

luuntje schreef:
Siggislief bedankt coor je foto.

Zo langzaam rijden is vervelend voor achterliggers.
Al zijn sommige drempels ook monsterlijk hoog.

Graag gedaan, ik kwam hem gisteren dacht ik al tegen op FB van AT5 vandaar dat ik het wist.
En zag dat ook weer een nieuwe in de sloot terecht is gekomen in Nieuw West dacht ik,
en deze moest wel gered worden door de brandweer. _O-

https://www.at5.nl/artikelen/229518/bra ... west-halen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 03:31

Ik haat drempels. Lage auto...
En met de bus elke keer klap in de rug. Behalve die bolletjes, daar zoeft de bus zo over.

Drempel top 10
vogelweg tussen Almere en Zeewolde,
kiekmuure Harderwijk,
centrum van Uddel,
Kasteel Staverden,
Pinksterbloem Apeldoorn,
Alle drempels in de wijk Frankrijk (Harderwijk)
Zuiderzeestraat tussen Hattemerbroek en Zwolle
Centrum Zeewolde
Lelystad liggen er ook een paar onmogelijk
Stadshagen Zwolle

Aanslag op het materieel maar vooral mijn rug...