Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:01

Je kan een gram niet in een maatschepje hebben, een maatschepje meet volume en het hangt van het soortelijk gewicht af hoeveel volume je nodig hebt om een gram te krijgen. Ter verduidelijking: voor een gram veren heb je een veel groter schepje nodig dan voor een gram lood.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:03

Lalidan schreef:
Je kan een gram niet in een maatschepje hebben, een maatschepje meet volume en het hangt van het soortelijk gewicht af hoeveel volume je nodig hebt om een gram te krijgen. Ter verduidelijking: voor een gram veren heb je een veel groter schepje nodig dan voor een gram lood.

dan zoek ik een klein maatschepje die ik gewoon in een winkel kan kopen,
En dan weeg ik thuis wel een keer af hoeveel dat is in dat schepje en dan zet ik er een streepje in

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:07

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:22

Lalidan schreef:
In dat geval: heb je niet gewoon een theelepeltje over? :)) Anders kan je bij kookwinkels kijken, dille en kamille, hema, blokker etc: https://www.hema.nl/maatlepels-5-delig-80830014.html https://www.dille-kamille.nl/maatlepelt ... =maatlepel (blokker heeft ze ook los als je geen set wilt), https://www.xenos.nl/search?q=maatlepel
Action wil ze ook nog wel eens hebben.

ah top!
even naar de hema en blokker dus. die zitten vaak wel bij elkaar in winkelcentra namelijk :+
als het er meer zijn maakt niet uit.
kan ik wellicht voor meer dingen gebruiken die op ik een paar grammen moet afmeten.
Makkelijk als het bij de potjes op stal erbij kan. weet ik altijd precies hoeveel erbij moet namelijk :j

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:07

Tip; ik heb voor de zware medicatie van mijn vorige paard de bakjes gehaald bij een sushi bezorgtent waar ze vaak de wasabi in leveren. Die kreeg ik zo mee, ondanks dat ik wilde betalen. Dat was makkelijker met klaarzetten/afmeten.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:41

lovelyfiefy schreef:
ik ben op zoek naar een gram maatschepje.
Maar het liefst gewoon een winkel waar ik dus zo even binnen kan lopen om deze te halen.

een kook winkel?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 00:49

Ik zoek een leverancier liefst in Nederland of EU voor deze bootjes, merk FWU-long(china). Of vergelijkbaar van goede kwaliteit.

Afbeelding

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:46

Ik zoek dit hoofdstel. Geen idee wanneer deze gemaakt is maar ik zou m heel graag willen hebben en kan m niet vinden.....Afbeelding

Voor zover ik weet is het de Harrys horse glamour goud/bruin, ik zoek m in maat full.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 22:19

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:06

Ik zoek dit rokje of soortgelijke rokje.

Deze is van de primark/atmosphere. In maat m,l of xl. Ik zit tussen deze maten in,haha. Ik heb deze zelf een hele tijd terug gekocht in maat s of xs en ik vind hem zo mooi. Maar helaas door medicatie flink aangekomen dus rokje past niet meer :(
Afbeelding

Ik heb al gekeken op marktplaats en vinted maar kom het niet tegen. Misschien zitten hier beter speurneuzen :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:14

dalena schreef:
Ik zoek dit rokje of soortgelijke rokje.

Deze is van de primark/atmosphere. In maat m,l of xl. Ik zit tussen deze maten in,haha. Ik heb deze zelf een hele tijd terug gekocht in maat s of xs en ik vind hem zo mooi. Maar helaas door medicatie flink aangekomen dus rokje past niet meer :(
[ [url=m/EEihlt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb al gekeken op marktplaats en vinted maar kom het niet tegen. Misschien zitten hier beter speurneuzen :)

https://www.vinted.nl/dames/kleding/rok ... a-lijn-rok

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:38

HELD! :D en ook nog geen verzendkosten!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:48

Oh! Dat is helemaal super. Graag gedaan :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:54

Ik zoek een praatgroep over de ervaring met Alzheimer van een familielid.Niet zoiets als het Alzheimer café,maar puur over de ervaring en impact.Omgeving Nijmegen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:20

Britta31 schreef:
Ik zoek een praatgroep over de ervaring met Alzheimer van een familielid.Niet zoiets als het Alzheimer café,maar puur over de ervaring en impact.Omgeving Nijmegen.

Misschien heb je hier iets aan: https://www.alzheimer-nederland.nl/regi ... telzorgers . Het duurt nog wel even, het is pas 4 april.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:41

Daar heb ik over gebeld,maar dat is meer voor informatie niet om je verhaal kwijt te kunnen.Ik kan er nog steeds niet over praten zonder te janken en dat is daar niet de plek voor.Ook komen er mensen met beginnend Alzheimer en het is niet goed als ik het horror verhaal over de verloop van de Alzheimer van mijn moeder vertel.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:46

Wat vreselijk, het is echt een rotziekte ;(

Misschien zou je een eigen topic kunnen openen op MWS? Daar krijg je waarschijnlijk meer tips dan hier in het algemene topic.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:55

Het gaat mij meer om mijn verhaal persoonlijk te delen met mensen met dezelfde ervaring.Mijn moeder had niet de " gewone" Alzheimer,maar kwam in een mensonwaardige hel terecht en dat verhaal wil ik graag delen met mensen die weten waar het over gaat.Maar om nu in professionele hulp te gaan gaat ook te ver.Gewoon mijn verhaal een keer kwijt en een potje janken.Ach,zo erg is het niet hoor.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:37

Wat is nou een goede vervanger van de rooibos aardbei slagroom thee van de aldi? Ik heb nog maar 1 zakje ;( :+

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 17:45

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:29

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:42

Britta31 schreef:
Het gaat mij meer om mijn verhaal persoonlijk te delen met mensen met dezelfde ervaring.Mijn moeder had niet de " gewone" Alzheimer,maar kwam in een mensonwaardige hel terecht en dat verhaal wil ik graag delen met mensen die weten waar het over gaat.Maar om nu in professionele hulp te gaan gaat ook te ver.Gewoon mijn verhaal een keer kwijt en een potje janken.Ach,zo erg is het niet hoor.

Er zijn zogenaamde Alzheimer cafe’s. Dat klinkt anders dan het is. Maar ik denk dat je dit zoekt. Je kunt ook contact opnemen mer de patiëntenvereniging hersenletsel.nl. Wellicht weten zij nog wat.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:55

Ik heb al contact gehad met iemand van het Alzheimer café.Ik ga gewoon 4 april naar het Alzheimer cafe en zie wel hoe het gaat.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:03

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:10

Dat kan ik je sowieso binnen enkele dagen vertellen. :') Ik vond die ook zo lekker!