Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:53

Frustratie.

Nu al 2 dagen achter elkaar dat ik op pakketje (past door brievenbus) wacht via PostNL. Zie ik gisteren staan "bezorger onderweg" om 22.00 nog niets en vanochtend staat er bezorgmoment vandaag.. en tot nu toe nog steeds "zending is bij postnl"

En ze zouden nieteens op tzelfde adres geleverd worden. 1 thuis en 1 op mn werk -_-

Grmbllll

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:37

Ik begreep dat er weer wat problemen zijn met leveren bij PostNL (door staking?)

En die van die deken met 10 euro retour. Dan had ze maar nieuw moeten kopen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:47

Ugh frustrerend. Staat nog altijd bij beiden "bij PostNL" dus verwacht vandaag ook niets meer te ontvangen.

Maar snap niet dat ze gisteren niet hebben geleverd.. smiddags waren ze in de buurt want weer n ander pakketje dat ik naar PostNLpunt om de hoek heb laten sturen (omdat k niet thuis kon bljven) die kon ik wel smiddags keurig ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:51

Alja schreef:
Anoniem schreef:
Koekoek... garantie tot aan de deur, moet je niet een maand later mee aan komen zetten. Dan had ze m bij een winkel moeten kopen.

Dat vind ik dan weer een grappig antwoord :)
Ik zou ook zo denken maar ik verkoop rijbroeken en iemand uit mn dorp heeft er twee gekocht van me.
Bekeken en gecontroleerd en alles was goed.
Krijg ik de volgende dag een bericht dat ze beide kapot zijn gegaan tijdens het dragen en ik wist niet zo goed hoe ik het moest oplossen maar 90% van de bökkers vind dat ik het geld terug moet geven terwijl als ik het in dit topic had gevraagd er een ander antwoord zou komen?

Ik neem aan dat je zelf het verschil wel ziet tussen 1 dag en 1 maand?

Al vind ik sowieso met particuliere verkoop; verkocht is verkocht. Ze had ze ook bij jou thuis even aan kunnen trekken, ik snap niet hoe je 2 rijbroeken in 1 dag aan gort kunt krijgen maar goed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:23

Rachelle: Ze zijn daar gepast. Het is ook een lucratief handeltje. Is een bulkaankoop van 50 stuks geweest die nu worden door verkocht, dus zo particulier vind ik dat ook niet meer, dat is echt handelen.

Maar ik vind ook dat als ze na een dag kapot zijn, je hun moet terug laten komen (en dan direct, nu laat je het gewoon maar zijn voor wat het is?) Je kunt op zijn minst kijken wat er aan is?

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:47

Ik koop ook eens wat op Marktplaats, vraag duidelijk ‘wil je het verzenden met Post NL’ ‘ja ik verzend het met Post NL’.. dus ik ga er vanuit dat ze met Post NL verstuurd. Krijg ik maandag de track and trace link van DHL?!?! Post NL is veel sneller met bezorgen, DHL is traag vind ik. Krijg mijn pakket ook pas morgen (tussen 08.00/18.00), maar ik was echt kwaad.. krijg ik het slappe excuus; sorry maar 1 november is een nationale feestdag en ik vind dat je echt heel vervelend reageerd.

Wat een t*** zeg.. het gaat mij om het principe. Ik betaal geen €6,95 aan je om via DHL te versturen {:)-:(

Sorry moest even m’n gal spuwen bah..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:56

PrinceAmos schreef:
Ik koop ook eens wat op Marktplaats, vraag duidelijk ‘wil je het verzenden met Post NL’ ‘ja ik verzend het met Post NL’.. dus ik ga er vanuit dat ze met Post NL verstuurd. Krijg ik maandag de track and trace link van DHL?!?! Post NL is veel sneller met bezorgen, DHL is traag vind ik. Krijg mijn pakket ook pas morgen (tussen 08.00/18.00), maar ik was echt kwaad.. krijg ik het slappe excuus; sorry maar 1 november is een nationale feestdag en ik vind dat je echt heel vervelend reageerd.

Wat een t*** zeg.. het gaat mij om het principe. Ik betaal geen €6,95 aan je om via DHL te versturen {:)-:(

Sorry moest even m’n gal spuwen bah..

Ik moet bekennen dat ik minder problemen heb met DHL dan PostNL. En bij DHL reageren ze ook gewoon op je klacht. PostNL reageert bij mij vaker niet dan wel :P

De ene is maandag verzonden naar postNL en de andere dinsdag. Ziet er naar uit dat ik vandaag net als gisteren niets ontvang. Tenzij t met de bezorgers mee is gegaan maar niet gescand.

Koop daardoor ook t liefst in de winkel.. maarja sommige dingen vind je niet zo snel of veel duurder. Geduld... komt wel goed voor ons haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:05

Ik heb juist liever PostNL, is een vaste bezorgster, echt een fijn mens. Ook nooit problemen mee met bezorgdagen of tijden dat dat vertraagd is. DHL vind ik minder fijn, duurt al snel 2 dagen langer voor je het binnen hebt. Daarbij vind ik het ook echt niet netjes dat je €6,95 betaald voor verzending en dat ze dan een andere (en goedkopere) bezorgdienst kiest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:10

DeMolenhoek schreef:
Rachelle: Ze zijn daar gepast. Het is ook een lucratief handeltje. Is een bulkaankoop van 50 stuks geweest die nu worden door verkocht, dus zo particulier vind ik dat ook niet meer, dat is echt handelen.

Maar ik vind ook dat als ze na een dag kapot zijn, je hun moet terug laten komen (en dan direct, nu laat je het gewoon maar zijn voor wat het is?) Je kunt op zijn minst kijken wat er aan is?

Aaah... dat vind ik een ander verhaal ja... hangt een beetje tussen particulier en handelen in ja..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:25

xJitskee schreef:
Ik heb juist liever PostNL, is een vaste bezorgster, echt een fijn mens. Ook nooit problemen mee met bezorgdagen of tijden dat dat vertraagd is. DHL vind ik minder fijn, duurt al snel 2 dagen langer voor je het binnen hebt. Daarbij vind ik het ook echt niet netjes dat je €6,95 betaald voor verzending en dat ze dan een andere (en goedkopere) bezorgdienst kiest..

Dat is idd niet netjes.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:34

Abercrombie schreef:
Ik begreep dat er weer wat problemen zijn met leveren bij PostNL (door staking?)

Ik neem aan dat je mij bedoeld?
Zoals ik al zei ik maak geen issue van dat hij gedeeltelijk kapot is, omdat ik het in dit geval zelf kan maken, maar kom
3 maten verschil?
Hoezo nieuw moeten kopen, dan moeten we marktplaats maar afschaffen en alles nieuw kopen?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:37

Donna89 schreef:
Abercrombie schreef:

Zoals ik al zei ik maak geen issue van dat hij gedeeltelijk kapot is, omdat ik het in dit geval zelf kan maken, maar kom
3 maten verschil?
Hoezo nieuw moeten kopen, dan moeten we marktplaats maar afschaffen en alles nieuw kopen?

Ze bedoelde degene die 10 euro terug wou ontvangen na een maand de deken al in bezit te hebben gehad.

upendo schreef:
Vraagje;
Ik heb ruim een maand geleden een deken weggedaan die duidelijk gebruikt was met foto's hiervan.
Nu krijg ik een maand later een bericht, dat de buiksingel los is gekomen en dat een voorsluiting geknapt is. Ze wil nu 10 euro terug hebben.

Ik ben daar eigenlijk niet zo blij mee... Wat vinden jullie?

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:39

Ik had gisteren ook zoiets .ik heb 3 Afrikaanse witbuikegeltjes te koop staan. Prijs is €100,-
Krijg ik eem bericht van een man die er eentje wilde voor zijn zoontje maar niet heel veel geld had te besteden.
Of hij hem dan voor niks mocht komen ophalen .
Ik stuur een berichtje terug hoe hij denkt voor het dier te zorgen als hij al het geld niet heeft om het egeltje aan te schaffen en het antwoord nee was.
Kreeg ik toch een kwaad berichtje terug. Ik deed het alleen voor het geld en gaf niks om de egeltjes en nog veel meer.
Heb hem succes gewenst met vinden van een gratis egeltje.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:48

Oh sorry dan heb ik niks gezegd.. haha Daar heb ik overheen gelezen.
Maar daar ben ik het dan weer mee eens haha

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:25

amigamia schreef:
Ik had gisteren ook zoiets .ik heb 3 Afrikaanse witbuikegeltjes te koop staan. Prijs is €100,-
Krijg ik eem bericht van een man die er eentje wilde voor zijn zoontje maar niet heel veel geld had te besteden.
Of hij hem dan voor niks mocht komen ophalen .
Ik stuur een berichtje terug hoe hij denkt voor het dier te zorgen als hij al het geld niet heeft om het egeltje aan te schaffen en het antwoord nee was.
Kreeg ik toch een kwaad berichtje terug. Ik deed het alleen voor het geld en gaf niks om de egeltjes en nog veel meer.
Heb hem succes gewenst met vinden van een gratis egeltje.

Kansloos dat soort mensen. :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:25

En denk ook maar niet dat ze iets weten over hoe je een egeltje moet houden.
Gewoon in een opwelling een diertje willen.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:30

bruintje123 schreef:
En denk ook maar niet dat ze iets weten over hoe je een egeltje moet houden.
Gewoon in een opwelling een diertje willen.

Dat denk ik dus ook. Ik wil wel dat ze goed terecht komen. Ze zijn hartstikke leuk.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:03

Oké die zijn leuk!

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:12

_mexx_lady_ schreef:
Oké die zijn leuk!

Ja heel leuk.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:15

Donna89 schreef:
Abercrombie schreef:

3 maten verschil?

Nee dat ging niet over jou :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:26

Ik word voor oplichter uitgemaakt omdat ik vraag of ze het al over heeft gemaakt. Ik hoor al 3 dagen 'ja ik ga het overmaken hoor!' En dan ben ik de boeman als k vraag of ze het al over heeft gemaakt of dat ze geen interesse meer heeft. Koekwaus. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:30

Ik dacht naar aanleiding van een tip om mijn springzadel ook maar op MP te zetten ipv alleen de belgische variant. Blijkt dat je moet betalen voor MP. Dan maar niet :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:34

Pff nu weet ik waarom ik geen kinderkleding meer op Markplaats zette. Heb er nu winterjassen opstaan, echt zo goed als nieuw en gewoon geen reacties of een bod van 5 euro. Zijn jassen van 80 euro. Pffff. Ik ga ze weggeven binnenkort denk ik. Aan iemand die het supergoed kan gebruiken. Zal eens kijken.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:05

Kleding heb ik er ook af gehaald. Dat gaat op fb beter zegt men.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:26

Suzanne F. schreef:
Pff nu weet ik waarom ik geen kinderkleding meer op Markplaats zette. Heb er nu winterjassen opstaan, echt zo goed als nieuw en gewoon geen reacties of een bod van 5 euro. Zijn jassen van 80 euro. Pffff. Ik ga ze weggeven binnenkort denk ik. Aan iemand die het supergoed kan gebruiken. Zal eens kijken.

Kinder kleding is echt kansloos idd (heb overigens zelf 1x iets gekocht...maar dat viel mij zwaar tegen...de omschreven staat was absoluut niet de werkelijkheid..en het was nog niet eens een koopje oid...)

Overigens zelf dit jaar voor dochtertje deze jas gekocht

https://www.debijenkorf.nl/le-big-garin ... untry%3DNL

Ben benieuwd wat voor een biedingen ik haar op ga krijgen als dochtertje er niet meer in past (ze is 3)