Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vanspeijk schreef:Oh!![]()
En wat is de beste manier om een kiwi te eten? zo lepelen lukt bij mij nooit om de een of andere reden, en als ik 'm schil zit je met dat witte stuk in het midden... Waarom is fruit zo lastig
vanspeijk schreef:Hoe zit het met de balans van blinde mensen?
Ik moest vandaag op hardlooptraining op 1 been staan en mijn ogen dichtdoen. Je raakt dan super snel uit balans. Hoe werkt balans dan precies, wat heeft het met je zicht te maken en if so, hebben blinde mensen daar dan geen last van?
Marion_ schreef:Waarom midgetgolf in Nederland 'midgetgolf' heet en niet gewoon zoals in het engels 'minigolf'.
Ik had namelijk nooit echt bij de naam stil gestaan totdat ik iets over midgetgolf zei tegen een Amerikaanse vriendin en ze keihard begon te lachen
Opzich snap ik de naam, maar waarom is het hier anders (maar wel met Engelse term, terwijl 'mini' in het NL eigenlijk ook veel logischer zou zijn?)
vanspeijk schreef:Hoe zit het met de balans van blinde mensen?
Ik moest vandaag op hardlooptraining op 1 been staan en mijn ogen dichtdoen. Je raakt dan super snel uit balans. Hoe werkt balans dan precies, wat heeft het met je zicht te maken en if so, hebben blinde mensen daar dan geen last van?
Sammie schreef:Ik vermoed dat ze in Engeland/amerika bij de midgetgolf ooit een soort zwarte pieten discussie hebben gehad en blijkbaar deze hebben verloren ten gunste van de midgets in Amerika :D Mini is trouwens de afkorting van miniature (En dus weer vergelijkbaar qua betekenis met midget)
Overigens heeft de overkoepelende sportbond sinds 2010 wel gewoon minigolf in de naam ipv midgetgolf
amkeVH schreef:Misschien 18+ ? dus voor de zekerheid even in spoiler.Spoiler:
Waarom word het vrouwelijke geslachtsdeel eigenlijk geassocieerd met een poes?![]()
Citaat:http://www.takeourword.com/pt.html
Pussy as a slang term for the female pudenda is thought to derive ultimately from Low German puse "vulva" or Old Norse puss "pocket, pouch". It didn't arise in English with a sexual meaning until the 19th century, but prior to that it had been used to refer to women in general (16th century). It has since also come to mean "effeminate, feeble, or homosexual men or boys" (20th century).
Knert schreef:Waarom de windwijzer op de kerk een haan is.
Citaat:De meest voorkomende windvaan is de windhaan. Deze wordt vaak gebruikt als windwijzer maar waarom? Daar zit een hele symboliek echter. Op de toren is hij de waarschuwer voor iedereen die omhoog kijkt (denk aan de haan van Petrus die drie keer kraaide!) Hoog op die toren begroet de haan de opgaande zon ( = Christus). Hij helpt ook wel de torenwachter te waken tegen brand, dus tegen zijn collega de rode haan. Op Lutherse kerken staat een zwaan.
claudiadvx schreef:amkeVH schreef:Misschien 18+ ? dus voor de zekerheid even in spoiler.Spoiler:
Waarom word het vrouwelijke geslachtsdeel eigenlijk geassocieerd met een poes?![]()
Ben ik ook wel benieuwd naar want het lijkt er niet eens op![]()
Ah! Misschien omdat een poes vrouwelijk is. Maar eigenlikk heeft het dan nog niks met het geslachtsdeel te maken