legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:43

Oh nee, nevica, dat is er wel een voor ons zeg, alle drie de kleuren gehad zelf <3
Welk merk is dat?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 00:25

Nicole288 schreef:
Oh nee, nevica, dat is er wel een voor ons zeg, alle drie de kleuren gehad zelf <3
Welk merk is dat?

Clementoni! Ik zie hem hier zo nu en dan bij de Kruidvat voor 7 euro geloof ik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 00:58

Leuk hoor al die puzzels.zoveel verschil ook in legstijl puzzelstijl en snelheid.

Vreemd dat de verkoop zo traag gaat bij iedereen. Hier raakte ik ze ook niet kwijt :n een keer gelegd maar zelfs voor 1 euro geen interesse. Ik heb ze uiteindelijk deels in de puzzelruil kast gelegd en deels afgegeven bij een verzorgingstehuis bij de dagopvang.

Helaas nu helemaal geen tijd voor welke hobby ook. En als ik de tijd heb ben ik domweg te moe ervoor -O-

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 22:08

Die verschillen in legstijl zijn idd leuk om te zien :j

Ben benieuwd hoe shettepret de puzzels legt die ik ook gelegd heb :D

Hier vandaag met dit schatje begonnen.
Kleine puzzel maar wel een pittige volgens mij.
Ook weer met van die leuke stukjes.
Al vind ik smidt niet zo lekker wegleggen.

Oh de upload doet het niet :(

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 22:35

Ik heb nog wat puzzels te koop via m'n moeder. Meeste 1000 stukjes en twee haastra's. Mocht iemand interesse hebben kan ik een pbtje sturen met foto's :)

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 10:08

Komen weer leuke puzzels langs!
En inderdaad leuk om de verschillende legstijlen te zien.

Ik leg altijd eerst de rand en daarna ga ik kijken welk gedeelte van de puzzel ik het eerste wil leggen. Die sorteer ik uit en dan ga ik leggen.

Ik was toch nog eerst begonnen met een andere puzzel. Die was al open gemaakt en mijn stiefdochter was begonnen met de rand sorteren (13 stukjes nog maar gevonden) maar die wilde hem toen toch niet meer leggen :P . Dus ben ik die eerst gaan doen. Inmiddels is ie ook al direct klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Deze was ook erg leuk en makkelijk wegleggen.

Van de week ga ik echt beginnen aan die van jou Saul. Weet alleen nog niet welke eerst. Ik ga er denk ik gewoon blind in, pak een zak uit de doos en kijk dan pas welke het is geworden.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 10:20

Oh die is ook prachtig .

Met cartoon of fellere puzzels begin ik nooit met de rand.
Met lastigere puzzels wel :P

Inmiddels doet de bokt upload het weer.

Hier ben ik gister mee begonnen.
Afbeelding

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 10:26

Oooh, dit is ook weer zo'n leuke!!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 00:00

Mijn tactiek is inderdaad ook altijd met de rand beginnen. Daarna leg ik alle stukjes om mijn puzzel heen, beetje op kleur bij elkaar en begin van daaruit te puzzelen.

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 10:28

Afbeelding
Ik heb er ook weer een klaar. Deze was makkelijk.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:47

Hij ziet er niet perse makkelijk uit! Wel een hele mooie.

Ik dacht even snel een kleine puzzel tussendoor te leggen.
Hij valt een beetje tegen haha.
Kan echt alleen overdag met zoveel donkere stukjes ..

Afbeelding

Ik had wel gezelschap. In een beetje dezelfde kleurstelling :))

Afbeelding

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 17:26

Ik denk dat ik mijn puzzel weer in de doos doe. Ik vind er niks meer aan, de lucht is niet te doen.
Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:34

Oef herkenbaar hoor!

Ik heb ook 1 puzzel gehad met lucht waar ik niet uit kwam.
Heb toen 1 voor 1 alle stukjes geprobeerd :=

De mijne gaat ook niet heel hard. En nu is het te donker.
Aparte vorm ook. Had ik niet verwacht.

Afbeelding

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:48

Saul schreef:
Oef herkenbaar hoor!

[ [url=m/jP10ez.jpg]Afbeelding[/url] ]

1 voor 1 proberen is bijna geen beginnen aan, het zijn er nog zoooo veel.

Die van jou is wel leuk! Hoeveel stukjes is 'ie?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:49

Ik doe veel puzzels met grote stukken lucht of water oid. Is soms frustrerend inderdaad. Ik sorteer sowieso alle stukjes op vorm en dan maar gewoon gaan proberen. Betere tips heb ik ook niet. :+ Maar heb ze op die manier wel allemaal gedaan.

Hoeveel stukjes is dat dan saul? Inderdaad bijzondere vorm. Wel leuke afbeelding. Heb je geen tafellampje oid?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 19:05

Ligt ook aan de kwaliteit van de puzzel of ik 't probeer. Ik had er laatst 1 met een heel stuk zwart en alle stukjes paste overal, maar was het toch net niet. Door y ontbreken van wat structuur of kleur kon ik daar niets mee, dus niet afgemaakt.

Deze afgerond. Een van haasteren van de kruidvat. Dit zijn wel puzzels die ik echt met het voorbeeld erbij moet maken want anders is het niet te doen met al die mensjes. Even van de doos want ik was vergeten een foto van de puzzel zelf te maken :o
Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 22:05

Independence schreef:
Saul schreef:
Oef herkenbaar hoor!

[ [url=m/jP10ez.jpg]Afbeelding[/url] ]

1 voor 1 proberen is bijna geen beginnen aan, het zijn er nog zoooo veel.

Die van jou is wel leuk! Hoeveel stukjes is 'ie?

Mijn uitsmijter vraagt ook om stukje per stukje. Het kost wat tijd, maar dan heb je ook wat. Wat veel helpt is de stukjes op vorm sorteren en in een raster leggen. Moet je wel zin in hebben natuurlijk, maar als ik zo ver was dan zou ik hem ook af willen hebben.

Afbeelding

Bij deze zijn de stukjes trouwens echt uniek. Als ik twijfel of het wel past dan is het meestal niet het juiste stukje.
Afgelopen week maar weinig gedaan, omdat ik niet helemaal fit ben. Ondertussen al ruim drie weken aan het hoesten en sinds een kleine week zit ook m’n neus verstopt.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 22:18

Het zijn nog ongeveer 200 stukjes waarvan 25 een aparte vorm hebben -O-
Wat bedoel je met in een raster leggen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 22:40

Gewoon in rijen en kolommen leggen. Zelfde stukjes bij elkaar leggen dezelfde kant op. En dan goed naar de vorm kijken. Zit de uitstulping in het midden of links of rechts? Is het paste stukje dik of dun? Rechts of schuin? Valt echt mee als je gestructureerd te werk gaat! Je hebt ook nog best wel wat kleurverloop binnen de lucht. Dat ontbreekt bij mijn uitsmijter.

Mijn uitsmijter bestaat uit 500 stukjes, waarvan er zo’n 400 wit/grijs zijn. De voortgang is traag, maar stukje bij stukje kom ik verder.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 22:42

Ooo wat leuk, een puzzel topic! *\o/*

Ik puzzel vooral heel veel Wasgij, vind het altijd leuk om nog niet te weten wat het wordt.

Ook de puzzels van ‘Escape room the game’ (zie foto) vind ik superleuk! <3 Je puzzelt een kamer, bijvoorbeeld van een kasteel of een laboratorium of zo, en dan moet je een denkpuzzel kraken. Als dat je lukt, kun je adhv de oplossing met een decoder bekijken welk vakje van de doos je als volgende moet openen. Daarin vindt je dan weer nieuwe puzzelstukjes, van een nieuwe ruimte, die op de vorige past, en zo ga je steeds verder en wordt je puzzel steeds groter.
Ik vind het daar ook super leuk aan dat een puzzel niet per se recht hoeft te zijn :Y) Schuine en ronde randjes komen ook voor.
Heerlijke combinatie tussen legpuzzel en denk puzzels *\o/*

Van Ravensburger heb je ook escape puzzels, daar heb ik afgelopen weekend één van gemaakt, maar die vond ik niet zo geslaagd. Puzzel was super donker en de denk puzzels die in de puzzels verstopt zaten waren superver gezocht…

Dat verkopen van puzzels niet zo goed lukt, zoals ik hier las, herken ik wel. Ik ben daar dan ook mee gestopt. Ik geef ze weg op een Facebook groep voor mensen in de minima. Die zijn er altijd heel blij mee (want Wasgij is echt duur), en het scheelt mij het gedoe van advertenties en zo waar meestal geen hond op reageert :Y)

Afbeelding

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 22:53

Dorus schreef:
Gewoon in rijen en kolommen leggen. Zelfde stukjes bij elkaar leggen dezelfde kant op. En dan goed naar de vorm kijken. Zit de uitstulping in het midden of links of rechts? Is het paste stukje dik of dun? Rechts of schuin? Valt echt mee als je gestructureerd te werk gaat! Je hebt ook nog best wel wat kleurverloop binnen de lucht. Dat ontbreekt bij mijn uitsmijter.

Mijn uitsmijter bestaat uit 500 stukjes, waarvan er zo’n 400 wit/grijs zijn. De voortgang is traag, maar stukje bij stukje kom ik verder.

Ik ga er morgen nog eens goed voor zitten, maar de stukjes zijn vrij normaal allemaal. Ik moet er dan echt goed naar gaan kijken. Gelukkig een vrije dag. De kleurverschillen zijn helaas echt nihil.

@Zelda_Link: wat een leuk idee, die escape puzzels. Ik ga eens op zoek (en wachten op salaris)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 22:56

Die escape puzzels lijken met best interessant. Maar na 1x puzzelen weet je toch wat je moet doen en is de lol er wat af? Of zie ik dat verkeerd?

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 23:02

Independence schreef:
Dorus schreef:

Ik ga er morgen nog eens goed voor zitten, maar de stukjes zijn vrij normaal allemaal. Ik moet er dan echt goed naar gaan kijken. Gelukkig een vrije dag. De kleurverschillen zijn helaas echt nihil.

@Zelda_Link: wat een leuk idee, die escape puzzels. Ik ga eens op zoek (en wachten op salaris)

Ik zou wel die van ‘escape room the game ‘ nemen :Y) Die van Ravensburger zijn geloof ik wel iets goedkoper maar vond ik persoonlijk veeeeel minder leuk.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 23:03

JPitty schreef:
Die escape puzzels lijken met best interessant. Maar na 1x puzzelen weet je toch wat je moet doen en is de lol er wat af? Of zie ik dat verkeerd?

Ik heb er ooit een gemaakt en ja, na 1 keer puzzelen ken je het mysterie. Maar dat neemt niet weg dta als je iemand bent die graag puzzels meer dan 1 keer maakt dat je alle stukjes best nog een keer aan elkaar kan leggen. Dan wordt het een "normale" puzzel

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 23:04

Toch wel dus IMAY1990. Dankjewel. Ik maak puzzels graag vaker dan 1x, inderdaad.