Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 20:54

Sorry, maar vragen of het al verzonden is voor je t geld hebt overgemaakt...
Dan zou je van mij ook geen antwoord krijgen (als het prive verkoop is) en als er dan iemand anders komt die interesse heeft en betaald, dan heb je bij mij pech.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:18

Dus als jij in mijn schoenen stond had je direct betaald nadat het bijna 2 weken duurde voordat je een rekening nummer had ontvangen?

Btw, normaal maak ik het geld altijd direct over zodra ik het rekening nummer krijg maar om klakkeloos geld over te maken terwijl ik steeds zolang moet wachten geeft mij geen goed gevoel. :n
Laatst bijgewerkt door zwanepol op 02-08-14 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:23

Nee, maar als je 2 weken op de mail wacht snap ik uberhaupt zelf niet waarom je niet verder bent gaan kijken. Maar dat zij traag met mailen is wil niet zeggen dat ze dan iets opstuurt als je t nog niet over hebt gemaakt toch?

Of kan iedereen ook bij jou wat kopen, met een verhaal over weinig vertrouwen in internetverkopen en dat jij het dus eerst moet opsturen? :')

Misschien zit de dame wel op bokt. Dan weet je ook gelijk waarom ze niet meer reageert, dat zou ik in haar geval ook niet meer doen.. Misschien toch maar je singel in de winkel kopen dan..

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:30

Ik heb dit vandaag pas op bokt gezet zonder naam en toenaam te noemen, het laatste contact van haar was 30-8, ik heb haar nog 2 mailtjes gestuurd maar geen reactie.

Als ik iets verkoop via internet reageer ik wel op mail en laat ik mensen niet 2 weken wachten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:23

tja, misschien was ze wel op vakantie.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:52

als ik zo lang op antwoord moet wachten van de verkoper, dan had ik al lang verder gekeken, tenzij ik het heel graag zou willen hebben.

Maar als de koper mij vraagt of ik het al verzonden heb en er is nog niks overgemaakt, dan krijg je echt geen antwoord want dat zul je zelf ook wel kunnen bedenken.
En dan kun je mij blijven mailen wat je wil, maar als ik er niet echt van af hoef dan gaat die mail gelijk de prullenbak in.
Met zulke mensen ga ik mijn tijd niet meer verdoen.
Want je blijft je rekening checken, nog eens extra zoeken op het bedrag enzenzenz terwijl dr niks is overgemaakt...
Kost een hoop tijd waar sommige mensen waar onder ik echt geen zin in hebben.

En blijft het jammer vinden ( ook op fb ) dat mensen daar om afmetingen, extra foto's enz vragen en als je dan na een dag vraagtof ze Iinteresse hebben je dan te horen moet krijgen dat ze eerst nog nieuwe laarzen, een zadel en een andere waslijst dure dingen moeten kopen en ze dan misschien jou artikel wel kopen. Want meestal niet duurder is dan 10 tot 20 euro.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:01

@zwanepol Vind het ook een beetje apart dat je er vanuit gaat dat ze het opstuurt terwijl je zelf nog niet eens betaald hebt... Als het allemaal zo lang duurt zoek je toch gewoon verder :?

Heb ook wel eens iemand gehad die wilde dat ik het eerst opstuurde en dat ze daarna pas betaalde omdat ze bang was opgelicht te worden. Tja, dan moet je maar niet op internet kopen :') ik heb haar geen enkele reden gegeven om me niet te vertrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:04

Gisteren gereageerd op een zadel met de vraag of ik het mocht passen. Vanochtend mail terug gehad dat dat geen probleem was. Ik vraag wanneer we er achter kunnen en waar. Krijg ik terug: Is goed.
Direct opnieuw gevraagd wanneer en waar maar geen antwoord meer gehad. Zal dus niet voor vandaag zijn. Vraag me af of mensen soms wel lezen wat er in de mail staat... :o

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:00

Kan iemand me uit de brand helpen, haha. Ik zag een advertentie op mp over 'gratis paardrijden'. Nou hoef ik niet perse gratis te rijden, maar het was zo dichtbij dat ik mailde voor meer informatie. De mail die ik terug kreeg was kort maar krachtig en er werd gezegd 'kom gerust langs'. Ik vroeg of het nou om een verzorgpaard ging of iets. Ik zei dat ik het niet helemaal begreep. Ook vroeg ik hoeveel ervaring er nodig was, maar het enige dat ik te horen krijg is dat ik maar langs moet komen morgen. Moet ik dit nu wel doen? Ik vind het een beetje vreemd...

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:01

Ik zou in ider geval een grote volwassen man meenemen.
En al eens vragen om het telefoonnummer en even bellen!

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:04

Neem idd mijn vriend mee.
Hij is best breed dus :+ haha.
Bellen ga ik morgenvroeg ook maar even doen denk ik...
Pff vreemd allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 07:26

Ik heb ook even een vraagje want ik lees hier altijd wel mee..

Nu heb ik beugels te koop staan maar ik ga op vakantie binnen een paar dagen. Maar nu heeft die mevrouw gezegd dat ze het geld over heeft gemaakt. Vanmorgen heb ik nog niks ontvangen en de tijd dringt zegmaar. Ik zou het banketstaaf vinden als ze minimaal 2 weken moet wachten. Ga het natuurlijk ook niet opsturen zonder dat ik geld heb ontvangen...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 07:41

Ik zou haar een mailtje sturen. De situatie uitleggen. ZO van aangezien ik het geld nog niet heb heb ik de beugels nog niet opgestuurd. Ik ga dan en dan op vakantie dus het kan wat langer duren voordat ze verstuurd worden

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:57

Bod van 200,- euro op mijn springzadel... Pfff ik word er zooooooo moe van. Is er echt niemand dat een mooi goed en degelijk springzadel zoekt! Hopeloos :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:04

Mensen die iets willen verkopen en nooit meer reageren ^)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:11

:n ughhh.. mensen die over de verzendkosten zeuren.

Sorry mevrouw maar ik heb de verzendkosten niet bedacht!

Pakketjes kosten nu 6,95 ipv 6,75 sinds 1 Aug.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:38

Courses schreef:

Of mensen die een bod plaatsen waar ik akkoord mee ga en niet meer reageren |o

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:42

FNews schreef:
Courses schreef:

Of mensen die een bod plaatsen waar ik akkoord mee ga en niet meer reageren |o

Idd. Word ik ook niet vrolijk van de laatste tijd.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:43

Ik heb mezelf de regel aangesteld: 2 keer een mail sturen, na de 2de nog geen gehoor wordt het bod verwijdert.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:00

Ik vraag hier even wat raad over Postnl.
Ik heb maandag wat verzonden via brievenbuspakket. Volgens de t&t-code zou het er gisteren moeten zijn. Ik kreeg gisterenavond een mailtje van de koper dat het er nog niet is maar dat de site aangaf dat het bezorgt is. Ik heb even met de klantenservice gebeld, volgens de mevrouw zou het nog in het postsorteercentrum en zou het er vandaag moeten zijn.

Helaas kreeg ik net weer mail dat het er nog steeds niet is. -O-
Weten jullie wat ik hiermee moet doen?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:12

Nog niks, het kan vandaag nog komen en anders is het er morgen wel.
Jij kan nu niet meer doen dan je al gedaan hebt.....
Is het pakketje er eind van de week nog niet dan word het een ander verhaal.....
Het is natuurlijk ook vakantie he dus de bezetting bij post.nl zal ook wel minder zijn.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:17

Ik vind het gewoon vreemd dat de site wel aangeeft dat het bezorgd is.
Of het is vandaag aangekomen en ik word in de maling genomen door de koper.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:20

Stille meelezer in actie:

Al een tijdje ben ik opzoek naar een leuke tweedehands scooter en elke dag checkte ik marktplaats even. Uiteindelijk een scooter gevonden en afgesproken om langs te komen. Ik had een dag vrij gemaakt en ruim 100 km gereden om de scooter te bekijken (Tja ik wou hem heel graag, dus de afstand nam ik voor lief). Toen ik aan kwam bleek de scooter keurig te zijn en na een test ritje besloot ik hem te nemen. Alles geregeld dacht ik zo. Tot we de scooter wouden overschrijven, de verkoopster was haar overschrijfpapier kwijt en toen we terug gingen naar haar huis kon ze hem ook niet vinden..
Al met al dus terug naar huis zonder scooter en nogal wat kilometers verspild.

Nu zit ik te twijfelen, ik heb eventueel nog interesse in de scooter met een korting. Is dat realistisch om te eisen of zal ik gewoon op zoek gaan naar een andere? :)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:33

ik zou haar de kans geven het t vinden en zeggen dat je nog wel interesse hebt maar iets vd prijs af wil ivm benzine geld om een 2e keer te komen

en qua verzenden en op vakantie gaan. Kun je het pakketje niet bij ouders/vrienden neerleggen en het hun laten versturen zodra het geld er is?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:51

Als zij de kosten voor het nieuwe kenteken op zich neemt zou ik geen probleem zien. En inderdaad korting op de prijs vanwege de extra benzinekosten.