Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

BernetteO schreef:Je zult toch zelf een naam moeten vinden die bij jouw blog past. Zoals al eerder in dit topic gezegd is een blog heel persoonlijk en moet je in eerste instantie willen schrijven omdat je het leuk vind.
Daarnaast geef je geen info over waar je over wilt bloggen, dus dan is een naam verzinnen wel lastig.
Ik gebruik blogger, vind ik wel makkelijk werken.
Wordpress schijnt wat makkelijker te zijn als je later naar een eigen domein wilt, maar hier heb ik verder helemaal geen verstand van. Dus voor computernoobies zoals ik is blogger wel heel geschikt, alles wijst zich eigenlijk vanzelf.
Vanessa24 schreef:Ik maak gebruik van Wordpress. Ik vind het een makkelijk programma. Misschien is het een idee om een paar blogposts te schrijven en deze nog even niet te publiceren, je kunt dan misschien de rode draad erin zien waardoor je misschien wel een naam kan bedenken. Je kunt de naam van je blog ook altijd aanpassen.
Yasmine schreef:Omdat het vandaag 3 jaar geleden is dat de laatste Harry Potter film uitkwam een lekker nostalgische post: Hogwarts will always be there to welcome you home
Ik heb tot nu toe Blogspot en Wordpress gebruikt, maar ik vind Wordpress bij verre het makkelijkste en meest overzichtelijke.
Ik weet nog goed dat ik mijn eerste Harry Potter boek te leen kreeg. Ik werd heel erg gepest op de Havo en moest daardoor naar de Mavo. Een lerares die als invaller Duits had gegeven op de Havo, was toevallig van baan gewisseld en werd mijn lerares Nederlands op de Mavo. Ze wist dat ik het behoorlijk zwaar had gehad (en toen nog steeds had) en ze wist ook dat ik gek was op lezen, dus op een dag gaf ze mij haar Harry Potter boek te leen. En dat was echt precies wat ik op dat moment nodig had! Vanaf dat moment was ik verslaafd, al snel leende ik ook deel 2 en daarna kocht ik zelf alle delen, inclusief deel 3, want die was toen net uit. En zo ging dat natuurlijk verder, maar toen kocht ik eerst de Engelse en daarna de Nederlandse uitgave, want ik kon natuurlijk niet wachten. En als je dan toch aan de Engelse bent begonnen, wil je natuurlijk alle vorige delen ook in het Engels hebben (en lezen uiteraard). Naja, je kent het wel
Heel gaaf dat jij ook in al die parken bent geweest!
Het is zo moeilijk uit te leggen aan iemand die het niet meegemaakt heeft. Net was ik in een boekenwinkel en ik was onderweg naar de kassa met boek 4 en 5 (er zijn vorig jaar nieuwe edities uitgekomen en aangezien mijn originele boeken helemaal kapot zijn wil ik ze vernieuwen) en toen kwam ik een vriendin van m'n moeder tegen die zei "goh, lees je dat nou nog steeds!" Ja hoor
HP lezen en kijken is thuiskomen.
), maar mijn broertje leest nog steeds fanatiek. Heel bijzonder wat die boeken allemaal teweeg brengen! 
Heb de hele serie compleet in 2 talen ja, want een halve serie in 1 taal kan niet natuurlijk 

En ik ben nu de hele serie van 1 tem 7 aan het herlezen, zit nu aan Chamber of Secrets, geweldig om alles te herbeleven 
Mijn vader ging altijd mee naar premières en was altijd zo benieuwd naar wat er allemaal ging gebeuren (omdat hij de boeken niet las was hij altijd verrast). Tijdens de release van het laatste boek waren we op vakantie in Canada en toen zijn we met z'n allen naar een grote boekenwinkel geweest waar ze een echte Knight Bus hadden, Starbucks was omgetoverd tot de Three Broomsticks, er liepen overal Dementors rond en op de muur was in het groot "the Chamber of Secrets has been opened, enemies of the heir beware" geschilderd. Zij vonden het zo mogelijk nog toffer dan ikzelf dat alles zo Harry Potter was die dag
BernetteO schreef:Je zult toch zelf een naam moeten vinden die bij jouw blog past. Zoals al eerder in dit topic gezegd is een blog heel persoonlijk en moet je in eerste instantie willen schrijven omdat je het leuk vind.
Daarnaast geef je geen info over waar je over wilt bloggen, dus dan is een naam verzinnen wel lastig.
Ik gebruik blogger, vind ik wel makkelijk werken.
Wordpress schijnt wat makkelijker te zijn als je later naar een eigen domein wilt, maar hier heb ik verder helemaal geen verstand van. Dus voor computernoobies zoals ik is blogger wel heel geschikt, alles wijst zich eigenlijk vanzelf.

)

De boeken heb ik ondertussen zo vaak gelezen dat ze een beetje aan het verstoffen zijn in de kast, maar elke keer als ik ziek ben is het weer tijd voor een marathon, en dan kijk ik aaaaalle films in één keer 
Maar wél 's morgens gelijk heel vroeg 
Heerlijk
Maar geloof niet dat dat mogelijk is als je de gratis web versie hebt. connepon85 schreef:Wat mooi om jullie ervaringen te lezen!! Klinkt heel bijzonder! Ik heb zelf de boeken niet gelezen, alleen de films gezien.