Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bnet

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:03

Je zult toch zelf een naam moeten vinden die bij jouw blog past. Zoals al eerder in dit topic gezegd is een blog heel persoonlijk en moet je in eerste instantie willen schrijven omdat je het leuk vind.
Daarnaast geef je geen info over waar je over wilt bloggen, dus dan is een naam verzinnen wel lastig.

Ik gebruik blogger, vind ik wel makkelijk werken.
Wordpress schijnt wat makkelijker te zijn als je later naar een eigen domein wilt, maar hier heb ik verder helemaal geen verstand van. Dus voor computernoobies zoals ik is blogger wel heel geschikt, alles wijst zich eigenlijk vanzelf.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:04

Gave foto's heb je gemaakt Sara!

Ik heb vandaag weer een July Inspo gemaakt. Morgen ga ik eens kijken voor een afstandsbediening voor mijn camera, ik moet nu elke keer iemand mee slepen voor outfit foto's haha.

Mijn post: http://www.fajez.nl/2014/07/july-inspo_7.html

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:39

Ik maak gebruik van Wordpress. Ik vind het een makkelijk programma. Misschien is het een idee om een paar blogposts te schrijven en deze nog even niet te publiceren, je kunt dan misschien de rode draad erin zien waardoor je misschien wel een naam kan bedenken. Je kunt de naam van je blog ook altijd aanpassen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:19

Omdat het vandaag 3 jaar geleden is dat de laatste Harry Potter film uitkwam een lekker nostalgische post: Hogwarts will always be there to welcome you home :+:

Ik heb tot nu toe Blogspot en Wordpress gebruikt, maar ik vind Wordpress bij verre het makkelijkste en meest overzichtelijke.

perryxhartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:24

BernetteO schreef:
Je zult toch zelf een naam moeten vinden die bij jouw blog past. Zoals al eerder in dit topic gezegd is een blog heel persoonlijk en moet je in eerste instantie willen schrijven omdat je het leuk vind.
Daarnaast geef je geen info over waar je over wilt bloggen, dus dan is een naam verzinnen wel lastig.

Wordpress schijnt wat makkelijker te zijn als je later naar een eigen domein wilt, maar hier heb ik verder helemaal geen verstand van. Dus voor computernoobies zoals ik is blogger wel heel geschikt, alles wijst zich eigenlijk vanzelf.

oke dankje, wat zijn jou voordelen van blogger.? wil het gewoon van me afschrijven en de leuke verhalen en dat soort dingen delen. maar iedergeval bedankt..
Laatst bijgewerkt door perryxhartje op 07-07-14 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

perryxhartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:25

Vanessa24 schreef:
Ik maak gebruik van Wordpress. Ik vind het een makkelijk programma. Misschien is het een idee om een paar blogposts te schrijven en deze nog even niet te publiceren, je kunt dan misschien de rode draad erin zien waardoor je misschien wel een naam kan bedenken. Je kunt de naam van je blog ook altijd aanpassen.

Oke dankje, goeie tip dat ga ik doen.. wat zijn voor jou de voordelen van wordpress?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:37

Yasmine schreef:
Omdat het vandaag 3 jaar geleden is dat de laatste Harry Potter film uitkwam een lekker nostalgische post: Hogwarts will always be there to welcome you home :+:

Ik heb tot nu toe Blogspot en Wordpress gebruikt, maar ik vind Wordpress bij verre het makkelijkste en meest overzichtelijke.

Amen! _/-\o_ Ik weet nog goed dat ik mijn eerste Harry Potter boek te leen kreeg. Ik werd heel erg gepest op de Havo en moest daardoor naar de Mavo. Een lerares die als invaller Duits had gegeven op de Havo, was toevallig van baan gewisseld en werd mijn lerares Nederlands op de Mavo. Ze wist dat ik het behoorlijk zwaar had gehad (en toen nog steeds had) en ze wist ook dat ik gek was op lezen, dus op een dag gaf ze mij haar Harry Potter boek te leen. En dat was echt precies wat ik op dat moment nodig had! Vanaf dat moment was ik verslaafd, al snel leende ik ook deel 2 en daarna kocht ik zelf alle delen, inclusief deel 3, want die was toen net uit. En zo ging dat natuurlijk verder, maar toen kocht ik eerst de Engelse en daarna de Nederlandse uitgave, want ik kon natuurlijk niet wachten. En als je dan toch aan de Engelse bent begonnen, wil je natuurlijk alle vorige delen ook in het Engels hebben (en lezen uiteraard). Naja, je kent het wel ;) Heel gaaf dat jij ook in al die parken bent geweest!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:00

Ja, wat een heerlijke periode was dat! Tot middernacht wachten tot het boek eindelijk te koop was en dan een hele nacht wakker blijven om te lezen, premières van de films :+: Het is zo moeilijk uit te leggen aan iemand die het niet meegemaakt heeft. Net was ik in een boekenwinkel en ik was onderweg naar de kassa met boek 4 en 5 (er zijn vorig jaar nieuwe edities uitgekomen en aangezien mijn originele boeken helemaal kapot zijn wil ik ze vernieuwen) en toen kwam ik een vriendin van m'n moeder tegen die zei "goh, lees je dat nou nog steeds!" Ja hoor :j HP lezen en kijken is thuiskomen. :)

En het is echt zoals jij het beschrijft, hoewel iedereen het las was het toch altijd je eigen ding. Ondanks dat de helft van de wereld HP las had ik altijd het gevoel dat ik de enige was die in dat wereldje leefde als ik de boeken las, en dat maakt het net zo mooi als je verhalen zoals de jouwe leest :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:08

Ja, geweldig is dat! Het is precies wat je zegt, het is echt thuiskomen in je eigen vertrouwde wereldjes, terwijl je die wereld toch ook met heel veel anderen deelt.

Nog een mooi verhaal: mijn broertje was altijd anti-lezen, met de grootst mogelijke moeite las hij boeken, hij moest bijna gedwongen worden als hij een boek moest lezen voor een boekverslag. Na een paar keer aandringen van mijn kant, begon hij toch voorzichtig aan Harry Potter. Sindsdien is hij net zo'n grote boekenworm als ik vroeger was! Ik lees tegenwoordig niet zoveel meer (vroeger las ik echt zoveel als ik kon, nu heb ik zo mijn periodes ;) ), maar mijn broertje leest nog steeds fanatiek. Heel bijzonder wat die boeken allemaal teweeg brengen!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:16

Aaaaaah Harry Potter <3

Ik had precies hetzelfde, deel 1 en 2 eens gelezen op vakantie vanuit de schoolbieb geloof ik (lang leve biebmams) en daarna gekocht deel 3 gekocht toen die uitkwam, deel 4 in het Engels geleend van een vriendinnetje en daarna deel 1, 2, 3 en 4 óók maar gekocht in het Engels :') Heb de hele serie compleet in 2 talen ja, want een halve serie in 1 taal kan niet natuurlijk _O-

Ben nooit erg groot fan geweest van de films overigens maar de boeken <3

Ben mijn boekenpost van vorige blog kwijt, moet binnenkort ook maar weer eens een boekenblogje maken :D

Ik gebruik overigens ook wordpress en dat vind ik echt veruit het makkelijkste CMS. Ik gebruik t ook wel eens voor andere sites en je kunt er echt de grootste noob nog mee laten werken :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:19

Ah kijk, zo'n verhalen vind ik dus geweldig Joyce! Ik werk intussen zelf bij een uitgeverij van kinderboeken en ik heb ook pas recent beseft hoe moeilijk het is om boeken te vinden die mensen écht aan het lezen zetten. Als auteur is dat echt een gave :j En ik ben nu de hele serie van 1 tem 7 aan het herlezen, zit nu aan Chamber of Secrets, geweldig om alles te herbeleven :+:

Mijn ouders bijvoorbeeld hebben het nooit gelezen maar vonden het hele gedoe errond echt geweldig :D Mijn vader ging altijd mee naar premières en was altijd zo benieuwd naar wat er allemaal ging gebeuren (omdat hij de boeken niet las was hij altijd verrast). Tijdens de release van het laatste boek waren we op vakantie in Canada en toen zijn we met z'n allen naar een grote boekenwinkel geweest waar ze een echte Knight Bus hadden, Starbucks was omgetoverd tot de Three Broomsticks, er liepen overal Dementors rond en op de muur was in het groot "the Chamber of Secrets has been opened, enemies of the heir beware" geschilderd. Zij vonden het zo mogelijk nog toffer dan ikzelf dat alles zo Harry Potter was die dag :D

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:14

BernetteO schreef:

Ik heb zelf ook Blogger. Heb ook eens gehoord dat je eigen domeinnaam veranderen lastiger schijnt te zijn maar dit heb ik zelf niet gehad. Je moet via blogger wat code's doorvoeren en dat is even goed kijken maar dan is het zo gepiept :)

Zelf vind ik ook blogger makkelijk werken omdat het nogal voor zich wijst en ik niet bezig ben met coderen etc. (Nou weet ik ook niet zeker of dat perse moet bij Wordpress maar ik dacht het wel) Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt en wat jou het meeste aantrekt :)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:11

Oooh Harry Potter, geweldig! Ik lees het ook nog steeds en kan er helemaal bij wegdromen! (Plus dat het meteen handig is als manier om mijn Engels bij te houden nu ik vakantie heb :Y) )

Een afstandsbediening is super fijn Anouk, zeker aan te raden! Ik heb overigens gisteren mijn nieuwe lens, de 50mm 1.8 binnengekregen. BLIJHEID. :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:12

Ik heb toevallig vorige week de laatste 2 films nog gekeken!
Nou ja, 3, want de laatste heft 2 delen :D

Ben het wel met Neej eens dat de boeken echt zo veel beter zijn!
Maar zo af en toe op de bank hangen met een HP filmje is ook niet verkeerd!

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:27

Ik heb ooooooit in een ver verleden eens een Harry Potter boek gelezen maar het is niet helemaal mijn ding. Vind je stuk wel heel gaaf Yasmine!

Ik heb net een kleine snelle post geschreven over de eerste beelden van Alexanderwang x H&M <3

http://www.fajez.nl/2014/07/alexanderwa ... elden.html

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:12

Hp geweldig ik ben opgegroeid met de films en boeken.
De 1e film die uit kwam mocht ik net heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:25

Ik nam toen ik nog met mijn ouders op vakantie ging alle boeken mee in mijn tasje en dan las ik er soms één per dag := De boeken heb ik ondertussen zo vaak gelezen dat ze een beetje aan het verstoffen zijn in de kast, maar elke keer als ik ziek ben is het weer tijd voor een marathon, en dan kijk ik aaaaalle films in één keer :')

Ik weet ook nog wel dat toen ik jong was ik altijd naar de boekenwinkel ging, midden in de nacht, als ze uitkwamen! Ooit nog een krantenartikel over me geschreven omdat ik de jongste daar was, het erg koud was en ik helemaal tegen mijn vader aan en onder zijn jas verscholen stond _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:26

Ik heb maar 1x in de rij gestaan voor een HP boek.
Dat was toen ik in Dublin woonde en Order of the Phoenix uit kwam.

Stond ik daar met een vriendin half teut tussen alle jonge kinderen... was erg gezellig!
:')

Is ook het enige deel dat ik in het Engels heb, rest allemaal NL.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:52

Ik heb nooit in de rij gestaan voor de boeken, bestelde ze altijd van tevoren bij een kleine boekhandel bij mij in de buurt. Dan werd ik gebeld zodra ze hem binnen hadden en kon ik het boek gelijk ophalen! Dat was echt super fijn, al denk ik achteraf dat het ook heel leuk en bijzonder zou zijn geweest om zo'n boek 's nachts te halen :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:10

Deed ik ook Joyce :) Maar wél 's morgens gelijk heel vroeg :D

Ik weet nog, Deathly Hallows kwam uit tijdens mijn vakantie, we kwamen op maandagmiddag thuis en zijn gelijk doorgereden naar de boekwinkel, boek gehaald en ik heb in 1 ruk doorgelezen tot ie uit was, daarná ben ik pas gaan uitpakken hahaha :') Heerlijk :+:

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:48

Wat mooi om jullie ervaringen te lezen!! Klinkt heel bijzonder! Ik heb zelf de boeken niet gelezen, alleen de films gezien.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:47

Heee! Ik heb een vraagje, ik blog sinds kort sinds wordpress en nu heb ik gehoord dat je via een kalender makkelijk posts in kan plannen (ben de naam even kwijt). Dus ik enthousiast opzoek naar die kalender, daar moet je dus plugins voor installeren. Oke, ben ik nu zo blind of kan ik gewoon nergens plugins vinden?! Ik gebruik de gratis versie, ligt het misschien daaraan?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:29

Die kalender wil ik ook :') Maar geloof niet dat dat mogelijk is als je de gratis web versie hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:31

Je kan voor zover ik weet alleen plugins installeren als je een eigen domein hebt. Wordpress blijft gratis, maar je betaalt wel voor je domein. De versie van Wordpress die op het domein van Wordpress host heeft geen plugins

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:36

connepon85 schreef:
Wat mooi om jullie ervaringen te lezen!! Klinkt heel bijzonder! Ik heb zelf de boeken niet gelezen, alleen de films gezien.

Volgens mij moet je daar ook wel een beetje een soort nerd voor zijn, om zo leip te zijn van boeken, haha. De films vind ik nog steeds heel erg leuk, maar de boeken zijn beter, maar dat vind ik eigenlijk altijd bij verfilmingen :o

Best wel erg, altijd als Harry Potter in een topic wordt genoemd, gaat alles rete snel off topic. Misschien moeten we maar ons eigen Harry Potter topic gaan openen, zodat we dit topic niet verder "vervuilen" :=