Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:34

gohya schreef:
Ik heb haar gemaild dat je met ruilen niet iets terug kan sturen.Ruil dan niet óf zeg erbij dat als het niet past,de ruil niet door gaat.Ze heeft de PB wel gelezen maar reageert niet.Ook heeft ze haar advert.verwijderd op boktmarkt.
Zij moet nu idd. ook kosten betalen voor het zadel om het terug te sturen.Maar ik heb kosten gemaakt voor mijn eigen zadel! ik ben gewoon 6,75 kwijt voor niets.

Dat bedoelde ik dus, terug eisen dat geld!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:35

pmarena schreef:
Balen zeg Gohya...niet netjes inderdaad als er niks over passen afgesproken is :n

Inderdaad zou het dan fatsoenlijk zijn als zij jouw verzendkosten vergoed, want jij hebt nu kosten gemaakt, risico gelopen met het versturen van je zadel, en bent wellicht een echte koper van je zadel misgelopen doordat deze dame een beetje bijdehand gaat lopen doen -O-

MP: dat deze dame zelf verzendkosten betaalt voor het terugsturen doet toch niet ter zake :?
Dat is haar keuze, zij houdt zich niet aan de afspraak!

De door Gohya gemaakte kosten gaat ze natuurlijk nooit vergoeden, ze naait Gohya gewoon een oor aan, heel onfatsoenlijk.

En weer begrijpen wij elkaar *\o/*

pmarena

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:38

Zo ingewikkeld is het eerlijk gezegd toch ook niet....gewoon een beetje in kunnen leven in een ander en een stukje goed fatsoen :o

Het blijft opvallend hoe er altijd mensen zijn die recht krom kunnen lüllen en andersom, en het dan ook serieus rechtvaardig vinden :P

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:41

Ik zou ook mijn geruilde spullen opeisen, is ze nou helemaal....

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:57

maar heb je het zadel nu wel terug of heeft ze dat nog, anders heb je straks helemaal niks meer.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:58

pmarena schreef:
Balen zeg Gohya...niet netjes inderdaad als er niks over passen afgesproken is :n

Inderdaad zou het dan fatsoenlijk zijn als zij jouw verzendkosten vergoed, want jij hebt nu kosten gemaakt, risico gelopen met het versturen van je zadel, en bent wellicht een echte koper van je zadel misgelopen doordat deze dame een beetje bijdehand gaat lopen doen -O-

MP: dat deze dame zelf verzendkosten betaalt voor het terugsturen doet toch niet ter zake :?
Dat is haar keuze, zij houdt zich niet aan de afspraak!

De door Gohya gemaakte kosten gaat ze natuurlijk nooit vergoeden, ze naait Gohya gewoon een oor aan, heel onfatsoenlijk.

Ik had er nog iets achter gezet maar waar dat is gebleven weet ik niet..
Ik bedoelde met als ze terug stuurt ze de zelfde kosten heeft.
Natuurlijk is het niet leuk als je ruilt en dat ze eerst even op het gemakje het zadel gaat passen en dar je het dan voor niks opgestuurd heb.
Woont er een bokker dicht in de buurt van de gene die jouw zadel heeft kunnen ze misschien de geruilde spullen voor je ophalen o.i.d.
Want ze heeft het zadel in huis dus hoort de ruil door te laten gaan.

Mijn excuus voor typefouten zit op mijn telefoon

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:59

Tot nu toe heb ik het nog niet terug.
Ze reageert ook niet op mijn PB tot nu toe,maar heeft de PB wel gelezen.
Maar ik heb haar adres,als ik het zadel niet terug krijg,ga ik het persoonlijk ophalen.Ze woont niet zo gek ver hier vandaan,in Wijchen.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:02

pmarena schreef:
Zo ingewikkeld is het eerlijk gezegd toch ook niet....gewoon een beetje in kunnen leven in een ander en een stukje goed fatsoen :o

Het blijft opvallend hoe er altijd mensen zijn die recht krom kunnen lüllen en andersom, en het dan ook serieus rechtvaardig vinden :P

Het blijft ook opvallend dat jij als enige blijft zeiken tegen mij.
Sommige mensen praten nou eenmaal niet het zelfde als jou, dat wil niet gelijk zeggen dar het negatief bedoeld is.

Ik bedoelde met de gemaakte kosten dat die gene die het zadel heeft vast en zeker zou zeggen, ja maar als ik het terug stuur heb ik ook die kosten dus dat ze kiet speelt..

Niet gelijk zo hatelijk doen hoor, bedoel het niet verkeerd al komt dat zo over..
Op een telefoon typen gaat ook niet altijd even best..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:06

Betrek nou eens niet alles op jezelf MP, dat is helemaal niet nodig... je wordt lang niet zo vijandig bejegend als je zelf denkt.... probeer voor de grap anders eens mijn en andermans berichten een keer opnieuw te lezen, en nu zonder er vanuit te gaan dat we op je willen hakken :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 24-07-13 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:07

Uiteraard zou ik 6,75 kwijt zijn geweest met opsturen en degene die ruilt ook.
Maar dan heb ik 6,75 betaald voor spullen die ik wil hebben,nu heb ik mijn eigen zadel betaald.Als ik niet zou ruilen hoefde ik ook geen 6,75 te betalen,ik hoef immers niets te versturen.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:11

Laat ik er maar niet meer op in gaan voor er weer een onzinnige discussie ontstaat..

Het is rot dat je wel het zadel gestuurd hebt en ineens de geruilde spullen niet meer krijgt.. Als het dan niet heel ver weg is, zou ik er ook naartoe rijden.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:13

my_precious schreef:
Laat ik er maar niet meer op in gaan voor er weer een onzinnige discussie ontstaat..

Het is rot dat je wel het zadel gestuurd hebt en ineens de geruilde spullen niet meer krijgt.. Als het dan niet heel ver weg is, zou ik er ook naartoe rijden.

Maar gohya heeft niets...ze heeft 6,75 betaald voor niks.

Ze zouden ruilen met gesloten beurs, en dat is nu niet gebeurd en is Gohya geld kwijt.....zo werkt het niet.

Als ze vlakbij woonde zou ik even op visite gaan en vertellen dat ik niet gediend ben van deze manier van doen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:18

Als ze nu nog zou zeggen: sorry vind je het erg als de ruil niet doorgaat, ik vergoed je verzendkosten...dan was het nog anders geweest. Ook niet heel netjes, maar dan verplaatst ze zich tenminste nog een beetje in jouw kant van het verhaal :)

Is trouwens sowieso al een prima ruil lijkt mij :j

Ik weet natuurlijk niet wat de staat van jouw zadel is, maar ik heb jaren geleden een Merovech springzadeltje gehad en dat was hele leuke kwaliteit :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:20

my_precious schreef:

je blijft het echt niet snappen he....

Je ruilt, daardoor betaal je voor iets wat je hebben wil.

Ze is nu 6,75 euro kwijt, en heeft helemaal niks!
En al zou ze het zadel terug krijgen, dan kies de persoon er toch zelf voor om het terug te sturen en die kosten te maken.

En erheen rijden kan natuurlijk, maar ook dan moet je weer kosten maken (tijd en benzine), terwijl het allemaal zo makkelijk had kunnen zijn.

En nee we vallen je niet persoonlijk aan, maar ik (en sommige andere) verbazen ons een beetje over jou denkwijze soms.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:21

Hoe lang zouden jullie het blijven proberen?? :P
Ik had iets verkocht (tenminste dat dacht ik...) en dat moest verzonden worden. Was daar niet heel blij mee, want het past echt nét binnen de uiterlijke maten om te verzenden. En dan moet je het nog goed inpakken :P Betaalgegevens opgegeven en gevraagd om haar adres. M'n vriend op pad voor verschillende grote dozen om daar 1 van te maken...
Horen we niets meer..... Mailtje gestuurd. Niets. Nog een mailtje (ik had al gestopt, maar m'n vriend kan er heeeel slecht tegen..) Krijg ik een reactie dat ze op vakantie is of het daarna overgemaakt mag worden. Toch maar gereageerd dat dat goed was. En?!??!?!?! Niets meer...
Zouden jullie er nog een mailtje aan wagen?!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:22

In de PB die ik net verstuurd heb heb ik even duidelijk gemaakt dat dit gewoon niet kan zo.
Dat dit niet eerlijk is zoals zij het heeft gespeeld.Ben benieuwd of ik nog iets terug hoor,zal wel niet.
Het is jammer dat je geen [bokt] naam neer mag zetten,zodat je andere mensen kan waarschuwen als ze met haar in zee willen gaan.Maar via PB kan ik wel haar boktnaam geven.

Het zadel ziet er heel netjes uit! dan zei ze ook nog tegen me,vóór ze het ging passen.

Kentaro gewoon nog een mailtje sturen!

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:24

@Shirley nee helaas hoor ik niet bij degene die het pakket hebben ontvangen.

Maar ik vind het netjes hoe MP het nu gaat oplossen dat als het pakket er vrijdag niet is ik mijn geld terug gestort krijg. Mocht het pakket na verloop van tijd alsnog aankomen dan zal ik ook zeker het geld alsnog overmaken naar MP.

Dus laten we a.u.b. de discussie nu rusten het wordt allemaal netjes opgelost.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:01

Laatste tijd veel verkocht via mp, ook snel betaald en geen gezeur.
Nu weet iets voor,paarden verkocht en wacht alweer een week op geld, vind dat paardenvolk (bij mij) altijd slecht betaald :(

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:30

Ik heb ook iemand voor de vliegendeken gevonden die snel van stof is. Als het goed is heb ik het geld morgen op mijn rekening staan '' ik ben benieuwd''.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:37

Makkelijk om te oordelen als maar 1 kant van het verhaal bekend is. :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:47

Jij bent de "ruiler" aan je woonplaats te zien ?
Misschien kun je het uitleggen dan, dat is voor ons allemaal wellicht prettiger ;)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:47

Ik zou zeggen, verlicht ons met de andere kant?

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:51

Ik ben inderdaad de ruiler.
Ik ga hier geen rel-topic van maken en heb geen zin om die discussie met de andere 'ruiler' aan te gaan.
Het heeft mij trouwens ook gewoon geld gekost hoor ;) Daar waren we allebei al van op de hoogte toen we dat besloten hadden. Dus niet nu gaan mekkeren van het kost me nu zoveel geld voor mijn eigen spullen. het kost mij toch ook geld om het terug te sturen, en heb er zelf ook niks voor terug gekregen.
Dat ik het pakketje pas later heb verstuurd komt vanwege werk. Als het postkantoor maar tot 5 uur open is, en ik fulltime werk van half 9 tot 5, word het lastig om het weg te brengen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:55

Niemand wil een reltopic, maar als je niet van plan bent om uitleg te geven, had je gohya beter een PB kunnen sturen :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:57

Dat je het later verstuurt is tot daar aan toe.
Maar wat hadden jullie afgesproken?
Zou jij eerst het zadelpassen en wanneer het past dan pas jouw spullen opsturen, of beide het tegelijk opsturen (dus ruilen)?
En wat heb je nu naar gohya gestuurd? Haar zadel terug of zoals de spullen waar tegen ze zou ruilen?

En niet om er een rel topic van te maken maar voor de uitleg. Wil je die niet geven, dan had je het ook niet in het topic moeten zetten vind ik.