Isegrim, Ik heb je blog ook gelezen. Prima toch dat jouw blog meer gelezen wordt door die documantaire Van Jessica V? Hoe meer mensen hier vanaf weten hoe beter Toch? Wat raar dat er op het certificaat staat dat Jamie geboren is in Duitsland? Weet zijn vrouw dat niet? staat dat ook niet op hun trouwakte? Cause of death: homicide
Ik heb ondertussen ook het een en ander gelezen over die man in de Documantaire in Code Rood.
Er is een rekeningnr voor hem geopend door een penpal door hem waar donaties op gestort kunnen worden. Niet iedereen heeft of wil een creditcard aanschaffen.
Ik vroeg me af: kun je in de VS ook de death penalty krijgen als je niet diegene bent die de trekker heeft over gehaald maar dat je wel betrokken bent bij de moord?
Die man heeft ook verschillende blogs geschreven. Daarin heeft hij het meerdere malen over dat hij op level 1,2 of 3 zit. Ik begrijp er uit dat dit te maken heeft privileges die je dan hebt ( of niet) en met goed gedrag. hoe zit dat ( gewoon uit nieuwsgierigheid)? Weet iemand dat?
@nanda: Snel antwoord, ja dat kan. Een van mijn penpals zit op DR, veroordeeld voor twee moorden. Bewijs dat hij er niet bij was, sterker nog tweede moord (paar jaar na de eerste) zat hij al in de gevangenis.........lang verhaal maar ja het kan dus.
Nanda
Geplaatst: 28-01-14 12:19
Risje,
Bedankt voor je antwoord. Ik bedoelde eigenlijk of dat ook als Capital crime wordt beschouwd. Dat het in de praktijk is voorgekomen weet ik, maar is dat ook een officieel standpunt? Heel veel DP komen tot stand door een slechte verdediging/ opgezette dealtjes etc.
Maar kun je in de VS de DP krijgen voor de betrokkenheid van een moord?
Nanda
Geplaatst: 28-01-14 12:20
23 jaar. Nou dat is echt een puppy
Mavelle
Geplaatst: 28-01-14 12:25
Ik denk dat dat General Population niveau's zijn.. Level 1 is geloof ik heel vrij, en level 4/5 heb je heel weinig privileges. Kan zo even niet vinden waar ik dat laatst las maar als je dat intikt op google krijg je wel meer informatie!
risje
Geplaatst: 28-01-14 12:29
Nanda, nogmaals ja dat kan dus anders had ik je dit voorbeeld niet gegeven. Weet dat het inderdaad vaker voorkomt. Idd door slechte verdediging (die dat ook toegaf). Nog een voorbeeld wat vaker voorkomt: getuige had gezien dat er een "zwarte" bij betrokken was. Als je dan vervolgens bij de line-up als enige "zwarte" in de rij wordt gezet.......Als vervolgens de aanklager bewust alle zwarte juryleden afwijst. Tsja......
Vandaag werd me weer akelig duidelijk waarom ik normaal niet aan mensen vertel dat ik met een gevangene schrijf.... Ik zat in de auto te vertellen over Corey's avontuur, op weg naar werk. Gene waar ik al een tijd mee carpool weet ervan, relatief nieuwe collega niet. Dus ik vertel zo, zegt dat meisje; Schrijf je met iemand die vast zit???! Maar die had echt een onwijs oordeel erover... Ben er maar niet op in gegaan.. Maar vind dat soms zo jammer
Inderdaad heel verstandig, maar voor jou heel frustrerend!!
Nanda
Geplaatst: 28-01-14 13:39
Het is niet erg als iemand daar anders over denkt of een andere mening over heeft zoalng dat maar op een receptvolle manier gaat. En daar ontbreekt het helaas vaak aan. Aan de ander kant kan het wel hele verassende gesprekken opleveren ( op een positieve manier).