Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polarize

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 06:42

Succes jolliegirl!

Het is. Koud. De wind is zo guur. Ik ga straks lopen naar het station zodat ik lekker in mn jas kan weg kan kruipen :')

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 06:54

Een kat heeft de nog zo goed als nieuwe pot chocoladepasta op de grond gegooid. Zucht, zonde van de chocoladepasta. Mijn keuken is wel weer gezogen, hoeft dat vanmiddag niet meer.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 07:18

De wind giert om het huis, de temperatuur buiten is -5 maar de gevoelstemperatuur ligt op -12.

Om terug te komen op het kijken van filmpjes terwijl je auto rijdt.
Ik vind het onverantwoord.

Misschien wel nog meer als voorheen omdat onze zoon en schoondochter 2 weken geleden betrokken waren bij een ongeval op de N34 al had dat met rijden onder invloed te maken ( de veroorzaker).

Ik gebruik mijn telefoon in de auto niet, navigatie wordt weergegeven in het scherm waar ook de kilometer teller, toerental etc wordt weergegeven en ze praat dus hoef er niet perse naar te kijken.

Mijn telefoon verbind ik met de auto voordat ik weg rijdt, oa om spotify te luisteren en als ik gebeld wordt dan kan ik de oproep aannemen of afwijzen dmv een knop op het stuur.

Mijn tel ligt dan ook altijd in mijn tas.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 07:31

Een filmpje is echt heel wat anders dan een navigatiescherm, rare vergelijking :=

Was veelte vroeg wakker en kon niet meer slapen. Maar wil ook m'n bed niet uit dus lig al 1.5 uur niets te doen in bed

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 07:33

Ik wil mijn bed niet uit ik vind het koud, ik ben nog moe en gisteren was een zware dag.

Kan deze afspraak ook niet afzeggen dus ik moet er nu echt uit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 07:34

Ik heb alleen muziek op, verder niks. Afleiding op welke manier dan ook is gevaarlijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 07:37

Suzanne F. schreef:
Ik heb alleen muziek op, verder niks. Afleiding op welke manier dan ook is gevaarlijk.

:j
Navigatie staat wel aan. Muziek ook, maar zet die op drukke kruisingen ook vaak uit.
De rest heeft idd niets in een rijdende auto te zoeken.
Zou van mij ook beboet mogen worden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 07:39

Navigatie is alleen aan als ik de weg niet weet, hij staat niet standaard aan ofzo.
Verder luister ik alleen muziek.
Ik word bijna nooit gebeld in de auto maar ik kan gewoon handsfree bellen.

Ik erger mij aan de kou. :brr:

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 07:47

Waarom geeft Facebook allemaal berichten van mensen die ik niet ken? Nu ook weer van iemand die een bericht plaatst over haar overleden zoon incl foto’s dat hij opgebaard ligt in de woonkamer. Ik ken die hele persoon niet en ik hoef die foto’s niet te zien.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 07:48

Zou bewegend beeld van iemand die praat niet net zo afleiden als een radio? Met een dj die je aandacht trekt met dom geklets, het nieuws, het weerbericht en de files. Als je daarop zou focussen dan trekt dat ook focus weg van het rijden zelf. Een van de redenen waarom ik nooit radio luister in het verkeer want ik kan helemaal niet multitasken. Idem voor bellen tijdens het rijden, dat kan ik ook echt niet.

Ik ben wel een beetje jaloers op mensen die wel de focus hebben om dat te combineren :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 07:49

Jolliegirl schreef:
Tsja..ik vind het onverantwoord..

Wij ook al wakker sinds 04:00.. :') leuk op mn eerste werkdag haha. Maar komt goed.

Succes vandaag, veel koffie of thee naar binnen schuiven.

wyoming schreef:
Waarom geeft Facebook allemaal berichten van mensen die ik niet ken? Nu ook weer van iemand die een bericht plaatst over haar overleden zoon incl foto’s dat hij opgebaard ligt in de woonkamer. Ik ken die hele persoon niet en ik hoef die foto’s niet te zien.

Vond ik ook vreemd dat ik zulke berichten tegen kwam, maar je kan op het kruisje drukken rechts boven bij het bericht en dan krijg je minder zulke berichten binnen.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 07:53

Succes jolliegirl!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 07:56

wyoming schreef:

Als het goed is heb je bovenaan in beeld ergens een pijltje, als ik op mijn telefoon op de website kijk zit die naast het logo, als je daar op klikt kan je aangeven alleen posts te willen zien van je vrienden en pagina's die je volgt

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 07:57

Wakker geworden met flinke keelpijn. Voel me helemaal grieperig. Maar goed we overleven t wel weer.

Misschien was zondag met korte mouw rijden toch te enthousiast

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 07:58

Ik heb maar een legging aan onder mijn broek :') fietsen ga ik al helemaal niet doen, als ik loop kan ik in ieder geval nog helemaal in mijn jas kruipen

@sterre98 hoe heb jij het zondag gered in korte mouw?? Ik had een winterjas aan en was nog steeds koud geworden :')

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 08:04

wyoming schreef:

Dit is ook mijn ergenis. Ik zit daardoor ook steeds minder op Facebook.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 08:04

Mijn man heeft vandaag kettingzaag cursus in het bos. Stiekem wel medelijden met hem. Heb hem mijn goede thermokleding maar geleend, maar de halve dag stilstaan met gevoelstemperatuur -15 en later -8, mij niet gezien.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 08:07

Lay_D schreef:
Succes jolliegirl!

Sluit ik mij bij aan :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 08:09

Absolem schreef:
Ineke2 schreef:
Als ik mijn telefoon gebruik tijdens het autorijden is dat voor de navigatie verder niet. Als ik echt moet bellen zoek ik een parkeerplek op. Ik snap echt niet hoe mensen dat kunnen; ergens geconcentreerd naar kijken of luisteren tijdens het autorijden.

Ik heb wel de radio aan, maar als ik dan op moet letten op de weg / een verkeerssituatie, dan ben ik heel die radio kwijt zeg maar, dus vandaar dat ik ook telefoongesprekken niet snap dat mensen dat kunnen tijdens het rijden.

Je kan jezelf daar in trainen. Shooter en world of warcraft Gamers doen het al automatisch. Die moeten communiceren, handelen , plannen.

Is niet veel anders dan autorijden met een livestream op of bellen ( in een carkit via bluetooth uiteraard) .

Is het verstandig? nee absoluut niet. Maar er zijn er enkele tussen die zo goed kunnen multitasken, dat ze veel veiliger zijn in hun rijden en betere voertuigbeheersing hebben dan karin van 50 jaar die in het weekend naar de ikea gaat bij wijze van spreken .

Nee, ik heb een neurologische aandoening en kan hierdoor al niet eens in een schakelauto rijden, omdat dat teveel handelingen tegelijkertijd zijn. Ik weet gewoon wat ik wel en niet kan en dat inzicht zouden veel meer mensen moeten hebben. Dat zou heel wat ongelukken ( in het verkeer alleen al ) schelen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 09:03

Jolliegirl veel succes vandaag!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 09:06

Succes vandaag Jollie *\o/*

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 09:23

Ik wil niet uit bed. Het is stervens koud!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 09:30

Succes en sterkte Jollie!

Ik ben bij de tandarts voor een kies en ben ook misselijk, geen goede combinatie. Had al moeite met m'n tandenborstel.

Edit: extra ergenis. Mensen in de wachtkamer die filmpjes gaan kijken zonder oortjes in...
Laatst bijgewerkt door kosseh op 03-02-26 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 09:33

Suzanne F. schreef:

Dit. En ik ben blij dat er een hele hoge boete op zit. Van mijn radio blijf ik ook af als ik op moet letten. Je telefoon kan je aan zetten en dan op de kop op je bijrijdersstoel leggen als je per se wil luisteren, of koppelen met je radio. Je touchscreen doet niks met aanraking met de stoel. Die reageert alleen op aanraking met huid. Ik weet overigens niet of iemand ooit heeft gezien hoe goed iemand die “getraind is met videogames” kan multitasken, maar daar kan je al geen fatsoenlijke vraag aan stellen zonder dat ze zitten te tieren dat je ze uit hun concentratie haalt.

Succes Jollie!

Ik ben echt goed verkouden aan het worden, maar tegen mijn principes in toch naar kantoor, omdat ik vorige week ook de hele week thuis heb gewerkt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 09:36

Denk dat de kracht training van gisteren toch iets te veel was. Maar kon weer geen nee zeggen.

Iets met de wil is er wel, maar mijn lijf weigert.

En gelukkig toch nog even kort kunnen slapen.