Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 09:33

Wat leuk Marocje!

Klinkt goed Rawr, al is in alles hetzelfde zijn wellicht ook wel.. saai op een gegeven moment? Vegan an sich hoeft geen probleem te zijn, de manier waarop iemand dat beleeft kan echter wel een uitdaging zijn. Mijn ex werd vegan en die werd zo verschrikkelijk vervelend er in. Ik ben al mijn halve leven vegetariër maar dat was zooooooo slecht en zoooooo te weinig.. nee dan hij met z’n paar maanden niet consequent vegan zijn :') Als ik er aan terug denk word ik nog weer pissig.

Aaaanyhow, lekker gaan onderzoeken! :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 09:50

Vegan kan heel ver gaan in kleding. Houden van dieren. Je kan niet overal gaan eten. Mijn buren zijn vegan en hebben het daar nooit over maar sommige moeten het inderdaad uitdragen.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 09:53

Wat leuk Rawr :)

Ik ben nu ook met iemand aan het praten. Volgende week zaterdag gaan we op date. Ik ben echt heel benieuwd naar hoe dat gaat zijn. :D

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 10:50

Je kan een vegan en vegetarisch leven prima combineren. Gewoon ergens later pas kaas overheen gooien 8-) Ik woon in een studentenhuis met twee vegans en de rest vega die altijd samen eten, en dat levert eigenlijk nooit problemen op. Ja, de vegans zouden best willen dat wij ook van de zuivel afstappen, maar ze maken er geen groot punt van.
Er vanuit gaande dat jij ook vega bent en geen vlees eet :+ want vlees vinden veel vegans wel redelijk oncomfortabel is mijn ervaring.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 11:02

Ik ben zelf vegetariër en mijn man eet wel gewoon vlees. Ik heb er geen probleem mee dat hij vlees eet, hij moet het enkel zelf klaarmaken :+ Mijn man eet bijna nooit boterhammen maar eet s'middags vaak biefstuk of kip en s'avonds eten we samen (meestal) vegetarisch.
Bij ons geeft het geen problemen, maar een strikte vegan is wel pittig denk ik. Zeker als zij er niet voor zou open staan dat jij wel nog vlees eet.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 12:25

Heel veel lagen vegans idd. Iemand die het erg uitdraagt en veel moeite heeft met mensen die nog wel dierlijke producten nuttigen, dat is een uitdaging in een relatie met iemand die vlees eet.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 12:26

Berdien schreef:
Klinkt goed Rawr, al is in alles hetzelfde zijn wellicht ook wel.. saai op een gegeven moment? Vegan an sich hoeft geen probleem te zijn, de manier waarop iemand dat beleeft kan echter wel een uitdaging zijn. Mijn ex werd vegan en die werd zo verschrikkelijk vervelend er in.
Ja het is aan de ene kant wel leuk dat je elkaar precies begrijpt maar het gaat ook wel wat vervelen dat we steeds zeggen dat we exact hetzelfde denken, ervaren, voelen etc. Er valt weinig te ontdekken aan de ander op die manier zeg maar. En ik hecht niet superveel waarde aan de Myers-Briggs typeindicator maar weet uit ervaring dat ik beter ben met partners die anders zijn dan ik.

Het vegan topic is iets dat we misschien ook bewust een beetje vermijden omdat het tot nu toe nog zo leuk is maar ik wil het wel in diepte bespreken en praten over mogelijke situaties die kunnen ontstaan als we bijvoorbeeld zouden samenwonen etc. Beter nu dan dat dat veel verder in de tijd toch voor wrijving gaat zorgen. Bij de eerste date heb ik wel bewust een leren jack aangetrokken om te zien of dat enige reactie gaf maar dat was niet zo.

Lynnepinny schreef:
Ja, de vegans zouden best willen dat wij ook van de zuivel afstappen, maar ze maken er geen groot punt van.
Ja en dat vind ik dus een beetje irritant. Ik zal dan toch bij leren kleding die ik koop gaan nadenken dat zij dat niet leuk vindt. En als ik boodschappen doe wil ik niet elk etiket lezen om te zien of er ook maar iets van dierlijke oorsprong in zit. :n

Lolacabana schreef:
Ik ben nu ook met iemand aan het praten. Volgende week zaterdag gaan we op date. Ik ben echt heel benieuwd naar hoe dat gaat zijn. :D
Nice, veel plezier! :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 12:33

Mijn vriend en ik matchen op veel vlakken maar we zijn op veel vlakken ook totaal verschillend. Dat houdt het interessant :)) We kunnen daar ook echt wel op botsen, maar nooit dusdanig dat het een ding wordt.

De meeste supermarkten hebben zo’n groen vegan-bordje voor vegan producten, dat scheelt. Maar als je er zelf totaal niet mee bezig bent dan is het wel wat voor wrijving kunt zorgen inderdaad.

Ik ben dus vegetariër en mijn vriend echt niet :D Maar dat wil prima. Vegan is alleen wel nog een flinke stap verder.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 12:36

Ik heb denk ik onder een enorme steen geleefd, maar ik heb iets geleerd hier vandaag. Ik dacht dat vegan een hippe term was voor vegetarisch :+ , maar het is blijkbaar nog iets "extremers".

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 13:07

Muronia schreef:
Ik heb denk ik onder een enorme steen geleefd, maar ik heb iets geleerd hier vandaag. Ik dacht dat vegan een hippe term was voor vegetarisch :+ , maar het is blijkbaar nog iets "extremers".

Hahaha! Ja, vegetariërs eten geen vlees en vis, veganisten eten/gebruiken niets van dierlijke afkomst of waar dieren bij zijn gebruikt.

Mijn vriend en ik zijn allebei een periode vegan geweest, ik was daarvoor al heel lang vegetariër. Medisch gezien moest ik weer vegetariër worden ipv vegan en mijn vriend is met me mee gegaan daarin.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 13:14

Berdien schreef:
Mijn vriend en ik matchen op veel vlakken maar we zijn op veel vlakken ook totaal verschillend. Dat houdt het interessant :)) We kunnen daar ook echt wel op botsen, maar nooit dusdanig dat het een ding wordt.

Ja maar dat is ook hoe het moet zijn. Iemand die je denkwijze soms ook uitdaagt of nieuwe/andere inzichten geeft. Zolang je goed en respectvol met elkaar communiceert groei je daar als persoon en als stel van. Als je overal precies hetzelfde in bent heeft dat ook (zeker in ons geval) wel wat valkuilen en zwaktes.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 13:49

Absoluut :j Ik heb wat dat betreft echt veel geleerd van hem. Hij ook wel van mij, denk ik.

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:03

Daar draait het uiteindelijk wel om ja. Samen groeien, goede communicatie, respectvol omgaan met elkaar. Elkaar soms wat uit de comfortzone halen..

Rawr, als ik het zo lees klinkt het denk ik als geen relatie materiaal uiteindelijk, maar misschien wel een mooie vriendschap voor de toekomst?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:14

Vegan gaat echt veel dieper. Geen kleding of schoenen van leer. Wat mijn buurvrouw aangeeft: honing eet je niet want je steelt van de bijen. Officieel mag je geen dieren houden maar ze hebben wel een kat en voeren wel brokjes maar geen vlees uit blik. Maar officieel kan dat al niet als je het streng bekijkt. Dus alles waar je geld mee verdient met dieren kan niet en paarden houden zou ook een ding kunnen zijn. Nergens mag zuivel of een spoor van dierlijke producten in zitten. Dus gewoon ergens een broodje eten is onmogelijk. En zoals ik eerder zei zijn er gradaties.

Ik haak al af op vegetarisch. :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:25

Vegetariërs zijn hele leuke mensen hoor :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:42

Ik vind dat iedereen moet doen wat ze zelf willen maar verwacht wel dat ze mij daar niet mee komen lastigvallen. Dus vegan eten is helemaal prima hoor, maar ik eet een biefstukje, ben dol op zuivel en eieren en ik draag leren schoenen. Ik wil daar gewoon geen gezeur over.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:14

Je kunt als vegan tegenwoordig echt prima "gewoon ergens een broodje eten" hoor :')

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 19:57

Rawr schreef:
Super leuk! Wat even een drankje doen zou zijn werden veel meer biertjes dan we de volgende ochtend blij mee waren. Heerlijk vloeiende gesprekken en zoveel gelachen en is ze fysiek ook echt precies waar ik op val.

Er was absoluut een klik maar ik weet nog niet of die romantisch is. We zijn zó ontzettend hetzelfde qua persoonlijkheid en manier van denken dat het gewoon eng is. En het enige waar we verschillen is dat voor ons beide ook wel een belangrijk punt, zij is vegan en ik ga dat nooit worden en met het oog op een toekomst denk ik wel dat dat wrijving gaat geven. Ondertussen appen we lekker verder en komende week spreken we weer af. :)

Zeg nooit nooit. Ik heb altijd heel hard geroepen dat ik absoluut geen roker wil. Nu iemand leren kennen in real life en wow die rookt best wat af. We zien elkaar inmiddels al een half jaar dagelijks en wonder boven wonder ben ik dolverliefd en dit is wederzijds. Hij weet overigens wel dat ik er een hekel aan heb hoor.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 10:06

Ik had zaterdag heel spontaan een date, ik zou met een vriendin gaan lunchen en poolen, ze zei af omdat ze ziek was en hij zei heel spontaan, dan kom ik toch? Ik kende hem van een borrel 2 weken eerder. Het was gezellig, op papier past ie goed (leuke baan, geen kinderen, leven op de rit) maar ik voelde het verder niet zo..
Speelt ook wel mee dat mijn ex een uur na tijd appte of mijn date bij X gezellig was, getipt door iemand die ons had gezien. Echt enorm creepy en stalkerig :n

Maar de kop is er weer af en verder was het een goede ervaring :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 10:09

Ik heb gisteren een spontane date gehad. Op de foto's zag hij er echt superrrr leuk uit. Op de app heel vlot. Maar hij was veel rustiger, liever, netter, ingetogener, of whatever hoe je het noemt dan ik had verwacht. Ik was snel verveeld en gewoon moe en heb duidelijk gemaakt dat hij moest gaan. Duidelijk dus gelukkig geen weken appen aan verspilt.

Verder heb ik de "complotdenker" nog niet afgekapt, ik heb het bespreekbaar gemaakt, we zien wel, hij heeft me van het weekend een paar keer lang gebeld. Alles op zn gemak want aankomend weekend heeft hij zijn kinderen. Hij kletst makkelijk weg, doet normaal, woont vrij in de buurt.

Mn andere date had van het weekend alweer een ander in zijn bed liggen dus dat zegt ook genoeg. Waar hij ook weer 24 uur samen mee is geweest en van alles heeft gedaan en woensdag komt ze weer. (ik zat bij vriendin toen hij dat appte) dus het is waarschijnlijk een patroon, hij stort zich op de een, dan weer op de ander.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 23-01-24 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 10:12

Oh Relaxed, dat is inderdaad wel echt heel naar, ook dat er iemand is die dergelijke info blijkbaar naar hem doorspeelt. Als je denkt dat dat meespeelt, wil je hem misschien nog eens een kans geven?

Jep Zonnetje, soms kan iemand in het echt tegenvallen bij het beeld dat we in ons hoofd hebben gemaakt. Jammer!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 10:13

Ja ik vond hem zelfs te hoog gegrepen.........nou niet dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 10:14

Hhilde schreef:
Oh Relaxed, dat is inderdaad wel echt heel naar, ook dat er iemand is die dergelijke info blijkbaar naar hem doorspeelt. Als je denkt dat dat meespeelt, wil je hem misschien nog eens een kans geven?

Ja inclusief foto als ik hem mag geloven, dus nee, niet ok. En nee hoor, absoluut geen kans meer, het is nog maar 3 maanden geleden en ondanks dat het heel goed gaat raakte dit me nog wel weer, maar niet op een positieve manier. Hij is gewoon echt gestoord :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 10:16

Ik baalde gisteren, ik had een avondje jacuzzi voor ogen. Dus en geen jacuzzi avond en geen leuke date, ik voelde me erna rot. Heel moe... Dus doordeweeks daten ga ik niet meer doen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 10:34

Relaxed schreef:
Hhilde schreef:

Ja inclusief foto als ik hem mag geloven, dus nee, niet ok. En nee hoor, absoluut geen kans meer, het is nog maar 3 maanden geleden en ondanks dat het heel goed gaat raakte dit me nog wel weer, maar niet op een positieve manier. Hij is gewoon echt gestoord :')

Neeee, ik bedoelde niet je ex, maar die andere man! Je ex klonk en klinkt in meerdere berichten als ongeschikt, dus geef die vooral geen kans meer :=