Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:39

Oke help bokkers

Laten we voorop stellen dat ik na zaterdag niemand binnen 1,5 meter heb gezien behalve mijn vriend. Waar ik met oud en nieuw was heeft iedereen een negatieve zelftest gedaan. Ik he voor de zekerheid 5 dagen na oud en nieuw (gisteren en vandaag) een zelftest gedaan (negatief). Ik heb hem net zelfs ook een keer via de keel gedaan zoals viroloog van Ranst aanraadde (twitter). Nu heb ik alleen sinds vanmiddag hele subtiele keelpijn. Maar ik heb dit wel vaker als ik bovengemiddeld vaak iets doe zeg maar. :=

Echter heb ik dus steeds negatieve zelftests (ook keel) en morgen om 10:15 die booster staan. Ga ik die niet nemen en dan een GGD test doen of???

Edit: ga nu een testafspraak maken maar ik ben zo bang voor quarantaine pff...

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:46

In beide gevallen heb je hetzelfde resultaat - bescherming :P Dus zoveel maakt het niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 00:25

Nou ja, uit ervaring weet ik inmiddels dat die negatieve zelftest niks zegt :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 00:28

Maar ook in je keel schijnt het wel beter te werken dan alleen in je neus.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 00:34

Sizzle schreef:
pien_2010 schreef:
Sorry, kan iemand mij bijpraten. Ik weet glad niet waar dit over gaat.

Nadat in Denemarken zonder geldige vergunning een massa slachting plaatsgevonden had onder nertsen hebben ze ze zonder goed nadenken in massagraven gestort. Kort daarna kwamen de lijken door gas vorming vanzelf weer uit de grond. Heel luguber.

Goh bizar, dat ze daar niet over nadenken. Las op bokt laatst dat een stoffelijk overschot van een mens ook kan kotsen, vanwege gasvorming in de maag

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 00:36

Het feit dat er duizenden wat wellicht miljoenen van die dieren onterecht vermoord zijn voor een voor hun niet zo'n schadelijk virus is te schokkend. Over de compensatie voor de bedrijven nog niet te spreken. Maar het alles voor de "gezondheid". Jammer dat ze geen rekening houden met het feit dat gezondheid verder gaat dan een virus

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 00:41

Weet iemand hoe precies het komt met die tijd voor een test? Sturen ze je weg als je niet op tijd bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 00:49

MarlindeRooz schreef:
Weet iemand hoe precies het komt met die tijd voor een test? Sturen ze je weg als je niet op tijd bent?

Ik denk het niet. Meestal loop ik zo'n 2-5 minuten voor 'mijn' tijd naar binnen, maar moet ik daar nog een tijdje in de rij staan. Al zijn die tijden er natuurlijk wel om iedereen een beetje te spreiden, maar in mijn beleving doen ze niet zo moeilijk :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 00:54

Ja ik heb dus weinig zin om in een rij te staan met mogelijk positieve mensen. Bah wat een gezeik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 01:06

MarlindeRooz schreef:

Of je bent te grof met de zelftest in je keel aan het duwen geweest, of je hebt keelontsteking of je hebt omikron. Goed dat je gaat testen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 01:08

Daks schreef:
Het feit dat er duizenden wat wellicht miljoenen van die dieren onterecht vermoord zijn voor een voor hun niet zo'n schadelijk virus is te schokkend. Over de compensatie voor de bedrijven nog niet te spreken. Maar het alles voor de "gezondheid". Jammer dat ze geen rekening houden met het feit dat gezondheid verder gaat dan een virus

Miljoenen.
Besmet door een mens.
Wegens gecreëerde hysterie mbt een mógelijke mutatie bij de nertsen die dan mógelijk weer naar de mens zou kunnen terugkomen.
Verborgen agenda; nertsenindustrie uitwissen.
Gelukt en de publieke opinie was _/-\o_
Win-win voor de politiek.

Één van de voorbeelden dan Covid als manna was/is voor overheden.
De invoering van de vaccinatiepas/ QR-code is een ander voorbeeld. Is nu door de publieke opinie gewénst feit met overslaan van 5 -10 jaar democratische procedures, mogelijk zelfs afblazen.
De test-idioterie gaat ons ook nog letterlijk en figuurlijk duur te staan komen door de wettelijke verankering.

Aan iedereen die positief zelftest; vraag asap een pcr aan. Dan heb je het in je registratie staan +:)+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 01:11

Volgens mij zou er al vrij snel ook een verbod komen op het fokken van nertsen dacht ik.

Heel eerlijk? Deze beestjes hadden ook zonder corona een rot leven werden alleen maar gefokt voor het bont. Voordeel is nu dat dit hopelijk het begin is van het einde van de nertsenfokkerij voor bont.

Ik denk dat die beestjes zo veel beter af zijn hoe zielig en sneu het ook is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 01:11

bigone schreef:
MarlindeRooz schreef:

Of je bent te grof met de zelftest in je keel aan het duwen geweest, of je hebt keelontsteking of je hebt omikron. Goed dat je gaat testen.

Haha nee hoor had het voor die tijd al, heb pas net in mijn keel getest als experiment. :P Maar het voelt inderdaad een beetje als een beginnende keelontsteking. Echt zin in. :=

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 01:17

bigone schreef:
Of je bent te grof met de zelftest in je keel aan het duwen geweest, of je hebt keelontsteking of je hebt omikron.

Of...euhmmmm... overgevoelig?

Even los van MarlindeRooz wordt er m.i. ook mégagigantisch overdreven met zowat álles onder de Covid-vlag.
Naast het covid anxiety syndrom ook een me-too-Covid-íets complex :roll:
Gaan de psychologen nog járen beleg op het brood aan hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 01:22

Zebrastreep schreef:
Volgens mij zou er al vrij snel ook een verbod komen op het fokken van nertsen dacht ik.

Heel eerlijk? Deze beestjes hadden ook zonder corona een rot leven werden alleen maar gefokt voor het bont. Voordeel is nu dat dit hopelijk het begin is van het einde van de nertsenfokkerij voor bont.

En hoppaaaa!!! Goedpraten van misleiding, machtsmisbruik, overtreden van regels, voor een verborgen agenda onder de mom van ´groter belang´.

´Perfect´ voorbeeld van hoe covid misbruikt wordt: Onder covid -hysterie kan/mag alles want het doel, ook al is dat volstrekt onbewezen, heiligt de middelen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 02:02

Denk je wel aan je bloeddruk, HC? :) Volgens mij spendeer je hier heel wat tijd aan dit onderwerp.

Ik vind zelf het geen probleem om een booster vaccinatie te halen, maar ik baal er wel van dat ik niet meer in aanmerking kom voor een Pfizer vaccinatie. Die heb ik de vorige keren goed verdragen, geen bijwerkingen. Ik zie op tegen eventuele bijwerkingen van Moderna. Ik ben maandag aan de beurt.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 08:19

MarlindeRooz schreef:
Ja ik heb dus weinig zin om in een rij te staan met mogelijk positieve mensen. Bah wat een gezeik.

Hier was het de afgelopen dagen zo druk dat je ondanks afspraak toch wel minstens 20 min in de rij stond, meerdere vrienden incl ikzelf hebben de afgelopen dagen moeten testen.
Wel met voldoende afstand maar ik vrees dat je er niet aan ontkomt.
Overigens testte veel vsn deze mensen valt negatief op de zelftest dus maar goed dat ze wel via de ggd nogmaals hebben getest.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 08:23

HC, „wij“ (ik niet, mag nog niet) hebben wel gestemt voor de covid wet, zonder die wet was 2G niet gelukt. De burger heeft hier met 62% voor gestemt.

In Nederland was een verkiezing van het kabinet gedurende de crisis en men heeft (weer) voor Rutte gestemt.
Tot zover ondemocratisch.

Hoezeer ik ook met bepaalde dingen oneens ben, vind ik dingen als „verborgen agenda“ te ver gaan en speelt op onrust.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 08:44

Boras schreef:
Denk je wel aan je bloeddruk, HC? :) Volgens mij spendeer je hier heel wat tijd aan dit onderwerp.

Ik vind zelf het geen probleem om een booster vaccinatie te halen, maar ik baal er wel van dat ik niet meer in aanmerking kom voor een Pfizer vaccinatie. Die heb ik de vorige keren goed verdragen, geen bijwerkingen. Ik zie op tegen eventuele bijwerkingen van Moderna. Ik ben maandag aan de beurt.

Dan zou ik zeggen of een Pfizer of helemaal niet.

Als Rutte en de Jonge zeggen spring! Dan vraagt de hele bevolking zowat: Hoe hoog?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 08:48

xx_Irisje schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hier was het de afgelopen dagen zo druk dat je ondanks afspraak toch wel minstens 20 min in de rij stond, meerdere vrienden incl ikzelf hebben de afgelopen dagen moeten testen.
Wel met voldoende afstand maar ik vrees dat je er niet aan ontkomt.
Overigens testte veel vsn deze mensen valt negatief op de zelftest dus maar goed dat ze wel via de ggd nogmaals hebben getest.

Ik zag iemand die ik volg op insta die gewoon 1,5 uur!! in de rij heeft gestaan voor de booster.
Dus ik vroeg al of dat vrije inloop was. Maar nee, op afspraak!! Sorry, maar hoe dan?!!!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 08:49

Huertecilla schreef:
Zebrastreep schreef:

En hoppaaaa!!! Goedpraten van misleiding, machtsmisbruik, overtreden van regels, voor een verborgen agenda onder de mom van ´groter belang´.

´Perfect´ voorbeeld van hoe covid misbruikt wordt: Onder covid -hysterie kan/mag alles want het doel, ook al is dat volstrekt onbewezen, heiligt de middelen.

Ook zonder corona zou er een verbod komen. Ik snap niet dat jij het fokken van nertsen voor bont goed praat terwijl die dieren vreselijk worden behandeld. Nee die zijn zo echt een stuk beter af.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 09:00

De massa ruiming en de manier waarop dat gegaan is, was ronduit verwerpelijk.
Dat goedpraten doe ik niet aan mee.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 09:13

Sizzle schreef:
De massa ruiming en de manier waarop dat gegaan is, was ronduit verwerpelijk.
Dat goedpraten doe ik niet aan mee.

Dat zeker maar wat denk je dat er al met heel veel kippen is gebeurd vanwege de vogelgriep. Op varkens die massaal geruimd worden... dan hoor je ook haast niemand maar het is net zo triest.

Het enige positieve is dat er nu jaren eerder als gepland een einde is gekomen aan de fokkerij voor bont.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 09:20

Quot gaat mis, verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Boras op 06-01-22 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 09:23

De „maar“ hoort er niet.
Ook de manier waarop we met vogels en varkens omgaan is verwerpelijk.
Echter was de reactie in Denemarken ook nog eens een typische niet goed doordachte paniekreactie waar veel te makkelijk mee weggekomen is naar mijn gevoel. Echter woon in niet in Denemarken dus ik weet niet of er nationaal wel een soort excuus en berisping geweest is waarbij bepaalde bestuurders opgestapt zijn (ik hoop het wel).