Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:05

friezenfan2 schreef:
Voor corona en dit tweede kindje deden ze dat regelmatig uit eten en naar de bios.
Toen ik hoorde dat ze zich pas gaat vaccineren als ze geen borstvoeding meer geeft heb ik het ook gegoogled en vond ook dat je gewoon kunt laten vaccineren als je borstvoeding geeft is zelfs beter omdat je kindje dan ook antistoffen krijgt. Maar iedereen mag zijn eigen keuze maken.

Maar als je niet naar de bios wil maar na het eten naar je kind wil om die bv te geven, maakt toch niks uit :?
Ik snap je punt niet zo eigenlijk. Ga je een andere keer weer naar de bios, die loopt niet weg. Of ze kijken via Pathé thuis.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:16

Ik heb nog nooit een corona test laten doen maar hoor van iedereen dat het geen pretje is tot echt zeer doen. Ik heb een zeer lage pijngrens dus ik zou er tegen op zien en zou als ik niet gevaccineerd was. En dus zou moeten testen om een QR-code te krijgen dan zou ik dus alles uit die ene QR-code willen halen om de pijn en de stress die het me zou geven het waard te laten zijn. Mocht dat mijn punt iets duidelijker maken.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:09

friezenfan2 schreef:
Ik heb nog nooit een corona test laten doen maar hoor van iedereen dat het geen pretje is tot echt zeer doen. Ik heb een zeer lage pijngrens dus ik zou er tegen op zien en zou als ik niet gevaccineerd was. En dus zou moeten testen om een QR-code te krijgen dan zou ik dus alles uit die ene QR-code willen halen om de pijn en de stress die het me zou geven het waard te laten zijn. Mocht dat mijn punt iets duidelijker maken.

Dat verschilt per persoon. Sommigen zullen het dramatiseren en anderen hebben er écht last van.
Ik vond het weinig voorstellen.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:16

Eerste keer was irritanter dan de tweede keer. Misschien omdat ik bij de eerste keer gespannen was dat het anders was.
Maar om nou iedere week of zelfs dagelijks dit te moeten doen, daar pas ik voor

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:19

Ik vind het vooral verschillen per persoon die de test doet.
Bij de ene voel je amper wat en de andere lijkt je hersens te beroeren :')

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:24

Die test is gelijk aan de zelftest he, dus niet de pcr test van de GGD.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:28

AmyII schreef:
Vwb. testen voor de QR: ik heb een bokker ergens zien vertellen dat er in een land (Spanje?) werkelijk o-ve-ral getest kan worden (sneltest) om ergens binnen te mogen/ kunnen komen. Van mij mag dat hier ook, verlaag die drempel zoveel als mogelijk: maak testen overal beschikbaar en maak gebruik van minder invasieve testen, ik zou haast verwachten dat dan de weerstand tegen de qr code ook een pak zal afnemen.

In Frankrijk was dit idd ook. Zou het voor de mensen die niet gevaccineerd willen worden, wel een stuk makkelijker worden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:31

Ik zag net dat er hier in het centrum van Zwolle ook een teststraat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:34

In Hoogeveen hebben ze dit weekend ook een sneltest lokatie neergezet, je krijgt dan een bandje voor die avond. Daar kun je ook qr laten scannen voor bandje en dan kun je overal binnen en geen gedoe aan de deur. Benieuwd hoe het werkt. Was vandaag in Leeuwarden en daar doen ze dit ook.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:44

nicole_floor schreef:
AmyII schreef:
Vwb. testen voor de QR: ik heb een bokker ergens zien vertellen dat er in een land (Spanje?) werkelijk o-ve-ral getest kan worden (sneltest) om ergens binnen te mogen/ kunnen komen. Van mij mag dat hier ook, verlaag die drempel zoveel als mogelijk: maak testen overal beschikbaar en maak gebruik van minder invasieve testen, ik zou haast verwachten dat dan de weerstand tegen de qr code ook een pak zal afnemen.

In Frankrijk was dit idd ook. Zou het voor de mensen die niet gevaccineerd willen worden, wel een stuk makkelijker worden.

In Spanje worden nergens (behalve wat testevenementen) toegangscodes gevraagd. Testen kan alleen in klinieken, rond de 40 euro per test. De centrale regering heeft het gebruik van QR-codes voor de horeca niet goedgekeurd.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:56

Vanmiddag met mijn moeder gaan winkelen. Even ergens wat binnen gegeten en gedronken en we konden zo doorlopen en aan een tafeltje gaan zitten. Er werd niet om een QR-code gevraagd. Mijn moeder vertelde dat ze gisteren met mijn broer bij één café zo naar binnen konden zonder QR-code en bij de andere werd hij wel gevraagd, maar hoefden ze geen legitimatie te laten zien. Ik vraag me af of dit op veel plekken zo gebeurd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:58

Ik denk dat er in de avond veel strakker gecontroleerd word. Cafés met muziek, alcohol , jongeren geeft toch iets meer risico dan mensen die overdag aan een tafeltje wat eten of drinken.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 21:02

Relaxed schreef:
In Hoogeveen hebben ze dit weekend ook een sneltest lokatie neergezet, je krijgt dan een bandje voor die avond. Daar kun je ook qr laten scannen voor bandje en dan kun je overal binnen en geen gedoe aan de deur. Benieuwd hoe het werkt. Was vandaag in Leeuwarden en daar doen ze dit ook.

Jaa klopt meerdere steden gingen dit doen. Vind het wel een goed idee!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 21:19

Gisteravond wezen eten en er werd ook niet naar gevraagd. Maar, we hadden een aparte grote zaal en tafels waren op 1,5 meter gedekt. Geen idee of voor gewoon wel naar de QR code gevraagd werd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 21:31

verootjoo schreef:
Ik vind het vooral verschillen per persoon die de test doet.
Bij de ene voel je amper wat en de andere lijkt je hersens te beroeren :')

Ik hoorde de eerste keer corry konings zingen in mijn hoofd :D

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 21:36

Dat is een goeie reden om je niet te laten testen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 21:39

Exitium schreef:
Dat is een goeie reden om je niet te laten testen!

:')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 21:51

veerledec schreef:
Die test is gelijk aan de zelftest he, dus niet de pcr test van de GGD.

Oh die vind ik al helemaal niets voorstellen. Doe ik een paar keer per week, omdat het toch weer best druk is in de trein etc. Gewoon als een soort extra check.

Paar keer niezen en een traan, that's it.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 22:00

De zelftesten , maar ook die testen bij de Healthcentra stellen inderdaad helemaal niets voor in vergelijking met de testen door de GGD.

Ik heb Corona gehad en ben gevaccineerd, maar doe af en toe een zelftest.
Voor en na mijn vakanties i.v.m. vliegen en omdat ik regelmatig soortgelijke klacnten heb door allergische astma en dan wil ik zeker weten, dat het toch niet weer Corona is.
Kleine moeite.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 22:02

bigone schreef:
Ik denk dat er in de avond veel strakker gecontroleerd word. Cafés met muziek, alcohol , jongeren geeft toch iets meer risico dan mensen die overdag aan een tafeltje wat eten of drinken.

Gisteren was het rond 22:00 in een bomvol café, met muziek en alcohol. Het leek wel carnaval zeiden mijn broer en moeder. Ze konden zo doorlopen en bij het tweede café moesten ze alleen de qr-code laten zien zonder ID. Ze zijn tot 0:00 gebleven en daarna was het echt heel druk op straat. Ik denk echt dat er op veel plaatsen niet gecontroleerd wordt.

En daarnaast ontgaat me totaal wat de reden is dat horeca om 0:00 moet sluiten nu de 1,5 m regel eraf is!?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 22:10

Ik ben benieuwd welke app ze in Amerika gebruiken, aangezien ik daar heen ga over 2 maanden. Moet ook nog uit gaan zoeken waar ik me kan laten testen.
Vandaag was er bij mijn moeder bezoek. Maar dat mens praat de oren van je hoofd. Ben nu ook echt moe.

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 23:27

Waarom zijn vaccinweigeraar en antivaxxer voor jou niet bepaald positieve woorden? Hoe zou jij jezelf dan aanduiden?
Wappie vind ik wel een negatieve term. Die ik om die reden ook bewust gebruik voor mensen die daar volgens mij onder vallen. Maar vaccinweigeraar?[/quote]

Ik vind dat er nogal een verschil is tussen iets niet willen of iets weigeren.
Ik vind mezelf iemand die het vaccin nu niet wil.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 23:41

Dan weiger je dus nu het vaccin. Iets anders kan ik er niet van maken en dat doet er niets aan af dat je je misschien bedenkt in de toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 00:10

Betekenis 'weigeren'
Je hebt gezocht op het woord: weigeren.

wei·ge·ren (weigerde, heeft geweigerd)
1
niet willen; niet inwilligen: een verzoek weigeren
2
afslaan, afwijzen: een aanbod weigeren
3
niet doen wat je ervan verwacht: de motor weigert

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 00:20

Belmera schreef:
Ik vind dat er nogal een verschil is tussen iets niet willen of iets weigeren.
Ik vind mezelf iemand die het vaccin nu niet wil.

Je beschouwt jezelf dus niet als vaccinweigeraar? Terwijl je het vaccin niet wilt, dus weigert?
Ik begrijp de gevoeligheid voor het woord weigeraar niet zo goed. Wat is daar dan zo negatief aan?