Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:04

Huertecilla schreef:
Liep vanmorgen vroeg naar de auto om naar huis te gaan uit Antequera. Staat er een groooote bus met aanhanger vol kanos midden op de weg.
Russisch kenteken >;)

Spreek de chauffeur aan;is onderweg naar huis in Rusland van kano-avontuur in Portugal. Nu op zoek naar een garage want er is een wiel van de aanhanger gelopen.

:x :x

Wij mogen de provincie niet uit; controle en al.

Is iedereen dan die in jullie provincie woont opgesloten terwijl de rest van de wereld in en uit mag lopen. Als ik nu als Nederlander op vakantie zou willen kan ik dan zomaar bij jullie in de provincie een hotel huren dan? Terwijl jullie opgesloten zitten?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:05

Huertecilla schreef:
Liep vanmorgen vroeg naar de auto om naar huis te gaan uit Antequera. Staat er een groooote bus met aanhanger vol kanos midden op de weg.
Russisch kenteken >;)

Spreek de chauffeur aan;is onderweg naar huis in Rusland van kano-avontuur in Portugal. Nu op zoek naar een garage want er is een wiel van de aanhanger gelopen.

Beroepsverkeer :D |(

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:33

lenaa_tje schreef:
Prijzig grapje.

Als je ze toch moet doen...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:36

Shadow0 schreef:
lenaa_tje schreef:
Prijzig grapje.

Maar de kans is gewoon heel groot dat je nog positief test. Iedere keer 60 euro aftikken voel je wel

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:54

Loretta schreef:
Is iedereen dan die in jullie provincie woont opgesloten terwijl de rest van de wereld in en uit mag lopen. Als ik nu als Nederlander op vakantie zou willen kan ik dan zomaar bij jullie in de provincie een hotel huren dan? Terwijl jullie opgesloten zitten?

Ja. Klopt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:55

MoniqueT schreef:
Huertecilla schreef:
Russisch kenteken >;)

Beroepsverkeer :D |(

Ja :roll:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:10

Zie hierboven samengevat waarom ík me moreel niet bezwaard voel om mijn sociale leven te hervatten.
Nota bene keurig binnen de provincie.

Nu honderden wandelaars lang het land. Uit heel andalucía. Onderstreept mijn opvatting: La vida es bella; hay que VIVIR lo.
Vanavond uitgenodigd voor sushi in restaurant in Torremolinos. Charmant gezelschap heeft keurig gereserveerd voor een vroeg slot opdat ik voor avondklok ´thuis´ zoú kunnen zijn.
Nah, want kan ik nog meer keurigerder doen?! *D

Komende week geld ophalen bij advocaat in Motril. Kompleet met rechtvaardiging van hem. Mijn hemel wat een genéuzel als je geen kanoënde Rus of vakantievierende Deen in camper bent.
Eens kijken of ik geen date in Motril kan organiseren alleen maar als goedvoel compensatie >;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:10

Huertecilla schreef:
Loretta schreef:

Ja. Klopt.

Wat mogen toeristen dan meer? Die mogen gewoon door het dorp lopen of op het terras zitten en eigen inwoners niet? Die moeten thuis blijven en alleen weg voor boodschappen oid?

En toeristen mogen doorreizen naar andere dorpen, maar zelf mag je als inwoner niet naar een ander dorp? En vakantie binnen eigen land, mag dat wel?

Ik snap dat ze het erg van toerisme moeten hebben, maar inwoners meer en strengere regels opleggen dan toeristen vind ik echt niet kunnen.

Ik las dat er mogelijk 4 mensen besmet zijn na die proefvakantie in Griekenland. Ik vind het belachelijk. Weer besmettingen erbij dan. Zorg nu eerst eens dat we gewoon normaal visite kunnen ontvangen en op visite gaan en dat je met meerdere lekker buiten kunt zitten ed.

Ik vrees echt voor die testmaatschappij.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:12

Waarom is er überhaupt een testvakantie nodig?
Er gaan aan de lopende band mensen op vakantie die verplicht moeten testen, dan kun je die data toch gewoon gebruiken :o?

Ik ben echt blij dat wij niet in zo‘n test regime lijken te gaan (behalve dan voor scholen). Nog 1 dag voor de terrassen en volgende week wordt het prachtig lente weer *\o/*

MoniqueT

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:28

@Vayo: toeristen rijden een provinciegrens over en 99 procent van de politie laat hen gaan, omdat ze toch niet met hen kunnen communiceren en de discussie niet aangaan over woonplaats of waar ze heen gaan. Wij rijden met Spaans kenteken en worden geheid aangehouden. De provinciegrens ligt hier 5 kilometer verderop en dat is meteen ook de grens van een andere deelstaat, onze deelstaat heeft maar 1 provincie. De ‘bewaking’ gebeurt door de naastliggende deelstaat, de buren dus, die ons niet binnenlaten.

Ik ga daar al jaren boodschappen doen, maar de kapper, uit eten en naar vrienden. Nu gaan we dus al 7 maanden de andere kant op, bijna drie kwartier rijden voor dat alles en de vrienden zien we dus niet. Vier maanden lang mochten we zelfs de gemeente niet uit.

Maar ... we hebben wel hele lage coronacijfers. Zodra we de deelstaat uit mogen, willen we inderdaad graag ergens in een ander deel van Spanje een huisje huren voor een weekje of twee vakantie. Dat mag nu ook alleen in de eigen regio.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:29

lenaa_tje schreef:
Shadow0 schreef:

Maar de kans is gewoon heel groot dat je nog positief test. Iedere keer 60 euro aftikken voel je wel

Heel groot? Dat is maar de vraag. Zoals ik al schreef valt dat nog maar te bezien. Waarom een probleem maken van iets dat misschien niet eens een probleem is? Kijk nou eerst eens of er daadwerkelijk een probleem is voordat je paniek schopt...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:31

Vayo schreef:
Wat mogen toeristen dan meer?

Jij mag vanuit NL een hotel waar dan ook boeken en daarheen vanaf het vliegveld.
Ik mag mijn zoon niet ophalen uit Linares want dat is een andere provincie in dezelfde deelstaat.

Nóg gekker; jij mag naar een Hotel in Linares terwijl die stad op slot is voor iedereen ook uit dezelfde provincie.

Zie de russen. Ik mag Málaga provincie niet uit, Andalucía niet uit en de grens met Portugal is voor mij ook dicht. Heb een set onderdelen uit een voorstad van Lisboa nodig. Kunnen niet per kourier want zijn theoretisch ´explosief´. Wil die al sinds mei 2020 ophalen en daar een roadtrip van maken. Mag niet. Wél als ik een hotel in Lisboa boek en getest en al daarheen vlieg vanaf Málaga, als toerist dus. Kan ik de onderdelen echter niet meenemen.

Als het nog éven zo doorgaat, ga ik ook een nep werkdocument door de Portugese leverancier laten opstellen. Dat wíl ik niet, want ben echt goed gemotiveerd om de verspreiding te remmen maar voel me steeds minder geroepen om Roomser dan de Paus te zijn.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 17-04-21 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:34

@achterom ik ken verschillende mensen die inderdaad na een maand nog positief testen.
Dus ja ik acht die kans wel aannemelijk.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:38

tienus63 schreef:
Gem schreef:
Met die nieuwe regelgeving van grenspassage Nederland ---> Duitsland hebben wij er een probleem bij. Man en ik hebben nu beiden corona gehad en ervan hersteld. Maar ..... we zitten in de binnenvaart en varen 95% van de tijd in Duitsland voor een Duitse opdrachtgever. Moeten bij het passeren van de grens een negatieve coronatest kunnen laten zien, maar het kan zomaar zijn dat het virus nog twee maanden zichtbaar blijft op die test. Frau Merkel neemt geen genoegen met een bewijs dat er antistoffen aangemaakt zijn.

We hebben het probleem al voorgelegd bij de branchevereniging en de Schuttevaer, maar zij weten geen oplossing.

Jullie zitten natuurlijk langer dan 72 uur in Duitsland.
Kan dezelfde regel als voor chauffeurs wordt gebruikt niet toegepast worden.
Voor inreizen aanmelden en zolang verblijf tussen de 24-72 uur is, geen test nodig.
Kijk eens op de site van TLN.

Helaas geen relevante info gevonden. Wij gaan in principe Duitsland in, en komen er niet meer uit als het niet hoeft. Maar ja ... je moet er nog wel in zien te komen.
De komende twee weken speelt het nog niet omdat we eerst naar de werf gaan, maar daarna willen we toch wel weer aan de gang kunnen. Ik heb ook nog niets gelezen of er al schepen stilgelegd zijn, hopelijk loopt het allemaal wel los.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:43

MoniqueT schreef:
@Vayo: toeristen rijden een provinciegrens over en 99 procent van de politie laat hen gaan, omdat ze toch niet met hen kunnen communiceren en de discussie niet aangaan over woonplaats of waar ze heen gaan. Wij rijden met Spaans kenteken en worden geheid aangehouden. De provinciegrens ligt hier 5 kilometer verderop en dat is meteen ook de grens van een andere deelstaat, onze deelstaat heeft maar 1 provincie. De ‘bewaking’ gebeurt door de naastliggende deelstaat, de buren dus, die ons niet binnenlaten.

Ik ga daar al jaren boodschappen doen, maar de kapper, uit eten en naar vrienden. Nu gaan we dus al 7 maanden de andere kant op, bijna drie kwartier rijden voor dat alles en de vrienden zien we dus niet. Vier maanden lang mochten we zelfs de gemeente niet uit.

Maar ... we hebben wel hele lage coronacijfers. Zodra we de deelstaat uit mogen, willen we inderdaad graag ergens in een ander deel van Spanje een huisje huren voor een weekje of twee vakantie. Dat mag nu ook alleen in de eigen regio.

Belachelijk dat toeristen zo vrij spel krijgen ten opzichte van eigen inwoners.

Sizzle, ik snap heel die test vakanties ook niet. Lekker meer exotische mutanten binnen halen!? Zorg eerst maar eens dat de normale dagelijkse dingen weer kunnen. Funreizen naar buitenland vind ik echt onderaan de lijst horen met “wat weer kan/mag”.

Heel die testsamenleving, “het nieuwe normaal” staat me echt niet aan. Vaccineren, vaccineren, vaccineren ... en zodra iedereen een kans gehad heeft gewoon terug naar echt normaal.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:46

Ik hoop dat als we straks genoeg zijn gevaccineerd we niet meer hoeven te testen. Dat gaat namelijk 7,50 per test kosten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:47

MoniqueT schreef:
Zodra we de deelstaat uit mogen, willen we inderdaad graag ergens in een ander deel van Spanje een huisje huren voor een weekje of twee vakantie. Dat mag nu ook alleen in de eigen regio.

Koop een Nimbus :)* _O- _O-

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:48

Vayo schreef:
Sizzle, ik snap heel die test vakanties ook niet. Lekker meer exotische mutanten binnen halen!? Zorg eerst maar eens dat de normale dagelijkse dingen weer kunnen. Funreizen naar buitenland vind ik echt onderaan de lijst horen met “wat weer kan/mag”.

Staan bovenaan echter: economie boven rechten van locals.
Vandaar de morele erosie van mij als local zijnde :)*

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:50

Ik koop niks, staat hier een Mercedes van vier maanden oud op het erf, die moet kilometers gaan maken!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:51

Nou ja op zich wel interessant want hoe komen die 4 eraan?
En ze kunnen nu nog duidelijker aangeven dat je dus niet op vakantie kan. Het is geprobeerd en je kan daar dus Corona oplopen.. wellicht kunnen ze het nu verbieden ?

En over die 7,50 heb ik op Twitter alweer alle verontwaardiging voorbij zien komen.. dus als mensen dat geld niet willen/kunnen (?) betalen blijft alles nog langer dicht, denk ik?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:54

MoniqueT schreef:
Ik koop niks, staat hier een Mercedes van vier maanden oud op het erf, die moet kilometers gaan maken!

De grap is de marketing-slogan ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:57

purny schreef:
Ik hoop dat als we straks genoeg zijn gevaccineerd we niet meer hoeven te testen. Dat gaat namelijk 7,50 per test kosten

Ik hoop het ook. Die 7,50 vind ik vervelend maar de test zelf vond ik ook echt vervelend. Mijn dochter van 13 vind een kindertest prima, maar zo’n diepe durft ze niet. En officieel is een kindertest tot 12 jaar. En ze mag niet gevaccineerd worden. Dus dan kan/mag je niet, terwijl Corona voor ons als gezin niet gevaarlijk is en dat staat me ontzettend tegen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:14

Een bijzondere, interssante, zelfs logische:

In Mellilla zijn de cijfers erg slecht. Het slechtste van Spanje. Het probleem is de hoge bevolkingsdichtheid en een hoog aantal gezinsleden per huishouden. De cijfers verbeteren niet, wát ze oo proberen.
Het bestuur heeft besloten de terassen open te laten gaan. op die manier ontmoeten gezinsleden, families elkaar meer buíten in plaats van binnen :)* _/-\o_

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:19

Ik vind 'buiten' in vrijwel alle situaties beter dan 'binnen' en alles waar 'een dak' boven zit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:22

Dat is hetzelfde inderdaad als het open laten van de skipistes bij ons destijds :j
Zodra het skiseizoen op zijn einde ging hebben ze toen de dierentuinen open gegooit en vervolgens de groepen weer tot 10 verhoogd met mededelingen als: nu kun je weer buiten bbqen.
Dat heb ik ook als zeer zinvol ervaren.