MoniqueT schreef:@Vayo: toeristen rijden een provinciegrens over en 99 procent van de politie laat hen gaan, omdat ze toch niet met hen kunnen communiceren en de discussie niet aangaan over woonplaats of waar ze heen gaan. Wij rijden met Spaans kenteken en worden geheid aangehouden. De provinciegrens ligt hier 5 kilometer verderop en dat is meteen ook de grens van een andere deelstaat, onze deelstaat heeft maar 1 provincie. De ‘bewaking’ gebeurt door de naastliggende deelstaat, de buren dus, die ons niet binnenlaten.
Ik ga daar al jaren boodschappen doen, maar de kapper, uit eten en naar vrienden. Nu gaan we dus al 7 maanden de andere kant op, bijna drie kwartier rijden voor dat alles en de vrienden zien we dus niet. Vier maanden lang mochten we zelfs de gemeente niet uit.
Maar ... we hebben wel hele lage coronacijfers. Zodra we de deelstaat uit mogen, willen we inderdaad graag ergens in een ander deel van Spanje een huisje huren voor een weekje of twee vakantie. Dat mag nu ook alleen in de eigen regio.
Belachelijk dat toeristen zo vrij spel krijgen ten opzichte van eigen inwoners.
Sizzle, ik snap heel die test vakanties ook niet. Lekker meer exotische mutanten binnen halen!? Zorg eerst maar eens dat de normale dagelijkse dingen weer kunnen. Funreizen naar buitenland vind ik echt onderaan de lijst horen met “wat weer kan/mag”.
Heel die testsamenleving, “het nieuwe normaal” staat me echt niet aan. Vaccineren, vaccineren, vaccineren ... en zodra iedereen een kans gehad heeft gewoon terug naar echt normaal.