Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:02

karuna schreef:
Nou iets met quarantaine en zo :) en de ggd die verbiedt te verplaatsen ivm contactonderzoek. -O- ik word geacht te blijven waar ik ben. Dat doe ik dan ook netjes. Zolang ze niet breken niks mis mee maar dit overviel ons hier een beetje.

Huh, heb je alweer Corona dan?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:04

karuna schreef:
Nou iets met quarantaine en zo :) en de ggd die verbiedt te verplaatsen ivm contactonderzoek. -O- ik word geacht te blijven waar ik ben. Dat doe ik dan ook netjes. Zolang ze niet breken niks mis mee maar dit overviel ons hier een beetje.

Nou zo ligt het nou ook weer niet.. als de ggd jou belt wegens contactonderzoek in de supermarkt hoef je ook niet in de supermarkt te blijven. Dus als jij aangeeft dat je naar je eigen huis wil. Waar je met eigen vervoer heen gaat is er waarschijnlijk nog niet veel aan de hand.
Als jij als nog klachten krijgt moet je ook naar een teststraat.
Iets meer in oplossingen denken kan ook helpen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:10

lenaa_tje schreef:
karuna schreef:

Nou zo ligt het nou ook weer niet.. als de ggd jou belt wegens contactonderzoek in de supermarkt hoef je ook niet in de supermarkt te blijven. Dus als jij aangeeft dat je naar je eigen huis wil. Waar je met eigen vervoer heen gaat is er waarschijnlijk nog niet veel aan de hand.
Als jij als nog klachten krijgt moet je ook naar een teststraat.
Iets meer in oplossingen denken kan ook helpen.

In dat geval zorgen dat je in een wellness center of lekker hotel zit. ;)

Cayenne, sorry maar ik moest vreselijk lachen om Mango vanmorgen. Wordt het zelf nooit wakker van zijn eigen gepraat?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:16

Karuna, ik denk echt dat je heel veel zaken omtrent corona gewoon compleet verkeerd begrijpt.

Contactonderzoek heeft niks te maken met de plaats waar je verblijft.
Niemand wordt geacht te blijven waar hij / zij zich bevindt op een bepaald moment, tenzij je een algemeen vervoersverbod in een land hebt. Maar dat is tot op heden nog nergens ter wereld het geval geloof ik. :+

De ggd mag niet verbieden te verplaatsen. Die hebben geen gerechtelijke bevoegdheid. En die doen dat ook niet want ik heb verder nog niemand gehoord of gelezen die verboden werd zich te verplaatsen.

Net zoals iemand anders voor jou boodschappen laten doen. Als je dan achteraf gewoon dagelijks contact hebt met die persoon, heeft dat helemaal geen zin. Die persoon loopt evenveel kans op besmetting in de supermarkt als jij en kan jou dan alsnog gewoon besmetten achteraf.

Dus als jij nu liever blijft op de plek waar je bent, is dat helemaal prima. Wil je liever naar je eigen huis, is dat ook helemaal prima.
Maak het jezelf toch niet steeds zo moeilijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:43

Citaat:
Quarantaine: 10 dagen thuis blijven
De meeste mensen die ziek worden van het nieuwe coronavirus krijgen de klachten binnen 10 dagen na het laatste contact. Daarom moeten zij gedurende 10 dagen voor de zekerheid thuis blijven. Je kunt dan ook niet reizen of op vakantie gaan.

Ik quote even uit de informatie die hier ontvangen is. Naar huis gaan is reizen. Dus nee ik heb uitdrukkelijk te horen gekregen dat ik moet blijven waar ik ben. Omdat ik het uiteraard gevraagd heb ook. Moet je in quarantaine terwijl je op vakantie bent dan moet je ook blijven waar je bent en betaal je de kosten van het verblijf als je er niet voor verzekerd bent.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:47

karuna schreef:
Citaat:
De meeste mensen die ziek worden van het nieuwe coronavirus krijgen de klachten binnen 10 dagen na het laatste contact. Daarom moeten zij gedurende 10 dagen voor de zekerheid thuis blijven. Je kunt dan ook niet reizen of op vakantie gaan.

Ik quote even uit de informatie die hier ontvangen is. Naar huis gaan is reizen. Dus nee ik heb uitdrukkelijk te horen gekregen dat ik moet blijven waar ik ben. Omdat ik het uiteraard gevraagd heb ook. Moet je in quarantaine terwijl je op vakantie bent dan moet je ook blijven waar je bent en betaal je de kosten van het verblijf als je er niet voor verzekerd bent.

Maar heb jij dan opnieuw het virus opgelopen? Dan moet je 10 dagen binnen blijven en je niet verplaatsen. Bij een contact onderzoek wordt alleen geïnformeerd dat je met een besmet persoon in contact bent geweest en de welbekende symptomen in de gaten moet houden. Ik blijf me steeds verbazen hoevaak jij al dan niet Corona hebt gehad als ik dat zo eens hier lees..

lenaa_tje

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:53

Nee ze is in contact geweest met.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:18

Wauw! Ik ben echt woest. Ik moest vandaag de suikertest voor mijn zwangerschap, paar dagen geleden afspraak gemaakt voor vandaag. Ik kom daar, schreeuwt ze al van ver dat ze een probleem heeft. Het kan niet doorgaan. want de test duurt 3 en ze gaan 12 uur dicht.
“Je had ook om 8 uur een afspraak moeten maken.”
Ze was zo onvriendelijk en ik gefrustreerd door hormonen dat ik vanaf gisteravond tot nu niks gegeten heb, voor niks.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:32

Kip laten inslapen.... Arme dier schreeuwde, deed m'n hart pijn. Na de slaapprik hevig stuiten, gillen en toen was ze dood.

Nu denk ik maar, ze heeft een mooi en lang leven gehad. Zeven jaar geworden.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:52

Irritante belletjes.... Over mijn energie, ja er staat hier in mij systeem dat wij u zouden bellen als we weer een mooi aanbod hadden.
Ik; nou dat lijkt me sterk, want ik zit niet op deze belletjes te wachten.
Zij; Er staat dat u teruggebeld wilde worden.
Ik; ik heb aangegeven dat ik hier niet meer over gebeld wil worden.
Zij; Dat kan niet, want het is de eerste keer dat ik u spreek?
(Hoe bedoel je, jezelf binnen 2 zinnen tegenspreken)
Ik; Uw eigen woorden zijn dat dit in het systeem staat.
Zij; Nee dat was met mijn collega Saskia in 2018.
Ik; Alsof ik dan nog weet wie dat was, jullie zijn hetzelfde bedrijf toch? Haal me er maar uit, ik heb hier geen zin in.
Zij; Ja maar we hebben een mooi aanbod!
Ik; Ik zeg het nu nog 1x vriendelijk, haal me maar uit het systeem.
Zij; *diepe zucht* ok mevrouw, dag!

Rot op, laat me met rust.... Kan hier ook niet een verbod op komen? Als die verschrikkelijk irritante telefoontjes. Mensen die wat minder stevig in hun schoenen staan zouden hier zo toestemming voor geven en voor een of ander wurgcontract tekenen....

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:54

iirrssjjee schreef:
Irritante belletjes.... Over mijn energie, ja er staat hier in mij systeem dat wij u zouden bellen als we weer een mooi aanbod hadden.
Ik; Alsof ik dan nog weet wie dat was, jullie zijn hetzelfde bedrijf toch? Haal me er maar uit, ik heb hier geen zin in.

Rot op, laat me met rust.... Kan hier ook niet een verbod op komen? Als die verschrikkelijk irritante telefoontjes. Mensen die wat minder stevig in hun schoenen staan zouden hier zo toestemming voor geven en voor een of ander wurgcontract tekenen....

Ik vindt zulke telefoontjes geweldig lekker je afreageren op mensen met de meest rotte baan die je maar kunt hebben: verkopen via de telefoon.

--

Dat ik op zoek ben naar motivatie , ik kan het niet vinden.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:58

iirrssjjee schreef:

Ik weet niet hoe effectief het is, maar het is maar weer eens iets om mee te schermen als ze toch bellen, want dan zijn ze helemaal in fout; registreer je op de bel-me-niet lijst!

https://www.bel-me-niet.nl/

Citaat:
Het Bel-me-niet Register stelt zich tot doel om consumentenirritatie over ongevraagde telemarketing te verminderen. Consumenten kunnen hun telefoonnummer(s) inschrijven in het Bel-me-niet Register. Vaste telefoonnummers en mobiele telefoonnummers. Daarna mogen bedrijven hen niet meer telefonisch benaderen voor commerciële, ideële of charitatieve doeleinden. Tenzij men klant is (geweest) van het betreffende bedrijf, of heeft gevraagd om de telefonische communicatie. Bedrijven en organisaties moeten voordat ze gaan bellen, eerst controleren of niemand uit hun bellijst staat ingeschreven in het Bel-me-niet Register.

Er is er ook één voor Belgen trouwens!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:00

friendly schreef:
Dit is dezelfde papegaai die ooit eens zeer eng en gemeen ging lachen snachts toch? :')

Ja, klopt helemaal _O-

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:00

@SinneJ Ik heb me daar al zo vaak voor opgegeven, heb hun nummer ook al meerdere malen geblokkeerd, maar dan bellen ze gewoon weer met een ander nummer. Maar bedankt voor de tip ;)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:01

Dat ik al bijna een maand geleden contact had met m'n financieel adviseur over de nieuwe hypotheek rente, kreeg toen een week later een mail dat hij het na het weekend zou uitwerken. Nog steeds niks gehoord en voor 1 november moeten we beslissen wat we willen, zo'n hekel aan dat je overal achteraan moet.

Volgende ergernis, mijn zadel moet breder gemaakt worden en de zadelmaker zou de fabrikant mailen of dat mogelijk was. Week later zelf maar gebeld omdat ik niks hoorde. Toen was er nog geen mail verstuurd. Daarna bijna 3 weken niks gehoord tot ik maar weer zelf belde en ja excuses blabla. Zadel de volgende dag gebracht en toen gevraagd hoe lang het zou duren en wat ongeveer de kosten zouden worden. Ja dat zal ik navragen we bellen je daar nog over. Nu dikke week later nog steeds niks gehoord! En ik geen zin om er alweer achter aan te gaan. Waarom zijn mensen zo laks?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:03

Chanicha, dat is ook schrikken :oo Ik had dat speelgoed meteen uit huis verbannen denk ik :=
Jolien: Volgens mij niet! Al heb ik hem weleens horen mopperen op zijn pootje, dus volgens mij geeft hij die gewoon de schuld :')

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:05

iirrssjjee schreef:
@SinneJ Ik heb me daar al zo vaak voor opgegeven, heb hun nummer ook al meerdere malen geblokkeerd, maar dan bellen ze gewoon weer met een ander nummer. Maar bedankt voor de tip ;)

Uugghh ja ik krijg het er ook van. Mijn vriend heeft een gelijkaardig probleem, maar dan met mails :') elke keer een ander adres van dat bedrijf (je weet wel, de ene keer is het piet@bedrijfdatmenietmetrustlaat.be en de andere keer flupke@bedrijfdatmenietmetrustlaat.be) .. hij heeft ze al meerdere keren gebeld en gemaild om hem alsjeblieft van de lijst te halen. Het gaat dan ook nog eens om jobaanbiedingen :Y) alsof je daar ooit nog wil gaan werken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:18

karuna schreef:
Citaat:

Quarantaine is als je zelf positief getest bent of in contact geweest bent met iemand die positief getest is.
Geen van beide is van toepassing op dit moment op jou. Dus kan er ook geen sprake zijn van verplichte quarantaine zoals het daar staat.

Wie zou je trouwens kunnen besmetten als je alleen in je auto naar je eigen huis rijdt waar je vervolgens ook alleen bent ?
Onder reizen wordt echt iets heel anders verstaan.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:45

Mensen die veel te snel conclusies trekken zonder het hele verhaal te weten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:23

iirrssjjee schreef:

Bel me niet register werkt ook niet. Ik zat zelf bij simpel, werd ineens gebeld door Vodafone ziggo. Dat ze een heel mooi aanbod hadden en of ik tevreden was met m'n abonnement. Ik heb vriendelijk bedankt en gemeld dat ze me níet weer mogen bellen en dat ik dus ook in het bel me niet register sta.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:29

Bel me niet register werkt goed, zolang je niet het telefoonnummer invult bij dingen die je online moet invullen. Dan kan het zijn dat je gewoon weer gebeld wordt. Of als je ingeschreven staat bij KVK met dat nummer, dan mogen ze bellen en werkt bel me niet niet.

Ik moet 1 keer in de zoveel jaar me opnieuw aanmelden bij bel me niet en nadat ik bedrijf opgeheven had moest ik weer opnieuw alles aanmelden en wachten tot het weer werkte. Dat kan best lang duren en soms als je ergens telefoonnummer in moet vullen moet je erg opletten of je ook geen toestemming geeft om gebeld te worden. :+

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:40

Dat mijn vriend vanmiddag thuis zou zijn om de toekomstige kinderkamer leeg te halen maar vervolgens een spoedklus krijgt... Hij heeft gelijk dat hij geld wil verdienen voor de kleine, maar ik was juist vrij vandaag om alles leeg te halen -:(-

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:09

Caira schreef:
Dat mijn vriend vanmiddag thuis zou zijn om de toekomstige kinderkamer leeg te halen maar vervolgens een spoedklus krijgt... Hij heeft gelijk dat hij geld wil verdienen voor de kleine, maar ik was juist vrij vandaag om alles leeg te halen -:(-

Beetje ver weg, anders was ik je komen helpen. Kamers leeghalen is leuk :D

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:19

Ik heb een vriendin die door slechte mental health niet opruimt. Heb belooft het te doen nu ik op haar huis moet passen. Nu al spijt _O-

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:20

Mand schreef:
Ik heb een vriendin die door slechte mental health niet opruimt. Heb belooft het te doen nu ik op haar huis moet passen. Nu al spijt _O-

vuilniszak erbij en het gaat snel genoeg :D