Karl66 schreef:Ik weet niet hoe vaak het herhaald moet worden, maar de maatregelen zijn niet genomen om de ouderen te beschermen. De maatregelen zijn genomen om de zorg en in het bijzonder de IC's niet te overbelasten. Aangezien de ouderen, zeker die in de verzorgingstehuizen, nauwelijks op de IC worden opgenomen, levert het opsluiten van ouderen, zodat jij lekker met je leventje verder kan, niks op als het om die overbelasting gaat. Dus als jij denkt, sluit ze maar op, dan kunnen we stoppen met de maatregelen en kan ik weer door met mijn leven, dan vergis je je deerlijk. Dan is het namelijk wachten op het eerste superspread evenement, waarna de gezondheidszorg alsnog vastloopt.
Het komt er dus eigenlijk op neer dat het niet uitmaakt of we de ouderen opsluiten of dat we ze een menswaardige laatste periode van hun leven geven, de belasting voor de zorg blijft in beide gevallen redelijk gelijk.
Kan dit ergens op de voorpagina van een krant of bij het openingsscherm van FB?
Mensen snappen het écht niet. Die denken dat al die oudjes op de IC's liggen ofzo, terwijl die gewoon sterven in de tehuizen.
Ook jonge mensen kunnen heel ziek worden en levenslang beschadigd raken. Dit virus trekt een spoor van verwoesting door je lijf. Dus er is geen sprake van 'oudjes opsluiten' en 'lekker doorgaan met leven voor jonge mensen'. Tenzij je de rest van je leven longschade wil hebben....