Kinke schreef:klopt. Leeftijd: ik reed in het donker naar vliegveld Alicante. Kleinkind te jong en heeft te weinig ervaring die paste en mijn man is 82 die paste ook want kent die route totaal niet en dan liever niet in de nacht.even inhakend op Purny, ik denk dat een verschil tussen rijden van mannen en vrouwen dit wel typeert. Mannen zijn beter in parkeren, inschatten van ruimte, ruimtelijk inzicht. Over het algemeen dan he, uitzonderingen zijn overal.
En leeftijd doet ook veel, ben ik met Pien eens. Ik woon in het buitengebied, meeste stukken kun je elkaar normaal passeren (grasklinkers aan de zijkant) maar sommige stukken zijn smal. De jonge generatie zie je niet even afremmen zodat je beide uitkomt bij een oprit waar je elkaar prima voorbij kunt. Even anticiperen op elkaar, maar ja, dan moet die voet wel een paar seconden van het gaspedaal
Zo ook met aankomst in een nieuwe stad ben ik altijd de chauffeur want hij heeft niet meer dat super snelle reactie vermogen ook al rijdt hij uitstekend. Kwamen we aan in een krappe parkeerruimte van het appartement waar we in een vakje onze suv moesten zetten, stap ik uit en zeg tegen manlief:" ik ben moe na die lange rit en jij vindt dit geweldig en bent er beter in als ik". Hij zette hem er zo met paar keer steken in tot verwondering van de verhuurder. Dus dat werd manlief zijn taak in de vakantie