[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:56

Ik zou willen dat ik vroeger voorlichting gehad had. Maar nope :n Niet thuis en ook niet op school. Dat was pre-internet dus was het maar een beetje gissen wat men bedoelde. Behoorlijk slecht.
Pas met biologie (middelbaar dus) leerde we hoe dat allemaal werkte.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:40

Sizzle schreef:
Ik zou willen dat ik vroeger voorlichting gehad had. Maar nope :n Niet thuis en ook niet op school. Dat was pre-internet dus was het maar een beetje gissen wat men bedoelde. Behoorlijk slecht.
Pas met biologie (middelbaar dus) leerde we hoe dat allemaal werkte.

Lastig. Kreeg je ook niets mee van vriendjes/vriedinnentjes?

Ik had voorlichting op zowel de basisschool als op de middelbare school. Bij biologie het biologische deel en bij verzorging de rest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:18

Wij hadden dat in het laatste jaar lager en dan 1e jaar middelbaar. Ik spreek nu van 23-24 jaar geleden (God ik ben oud) en dat was heel kort de pure klinische uitleg en verder heel erg uitgebreid dat persoonlijke hygiëne zoooo belangrijk was. Over voorbehoedsmiddelen werd denk ik hooguit 5min wat gezegd.

Dit was geen deel van een vak, maar een uur wat aangetekend stond als "sexuele voorlichting". Werd even koel afgehandeld als een infosessie over studiekeuzes :+ bij wijze van spreken.

Magrathea

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:20

De enige reden dat ik wist wat er gebeurde toen ik voor het eerst ongesteld werd was omdat ik ooit een boekje had gevonden op school :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:22

Ik werd al ongesteld op mijn 13e, op vakantie. Heb ik vooral om gevloekt omdat ik dan die laatste week niet meer in het zwembad kon _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:56

Wij kregen in groep 8 van die jongen-meisje poppen in de klas en onze leraar had een pedagogisch verantwoorde video geloof ik waarin eea werd uitgelegd. In 2 VWO is er nog eens een hoofdstukje biologie aan gewijd maar dat was het ook wel.
Blijft geloof ik toch wel een apart onderwerp om te bespreken met kinderen op school. Heb het meeste gewoon van mijn ouders geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:06

Over targets gesproken.. lekker offtopic.. het is echt typisch Hollands denk ik om vanuit huis werkend gedurende een pandemie te verwachten dat men 100% productief blijft.. Voor mensen met én zonder kinderen is het nu gewoonweg niet ideaal.

Ik heb goede dagen hoor. En heel blij dat er geen koters hier rondlopen. De horror, bijna medelijden met collega's met kinderen. Maar de muren komen ondertussen wel op me af.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:00

Ik ben het welliswaar enorm zat, maar zeker wel volledig productief :o Maar mijn baan was sowieso al geschikt voor home-office of remote werken. We hebben ook vast aangestelde collega‘s die in het buitenland wonen en dus sowieso zelden op kantoor zijn. Mijn uren zijn wil minder aaneengesloten thuis. Soms ga ik ook smiddags naar paard en werk dan savonds verder als dat lukt met afspraken.

Magrathea schreef:
De enige reden dat ik wist wat er gebeurde toen ik voor het eerst ongesteld werd was omdat ik ooit een boekje had gevonden op school :oo

Ik was heel laat dus inmiddels biologie gehad, maar mijn moeders reactie was erg prehistorisch en vooral genânt (in de zin van, nu is mijn kind een vrouw).
Wat dat betreft is het tegenwoordig veel beter.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:20

Ik werd de eerste dag van de cito toetsen voor het eerst ongesteld.
Mijn ouders waren ook helemaal trots (?) en gelukkig.. Beetje raar.
Ik wist wel wat ongesteld zijn was, niet van school, maar ik herkende het niet meteen.
Ik dacht eerst dat ik een blaasontsteking had

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:25

Ja ik kende ook een meisje die een heel mooi duur kettinkje kreeg van haar ouders toen ze ongesteld was geworden :') ook een beetje apart
Maar ze zat er wel gewoon over te vertellen, dus op zich positief dat het geen ongemakkelijk vies onderwerp was voor haar.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:27

Mijn ouders zeiden altijd dat ze me mee uit eten zouden nemen, maar ik werd laat in de middag voor het eerst ongesteld. Toen had ze het eten al klaar, dus aten we gewoon broccoli. ^)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:29

Ja ik belde zo naar m'n moeder van, ik heb een potje in een plastic zakje in de koelkast gezet, want ik heb denk ik wel een heel dikke blaasontsteking.. Misschien is het niet slim het pas morgen weg te brengen..
En m'n moeder ging gewoon keihard gillen en aan al haar collegas vertellen dat ik ongesteld was :wow:
En ik zo.. Sht dat is waar ook. Laat maarrrr _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:30

Ik vond het vreselijk, huilend vertelde ik het mijn moeder en ze mocht niks tegen mijn vader zeggen :')
Ik wist wel hoe het werkte, we hadden een boekje over die dingen, weet niet meer hoe het heette. Was iig speciaal voor kinderen geschreven

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:18

Magrathea schreef:
Ja ik kende ook een meisje die een heel mooi duur kettinkje kreeg van haar ouders toen ze ongesteld was geworden :') ook een beetje apart
Maar ze zat er wel gewoon over te vertellen, dus op zich positief dat het geen ongemakkelijk vies onderwerp was voor haar.

Een kettingkje is wel schattig ergens. Mijn moeder maakte plakjes cake (uit een pakje, zo’n kleffe) met een rode bessen jam streep erop -O-

Oh arme Sinatra, dat is ook niet echt lekker hulpvol of zo.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:28

Echt heeeeel veel kinderen, ook nú nog 2021, waar dat dus thuis niet of nauwelijks bespreekbaar is.
(En uit álle sociale klassen en álle religieuze achtergronden... Serieus)

Ik vind het het beroerdste onderwerp nu, tijdens de lockdown. Alle andere onderwerpen komen wel weer. Beetje vertraging ook geen drama.

Maar in bij dit onderwerp ligt dat iets anders wat mij betreft.
Ik gun ieder kind namelijk gewoon de lessen, zonder ouders, en met leeftijdsgenoten (en indien gewenst dus nog 1op1 met de docent. Váák, kan ik u melden...)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:25

Okee, dit is wel een beetje offtopic.
Wat ik persoonlijk fijner had gevonden was een voorlichtingsles met alleen de meisjes uit de klas. De jongens maakten overal een grap en grol van waardoor uitleg rondom menstruatie etc echt een beetje ondersneeuwde. Nu wist ik zelf gelukkig voldoende vanuit thuis maar ik kan me voorstellen dat het voor meiden die dit allemaal niet mee kregen echt niet veel toevoegde.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:04

oliebol ik zat al in het verkeerde topic te posten... maar ik heb weer een slimme oplichter :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:05

_O- _O-

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:06

Heerlijk :))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:12

Hahahaha :') ohh daar had klikbeet laatst ook een leuk filmpje van, even opzoeken

Edit: gevonden

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:03

Klikbeet <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:17

Iemand die weer zwanger is en God bedankt voor haar wondertje. :r

Was al misselijk maar nu helemaal. Bedankt voor het neuken of waar bedank je dan voor?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:20

Het wonder van bevruchting <3

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:44

MarlindeRooz schreef:
Iemand die weer zwanger is en God bedankt voor haar wondertje. :r

Was al misselijk maar nu helemaal. Bedankt voor het neuken of waar bedank je dan voor?

Misschien is ze zwanger geraakt zonder seks? Schijnt nogal vaak te gebeuren bij zwaar religieus opgevoede tieners :o

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:52

Dáárom heet dat kind dan ook een wondertje... :+